Open huwelijk.

Moderators: Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Hubbie
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 12:40

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Hubbie » wo 12 november 2014, 15:50

Wij hebben ook een open relatie en dat gaat gepaard met vooral veel praten en aanvoelen of alles tussen ons twee nog wel ok is.

Als dat het geval is, is er nooit een bezwaar tegen een uitje buiten de deur, maar als het niet ok voelt is het een no go.

Wij hebben eenmalige en meermalige contacten. Het is maar net hoe het loopt. Verder hebben we geleerd wel een zekere afstand te houden om vermenging tussen de thuissituatie en het buitengebeuren te voorkomen. Dat werkt voor ons het beste. Wat niet inhoud dat er nooit vermenging plaatsvind :D12

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Lolly1968 » wo 12 november 2014, 17:03

Ja,mooi gezegd Hubbie,al zijn wij wat strenger en beperken het tot éénmalig gebeuren in de één op één situatie. Af en toe als het zo voorbijkomt dan willen we met z'n drietjes of viertjes wel eens op herhaling zijn en dat kan volgens ons omdat we altijd in dezelfde ruimte blijven (bij trio zo ie zo anders beetje lastig hè! :lol: )

@Droomvlinder,ja begrijp het jullie staan er wat anders in,is mooi als het zo kan. Zelf vind ik dat iets te 'angstig'.

Zou zelf deze 'uitstapjes' niet graag willen missen,al is het niet zo dat het lopende band werk is hoor. Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat we het niet opzoeken,het komt dus ook voor dat er in 2 jaar niets gebeurt individueel. Maar we wel samen iets ondernemen met een partner(s) erbij.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Ella35.1
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 november 2014, 11:33

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Ella35.1 » wo 12 november 2014, 19:36

Ella,droomvlinder,

Mooie reacties die bij mij toch wel naar boven doen komen,'Wat een gevecht' en dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een open huwelijk/relatie? 'We praten ons suf',zegt Ella,dat kan toch nooit de bedoeling zijn toch? Bij ons mag het een pure toevoeging van seksueel genot zijn,sterker nog daar gaat het om,en het moet vooral leuk zijn en blijven. Als ik jullie reacties zo lees is het zo moeizaam,zo serieus...
Zoals het staat klinkt het misschien wel heel heftig. Met 'we praten ons suf' bedoel ik dat we veel met elkaar praten omdat de huidige situatie voor ons nieuw is en toch veel emoties en vragen bij ons oproept! Eenmalig is toch niet zo ons ding.... Manlief heeft voor het eerst iets met een andere vrouw en verliefde gevoelens spelen ook een rol, wat trouwens geen gevaar is voor onze relatie! Juist door het veel praten met elkaar krijgen we duidelijkheid over de betekenis van deze nieuwe situatie en een bevestiging over hoe sterk en mooi onze relatie is :)
Laatst gewijzigd door Ella35.1 op do 19 maart 2015, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles blijft, alles verandert… alles blijft veranderen!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor droomvlinder » wo 12 november 2014, 22:20

Hubbie je schrijft : "Verder hebben we geleerd wel een zekere afstand te houden om vermenging tussen de thuissituatie en het buitengebeuren te voorkomen. Dat werkt voor ons het beste. Wat niet inhoud dat er nooit vermenging plaatsvind :D12" dit vind ik ook echt belangrijk. Respect voor de intimiteit van wat er speelt tussen de partners onderling en zo zal ik ook nooit zomaar aanlopen hoewel we goed bevriend zijn . Bovendien is het helemaal niet leuk als je teveel bij elkaar bent, ik hou veel van m'n vrijheid en mijn partner en zijn vrouw ook .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Lolly1968 » za 22 november 2014, 0:38

Ella,droomvlinder,

Mooie reacties die bij mij toch wel naar boven doen komen,'Wat een gevecht' en dat kan toch nooit de bedoeling zijn van een open huwelijk/relatie? 'We praten ons suf',zegt Ella,dat kan toch nooit de bedoeling zijn toch? Bij ons mag het een pure toevoeging van seksueel genot zijn,sterker nog daar gaat het om,en het moet vooral leuk zijn en blijven. Als ik jullie reacties zo lees is het zo moeizaam,zo serieus...
Zoals het staat klinkt het misschien wel heel heftig. Met 'we praten ons suf' bedoel ik dat we veel met elkaar praten omdat de huidige situatie voor ons nieuw is en toch veel emoties en vragen bij ons oproept! Eenmalig is toch niet zo ons ding.... Manlief heeft voor het eerst iets met een andere vrouw en verliefde gevoelens spelen ook een rol, wat trouwens geen gevaar is voor onze relatie! Juist door het veel praten met elkaar krijgen we duidelijkheid over de betekenis van deze nieuwe situatie en een bevestiging over hoe stekt en mooi onze relatie is :)
Vind het wel knap van jullie om er zo in te staan. Verliefde gevoelens zijn wat ons/mij betreft net een brug te ver. Natuurlijk kan je dit overkomen,maar daarom hebben wij denk ik wat meer moeite met contacten die verder gaan als het puur lichamelijke. Niet uit angst,jaloezie,want PR of open huwelijk kan inderdaad alleen als je echte maatjes bent en elkaar super vertrouwd en toegewijd bent. En waarschijnlijk heb je helemaal gelijk als je zegt dat een dergelijke verliefdheid geen gevaar is voor je relatie,maar voor ons is dit nog een stap te ver. Maar soms is iets moeilijk uit te leggen,denk wel dat je mij begrijpt,wij willen het leuk en gezellig en als een vooral seksueel extra'tje houden en geloven niet in een polyamoreus huwelijk. Als we dus individueel een seksueel uitstapje maken word dit dus in principe niet aangekondigd of na besproken,het loopt zoals het loopt. Bij PR staan we er weer wat anders in,dan zijn we continue samen (vinden het geweldig om elkaar met een ander bezig te zien vandaar altijd samen in zelfde ruimte) en vinden het juist leuk als het niet bij eenmalig met een stel/m/v blijft.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Ella35.1
Berichten: 11
Lid geworden op: di 11 november 2014, 11:33

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Ella35.1 » do 19 maart 2015, 14:20

Zo mooi om te zien hoe het bij iedereen anders werkt!
Alles blijft, alles verandert… alles blijft veranderen!

Gebruikersavatar
Ciskes
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 juli 2013, 23:24
Locatie: WVL

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Ciskes » za 28 januari 2017, 10:04

Ciskes (de vrouwelijke helft) nog eens op shespot!
Kon de slaap niet vatten, kwam hier terecht en herlas dit topic!!!
OMG!! Ondertussen is er al zoveel gebeurd!!
Groetjes,
Ciskes

borkee
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 02 juli 2006, 10:00
Contacteer:

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor borkee » zo 29 januari 2017, 12:39

Vertel!

Seabirds
Berichten: 15
Lid geworden op: za 15 oktober 2016, 13:09

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Seabirds » zo 29 januari 2017, 18:47

Ciskes ... :)
Ik luister

Gebruikersavatar
Ciskes
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 juli 2013, 23:24
Locatie: WVL

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Ciskes » ma 06 februari 2017, 2:50

Nieuwsgierig? :lol: :lol: :lol:
Groetjes,
Ciskes

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor deco » ma 06 februari 2017, 8:05

Nieuwsgierig? :lol: :lol: :lol:
lees je pm's :D
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Onderweg
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 05 december 2016, 11:18
Locatie: In het zuiden van Nederland

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Onderweg » wo 08 februari 2017, 9:55

en wij dan?
Niet alles via pm's aub 8)
spannend, inspannend, ontspannend

Gebruikersavatar
Ciskes
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 juli 2013, 23:24
Locatie: WVL

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Ciskes » za 11 februari 2017, 1:55

Contact bleef verbroken... nooit meer gezien, nooit meer iets van gehoord.
Maar wel al seks gehad met anderen!
We daten samen met andere koppels en al geile seksmomentjes beleefd!
Groetjes,
Ciskes

koekel
Berichten: 9
Lid geworden op: di 07 februari 2017, 12:28

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor koekel » wo 08 maart 2017, 1:31

Hoi Ciskes,
Fijn voor jullie dat je mooie en geile momenten hebt beleefd.
Ik sta er n beetje hetzelfde voor als jij in het begin van dit topic, nl dat wij er beiden ook best open voor staan, maar dat het blijft bij praten en erover fantaseren.
Het moet wat ons betreft een soort organisch verlopen, en dat doet het meestal niet
dus dan gebeurt er ook niks.
Ik ben dus wel benieuwd wat er bij jullie gebeurt en gebeurd is op dat gebied en hoe jullie dat hebben aangepakt.
Wij zijn trouwens al ruim dertig jaar samen en nog steeds erg blij met elkaar! :D

Gebruikersavatar
Ciskes
Berichten: 38
Lid geworden op: zo 07 juli 2013, 23:24
Locatie: WVL

Re: Open huwelijk.

Berichtdoor Ciskes » zo 12 maart 2017, 4:11

Het was een zoektocht, maar toch de weg gevonden om te 'swingen'.
Nu toch al leuke dates gehad met koppels, ook minder leuke, maar die wis je best rap uit je systeem en gewoon verder gaan en af en toe opnieuw daten met koppels waarmee het wel klikt en leuk is.
Groetjes,
Ciskes


Terug naar “Polyamorie, Open Relaties, Swingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten