Open relatie

Moderators: Xenia, JanWbr

Lilith24
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 18:53

Open relatie

Berichtdoor Lilith24 » ma 21 december 2015, 19:21

Heyhey :)

Ik heb al 8 jaar een relatie met een geweldige man. We zijn nu ondertussen ook al 2 jaar getrouwd. Ik ben enorm gelukkig met hem en ook op seksgebied mag ik zeker niet klagen.

Onlangs hebben we afgesproken dat hij de ruimte krijgt om met andere vrouwen te flirten en seks te hebben.
Hij had zelf eens in een geile bui gezegd dat hij wel eens met een andere vrouw wou seks hebben. Ik nam dit toen serieus op en ik ben hier toen vervolgens goed over beginnen nadenken. En ik merkte toen dat het echt wel iets met mij deed. Ik werd eigenlijk echt opgewonden van het idee dat mijn man sex zou hebben met andere vrouwen.
Ik heb mijn man trouwens zelf echt nog moeten overtuigen dat ik het zelf echt zie zitten want hij was in het begin wel bang dat als hij seks zou hebben met een andere vrouw, ik mij gekwetst zou voelen. Hij zou mij trouwens ook de kans geven om met andere mannen te experimenten maar momenteel heb ik daar zelf geen behoefte aan.

Ik hoop dat niemand mij hier nu een gekke vrouw zal vinden want het klinkt ergens ook gek en het is ook moeilijk om uit te leggen wat het met mij doet en waarom. Ik wil gewoonweg dat mijn man met een andere vrouw in bed duikt en ik word daar zelfs opgewonden van :shock: Ik vind dit voor mijzelf ook zeer vreemd .. Want ik ben vroeger altijd al intens jaloers geweest. En het is niet dat ik mijn man niet meer graag zie.. Ik zou zelfs zeggen dat ik hem nog liever zie :)

Ik zou graag willen weten of er hier nog mannen/vrouwen zijn die een open relatie hebben en hun ervaringen hierover willen delen. :)

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Open relatie

Berichtdoor Nelly » ma 21 december 2015, 23:15

Je lijkt op de mannen die in de Cuckold topics schrijven. Alleen ben jij een vrouw & gaat je man op stap. Misschien zijn hier ook wel woorden voor...

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Open relatie

Berichtdoor Anwen » ma 21 december 2015, 23:57

Ja, dat heet cuckquean.

Het is niet raar, gewoon een voorkeur. Voor zover ik weet/zie komen ze minder voor dan cuckolds, maar het kan ook.

Het belangrijkste lijkt me heel veel hierover praten met je man en jezelf de tijd geven om aan die gevoelens te wennen.

In mijn open relatie had ik niet echt van dat soort gevoelens, ik dacht eigenlijk niet zo heel veel na over hoe het was als zij seks hadden, we hielden dat gescheiden. Wel denk ik dat ik dat ik dat soort gevoelens wel een beetje had kunnen hebben als ik haar ook had gekend en meer over hun relatie had geweten.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

quint
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 december 2015, 14:28

Re: Open relatie

Berichtdoor quint » di 22 december 2015, 12:45

Ik (man) zit in redelijk zelfde situatie, wat ik mij afvraag is of je ook nog jaloers bent of helemaal niet?
Verder zou ik het never nooit raar noemen, voor anderen is het raar maar als jullie gelukkig zijn fuck de rest :)

Lilith24
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 18:53

Re: Open relatie

Berichtdoor Lilith24 » di 22 december 2015, 21:42

Je lijkt op de mannen die in de Cuckold topics schrijven. Alleen ben jij een vrouw & gaat je man op stap. Misschien zijn hier ook wel woorden voor...
Ik heb die term eens opgezocht en ik moet toch wel zeggen dat dit compleet niet bij mij past ;) Ik word wel opgewonden van het feit dat mijn man flirt en sex gaat hebben met een andere vrouw maar daar blijft het dan ook bij :) Ik heb compleet geen zin om hier zelf bij te zijn en ik zou mij er ook compleet niet goed bij voelen om hierbij ook nog vernederd te worden door mijn man en zijn minnares. We hebben sowieso ook beiden afgesproken dat alles met wederzijds respect gaat gebeuren.
Ik (man) zit in redelijk zelfde situatie, wat ik mij afvraag is of je ook nog jaloers bent of helemaal niet?
Verder zou ik het never nooit raar noemen, voor anderen is het raar maar als jullie gelukkig zijn fuck de rest :)
Momenteel heeft hij enkel nog maar geflirt met een andere vrouw. Hij is hier eerlijk over geweest en toen ik het hoorde voelde ik eerst wel jaloezie maar ik kon het achteraf wel goed plaatsen voor mijzelf :) Ik vertrouw hem 100% en hij heeft ook al verschillende keren duidelijk gemaakt dat hij mij niet wil verliezen en bij mij wil blijven. Ik weet ook nog niet 100% zeker wat ik ga voelen als hij effectief sex gaat hebben met een andere vrouw .. Momenteel word ik wel opgewonden van het idee maar het kan natuurlijk wel anders zijn als hij het echt gaat doen.. Ik heb mijn man echt moeten overtuigen dat ik dit pas echt ga kunnen weten als het ook echt eens gebeurt. We hebben wel afgesproken als ik echt voel dat ik er niet mee kan omgaan of als het voor hem niet goed voelt, we sowieso meteen gaan stoppen want we vinden allebei onze relatie erg belangrijk :)

Mag ik vragen hoe het in jouw situatie precies is? Je hoeft hier zeker niet op te reageren, ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe andere mensen dit aanpakken :)
Ja, dat heet cuckquean.

Het is niet raar, gewoon een voorkeur. Voor zover ik weet/zie komen ze minder voor dan cuckolds, maar het kan ook.

Het belangrijkste lijkt me heel veel hierover praten met je man en jezelf de tijd geven om aan die gevoelens te wennen.

In mijn open relatie had ik niet echt van dat soort gevoelens, ik dacht eigenlijk niet zo heel veel na over hoe het was als zij seks hadden, we hielden dat gescheiden. Wel denk ik dat ik dat ik dat soort gevoelens wel een beetje had kunnen hebben als ik haar ook had gekend en meer over hun relatie had geweten.
Ook dank je wel om te reageren :) Ik heb zeker zelf het gevoel dat ik nog wat moet wennen aan deze gevoelens.. Het is nog compleet nieuw voor mij en ik had zelf nooit gedacht dat ik voor deze soort relatie zou kunnen kiezen. Maar het voelt aan de andere kant ook wel zeer goed aan. Gelukkig geeft mijn man mij ook wel de ruimte om hier aan te wennen en kunnen we ook goed praten met elkaar :)

quint
Berichten: 16
Lid geworden op: di 15 december 2015, 14:28

Re: Open relatie

Berichtdoor quint » wo 23 december 2015, 17:29

Naja wij hebben sinds kort een open relatie en ik merk dat ik heel erg heen en weer schommel in emotie.
Ene moment vind ik het bloedgeil andere moment ben ik erg jaloers/onzeker.
Maar we praten erg veel en ik geloof oprecht dat ik haar niet kwijtraak of dat ze van mij af wilt.
Maar sinds we dit zo doen is voor mij de spanning van een andere vrouw weg en heb ik dus nog geen affaire gehad.
Je kan het zowiezo pas achteraf ervaren wat best eng is, maar wij hebben afgesproken dat als het achteraf niet goed voelt we ermee stoppen en het gewoon "vergeten" bij mij is het hele gedoe met anderen niet zo'n probleem maar meer bepaalde personen.

Zo was er 1 die wilde dat mijn vrouw mij belde terwijl zij neuken, imijn vrouw dacht dat dat wellicht geil was echter ik zie het meer dat hij mij als een soort cuckold ziet en dat ben ik verre van.
Ik heb een jonge prachtige vrouw en gasten mogen van mij met haar sexen als zij dat wilt echter elke vorm van vernedering of disrespect naar mij of mijn vrouw en ik ben er klaar mee.

Zo ook 1 die loog over het feit dat hij een relatie had en vervolgens achter de Mac donalds wilde afspreken....Srry maar mijn vrouw verdiend een knap restaurant en dan een hotel of fatsoenlijk huis, geen Mac en dan achter in de auto.

Tja verder zijn we nog echt in de experimenteer fase, volgende week naar een paren club dat zal mijn eerste x sex worden met een ander na 13 jaar (zenuwachtig haha) en ik zal haar zien genieten en hoop en denk dat ik dat geweldig vind.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: Open relatie

Berichtdoor Benno » do 24 december 2015, 11:26

dat hij mij als een soort cuckold ziet en dat ben ik verre van.
Volgens het woordenboek is cuckold = husband of an unfaithful wife, een hoorndrager.
Het is zijn vrouw die door buiten de lijntjes te kleuren, hem die naam bezorgt. Hoe hij dat ervaart (op de hoogte is, het goedkeurt, zelf ook ontrouw is of zich beledigd, vernederd of juist gevleid voelt) verandert daar niets aan.

Varia
Berichten: 5
Lid geworden op: di 15 september 2015, 14:28

Re: Open relatie

Berichtdoor Varia » do 24 december 2015, 14:30

Bijzonder om het ook eens vanuit een vrouwen oogpunt te mogen lezen.
Ik heb met mijn man geen open relatie maar wij hebben wel seks met anderen. Wij zien die term open relatie namelijk meer ook als het kunnen en willen delen van liefde. Wij vinden beiden dat onze liefde geheel en alleen aan elkaar voorbehouden is maar seks (lust) is iets waar je met meer mensen van kan genieten. Wij zijn overigens nooit zonder elkaar met iemand anders naar bed geweest, we willen pertinent dat we dat geheel samen beleven.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat er een storm van emoties door je heen gaat als je je partner gaat delen. Er wordt aan de basis van jullie relatie geknaagd en hoewel dat geen reden (hoeft te zijn) is voor het verbreken van de relatie, is het toch een schadepost die je samen moet doorstaan. Of je nu alleen flirt, ook seks hebt, het in 1 kamer doet of juist compleet apart van elkaar... het maakt onzekerheid in je los omdat er een onbekende factor (mens) gaat meespelen.

Voel jij zelf niet de behoefte om met een andere man of vrouw te flirten? wil je niet dat het een spelletje van jullie samen wordt? Want wat hij mag mag jij natuurlijk ook.
Ik heb dat samen met mijn man overlegd voor wij aan ons avontuur begonnen en merkte heel sterk bij mezelf dat ik ook behoefte aan aandacht etc had. Waar hij de spanning van een nieuw vrouwenlijf voelde, wilde ik exact dezelfde spanning van een nieuw mannenlijf. We zochten naar hetzelfde dus en dat heeft het wel heel makkelijk gemaakt.

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Re: Open relatie

Berichtdoor grizzly » za 26 december 2015, 1:55

Hoi Lilith24,

Ik (we) heb(ben) ook al langere tijd een open relatie. Nu ongeveer 14 jaar. En wij hebben eigenlijk altijd het gelijkheidsprincipe gehanteerd. Wat jij mag, mag ik ook.
Momenteel is mijn vrouw door omstandigheden minder tot niet actief op dat front, maar dat doet niet af aan ons standpunt.
Ik kan en "mag" het ook met andere vrouwen (of mannen) doen... En als ze zelf wil dan gaat ze ook haar gang maar. Dat klinkt wat negatief, maar dat is het zeker niet.

Wat wij heel belangrijk vinden is openheid naar elkaar. Mijn vrouw weet er altijd van. Meestal vooraf, maar mocht het een keer zo uitkomen, dan achteraf.
Ik zeg "mijn vrouw". Dat is om duidelijk te maken hoe de relatie ligt, maar we zijn niet elkaars eigendom geworden door te trouwen. Zoek anders maar eens liefste mijn liefste op van Robert Long... :-)

En zorg voor duidelijke afspraken...
En er kan over veel gesproken worden, maar er is één principiële afspraak: neuken buiten de deur ALTIJD met condoom.

Kortom: Wij voelen ons er prima bij :-)

groeten van
Grizzly

Lilith24
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 18:53

Re: Open relatie

Berichtdoor Lilith24 » zo 27 december 2015, 10:46

Mijn man laat me zeker toe om liefde te delen met andere mannen alleen kies ik er momenteel voor om dit nog niet te doen. Ik heb hier ook compleet nog geen behoefte aan.

We kunnen gelukkig heel goed met elkaar praten en hij voelt mij ook steeds zeer goed aan. We hebben ook al duidelijke afspraken gemaakt zoals ook het gebruik van een condoom en indien één van ons zich niet goed voelt bij een bepaalde situatie dan stoppen we ook meteen. We vinden beiden onze huwelijk belangrijker dan dit avontuur die we samen aangaan.

Alleen.. hoe pakken jullie het aan om iemand te vinden buiten je eigen relatie om liefde te delen? Mijn man vind het bijvoorbeeld zeer belangrijk dat andere vrouwen mij ook respecteren en accepteren dat hij met mij getrouwd is en ook bij mij zal blijven maar dat maakt het natuurlijk niet makkelijker om iemand te vinden.

Gebruikersavatar
Foxy_lady
Berichten: 108
Lid geworden op: za 05 september 2015, 14:16

Re: Open relatie

Berichtdoor Foxy_lady » zo 27 december 2015, 17:31

Je zou kunnen kijken naar sites, zoals Secret Flirt (http://www.secretflirt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en Second Love (secondlove.nl). Beiden zijn betaalde sites. Niet altijd makkelijk om iemand te vinden met wie je een goede klik hebt, maar met wat moeite en geluk kan het lukken. Succes!

Lilith24
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 18:53

Re: Open relatie

Berichtdoor Lilith24 » za 02 januari 2016, 19:25

Je zou kunnen kijken naar sites, zoals Secret Flirt (http://www.secretflirt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) en Second Love (secondlove.nl). Beiden zijn betaalde sites. Niet altijd makkelijk om iemand te vinden met wie je een goede klik hebt, maar met wat moeite en geluk kan het lukken. Succes!
Dank je wel voor de tip :) En ik ben alvast heel blij dat ik hier al mijn verhaal heb kunnen doen zonder dat iemand mij hier al te raar bekijkt. Ik ben onlangs open geweest over een vriendin hierover en zij vond het zo raar dat zij nu even het contact met mij heeft verbroken. Dat vind ik natuurlijk wel even pijnlijk.. Maar aan de andere kant wil ik toch verder doen om mijn seksualiteit verder te ontdekken, samen met mijn man :)

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1797
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Open relatie

Berichtdoor Inya » za 02 januari 2016, 20:54

Wat naar lilith, dat je vriendin dat wilde... Heb je haar nog kunnen vragen waarom ze het raar vond? En zelfs zo raar dat ze contact tijdelijk wilde verbreken :?:

Blij om te horen dat je wel nog steeds je eigen geluk en nieuwsgierigheid wilt voeden :D
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Lilith24
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 21 december 2015, 18:53

Re: Open relatie

Berichtdoor Lilith24 » za 02 januari 2016, 21:22

Wat naar lilith, dat je vriendin dat wilde... Heb je haar nog kunnen vragen waarom ze het raar vond? En zelfs zo raar dat ze contact tijdelijk wilde verbreken :?:

Blij om te horen dat je wel nog steeds je eigen geluk en nieuwsgierigheid wilt voeden :D
Neen ze heeft er verder geen uitleg aan gegeven eigenlijk. Ik ben zelf altijd een people pleaser geweest. Ik hechtte erg veel belang aan wat mensen van me vonden en ik trok het me dan ook altijd heel erg aan als mensen negatief waren over mij. Maar op die manier kon ik ook gewoon niet mijzelf aan omdat ik mijzelf telkens aanpaste aan andere mensen. Sinds kort probeer ik dit los te laten en probeer ik gewoon ten volle mijzelf te zijn :) Ik leg dan wel een grote nadruk op proberen want ik merk bv dat ik het toch wel erg sneu vond dat die vriendin mij momenteel heeft laten vallen.

Maar ik kan die andere kant van mijzelf ook niet meer negeren.. Het "duistere" kantje in mij die avontuur wilt, die ten volle wilt genieten van seksualiteit zonder zich te hoeven schamen :) En als mensen dit niet accepteren van mij dan is dit ook oké maar dan passen ze misschien gewoon ook niet bij mij. Ik hoop dat door ten volle mezelf te zijn ik ook mensen aantrek die mij ten volle accepteren :)

Gebruikersavatar
Hubbie
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 12:40

Re: Open relatie

Berichtdoor Hubbie » za 02 januari 2016, 21:54

En als mensen dit niet accepteren van mij dan is dit ook oké maar dan passen ze misschien gewoon ook niet bij mij. Ik hoop dat door ten volle mezelf te zijn ik ook mensen aantrek die mij ten volle accepteren :)
Je geeft hier, naar mijn mening, de juiste richting aan in de zoektocht naar wat voor jou belangrijk is en misschien gelukkig maakt.

Een vriendin die jou laat zakken omdat je op een punt anders denk dan zij, kan je beter missen.

Succes bij je verdere ontdekkingstocht. :wink:


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast