ILLUSIES ?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

donna-donna
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 7:47

Berichtdoor donna-donna » za 08 januari 2005, 19:03

:roll:
Laatst gewijzigd door donna-donna op za 01 december 2007, 12:34, 2 keer totaal gewijzigd.
zing,vecht,huil,bid,lach,werk en bewonder.

tweety
Berichten: 21
Lid geworden op: do 01 januari 2004, 20:08

Berichtdoor tweety » za 08 januari 2005, 19:21

Voor mijn man is het ook onbespreekbaar. Ik heb mijn gevoelens geuit over de onrust, over het feit dat sex met een ander ook wel moet kunnen, over de huiselijke sleur etc. We hebben op dit moment dan ook een soort crisis, waarbij de bal bij mij ligt. Ik moet kiezen. Kiezen voor de trouw aan hem of trouw aan mezelf en ik vind het een onmogelijke keuze. Als mijn huwelijk slecht zou zijn, zou het makkelijker zijn. Dat is echter niet het geval, maar ik mis de spanning en de vrijheid.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 08 januari 2005, 19:51

"Absoluut onbespreekbaar"

En dat is het absolute stopbord in een relatie. 'Vreemdgangers' zijn altijd de schuldigen in algemene perceptie. Maar als je iets absoluut onbespreekbaar maakt in je relatie zet je een kilometer groot stopbord neer... En daarmee breek je al een deel van je relatie, vind ik.
Het zorgt dat je niet verder kan, terwijl een goede relatie groeit; je groeit samen.. als je het groeien van je partner verbiedt, verbied je eigenlijk ook het groeien van je relatie... (en daarmee ook weer jezelf)

*slik*

en; wat schiet je daarmee op? Je maakt de ander ongelukkig, en dat gaat jou ook ongelukkig maken, maakt de relatie ongelukkig. En, zoals we vaker lezen en merken; je jaagt je partner weg, terwijl je iets juist absoluut onbespreekbaar maakte om je angst je partner kwijt te raken (in dit geval).

Dus, als de 'andere kant van de medaille' dit leest...
Door oogkleppen op te doen, en iets onbespreekbaar te maken, berijk je eigenlijk het omgekeerde.. Als je je relatie liefhebt, en je partner, moet je bereid zijn mee te groeien, of in ieder geval proberen mee te denken en mee te voelen...

Vind ik :wink:

Anacha
Berichten: 516
Lid geworden op: ma 15 april 2002, 1:01
Locatie: In de buurt van Rotterdam

Berichtdoor Anacha » za 08 januari 2005, 20:00

Jessebel, wat heb je dat mooi gezegd !!! En wat ben ik het er ontzettend mee eens !!!

Elaine
So why don't you stand up and be
Beautiful
(Marillion)

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » za 08 januari 2005, 21:31

:?
Laatst gewijzigd door Dimpf op do 08 september 2005, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Misty again
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 06 april 2003, 1:01

Berichtdoor Misty again » za 08 januari 2005, 22:56

Dimph jij schreef >>>>Tussendoorvraag:

Waarom moet het een vreemde man zijn, een nieuweling, die ons-vrouwen zo laat stralen? Kan onze eigen hub dat niet? Kan die niet een soort hergeboorte met ons meedoen? (ok alles m/v he?!)

>>>>het *moet* een vreemde man zijn omdat je daar eerlijk tegen durft te zijn (vanaf het begin)
(door de jaren heen is er een beeld onstaan wat je van elkaar hebt, je denkt te weten wat de ander denkt :)...juist omdat je zijn reacties denkt te kennen, ben je bang *opeens* te vertellen dat zijn beeld (wat jij denkt dat hij over jou heeft ;)) misschien verkeerd is (ik hoop dat ik nog te volgen ben, ik praat vanuit het verleden)....vandaar die nieuweling ;)

inmiddels heb ik die man gevonden die mij laat stralen en me elke dag opnieuw verrast :) ...maar dat kan hij alleen omdat ik niets voor hem verborgen hou !.....maar goed dat is vanaf dag één zo geweest.....
en in de vorige relatie was ik gewoon nog niet zo wijs.......(hij overigens ook niet, want het werkt natuurlijk van twee kanten)

alles overziend heb ik er goed aan gedaan het eerste te beïndigen en een echte nieuwe start te maken.......

Misty, denkt dat het allemaal al is gezegd door Iago (een paar pagina's terug)
music was my first love, and it will be my last :)


donna-donna
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 7:47

Berichtdoor donna-donna » za 08 januari 2005, 23:03

:?
Laatst gewijzigd door donna-donna op za 01 december 2007, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
zing,vecht,huil,bid,lach,werk en bewonder.

Misty again
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 06 april 2003, 1:01

Berichtdoor Misty again » za 08 januari 2005, 23:08

tuurlijk :) het is kiezen uit twee onzekeren :)
ja met partner blijven maar.........

of kiezen voor jezelf en dan ?????
music was my first love, and it will be my last :)


donna-donna
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 7:47

Berichtdoor donna-donna » za 08 januari 2005, 23:21

***ZUCHT***
zing,vecht,huil,bid,lach,werk en bewonder.

Quibus
Berichten: 152
Lid geworden op: vr 09 augustus 2002, 1:01
Locatie: 't Brabantse Land

Berichtdoor Quibus » za 08 januari 2005, 23:23

@Misty again. Interessant wat je daar zegt, over dat denken te weten wat je partner denkt. Heel herkenbaar.

Ik heb dat in eerdere relaties als een valkuil ervaren. In mijn huidige relatie probeer ik er wat aan te doen, door zowel mijn partner er op te attenderen als ze voor mij of anderen iets in gaat vullen, of door bewust op bepaalde momenten een stukje onvoorspelbaarheid of verrassing er in te houden.

De relatie in beweging houden, de spanning levend houden, samen blijven bouwen aan de relatie, ook en juist wanner het minder gaat of er allebei geen energie voor lijkt te hebben. Ik maak het tot een prioriteit om er geen vaste negatieve patronen in te laten slijten. Dat kost weliswaar veel energie, maar levert op de lange termijn ook erg veel op.

Die eerlijkheid vanaf het begin is ook zo'n punt waar ik me in vorige relaties wel eens over voor mijn hoofd heb kunnen slaan. Nu heb ik dat vanaf het begin gedaan, en vragen wij ons wel eens af of er iets is dat we niet aan elkaar vertellen of kunnen vertellen. Mijn vriendin haar moeder zei kort geleden zelfs dat ze me teveel vertelde, dat ze ook een geheim voor zichzelf moest houden. :-)

Openheid, eerlijk en oprecht over echt alles kunnen praten en een diep vertrouwen dat die openheid ook mogelijk maakt zijn m.i. de hoekstenen van een gezonde relatie.

Quibus
Concentreer je vooral op de mogelijkheden, niet alleen op de beperkingen.

Misty again
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 06 april 2003, 1:01

Berichtdoor Misty again » za 08 januari 2005, 23:25

amen !!!
music was my first love, and it will be my last :)


Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » za 08 januari 2005, 23:41

:?
Laatst gewijzigd door Dimpf op do 08 september 2005, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.

OneWomanLover
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 09 juni 2004, 6:36

Berichtdoor OneWomanLover » za 08 januari 2005, 23:48

Openheid, eerlijk en oprecht over echt alles kunnen praten en een diep vertrouwen dat die openheid ook mogelijk maakt zijn m.i. de hoekstenen van een gezonde relatie.

Quibus
Da's helemaal waar, anders houd je een relatie ook niet 15, 20 of 25 jaar goed (ik spreek uit ervaring). Mocht ik nu een relatie buiten mijn huwelijk bespreekbaar willen maken, hangt de daadwerkelijke haalbaarheid af van de reactie van mijn partner. Zegt zij: "nevernooitniet, zoja, dan is het tussen ons over", dan ontstaat er een dilemma.

Ik hoef hier gelukkig nog geen keuze in te maken, dat moment bepaal ik zelf. Wel is het zo dat ik de afgelopen maanden buiten mijn huwelijk rondkijk voor een complementaire relatie naast die met mijn vrouw. Ik weet wel dat de dag dat ik dit bespreekbaar moet zien te krijgen met rasse schreden nadert. Doe ik dat niet, dan voldoen mijn schemerpraktijken niet meer aan openheid, eerlijkheid en oprechtheid.

Op dit moment "inweken en voorwassen"

Eén om mee te praten,
Eén voor bij de buis,
Eén om fijn te haten,
en één voor onderweg, dan ben ik tóch voor zessen thuis.
(vrij naar Herman van Veen)

Misty again
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 06 april 2003, 1:01

amen op de post van Quibus :)

Berichtdoor Misty again » za 08 januari 2005, 23:50

ik weet het niet dimph , echt niet :)

ik denk wel eens wat als ....(ik toen had gepraat met hem) .......zouden we dan nog steeds samenzijn ?

ik denk het niet...... daarvoor was al te veel gepasseerd, vergeven is *makkelijk* .........vergeten viel mij te zwaar ......vergeten wat was geweest kon ik niet ....wél kon ik kiezen een nieuwe start te maken en het dan anders te doen ......

naja tot zover mijn *inzichten*
music was my first love, and it will be my last :)


donna-donna
Berichten: 171
Lid geworden op: zo 24 oktober 2004, 7:47

Berichtdoor donna-donna » za 08 januari 2005, 23:54

Eén om mee te praten,
Eén voor bij de buis,
Eén om fijn te haten,
en één voor onderweg, dan ben ik tóch voor zessen thuis.

Kijk ! Dat is nou helemaal ideaal :wink:
[/b]
zing,vecht,huil,bid,lach,werk en bewonder.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast