schaamlip operatie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

meike
Berichten: 2
Lid geworden op: di 18 mei 2004, 11:05

schaamlip operatie

Berichtdoor meike » di 18 mei 2004, 11:08

al jaren heb ik een probleem met mijn schaamlippen. Als ik sta hangen ze er helemaal onderuit en het is echt geen gezicht.
vanmorgen heb ik voor mezelf de knoop doorgehakt: ik ga ze laten opereren.
ik zie daar wel erg tegenop want ik weet niet precies hoe dat gaat. wie heeft dat laten doen, wordt het door de verzekering vergoed, is het pijnlijk en hoe wordt de operatie precies uitgevoerd?

Anastacia
Berichten: 427
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: aan de Waddenzee een boek aan t schrijven
Contacteer:

Berichtdoor Anastacia » di 18 mei 2004, 12:35

Ik neem zomaar aan dat je het over je binnenste schaamlippen hebt...zolang er geen medische noodzaak bestaat (in nederland) kun je ze niet via de reguliere weg laten opereren. Hetgeen betekent dat je een chirurg in een prive-kliniek zover moet krijgen. Aangezien het om een cosmetische ingreep gaat (neem ik even aan), is er geen verzekering die dit vergoed.

Daarnaast is het volgens mij normaal dat je binnenste schaamlippen uitsteken (al heb ik dat zelf niet).

GroetZ,

Anast

Misty again
Berichten: 339
Lid geworden op: zo 06 april 2003, 1:01

Berichtdoor Misty again » di 18 mei 2004, 14:10

en laat je goed ! informeren.......ik ken iemand die dit ook heeft laten doen, ......(om kosmetische redenen) ......spijt als haren op haar hoofd heeft ze nu,......de gevoelens die ze eerder had (gillend van genot klaarkomen) heeft ze sinds die operatie niet meer gehad......

Misty, lamaarlekkerhangen ;)
music was my first love, and it will be my last :)


Mel
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 12 september 2003, 15:42
Locatie: Baarle-Hertog
Contacteer:

Berichtdoor Mel » di 18 mei 2004, 16:13

Hai Meike!
Ook ik heb behoorlijk grote schaamlippen, en ook ik stoor me er wel eens aan. Maar laten opereren? NOOIT! Ten eerste hoef ik me er niet voor te schamen, er zijn meer mensen die dit hebben. Ten tweede heb ik er geen last van en ten derde vindt mijn vriend het heerlijk. Wat zijn jouw motieven om je te laten opereren? Alleen omdat je het niet mooi vindt? Denk er nog eens over na, het is niet niks hoor!
Mel
*** Don't you just love life?!***

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » di 18 mei 2004, 16:24

Ik kan me ergens wel voorstellen dat je hier iets aan wilt veranderen. Maar om eerlijk te zijn, ben ik zelf ook niet zo een voorstander om in gezond vlees te snijden.
Maar als je je hier zo erg aan stoort dat je er ongelukkig van gaat worden als je er niets aan gaat doen, dan moet je het zelf weten.
Toch denk ik dat je Mysty's verhaal ter harte moet nemen. Stel je voor dat je veel van je gevoel kwijtraakt? Alleen maar omdat optisch het zogenaamd mooier zou zijn?

Overigens hebben de kleine schaamlippen een andere naam gekregen, omdat ze meestal wat naar buiten hangen en groter lijken. Nu noemen we het de binnenste schaamlippen...

En als man zijnde: het zou me niet storen.

M

demi
Berichten: 33
Lid geworden op: ma 22 december 2003, 16:15
Locatie: zuid west nederland

Berichtdoor demi » di 18 mei 2004, 16:48

Ik neem aan dat je de voors en tegens al voor een groot gedeelte hebt afgewogen, maar toch nog twijfels hebt. Anders zou je het niet hier voorstellen. Persoonlijk zou ik het ook niet doen en ik heb misschien wel makkelijk praten, want ik ben een man, maar toch. Als diezelfde man zijnde, wil ik ook nog zeggen dat ik een vrouw met grote schaamlippen juist mooi en opwindend vind.

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » di 18 mei 2004, 16:54

Geen eigen ervaring, maar wel uit de eerste hand gehoord van een vriendin.
Zij had last van haar binnenste grote schaamlippen, kon bijvoorbeeld niet gemakkelijk fietsen. Na lang aarzelen heeft ze zich laten opereren, op medische indicatie. Het ging dus niet op iets in de sfeer van esthetica, en was verder als andere opereties, met wondpijn en herstel na ed. Als je graag wilt, is dat de belemmering niet.
Sterkte met je afweging!

japie
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 20 januari 2002, 2:01

opereren

Berichtdoor japie » di 18 mei 2004, 19:47

Van mij mag je de kale feiten horen Meike. Ik vind dat je recht hebt op de informatie waar je om vraagt. Van mij hoor je niet of ik het wel of niet gewenst vind. Die afweging heb je zelf allang gemaakt en ik heb het corpus delicti nooit gezien.

Hier in Nederland doet de gynaecoloog het onder plaatselijke verdoving en je mag daarna meteen naar huis. Totnogtoe heeft de verzekering daar nooit een probleem van gemaakt in de gevallen die ik heb verwezen. Het is een poliklinische operatie. In principe is het een kleine ingreep, die een voudig kan worden gedaan. Wel heb je een verwijskaart van je huisarts nodig.
Ook in Belgie doet de gynaecoloog het en daar kun je rechtstsreeks naar toe.

De emotionele afweging moet je zelf maken. Daar kan ik je niet bij helpen, maar lees alle ontboezemingen maar.

Japie, die je graag een lippendienst bewijst

lovebird
Berichten: 10
Lid geworden op: za 31 januari 2004, 1:28

Berichtdoor lovebird » di 18 mei 2004, 21:27

Ik had ook last van grote binnenste schaamlippen en heb mij hier ook aan laten opereren. De eerste keer door een gynaecoloog, deze had het zo slecht gedaan niet meer gelijk en daarom heb ik het een jaar later door een plastisch chirurg over laten doen. Ze zijn nu niet heel klein en ze zijn njog altijd te zien maar ik heb er geen last meer van en ik heb nog altijd gevoel in de schaamlippen en met vrijen gaat alles nog gewoon. De verzekering heeft het gewoon vergoed na een doorverwijzing. Ik heb het laten doen bij de Arenborghoeve in Venlo.
Hopenlijk heb je er wat aan om je definitieve beslissing te nemen.

meike
Berichten: 2
Lid geworden op: di 18 mei 2004, 11:05

Berichtdoor meike » wo 19 mei 2004, 0:10

hoe hebben ze het precies bij jou gedaan lovebird? wat halen ze weg en hoe? moest je onder volledige narcose of verdoving?
had je na de operatie nog veel pijn?

ik zit vol met vragen zoals je ziet...

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 19 mei 2004, 12:40

Jemig, ik lees zoveel over onvrede van vrouwen met hun eigen poesjes, en ik heb NOG NOOIT een man gehoord over; 'mijn zakt hangt volgens mij te erg, mijn eikel is volgens mij te groot, volgens mij is mijn voorhuid veel te lang, ik schaam me voor de vorm van mijn ballen.....'
Niets persoonlijks Meike, ik wordt gewoon een beetje frusti van hoe vrouwen bezig zijn en denken over hun lichaam. Ik vind het erg jammer.. maar ja..
Wat je ook besluit te doen, veel succes

lovebird
Berichten: 10
Lid geworden op: za 31 januari 2004, 1:28

Berichtdoor lovebird » wo 19 mei 2004, 13:42

Hoi Meike,
Ik heb gekozen voor volledige narcose, maar het kan ook met plaatstlijke narcose.
Er wordt in overleg bepaald hoeveel er weggehaald wordt en bij de arenborghoeve kreeg ik zeer goede uitleg over hoever mogelijk was ivm met de clitoris.
Je kunt na de operatie een paar dagen niets doen en doet het pijn, maar met pijnstillers was het redelijk vol te houden. Met plassen ging ik in bad zitten en liet ik er water langs lopen om het prikken tegen te gaan.
Na een dag of 4 ging het een stuk beter en werd de pijn minder.
Als je nog meer wilt weten stuur maar een pmtje met je vragen.
Lovebird

Juliette
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 23 augustus 2002, 1:01
Locatie: Brabant

Berichtdoor Juliette » wo 19 mei 2004, 23:58

Hmm, ken het wel: heb ook weleens last bij het fietsen. Vind ze ook niet altijd even mooi, maar mijn vriend juist weer wel! Durf het echt niet te opereren: stel dat het gevoel eruit weg gaat? Gewoon een grote lelijke onderbroek aandoen bij een lange afstand fietsen. :D
Life shrinks or expands in proportion to one's courage.
Anais Nin


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 3 gasten