jezelf gelukkig maken

"Je lichaam als tempel".
Voor onderwerpen als massage, saunabezoek, tantra, meditatie en yoga.

Moderators: Xenia, JanWbr

mopje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 maart 2003, 2:01
Locatie: gent

jezelf gelukkig maken

Berichtdoor mopje » za 22 november 2003, 13:28

Ik heb hier al een paar keer gelezen dat je niemand kan gelukkig maken vooraleer jezelf gelukkig bent. Of dat de enige die jou gelukkig kan maken jezelf bent. Bij mij komt dan spontaan de vraag naar boven: Hoe maak je jezelf gelukkig? Hoe doe je dat?

Mopje
die zichzelf wel wat gelukkiger wil maken maar geen idee heeft hoe ze dat moet doen.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » za 22 november 2003, 13:34

door te luisteren naar jezelf, door je leven te leiden zoals jij dat wilt en je niet afhankelijk te maken van wat anderen toevallig voor je zouden willen doen, door jezelf te leren kennen en je best te doen om te zijn hoe je het liefst wilt zijn... door jezelf te ontdekken en jezelf te respecteren..
en al die dingen meer...

xxx
nothing will kill me except a silver bullet

mopje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 maart 2003, 2:01
Locatie: gent

Berichtdoor mopje » za 22 november 2003, 13:42

Ik luister naar mezelf, leid mijn leven zoals ik wil: ik heb de job die ik wou, ik heb het huisje gekocht dat ik wou, ik ben van niemand afhankelijk, niet op financieel gebied of op emotioneel gebied, ik heb een schat van een vriend en toch, toch ontbreekt er precies iets. Soms denk ik wel eens dat ik teveel naar mezelf luister, dat ik teveel mijn eigen zin doe, dat ik te weinig rekening hou met anderen. Probeer ik dat te veranderen (en dus wel meer rekening te houden met de mensen die me graag zien, dan voel ik me daar ook weer slecht bij want dan ben ik mezelf aan´t verloochenen. Evenwicht is hier misschien het sleutelwoord maar dat heb ik duidelijk nog niet gevonden

mopje
Bezig met zoeken

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » za 22 november 2003, 13:44

ey niemand is altijd gelukkig...
misschien iets meer spontaniteit in je leven brengen? er eens uit met je vriend? i dont know...
ik weet wel dat jij nu anderen vragen stelt die jij zelf het beste kan beantwoorden... ik weet niet wat jou drijft.. dat weet je zelf beter

x
nothing will kill me except a silver bullet

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » za 22 november 2003, 13:46

Geluk is volgens mij in belangrijke mate een keuze.

Gelukkige mensen hebben goede vriendschappen en hebben de keus gemaakt die te koesteren en te onderhouden. Ook in een huwelijk is het geluksgevoel in belangrijke mate gekoppeld aan de onderliggende vriendschap.
Zaken die gelukkig lijken te maken zoals geld en macht doen dat feitelijk helemaal niet.

take care

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » za 22 november 2003, 13:46

true true
echt geluk is niet te koop
nothing will kill me except a silver bullet

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » za 22 november 2003, 13:47

true true
echt geluk is niet te koop


oeps, twee keer...
nothing will kill me except a silver bullet

zen
Berichten: 401
Lid geworden op: za 17 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor zen » za 22 november 2003, 14:21

mopje, je zegt dat er iets ontbreekt.

Heb je een idee, zelfs al is het vaag, wat dat 'iets' zou kunnen zijn?
Hoe zou je je voelen als dat 'iets' wel in je leven was? Wat zou er dan anders zijn? Wat zijn je gedachten en gevoelens hierover?

Eva

alicia
Berichten: 175
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 21:25
Locatie: NL, studente

Berichtdoor alicia » za 22 november 2003, 15:05

mopje, bij mij ontbreekt er ook iets. ik weet precies wat dat is, en het kan me heel erg verdrietig maken af en toe, en machteloos, dat ik het niet heb en maar niet vind...maar tevens weet ik dat ik mijn prioriteiten zo heb gesteld dat DAT verlangen niet de hoofdzaak van mijn bestaan mag zijn. ik heb alle reden om gelukkig te zijn, en als ik in zo'n dip val, herinner ik me aan alle dingen die mijn leven mooi en goed maken, en kikker ik weer op. bij mij is het zo dat het maar is waar ik de nadruk op leg; dat ene minpuntje, of al die pluspunten...

je zegt dat je teveel met jezelf en niet genoeg met andere rekening houdt - dat weet alleen jij het beste - maar toch is het zo volgens mij dat je allereerst moet zorgen dat jij goed terecht komt. tja, het klinkt egoistisch, maar zolang je niet ten koste van andere aan je eigen geluk werkt, moet dat kunnen. pff, het is moeilijk voor mij om dit te verwoorden, maar het komt inderdaad allemaal neer op balans - en dat kan alleen jij inschatten.

er bestaat geen universele formule voor een gelukkig leven - en als ie bestond, zou hij duur verkocht worden denk ik! :)

mopje
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 19 maart 2003, 2:01
Locatie: gent

Berichtdoor mopje » za 22 november 2003, 16:20

@zen: soms heb ik het gevoel dat ik dat iets kan benoemen, maar soms lijkt het ook zo ver weg, het lijkt me telkens te ontsnappen hoe ik er ook over nadenk.

Hoe ik me zou voelen als ik dat iets had: ik hoop niet meer als een wilde rivier maar eerder als een kabbelend beekje. Veel minder hoogtes en laagtes in mijn emoties, tot rust komen. Maar wat dat dat iets is en hoe dat iets me tot rust moet laten komen dat weet ik niet

@ alicia: ik zou ook maar beter eens de pluspunten gaan onderzoeken in plaats van de minpunten teveel aandacht te geven. Dank je om me eraan te herinneren

Mopje

ronnie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 04 september 2003, 0:43

Berichtdoor ronnie » za 22 november 2003, 18:57

Echt geluk is ook een beetje mazzel hebben, een beetje leuk leven komt je niet zomaar aanwaaien,

Ik zit zonder werk, heb een lage vooropleiding, zit in een uitkering, baantjes bij de fleet gehad, hard werken voor een rotloontje, omdat je "ongeschoold" bent, veel solliciteren en dito afschrijvers ontvangen,

Uitkeringsinstanties die je achter je broek zitten, een vriendin hebben waar ik niet echt gelukkig mee ben, wonen in een klein rotflatje ergens in een grote stad, en dan moet je een "leuk leven" hebben,

Met mijn lage opleiding en dito intelligentie niveau kan ik het wel schudden in deze maatschappij, geluk is dan ver te zoeken,

Geluk heeft tegenwoordig ook met intelligentieniveau te maken, met een beetje leuk baantje, leuk inkomen, leuke mensen om je heen, kun je plannen maken voor de toekomst, en dat kan ik dus wel vergeten,

altijd uitzendwerk doen, waarvan de uitkeringsinstantie iedere keer je loon inhoudt, daar wordt je niet gelukkig van,

je kan geen leuke dingen doen, zoals een keer op vakantie gaan, o.i.d., je bent dan een ordinaire werklul waar iedereen van probeert te profiteren,

Mijn leven zoals het nu gaat?, Liever niet..

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » za 22 november 2003, 19:20

@ronnie
Materiele zaken maken absoluut niet gelukkig, dat maak je jezelf alleen wijs. Toen ik studeerde, in de weekenden werkte in een slagerij (schoonmaken) om überhaupt een keer uit te kunnen gaan had ik geen cent op de bank maar wel de gelukkigste tijd van mijn leven. Ik had een flink aantal leuke en diepe vriendschappen en veel kennissen.
We speelden risk of iets anders en als we dan weken niet uit waren gegaan en gespaard hadden, leende we een net pak met stropdas en gingen een keer chique uit eten, gewoon voor de lol. Viel goed tegen, risk was leuker.

Zoek het in de kleine dingen van het leven.

martin
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 21 september 2003, 18:43
Locatie: beverwijk

Berichtdoor martin » za 22 november 2003, 19:22

Ik vind het verhaal van ronnie een beetje priet verhaal want als je niet gelukkig bent met je vriendin dan doe je je jas aan en ga je weg en daar bij zet ik mijn vraagtekens bij zijn nivo want volgens mij is daar niets mis mee.
Volgens mij ben je gelukkig als je goed gezond bent en anders niets, wees blij dat je kan werken .
een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » za 22 november 2003, 19:30

ik kan daar eventjes heel direct over zijn
mensen met teveel zelfmedelijden worden nooit gelukkig...

en ik heb in de bijstand gezeten met mijn kid, moet het nu doen met een studifinanciering wat niet veel meer is en waar vanwege de studie wel meer vanaf gaat...

je leven is voor een groot deel wat je er van maakt, ik heb baantjes gehad in kroegen... als kantinejuf... ben nooit rijk geweest, maar who cares... ik deed mijn ding, ik had een volle koelkast, rekeningen betaald en voor de rest is het maar net hoe je het zelf aan kleedt...

ik vind dat van ronnie eigenlijk tamelijke zieligdoenerij

verder ben ik wel lief ;)

ik denk dat gelukkig zijn met wie je bent en wat je van jezelf maakt belangrijker is dan geld of status...
nothing will kill me except a silver bullet

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » za 22 november 2003, 19:31

o en ik ben in geen jaren op vakantie geweest, zielig he?
nothing will kill me except a silver bullet


Terug naar “Wellness en spiritualiteit”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast