Waarom is Sex In The City eigenlijk ook niet echt?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Waarom is Sex In The City eigenlijk ook niet echt?

Berichtdoor Des1 » wo 27 oktober 2004, 2:53

Ik bedoel veel vrouwen kijken ernaar en schijnen zich ermee te kunnen identificeren. Maar ondernemende (educated) types die op mannen afstappen, zie je hier maar zelden. Wel geemancipeerd, maar toch traditioneel dat de man de eerste stap moet zetten.
Wat vinden jullie?

Zoveel dolende zielen, ook in Nederland. Verlangen we teveel? Zijn we liever alleen?

Ik lees net dat de farewell parties goed lopen ondanks de 24 euro p.p. en de mechandise die je zgn. als kado krijgt toegestopt. Op de radio hoorde ik mensen die teleurgesteld waren over de feesten. Zo ver gaan we dus al... Ik word er triest van. Ook al die contactadvertenties die je naar sites verwijzen.

Tsja, kan de slaap niet vatten dus na 6 maanden of zo laat ik maar weer es wat van me horen. Kennen jullie dat? De vriendinnen die me willen hebben, wil ik vooral als vriendinnen zien en die ENE spetterende, alles omvattende, zinderende liefde met wie je voor- en tegenspoed deelt, is er gewoonweg niet... Deze hunk zit te kniezen, ja ja...!

It is lonely with Christmas without you beside me. Zong Mud al.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 27 oktober 2004, 3:29

Nounou he is voorlopig nog geen kerst ;)

Sex&The City....
Tja de enige die er voor gaat in die serie is Samantha.. alle andere vrouwen zijn op hun eigen manier onzeker en paranoia.. hun hoofd slaat op hol zodra er een gast in de buurt is en geen van allen hebben een gelukkige vaste relatie.... Dus.. waarom wilde je dat meer vrouwen zo leefden?

Maar goed, ik begrijp je wel.. begrijp het ook niet.. er is zoveel wat ik niet vat... Mensen zijn vaak onzeker.. en idealen lijken steeds moeilijker te behalen, waardoor alles moeilijker lijkt... en we het onszelf steeds moeilijker maken... (al denk ik ergens dat dat altijd wel zo geweest is)

Shiva
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 oktober 2004, 2:50

Berichtdoor Shiva » vr 29 oktober 2004, 14:51

Ja de 'educated' doen godzijdank niet mee aan zulke programma's, de geëmancipeerde vrouw is denk ik ook niet als een kip zonder kop bezig met mannen en relaties (maw: zelfvertrouwen) maar met interessante dingen die haar leven inhoud geven.

Die ENE liefde ... die alles omverblaast... waar je letterlijk door het vuur voor wil, daar draait het om, en die krijg je enkel en alleen als je't niet verwacht.
En ook geen 5 keer per jaar, maar 1 keer per 5 jaar, Dat is mijn ervaring toch, en ik voel me daar helemaal niet slecht bij.

Ik heb het programma nooit gezien, en ben het ook niet van plan. Ik krijg de kriebels van programma's die deels ook gemaakt worden om produkten en trends te lanceren.

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » za 30 oktober 2004, 1:03

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » za 30 oktober 2004, 10:26

Is het niet meer: "mannen zijn sukkels..."?
Met uitzondering van de liefjes van Sarah Jessica Parker zijn de meeste mannen (weliswaar stinkend rijk en succesvol) ongelooflijke sukkels in de romantiek en de seks...?
Blijf het daarom bijzonder geestig vinden.
Ik zie bovendien ook heleboel zelfreflectie van de dames, over keuzes die ze maken.

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Des1 » za 30 oktober 2004, 12:20

O, ik ben op mijn manier verknocht aan de serie (kan dat als man?). Zoooo knap geschreven. Teurgkerende thema's (per vriendin anders uitgewerkt naar karakter). Ook erg humoristisch. En dat willen we als mannen graag zien. En we hebben er ook geen bezwaar tegen trouwens om als sukkels te worden afgeschilded. Daarbij, de vriendschap lijkt bijna voelbaar echt tussen de vier meiden, plus de irritaties. Wat bij Wodka etc. nagenoeg ontbrak. Daar kunnen ze nog wat opsteken van hoe je een serie moet schrijven.

Vraag: wie is het populairst bij de vrouwen van de 4, en wie het minst? Voor zover je daar van kan spreken.
Vraag 2: wie denken jullie dat van de 4 het populairst is bij mannen? Idem het minst?

Bo
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 september 2004, 20:19

Berichtdoor Bo » za 30 oktober 2004, 12:37

Ik heb het nog nooit gezien... :oops: terwijl het er al zolang voor is.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 30 oktober 2004, 15:52

Samantha Jones!!! Prachtvrouw, lekker ondeugend ('lekker fout'), gaat ervoor, en moet ik het meest en hardst om lachen.. Ja die vind ik echt cool... :D

Het is vaker gebeurd dat ikzelf met Carrie (zo heet ze toch die SJ Parker?)
vergeleken wordt... hmm maar die vind ik juist zo irritant.. :wink:

Jessebel -kijkt wanneer ze het tegen komt.. en komt het de laatste tijd vaak tegen.. heb alleen wel het idee dat ik naar 3 periodes door elkaar kijk..

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » do 04 november 2004, 1:33

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Des1 » za 06 november 2004, 0:10

Eigenlijk best een leuk "Sex & The City"achtig verhaal vanavond. Had afgesproken in een kroeg. Zij wilde dat zo. Eerste ontmoeting leek aardig (in de fitness). We vonden mekaar elk geval fysiek aantrekkelijk. Maar na een uur beetje zeurige praat, dacht ik: ik kan het misschien wat opfleuren maar daar is niemand mee gebaat. Duidelijkheid soms de beste weg. Niet dat ik maar iets negatiefs zei van de afspraak. Maar ik zei dat ik dringend nog iemand moest bellen en dat het tel.nr. thuislag...

Thuis gekomen heeft deze kerel nog genoten van de humor van de boys van TopGear. Dat is wat ik bedoel. Hoe leuk en spannend een afspraak tussen een man en een vrouw kan zijn of lijken, als de humor zoek is, kan een meid nog zo mooi zijn.... dan gaat deze jongen liever naar huis.

Wat weet ik nu vanavond van haar?... Dat het al koud was buiten, ze niet kan opschieten met haar baas, niet tegen wijn kan, liefst vroeg naar bed gaat, baalt van de laatste relatie die uit is gegaan, er zo altijd bijloopt (ik vroeg: hee, kom je van fitness?).... Hoop negativiteit. Zullen jullie vrouwen wel weer gebrek aan interesse vinden.... Maar in wezen is het egocentrisch van de dame.... da's als je er goed over nadenkt.... Ben ik een kapstok of zo de eerste afspraak al? NOu, bedankt.
Laatst gewijzigd door Des1 op za 06 november 2004, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

traviesa
Berichten: 83
Lid geworden op: do 08 november 2001, 2:01

Berichtdoor traviesa » za 06 november 2004, 0:25

@ Des1

Och Des, zie er niet te veel man-vrouw verschil in. Iedereen wil zich toch op een afspraakje gewoon goed amuseren, plezier hebben, fijn praten, beetje lachen? Heel normaal verlangen van je lijkt me dat. En dat geldt voor zowel vrouwen als mannen denk ik dan. 8)

-edit- schrijffoutje

Des1
Berichten: 166
Lid geworden op: vr 30 januari 2004, 15:53
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Des1 » za 06 november 2004, 1:18

Pfff, pak van mij hart!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 06 november 2004, 1:25

"Ok ik moet zeggen dat ik maar weinig dames ken die en petite commitée hun sexleven breed uitmeten in een eterij onder het genot van een hapje."

-Godzijdank ben ik wel een van die dames en ken ik er meerdere (jeetje, anders had ik geen leven meer! :roll: :wink: ). Soms een beetje ongemakkelijk als je merkt dat de hele tent heeft meegeluisterd....

Traviesa, je haalt de woorden uit mijn vingers, tuurlijk zien vrouwen dat ook zo.. ik maak het ook wel eens mee dat een aangeschoten man dan de hele vuile was in zijn leven tegen mij gaat ophangen... nou, gezellig is anders...

Jessebel -die topgear, ondanks het chauvinisme, ook hartstikke leuk vind!

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » za 06 november 2004, 13:03

Leuk om te lezen dat er ook mannen zijn die er naar kijken en ervan genieten.
Ik ben een fan al zal ik nooit naar the SAC party gaan waar ze nu mee adverteren ter afscheid van de serie.
Ik merk wel dat er een taboe is om het leuk te vinden zeker door mannen.

Ik vind vele dingen herkenbaar en er worden onderwerpen aangetipt die ik nergens terug zie, zelfs niet in NL series.
Een pijpende Samantha waarvan de haren uitvallen omdat ze chemo heeft gehad? Ik vind dit echt baanbrekend [en dat voor een Amerikaanse serie].

Realistisch? Ach niet helemaal maar dat is ook niet de opset van de serie. Ik vind het concept echt super: met een knipoog [humor] hele belangrijke onderwerpen aantippen in de seksuele wereld van de vrouw op een zo breed mogelijke manier met vier hele verschillende karakters. Echt TOP!

Nu nog zo'n serie over mannen!

snowdog
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 01 oktober 2004, 1:30
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor snowdog » za 06 november 2004, 14:02

was de laatste keer dat ik het checkte nog steeds man, maar vind SatC ook heel leuk...en zeker voor een amerikaanse serie is t nogal spraakmakend.
Meestal draaien ze daar behoorlijk om de dingen heen zo gauw het over sex gaat....

en ja....ga ookzitten om heerlijk van snelle en minder snelle bolides te genieten :)
ohhh wat is t toch fijn, om t vriendje van DeeDee te zijn :-)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 16 gasten