Sexloos huwelijk

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

joyx
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 augustus 2003, 20:14

Sexloos huwelijk

Berichtdoor joyx » vr 29 augustus 2003, 20:31

Zijn er ook mensen die een totaal sexloos huwelijk hebben? En die dat met heel veel liefde toch redden?
Ik ben er zo 1 maar af en toe schiet de paniek me toch om de oren.
Het is nl. niet dat ik hier voor kies, maar mijn partner wel. Er zijn momenten waarop ik dit heel moeilijk kan behappen, maar de liefde en het gevoel naar mijn partner is te groot/veel/heftig om de relatie om die reden te verbreken. Voor de rest lijkt onze relatie erg goed, puur op dit punt loopt het in mijn ogen niet goed. Hierin sta ik dus finaal alleen. Er zijn momenten dat ik niet weet waar ik met mijn gevoel (erotisch) gevoel heen moet. Vreemdgaan mag geen optie zijn, soms is het verlangen er alleen heel groot naar. Zijn er uberhaupt relaties zonder sex die toch een goed 'einde' hebben? Ondanks onvrede van 1 kant? Ik zou zoveeeeeel willen schrijven, delen, vertellen, maar misschien eerst reactie's? :(

energizer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 augustus 2003, 21:45

Berichtdoor energizer » vr 29 augustus 2003, 20:55

dat is HEEL moeilijk vol te houden, ik ken een drietal dergelijke huwelijken
(ben arts, dus mensen vertellen mij soms zo'n dingen wel), en telkens heeft de partner met de onverzadigde sexuele drift een minaar/minnares.

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » za 30 augustus 2003, 11:33

Ik kan allen maar zeggen, dat ik medelijden met je heb.
Als je sexualiteit in je leven nodig hebt, dan verkommer je zonder sexualiteit.
Doe er wat aan, want dit is niet een leven, waar je in balans met jezelf bent. Je partner moet ook begrijpen, dat dit geen huwelijk is, maar vriendschap.

Hickey
Berichten: 90
Lid geworden op: do 15 mei 2003, 22:29

Berichtdoor Hickey » za 30 augustus 2003, 12:05

Mag ik eens vragen... waarom mag vreemdgaan geen optie zijn???

Als het bespreekbaar is, is het toch geen probleem???

Ik heb sinds kort mijn sexleven weten op te vijzelen (het lag merendeels aan mij dus) door buiten m'n huwelijk met andere mannen sex te hebben. Sinds kort heb ik een vaste minnaar waar ik heel erg blij mee ben...

Doet ook de andere aspecten van mijn huwelijk erg goed...

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 30 augustus 2003, 12:09

In en 'goed huwelijk' maak je beslissingen waar je beiden achter staat..... dacht ik zo... En het is niet 1 persoon die bepaalt wat er gebeurt of niet gebeurt,
maar desalniettemin een zeer moeilijk onderwerp. En wat is sexloos? knuffelen, elkaar vastpakken, strelen dat is toch iets waar een mens niet zonder kan, en deze paringsdans is vaak weer een inleiding voor verdere intimiteit.
Waarom wil je partner geen sex? ..is er vroeger iets gebeurd?... dit moet toch bespreekbaar zijn. En kom je er met z'n tweeen niet uit dan is er nog altijd hulp van buitenaf.
Dit blijft knagen en dat is niet goed.

Sterkte .. enne probeer iets te veranderen

Pippin
Berichten: 595
Lid geworden op: vr 24 augustus 2001, 1:01
Locatie: The Netherlands

Berichtdoor Pippin » za 30 augustus 2003, 12:13

Joyx,

In dit gedeelte van het forum, "Praten over erotiek" staat een lange, lange discussie over partners met een structureel verschil in zin. De discussie heet "Als je sex tekort komt, zou jij dan vreemdgaan?" en heeft veel trieste, maar ook soms ontroerend open reacties. Ik denk dat je daar veel herkenbare dingen zult lezen; helaas...

Sterkte,

Pippin

joyx
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 augustus 2003, 20:14

Berichtdoor joyx » za 30 augustus 2003, 12:39

Tjee wat een reactie's :oops: bij ons in de relatie is sex niet belangrijk voor mijn partner. Er is totaal geen gevoel op dat punt. Er is heel veel wel, buiten dit om is de relatie eigenlijk heel goed. We zitten nu 13 jaar in een relatie waarvan zeker 12 zonder sex. In het begin was het heel heftig en heel mooi en heel vaak. Soms dagen op bed. Dit is in een korte tijd minder geworden. En het gekke is, zonder reden. Ik kan ook niks bedenken en reken maar dat ik van alles heb ingevuld. De sex zit hem blijkbaar alleen in 'roze wolk' fase. Tuurlijk proberen wij hier open over te zijn, maar we komen gewoon niet verder. De 1 heeft gewoon die gevoelens niet. Wij knuffelen veel, maar dat beperkt zit tot zoenen. Niet tot en met zoenen. Nee een kus op de mond is het meest erotische bij ons. En soms word ik er gewoon kwaad om, er zit gewoon veel en veel meer bij mij. Sexualiteit lijkt voor mij een obsessie te worden, zoek enigszins toch een uitlaat voor mijn gevoelens hierin. Vreemd gaan is geen optie, het gekke is dat mijn partner wel helemaal gek zou worden als ik dit 'onbelangrijke' deel dus met een ander deel. Ik weet het ook niet meer. Er zijn dus momenten dat ik spontaan verliefd word op iedereen, puur om te compeseren denk ik. Heb wel eens voor het moment van vreemdgaan gestaan, maar moet zeggen in gedachten lijkt me dit geweldig maar in praktijk zou ik het niet eens kunnen. Ik sta gewoon stil en mijn gevoel wil verder. Ik wil gewoon mijn relatie niet kwijt, ben ervan overtuigd dat we toch echt voor elkaar bestemd zijn. Ondanks dit.......was het maar niet zo belangrijk he. Maarja, als je het niet hebt lijkt het alleen maar belangrijker te worden. IK WIL DUS OOK MIJN SEXLEVEN OPVIJZELEN! Het is eigenlijk te gek voor woorden! :cry:

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 30 augustus 2003, 12:48

Dit is niet te gek voor woorden
Je wilt toch allebei van elkaar dat je gelukkig bent?
Bespreek eens met je vrouw of ze mee wil naar een relatie therapeut of zoiets.
Niet omdat je huwelijk slecht is maar omdat jij je diep ongelukkig voelt.
Schuif niet de schuld bij haar neer maar vraag of ze mee wil gaan om jou een plezier te doen.

Ryan
Berichten: 924
Lid geworden op: wo 15 mei 2002, 1:01
Locatie: Enschede

Berichtdoor Ryan » za 30 augustus 2003, 22:01

Ik heb niet kunnen ontdekken of joyx een man of vrouw is.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 31 augustus 2003, 3:09

ik denk dat het voor 99.99% zeker dat het een man is.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » zo 31 augustus 2003, 12:00

joyx of je nu een man of vrouw bent, ik als vrouw zou het in jouw plaats heel erg moeilijk hebben, ik zou het ook geen 12 jaar volhouden ben ik bang. Juist als je van iemand houdt en iemand gevoelens bij je los maakt heb je behoefte aan seksualiteit en misschien nog wel meer aan de intimiteit die daarbij hoort, juist dan wil je samen genieten en van elkaar genieten toch?
ik vind het knap dat je het zo volgehouden hebt en dat je er nu over praat hier, dat moet moeilijk zijn.
Ik denk dat de oplossing bij jullie zelf ligt, je zal er met je partner uit moeten komen, we kunnen hier alleen maar aangeven hoe wij er over denken en wat wij zouden doen als shespotters, maar het gaat over jou en jouw partner.
ik wens je hoe dan ook enorm veel sterkte en ik hoop dat je je gevoelens en je gemis bij je partner duidelijk kan maken en dat jullie er samen een weg in vinden die jullie beide past.
xxx
nothing will kill me except a silver bullet

joyx
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 29 augustus 2003, 20:14

Berichtdoor joyx » zo 31 augustus 2003, 13:00

:oops: Ik sta een beetje versteld van de reacties, echt hartverwarmend. Grappig dat ik een man zou zijn, niet het geval. Wij hebben al eerder een soort van relatietherapie gehad, maar met uitgangspunt dat wij elkaar moesten accepteren hierin. 'er zijn meerdere relatie's zonder sex' was vaak het motto. Maar het gemis bij mij blijft en ik kan veel accepteren en heb dat enigszins ook wel laten zien denk ik, maar het blijft een gemis. Ik haal veel uit andere dingen, knuffelen en onze manieren van 'uiten' maar het lijkt keer en op keer niet genoeg. Mijn lichaam staat soms gewoon in vlammen en ben soms dagen met al die erotische gevoelens bezig. Misschien een sexuologe, die heeft een ander uitgangspunt denk ik. Ja, het is erg moeilijk dit allemaal hier neer te zetten. Ben al een tijdje hier aan het snuffelen, maar het kan ook heel confronterend zijn. Ik sta ook verbaasd van de openheid van mensen. Prachtig om te zien/lezen. Voor mij is dit al een hele stap en wie weet, als mijn houding hier misschien in veranderd, gaat er in de relatie vanzelf iets mee. Zo blijf je denken wat er aan de hand is, op de 1 of andere manier lijk ik niet zo veel genoegen meer te nemen met: 'ik voel niets' of 'ik weet het niet, er is niets mis' want ik voel gewoon zoveel. Nee onze relatie is niet slecht, helemaal niet en sexualteit is niet het belangrijkste, maar kan het ook niet ontkennen.
Heb vreemdgaan overwogen, ook over gepraat, maar uiteindelijk wil ik gewoon sex binnen mijn relatie. Heeft iemand ervaring met een sexuoloog?

vivian
Berichten: 273
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 1:01
Locatie: gelderland

Berichtdoor vivian » zo 31 augustus 2003, 13:26

waarom krijg ik het tijgerinnetjegevoel hier?

Gourmand
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 27 mei 2002, 1:01
Locatie: Zuiden des lands

Berichtdoor Gourmand » zo 31 augustus 2003, 14:09

@ Vivian;

Wat is dat dan een tijgerinnetjegevoel?

@ joyx

Wat een heftige situatie: ik hoor heel veel emotie in je relaas wat ik me erg goed kan voorstellen! Maar wat vind je partner ervan? Lukt het je om er na al die jaren over te praten? Ik weet niet wat ik ermee aan zou moeten...

Een mooi citaat van Annette Heffels,psychologe vind ik dat ze vind dat stellen ook seks kunnen hebben als een van twee geen zin heeft, want "je maakt toch ook weleens spinazie als je er geen trek in hebt".

Gek dan die relatietherapie: die komt helemaal niet tegemoet aan jouw (erotische) gevoelens: die zijn toch ook natuurlijk en echt? Als je moet toegeven aan helemaal geen seks dan slaat de balans wel helemaal door naar die van je partner.

Maar ook ik doe het in depraktijk minder dan mijn vriendin zou willen en we hebben het er niet over. Maar 12 jaar niet...

Ik hoop dat het lukt met je partner en beetje meer aan jouw gevoelens tegemoet te komen. Ik wens je veel succes.

Gourmand.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » zo 31 augustus 2003, 14:12

Een mooi citaat van Annette Heffels,psychologe vind ik dat ze vind dat stellen ook seks kunnen hebben als een van twee geen zin heeft, want "je maakt toch ook weleens spinazie als je er geen trek in hebt".


ehm... beetje erg kromme vergelijking vind ik eigenlijk... eentje waar ik het ook totaal niet mee eens ben...

spinazie is iets wat tamelijk emotieloos is enzo....
nothing will kill me except a silver bullet


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten