geestelijk vreemd gaan

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor deco » do 27 augustus 2015, 20:06

De cardioloog heeft nog wel een ECG-tje van me. :D1
stuur je me die dan op? 8)

like the small-talk :mrgreen:
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » do 27 augustus 2015, 23:45

Hier begon het topic mee
geestelijk vreemd gaan..
Gisteren een discussie gehad met mijn vriendin, die vindt persoonlijke gevoelens delen met iemand van de andere sekse via mail of privé-chat een vorm van vreemdgaan. Vooral als je deze gevoelens niet met je eigen partner deelt of bespreekt.
En uiteindelijk licht massie het zelf even toe.
Ik vind geestelijk contact vaak intiemer en intenser dan lichamelijk contact, maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn. ;)
Het verhaal over een bombardement aan mails is overigens maar net hoe je het bekijkt.
De vrouw in kwestie woont in Zuid Afrika (daar ga je zo maar niet even stiekem naar toe). Ze kwam binnen vallen op mijn Facebook en wou vrienden worden. Er werd er wat over geloof en de natuur gepraat. Later liet ze meer van haarzelf los. Ze had drie kinderen waarvan de jongste 16 was. Ze woonde nog met haar man samen maar ze hadden een platonische relatie en waren alleen nog bij elkaar voor de kids.
Als mensen persoonlijk en vertrouwelijk worden dan geef ik serieus antwoord terug. Aangezien ze vaak via de telefoon antwoordde en elke zin apart verzond stond mijn hele PM vol met berichten. Ik heb haar daarom het mailadres van mijn hond gegeven om mij te antwoorden. Dat mailadres had ik aangemaakt omdat het beest een Facebookpagina heeft. Mocht ze mij gaan stalken of vervelend gaan doen dan kon het adres eenvoudig opheffen. Deze mail kwam op de normale manier via mijn mailbox binnen en was voor massie gewoon te lezen als ze dat wou..dus niets stiekem want anders had ik wel een Yahoo of hotmail aangemaakt.
En ze heeft alles gelezen en was „not amused”.. daarom heb ik de dame waar het mee begon te kennen gegeven en uitgelegd dat het over en uit was met het contact. En daar begreep zij dus geen barst van want we deden toch niets verkeerd of illegaal. Nee, dat idee had ik ook niet maar die discussie begin ik ook niet. Het leek mij verstandiger om te investeren in mijn naaste omgeving in plaats van in iets aan de andere kant van de wereld.
Maar het zat me ook niet lekker dat ik gedwee een Facebook vriendin eruit schopte omdat er iemand jaloers is om feitelijk helemaal iets. Daarom had ik nog wel even hier een vraagje c.q. opmerking geponeerd om te kijken of er meer mensen zijn die denken zoals mijn vriendin doet.

Internet is een relatiekiller, dat is iets wat zeker is. Als je dat niet binnen de perken kan houden gaat het fout. En die grens ligt bij iedereen anders natuurlijk.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Massie » vr 28 augustus 2015, 16:00

De dame in kwestie deed wel degelijk iets fout, en dat was zeer duidelijk laten blijken dat ze je erg leuk vond, ze je eigenlijk wel wilde, en later zei ze ook dat ze gescheiden was ipv dat ze 'platonisch samenwoonde', deze dame was niet helemaal eerlijk en als ik ergens een pesthekel aan heb is het oneerlijkheid, laat dat duidelijk zijn!
Toegang tot die mail heb ik trouwens niet daar jij op zee zat te mailen lieverd..
Maar goed we zijn eruit, ik ga er geen woorden meer aan vuil maken, hopelijk gebeuren dit soort dingen niet meer want er werd heel duidelijk over mijn grenzen heen gestampt! :D3

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor deco » vr 28 augustus 2015, 20:10

mooi
iedereen heeft zijn versie gezegd
iedereen heeft zijn mening gezegd

mods
kan er een slotje op

:D
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » zo 30 augustus 2015, 14:16

Er zit hier thuis ook geen slotje op, dus als mensen opmerkingen, aanvullingen, ideeën of vragen hebben over dit onderwerp dan moet dat gewoon kunnen.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Hubbie
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 12:40

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Hubbie » zo 30 augustus 2015, 14:36

Jippie en Massie,

Respect voor de manier waarop jullie hier op elkaar reageren.
Mooi om te zien dat jullie de discussie niet schuwen maar elkaar wel in elkaars waarde laten.

Een relatie onderhouden kost veel energie en inzet. Fijn dat jullie dat ook zo goed beseffen.

Afbeelding

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor fuutje » zo 30 augustus 2015, 21:17

Ik ben het helemaal eens met de vorige post van Hubbie.
WTG Massie en Jippie!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2180
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor tes » zo 30 augustus 2015, 21:53

ook ik sluit me daarbij aan!
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Massie » zo 30 augustus 2015, 22:21

Ik kan nog wel eens redelijk fel uit mijn slof schieten, (in woord en op schrift) maar het voordeel is dat we wel heel veel van elkaar houden. :love:

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Peter50 » zo 30 augustus 2015, 22:27

Ik zou bijna zeggen "Je bent mooi als je boos bent",
maar dan realiseer ik me dat ik eigenlijk helemaal niet weet.
Laatst gewijzigd door Peter50 op ma 31 augustus 2015, 9:50, 1 keer totaal gewijzigd.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1387
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Paniscus » zo 30 augustus 2015, 22:34

In eerste instantie dacht ik aan een beetje gezonde jaloezie. Helemaal niks mis mee als de partner en beetje vreemd opkijkt als die ziet dat gevoelens gedeeld worden via de mail die blijkbaar niet makkelijk besproken kunnen worden.

Maar het vervolg van het verhaal was wel verrassend en ik moest schaterlachen om het account van de hond. De hond gebruiken tegen een mogelijke stalkachtige mailwisseling. Wat een waakhond zal dat zijn!!

Vind het wel vreemd dat de meningen binnen een relatie via een forum worden verdedigd, hopelijk komt het allemaal goed. Alle geluk toegewenst!
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » zo 30 augustus 2015, 23:06

maar dan realiseer ik me dat ik eigenlijk niet weet hoe je er (dan) uit ziet.
De avater is een selfie
Laatst gewijzigd door Jippie op zo 30 augustus 2015, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Jippie » zo 30 augustus 2015, 23:16

In eerste instantie dacht ik aan een beetje gezonde jaloezie. Helemaal niks mis mee als de partner en beetje vreemd opkijkt als die ziet dat gevoelens gedeeld worden via de mail die blijkbaar niet makkelijk besproken kunnen worden.
Het ging om opmerking geestelijk vreemdgaan - dat was nieuw voor mij - ik vroeg me nu af of dat een typisch vrouwending was. "Als je niet meer kan flirten dan leef je niet meer" was ooit een lijfspreuk van massie.

Het account van de hond... tja, ik vetrouwde het niet helemaal en wou mijn eigen mailadres niet prijs geven.. En dat account komt ook gewoon in mijn mailbox binnen. De "Huis Sherlock Holmes" hoeft alleen maar mijn PC aan te zetten als ik op zee zit :mrgreen:

Ach, .. 'was sich liebt, das neckt sich'
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Peter50 » ma 31 augustus 2015, 10:24

Ik vind het gedurfd om een foto van jezelf te gebruiken. Ik durf hier openhartig over mijn seksleven te schrijven, omdat ik anoniem ben.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: geestelijk vreemd gaan

Berichtdoor Massie » ma 31 augustus 2015, 11:55

Is wel al een oude foto hoor ondertussen, maar ik schaam me nooit voor wie ik ben of waar ik voor sta, wat voor onderwerp ook.
De enige die er misschien moeite mee kunnen hebben zijn mijn naaste, maar dat hoor ik dan wel.

Als je niet meer flirt dan leef je niet meer, dat klopt, zo denk ik er nog steeds over, maar flirten is in mijn ogen is iets heel anders dan wat er nu plaatsvond.
Flirten zijn kleine pesterijtjes en plagerijtjes in het openbaar (!) met iemand die je aardig vind. that's it.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten