Lichaamstaal van de vrouw

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Lichaamstaal van de vrouw

Berichtdoor Fuzz » di 04 september 2007, 22:09

Hier mogen wij mannen het hebben over de lichaamstaal van de vrouw. 8) Vrouwen natuurlijk ook....graag zelfs, want ik heb weer een vraag.

Het overkomt mij nog wel eens dat vrouwen in mijn omgeving hun voeten of benen tegen die van mij aanrusten. Heel subtiel, en ik weet nooit zo goed wat ik er mee aan moet.

Ik verbeeld mij dat dat een vorm van flirten is. Is dat zo, en gaat dat bewust?

Spill the beans!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » di 04 september 2007, 22:11

Het kan een vorm van flirten zijn. Maar volgens mij kan het ook zo zijn dat de dame in kwestie gewoon heel vertrouwd is in jouw omgeving. Lekker ontspannen zitten, dan vallen de benen vaak als vanzelf tegen iets aan. En als jij er dan toevallig net zit..... :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » di 04 september 2007, 22:13

De lol van flirten is nu juist dat heel duidelijke signalen worden afgegeven, maar dat de betekenis daarvan niet altijd duidelijk is. Het is een spel van verleiding. Speel mee en je merkt vanzelf waar je staat.

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » di 04 september 2007, 22:20

@Zhazia, vetrouwdheid zou ook een optie kunnen zijn ja

@Thomas: dat meedoen vind ik moeilijk... want stel dat het inderdaad vertrouwdheid of zelfs onwetendheid is. Ik ben bang dat het afschrikt en misschien zelfs als seksuele intimidatie zou worden gezien. Misschien erg overtrokken.

Maarja, in dat opzicht is het denk ik voor een vrouw toch veel makkelijker. Een man zal zich veel minder snel onprettig voelen.

Gisteren nog, bewoog een kennis (vrouw) van 46 tegen me aan terwijl ze knipogend zei dat 'oudere meisjes' veel leuker zijn. Het was speels en ik vond het leuk. Maar ik kan me ook voorstellen dat als een man zoiets bij een vrouw doet, dit veel sneller als onprettig wordt ervaren door de vrouw.

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » di 04 september 2007, 22:21

Als ik met mijn benen of voeten tegen die van een man aan zit, is dat never nooit niet toevallig :D Als het toevallig gebeurt, zijn die voeten of benen ook zo weer weg.

Mijn lichaamstaal is nogal eenduidig 8)

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 04 september 2007, 22:54

Jee damsel wat ben ik het eens met je deze week...

Als mijn voeten verdwalen en blijven verdwalen wil ik nabijheid voelen maar wil ik niet meteen dat de hele omgeving het weet .. of indien ik alleen ben met die persoon ... in zijn private space terecht komen... aftasten waar de grens ligt en of er al mogelijkheden zijn...
Mocht het per ongeluk zijn dan inderdaad zoals damsel terecht opmerkt .. verdwijnen ze wel weer.. ( vrijwel direct)

Je merkt overigens zelf terecht op dat het heel subtiel is.. en subtiele actie is misschien dan de meest voor de hand liggend om als reactie te geven....
Beetje mee spelen ( tjonge Thomas waar was je al die tijd) zoals thomas zegt.. als je t subtiel aanpakt en je zou mijn dingetjes verkeerd geinterpreteerd hebben zal ik je ook subtiel laten weten dat ik dat niet bedoelde of dat je een verkeerde weg ingeslagen bent..

Sav ( die gek is op subtiel verleiden en subtiele verleidingen)
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Schelp29
Berichten: 9
Lid geworden op: do 16 augustus 2007, 23:08

Berichtdoor Schelp29 » di 04 september 2007, 23:07

Klein beetje subtiel terugduwen me je voet, als ze hem dan nog niet weghaalt...

dholak
Berichten: 809
Lid geworden op: za 07 april 2007, 10:55

Berichtdoor dholak » di 04 september 2007, 23:53

vroeger noemden ze dat het begin van voetje vrijen toch :wink:
tja je moet ergens beginnen


liefs dholak
"Het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent."

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » wo 05 september 2007, 0:02

GZ72, kom naar de meeting zaterdag, dan wisselen we signalen uit!! ;)

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » wo 05 september 2007, 0:18

Zo... laat jij even een kans lopen :P

Ik zit trouwens in de Ardennen dan :roll:

Moose
Berichten: 2091
Lid geworden op: vr 25 januari 2002, 2:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor Moose » wo 05 september 2007, 11:42

Ik heb liever dat de vrouwen duidelijker zouden zijn met hun signalen, wat ik twijfel nog al gauw en dan ben ik dus ook heel erg gauw bang dat ik signalen verkeerd uitleg. Dus durf ik eigenlijk niet op onduidelijke signalen in te gaan.
Dat kan ik me voorstellen, maar wat mannen nogal eens neigen te vergeten, is dat vrouwen net zo onzeker kunnen zijn als mannen. En om een duidelijk signaal af te geven, moet je er, ook als vrouw, wel ernstig van overtuigd zijn dat de man in kwestie wel wil. En dat weet je niet, want de man in kwestie durft ook geen duidelijk signaal af te geven. Mannen leggen dat dan altijd uit als de onduidelijke signalen van de vrouw, maar he, in veel gevallen zijn ze zelf net zo onduidelijk ;)

Overigens heb ik dat patroon gisteren maar eens doorbroken, ik kwam een bijzonder leuke man tegen, uurtje mee zitten praten, en voor mijn gevoel was er wel iets, en toen thuis gewoon maar z'n mailadres opgeduikeld en 'm gemaild. Ook niet met een smoesje ofzo, maar gewoon dat ik 'm zo leuk vond.

Wat ik eigenlijk gek vind, is hoe eng dat is. Alsof iemand het ooit vervelend zou vinden om te horen dat-ie voor een ander aantrekkelijk is! En alsof het voor mij zo erg is om eventueel terug te horen dat hij dat niet zo voelde, of een relatie heeft, of niet op vrouwen valt. Eigenlijk is dat ook helemaal geen ramp, als je nog in het eerste kennismakingsstadium zit. Waarom maken we dan toch altijd zo'n probleem van duidelijk zijn?

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » wo 05 september 2007, 11:57

Ik wil ook naar die meeting zaterdag om signalen uit te wisselen. Weet niet of ik het kan maar oefening baart kunst zegt men :twisted:


Maar ik mag niet :evil: :traan:

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » wo 05 september 2007, 14:22

One bitten twice shy...

Tja GZ, toch moet je je daar overheen zetten hoor.
Ik was vroeger ook erg onzeker van mezelf en durfde dus echt niet zomaar op onduidelijke signalen te reageren.

Tegenwoordig weet ik wel beter hoor. Gewoon doen!

Ennuh, als je op niet subtiele wijze wordt terechtgewezen: Niet door laten beinvloeden. Bij een onsubtiele reactie zegt dat dus meer over die andere persoon dan over jou!
Subtiliteit is een schoonheid, een gave. Iemand die niet subtiel is, is dus eigenlijk een botte beer (beerin :wink: ). Vaak is dat gedrag van toepassing op iemand die zijn/haar gevoelens onvoldoende gecontroleerd kan tonen, eigenlijk een vorm van zwakheid dus...
Als jij die subtiliteit dus wel gebruikt, toon je vervolgens dat je eigenlijk emotioneel meerwaarde hebt.

Deze manier van denken maakt 'een blauwtje lopen' en 'afgaan' -waar zovele van ons zo bang voor zijn- dus veel meer dragelijk, minder bedreigend. Immers 'een blauwtje lopen' zal alleen zo voelen wanneer er een onsubtiele reactie wordt teruggegeven. Bij een subtiele afwijzing zul je geen gevoel hebben van 'afgaan'...

Ventje, die op subtiele wijze probeert iets makkelijks moeilijk uit te leggen... :lol: :lol:
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » wo 05 september 2007, 16:13

En toch is het juist die ontwapenende directheid, die vrouwen zo kunnen waarderen. Juist niet wegdringen, gewoon doen.
Gewoon een beetje tact in de strijd werpen en subtiel maar duidelijk reageren.

En dan nog, wordt je afgewezen, nou en? One down, a million to go...
Er zijn zoveel leuke vrouwen die wel leuk reageren.
Misschien moet je alleen meer aandacht schenken aan de kleine signalen die een vrouw uitzendt. Veel vrouwen zenden wel een heel subtiel signaal: 'ik ben te krijgen' als ze op zoek zijn, of in ieder geval open staan voor contact.
Let op details: trouwring, manier van kleden, manier van reageren... enz.

Maar belangrijk voor jezelf: wees zeker van jezelf (kom in ieder geval enigszins zelfverzekerd over), probeer uitstraling te hebben. Niet dood in een hoekje wegkruipen. Je bent (dat moet je eigen overtuiging zijn lijkt me) een leuke vent, breng dat dus ook over.
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » wo 05 september 2007, 16:36

Het is de oefening die juist kunst baart.
Dus juist blijven proberen. Op die manier verbeter je jezelf het snelst.
Leer je er het meest bij. Tuurlijk begrijp ik dat het lastig blijft.
Maar zolang je maar de uitstraling toont (ook al voel je je van binnen minder sterk) heb je al de helft gewonnen. Een ander ziet toch niet wat je dan denkt.

En het gevoel van afwijzing durven accepteren.
Als een andere vrouw op jou afkomt en wel meer wil, maar jij niet.... Dan wijs je die toch ook wel af. Eerlijk en onomwonden (maar wel zonder die ander pijn te doen).

Zo zit het leven nu eenmaal in elkaar... Klik of geen klik.
Geef anders bij een afwijzing een snedige opmerking terug...
En die kun je dus bij wijze van spreke al weken van te voren bedacht hebben...
Sommige vrouwen reageren juist op die weerstand, zijn daar juist gevoelig voor. Willen juist een snedig weerwoord, verwachten wat meer pit.
En als je zelf niet zo bent, nou dan passen jullie toch al niet goed samen, dus....
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 11 gasten