De hotwife of cuckold lifestyle

De plek om te praten over BDSM.

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Twijg » ma 04 november 2013, 16:12

Consensual cuckolding heeft, zo is mijn indruk, veel te maken met de 'mannelijke crisis' als gevolg van het steeds gelijkwaardiger worden van de relaties tussen man en vrouw en (vooral) de tegelijk opgevoerde maatschappelijke druk op mannen (en vrouwen) om continue maximaal te presteren. Daarbij kan in bed het evenwicht naar de andere kant doorslaan: dan trekt zij (in bed) voortaan aan de touwtjes ('pun intended'). Het Internet helpt de ervaringen te delen. Toen ik zelf in zo'n relatie belandde had ik nog geen idee dat het zo heette. Er blijken nogal wat communities te zijn die zich met de mogelijkheden en ervaringen bezighouden. Dat deze door de USA en op afstand door de UK gedomineerd worden doet vermoeden dat men in deze landen ofwel vrijer op het web praat over dit soort onderwerpen, of dat zij vrijer zijn in het verkennen van de seksuele spanning die met het onderwerp gepaard (nog eens 'pun intended' hehe) gaat. Je ziet koppeltjes uit België, Nederland, Singapore en steden in India voorzichtig meedoen, maar daar houdt 't dan wel mee op (ik laat de Japanners er maar even buiten, hun voorkeuren zijn werkelijk opmerkelijk).

Als je je samen openstelt voor de mogelijkheden van cuckolding zijn de mogelijkheden eindeloos. Maar voor het zover is komt er heel wat bij kijken. Het is leuk om taboes, normen en waarden en andere heilige huisjes om te gooien, maar wie met vuur speelt kan verwachten zijn vingers te branden.

Ik ken de diverse websites en kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de risico's, de echte motivaties en rampzalige gevolgen op grote schaal worden verzwegen. Dat is prima: als je geil bent wil je korte termijn stimulatie en heeft niemand behoefte aan een preek, ook niet als je een onderdanige slaaf bent of wat voor variant ook.

Mijn ervaring is deze.

Toen mijn vriendin een vaste seksrelatie met een vriend van ons begon namen we een redelijk bewust besluit dat risico te nemen (al was het ook de vraag of het alternatief, om er niet aan te beginnen, nog bestond). Hemel, wat was dat spannend! Ik hield meer van haar dan ooit te voren, omdat we samen hadden besloten zoiets enorm spannends toe te laten. En, feit, we hebben er beiden, alledrie, een hele tijd enorm van genoten. Maar uiteindelijk trok zij het niet meer. Achteraf kan ik mij dat goed voorstellen, maar toen het zover was voelde ik me wel verscheurd. Hoewel mijn primaire drijfeer platte geiligheid was, was ik het gaan zien als een unieke vorm van intimiteit tussen ons tweetjes en drietjes. "Als we dit kunnen, kunnen we alles samen aan...". Ik had het graag nog jarenlang doorgezet maar het mocht niet zo zijn.

Achteraf vertelde ze mij dat ze zich sterk door mij gemanipuleerd voelde om het (met hem) te doen. Dat was niet leuk om te horen, maar ik kan het mij wel voorstellen dat ze het later zo zag. Of ze dat beeld nog altijd heeft weet ik niet. Hopelijk niet. Zeker weten dat ik naliet goed naar haar te luisteren. Ze had me vaak genoeg gewaarschuwd dat het de verkeerde kan op ging.

Desondanks heb ik zelf geen spijt van deze ervaring. Ik vond het een geweldig avontuur, en zag het als iets dat we echt samen deden en iets dat op vreemde manieren juist diepe intimiteit in onze relatie bracht. Nu ja, in elk geval het eerste was werkelijk. Wat ook werkelijk was, voor mij, was de opluchting niet exclusief verantwoordelijk te hoeven zijn voor haar totale en volledige en regelmatige seksuele bevrediging, naast al dat andere waarvoor ik mij verantwoordelijk voel. Dit moet, dat moet... Langdurig voorspel dit, leuke situatie dat, orgasme zus en praten zo.... Voor mij was het een bevrijding dat te kunnen "uit besteden", en te zien, horen en weten dat zij daar dan ook veel (meer) plezier in had. Al met al werd het een verslaving (opnieuw, pun intended). Meer, meer, meer met hem, minder met mij... Het was een zoektocht naar bevrijding.

Ik weet het, mijn prioriteiten zitten in de war, maar zo pakte het uit. Ik ben er nooit overheen gekomen. Seks was en is niet meer zoals het was voor deze ervaring.

Het enige dat ik wilde was een lieve intieme relatie waarin we beiden erkenden dat ik als man en haar liefhebbende partner niet op alle vlakken perfect was en kon zijn. En dat die erkenning tot een speciale onconventionele uitkomst leidde waar we beiden gelukkig mee zouden zijn. Daarin is zij een heel eind meegegaan, maar het was uiteindelijk veel te veel gevraagd. Voor haar werd het allemaal veel te verwarrend. Wat mij/ons uiteindelijk de das omdeed was dat mijn seksuele verslaving aan de situatie mij er van weerhield nog goed naar haar te luisteren, en de man te zijn die ik moest zijn op de momenten dat ik mijzelf moest vermannen.

Wat een mooie tragiek lees ik hierin.
Aan de ene kant het verlies van bepaalde kwaliteiten die fundamenteel bleken te zijn achteraf (het echt luisteren en aanvoelen van de ander), aan de andere kant het herontdekken van die kwaliteiten doordat de hele situatie uiteindelijk explodeerde in een soort van desillusie voor beiden, ondanks ook de heerlijke drogering en daarmee hemelse ervaringen in een risicovol seksleven, c.q. samenleven met een derde persoon.

Ik denk dat het velen zo vergaat overigens. Zodra je in een sfeer van genot en ultieme verlegging van grenzen zit, raak je een beetje immuun voor de risico's, want het voelt toch goed en gaat toch goed? Dat er dan minder ruimte is voor de andere zijde van een betovering is in mijn optiek niet meer dan logisch, hoe jammer ook en hoe funest soms ook. Mensen laven zich nou eenmaal graag aan een succes en pas als een succes wat scheurtjes begint te krijgen, komen er ook fricties in de gedachten en gevoelens over dat succes. De klap van de andere kant van het succes komt dan keihard aan, want het past helemaal niet in het tot nog toe ontstane beeld, deels gecreëerde beeld (whisfull thinking, self-fullfilling prophecies) van het heerlijke vrije leven.

Is er sprake van winst ondanks verlies in deze situatie?
Zoals ik het zelf ervaar in andere iets minder vergaande verlegging van mijn grenzen, zeg ik ook volmondig ja. Zoals ik jou ook zie bevestigen dat je geen spijt hebt van de keuzes, hooguit over het niet helemaal hebben kunnen voorzien en overzien van de gevolgen. Maar wat zouden we nog voor grenzen verleggen als we vooraf de uitkomst weten . . alleen de veilige, en hoe weinig bevredigend is dat in the end? De winst is dat er grenzen zijn verlegd, die daarna de wijzere, of in elk geval evenwichtiger minder onrustige grenzen aanwijzen in iemands leven. De desillusie is op die manier toch ook een succes. Wel met bepaalde slachtoffers, dat is onvermijdelijk en soms het enige wat je zou kunnen uitwissen. Iemands gevoel kan helemaal in de war raken namelijk, met wellicht gevolgen die weer voor afsluiting en terugtrekking zorgen de andere kant op.

Waar ik benieuwd naar ben . . de partner die met jou het avontuur aanging. . . heeft ook zij het uiteindelijk ervaren als iets waar ze geen spijt van heeft?
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Rick
Berichten: 47
Lid geworden op: di 04 november 2003, 15:36

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Rick » di 05 november 2013, 12:11

Hoi Twijg,

Ja, zo is het maar net! Ik heb al een tijd geen contact meer met haar. Ze is uiteindelijk met hem verder gegaan en heeft nu kinderen bij hem, dus ik mag aannemen dat ze in die zin geen spijt heeft. En totdat de boel klapte had ze er wel degelijk plezier in, behalve een aantal keren dat ze reflecteerde op haar gevoelens en mij waarschuwde.

Overigens denk ik niet dat onze relatie op langere termijn overleefd had. Ik had ambities om voor langere tijd naar het buitenland te gaan, en zij gewoon niet. Daar was het uiteindelijk hoe dan ook op gestrand denk ik. Soms denk ik wel eens dat ik op deze manier naar een soft landing zocht maar dat is waarschijnlijk ook een broodje aap.

Het onderwerp blijft fascineren, al hoef ik dit allemaal niet opnieuw mee te maken. De goede herinneringen heb en houd ik op zak. Waar ik nog wel naar zoek is die rol waarin ik in alle vertrouwen en liefde mag falen. Dit is ongetwijfeld een spiegelbeeld van alles wat ik in de dagelijkse gang van zaken op mijn schouders neem, en ik zou er goed aan doen op dat vlak wat relax-ter te zijn... Maar ja...

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Twijg » di 05 november 2013, 12:52

Liefde en vertrouwen is niets anders dan elkaar ruimte geven om jezelf te kunnen en mogen zijn. Kennelijk had je het nodig om deze vorm van vrijheid te voelen. Zoals je ook al aangaf . . . was er nog wel sprake van een echte vrije keuze om de stap werkelijk te zetten? Soms is het besluit in een hoofd al gemaakt voordat het in de praktijk handen en voeten krijgt. Een onbedwingbare behoefte noem ik dat. En ja, die kunnen soms onderdrukt worden natuurlijk, maar wat als je die onderdrukt had, of gedwongen was geworden die te onderdrukken? Wat zou dan de uitkomst zijn geweest van de lopende relatie?

Grote kans dat de niet verleende en niet beleefde vrijheid voor eenzelfde uitkomst zou hebben gezorgd, omdat de relatie voor jou in dat stadium en in je eigen hoedanigheid als behoeftige naar iets anders dan standaard, als verstikkend zou zijn ervaren, met alle gevolgen vandien.
Te veel vrijheid kan zorgen voor een ‘falen’ van de gedroomde droom, te weinig vrijheid net zo goed. Natuurlijk kunnen we als weldenkende rationele mensen heel goed een verwijtenlijstje opstellen. Als ik niet dit, dan zou er niet dat . . etc. De andersom lijstjes vergeten we vaak. Als ik wel dat, zou dan echt dit . . .?

We zijn naast denkende mensen ook gevoelsmensen en iedereen weet dat gevoelens soms met ons aan de haal gaan, al denken we heel graag dat we in control zijn zolang het goed gaat.
Ik zie het daarom niet zozeer als falen als dingen anders lopen dan verwacht of gehoopt. Ik zie het als een uitkomst van liefde en vertrouwen die jou en je voormalige partner een levensles heeft geleerd die niemand je/jullie kan afnemen. Een levensles is nooit een faalexpeditie alleen. Het neemt veel, maar geeft ook.

Je partner is je ‘afgenomen’, niet alleen door eigen falen of onvoldoende verantwoordelijkheid nemen van jezelf. Waar twee mensen een avontuur beginnen, zijn twee mensen verantwoordelijk, en in dit geval ook de derde mens die er bij kwam. Je partner had ook kunnen zeggen, ik stop, hier en nu, ook als jij zegt of denkt dat er niks mis is. Ik kan me niet voorstellen dat je haar tot het uiterste toe gedwongen hebt om door te gaan. Signalen niet opvangen is één kant van de zaak. Signalen geven een tweede. Dat had wellicht ook beter gekund denk ik dan maar en is dan haar ‘falen’ geweest.

Hoe dan ook, ik hoop dat het je niet weerhoudt om nog in vertrouwen en liefde te geloven, nu en in de toekomst. Dat zou zonde zijn, van jezelf en van anderen die om je geven op een iets meer dan gemiddelde manier ;-)
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Thomas_K » di 05 november 2013, 20:05

Spelen met grenzen heeft zeker risico's, zo blijkt maar weer. Toch een enorm mooi verhaal en ik begrijp Rick volkomen, sterker nog ook ik neem deze risico's, tot nog toe zonder negatieve bijwerkingen.

Andersom heb ik, denk ik, ook meegemaakt. De relatie was intiem en bijzonder. Er was in zekere zin sprake van lotsverbondenheid. De seks tussen mij en mijn prille jeugdliefde was echter moeizaam. Tussentijds was ze op een gegeven moment vreemdgegaan met een ex-vriendje. Ze biechtte het op en schaamde zich ervoor. Ze wilde graag door met mij, maar de chemie ontbrak op de een of andere manier. Helemaal geweldig is het nooit geworden en ze voelde zich schuldig. Uiteindelijk zijn we uit elkaar gegaan. Over wat haar seksueel dreef hebben we het nooit gehad. Jammer (met de kennis van nu. We waren natuurlijk jong en bescheten).

Soms denk ik weleens dat we toen andere afspraken hadden moeten maken. Dan was het mogelijk geweldig en explosief geworden. Alles beter dan matheid! De relatie was voor haar te beklemmend, maar ze durfde het niet te uiten. Zelf voelde ik ook een beklemmende sfeer van onuitgesproken problemen. Ik heb er toen niet echt over nagedacht. Kortom, een voorbeeld hoe het niet moet. Ook leerzaam. Zo'n relatie nooit weer.

En toch, met wat aanpassingen, zoals Rick zegt, dat haar genot niet alleen van jou afhangt, had het zomaar wat kunnen worden.

Afijn. Alles begint met communicatie, ook over de moeilijke onderwerpen.

Rick
Berichten: 47
Lid geworden op: di 04 november 2003, 15:36

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Rick » zo 10 november 2013, 16:41

Waardevolle commentaren van Twijg en Thomas. Dank daar voor! Twijg, je slaat de spijker op z'n kop, en Thomas - communicatie only goes so far. Op een gegeven moment kan je ook voor een situatie worden gesteld waar je je niet meer uit kan lullen - dan moet je kiezen voor haar/jullie en of iets anders. Wat ik nog nooit iemand verteld heb is dat ik een paar extatische momenten had gelijk nadat het uit was gegaan. Dat kwam van redelijk diep, maar het werd al snel volledig overspoeld door verdriet etc. Toch... misschien had ik wat meer over het waarom van die momenten moeten nadenken. Maar dat is een geheel ander verhaal.

Over die periode: wat ik een van de leukste dingen vond aan dat avontuur was dat zij achteraf weer naar mij toe kwam en dat we dan weer samen dat bijzondere stel waren, ondanks wat er pas was gebeurd was ik nog steeds haar grote liefde en zij de mijne. Het is natuurlijk leuk om over de seksuele kant van dat moment te praten (p.m. zo je wilt voor details), maar zelden komt dan aan bod wat voor bijzonder moment dat dan is tussen beide partners (net als het moment van 'laten gaan'). Ik heb dat altijd als innig intiem ervaren, ik denk vooral omdat je dan samen zo'n spannend en verboden geheim met elkaar deelt.

Een ander bijzonder aspect was de tijd nadat het niet langer de vraag was of het zou gebeuren, maar alleen nog maar wanneer, waar en hoe weer. Hoewel het dan eigenlijk 'gewoon' was geworden vervulde het mij continue met een gevoel van verbazing, extase en - ja - trots; trots op haar en ons. Voor mij was het dus veel meer dan gewoon seks met een ander. Het ging mij om de intimiteit - via een ander en een ongelooflijk geheim dat we deelden.

Voor die tijd had ik overigens geen idee dat ik dit in me had.

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Twijg » zo 10 november 2013, 20:56

Ik snap precies wat je bedoelt. Seks met een ander was de daad, maar het gevoel van vrijheid en intimiteit nadien, met zijn tweeën, een groter en andersoortig orgasme ;-)
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Masterdj
Berichten: 1
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 21:31

Eindelijk ben ik een cuckold

Berichtdoor Masterdj » za 25 oktober 2014, 21:49

Ik en mijn vrouwtje zijn al 20 jaar samen en hebben altijd goede sex gehad maar ik had het laatste jaar altijd fantasieën van haar met andere mannen en tijdens de sex speelden we dikwijls een rollenspel waarbij ik zag dat het haar ook erg opwond maar we durfde de stap naar het echte werk niet zetten alhoewel ik er erg naar verlangde dacht ze dat het me zou kwetsen maar nu heeft ze een man leren kennen op het werk waar ze wel wat in zag en hij in haar en vandaag terwijl ik dit schrijf is ze met hem op stap en heeft ze gezegd dat ze er heerlijk mee ging neuken en ze heeft me een harnas aan gedaan zodat ik mezelf niet kan aftrekken ik vind het verschrikkelijk geil dat ik thuis moet wachten terwijl zij heerlijk aan het neuken is ik heb me nog nooit zo geil gevoeld en ik hoop da termijn nu op regelmatige basis gaat bedriegen terwijl ik thuis moet wachten het is misschien voor veel mensen raar dat een man zijn vrouw liever laat neuken met andere mannen dan hemzelf maar ik vind het geweldig al zie ik mijn vrouwtje heel graag ik trek mij liever af straks als ze thuis komt en haar belevenissen verteld dan dat ik haar zelf neuk want als ik haar zelf neuk dan kon ik hem alleen stijf krijgen met de gedachte van haar met andere mannen en dat weet ze en vind ze ook wel geil dus nu wacht ik met heerlijk geile gedachten tot ze terug thuis is

EstherC
Berichten: 5121
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor EstherC » zo 26 oktober 2014, 16:08

En hoe was haar thuiskomst? :D
Dream it. Wish it. Do it!

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Benno » vr 31 oktober 2014, 12:46

Uit het onderwerp “Wie heeft een minnaar/minnares?” (“Praten over erotiek”) blijkt dat nogal wat vrouwen een minnaar hebben of toch af en toe een one night stand… echter zonder dat hun man daarvan op de hoogte is of mag zijn.
Als ik dan aansluitend over dit onderwerp lees… ben ik de enige bij wie dit vragen oproept?

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Venus » vr 31 oktober 2014, 14:30


Als ik dan aansluitend over dit onderwerp lees… ben ik de enige bij wie dit vragen oproept?
Welke vragen?

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Benno » vr 31 oktober 2014, 19:27

Over de merkwaardige tegenstelling tussen relaties waarin de vrouw vindt dat het voor haar relatie veruit het beste is als haar buitenechtelijke avontuurtjes voor haar man verborgen blijven, en relaties waarin diezelfde avontuurtjes door diezelfde man niet alleen toelaatbaar worden geacht maar ook nog eens als een verrijking van zijn relatie worden beschouwd.
Okee het zal wel niet letterlijk om dezelfde man gaan, maar toch…

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Snoozie » vr 31 oktober 2014, 20:44

Dat is dus geen vraag met andere woorden...

EstherC
Berichten: 5121
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor EstherC » vr 31 oktober 2014, 21:20

Okee het zal wel niet letterlijk om dezelfde man gaan, maar toch…
Of wel...
Ik dacht ook dat ik het echt niet met mijn -toenmalige- man kon bespreken. Tot ik het toch deed en bleek dat hij ook de cuckoldgevoelens had. Dat had ik echt nooit durven denken of hopen.
Toen heb ik geleerd dat denken voor anderen gevaarlijk is.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Venus » vr 31 oktober 2014, 21:22

Over de merkwaardige tegenstelling tussen relaties waarin de vrouw vindt dat het voor haar relatie veruit het beste is als haar buitenechtelijke avontuurtjes voor haar man verborgen blijven, en relaties waarin diezelfde avontuurtjes door diezelfde man niet alleen toelaatbaar worden geacht maar ook nog eens als een verrijking van zijn relatie worden beschouwd.
Okee het zal wel niet letterlijk om dezelfde man gaan, maar toch…
Ik snap volgens mij je vragen niet...alle mannen zijn toch verschillend? De ene man moet er niet aan denken dat zijn vrouw het met een ander doet, en maakt een einde aan de relatie als hij het ontdekt, de andere man vindt het geil. Dan hebben we het nog niet eens over de vrouwen en hun beweegredenen gehad. Misschien vindt ze haar relatie wel helemaal niet zo goed, en kiest ze daarom voor buitenechtelijke avontuurtje(s)...kunnen honderden redenen zijn, waarom ze het niet wil vertellen.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: De hotwife of cuckold lifestyle

Berichtdoor Benno » vr 31 oktober 2014, 22:30

Dat vrouwen van seksuele vrijheid wensen te kunnen genieten, daar stel ik me alleszins geen vragen bij. Maar in mijn vorige bericht had ik die uitdrukking misschien onzorgvuldig gekozen.
Ik bedoelde dat ik het wonderlijk vind dat wat voor de ene man aanleiding is tot relatiebreuk met alle bijhorende nadelen (waarvan het rijk maken van echtscheidingsadvocaten nog het geringste is), bij de andere de relatie juist versterkt. Een grotere tegenstelling is nauwelijks denkbaar, lijkt me.


Terug naar “BDSM”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten