Moslims en sex

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 16 november 2007, 0:34

hoe je het ook wend of keert ..... Iedereen heeft hoe dan ook een keuze ( al dan niet eenvoudig) niemand hoeft zich te laten beperken....

En ja ik durf dit te zeggen.. ik weet hoe t is.. ik was 7 jaar beperkt.. en ik besef me nu dat ik ook een deel zelf heb laten gebeuren.. en ik had ook een keuze...

Ja je mag iemand prikkelen .. waar het mij om ging was de veralgemenisering... daar erger ik me aan.. als 1 iemand dit uitspreekt is hij/zij slechts een zot.. als halve volkstammen het doen hebben we ineens een mening die we niet meer loslaten.....

sav ( opstandig waarschijnlijk)
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 0:41

Ja en wat is er dan op tegen om mensen te prikkelen middels educatie en vorming om ze tot die zelfbeschikking te laten komen, om dat te bespoedigen, zodat het geen 7 maar bijvoorbeeld 3 jaar duurt? Dat is toch alleen maar winst?

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » vr 16 november 2007, 0:53

Dat kan ik zo niet zeggen natuurlijk, en er zullen altijd hiaten zijn in dit soort voorzieningen, maar dat is geen reden het daarom maar op te geven met een zucht van overmacht. Dan kunnen we alle voorzieningen met een verplichtend karakter ter bevordering van welzijn wel afschaffen.

Kijk, ik ga heus niet iemand aan zijn of haar haren ergens naar toe slepen (moet er even niet aan denken zelfs), en het verplichtende karakter heb ik ook moeite mee zoals ik al aangaf, maar het in de week leggen, stimuleren, laten weten dat het ook anders kan... wat is daar in vredesnaam mis mee?


Eh.. ik stop eens, want ik mis de inbreng van TW die dit topic gestart heeft.

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » za 17 november 2007, 12:29

Een paar dagen geleden stuurde een dierbare vriend me het adres van een prachtige spirituele website: De Weg van het Hart. Ik las daar een stuk over 'loslaten' en dat vind ik helemaal van toepassing op deze discussie. Ik ben zo vrij het hier te citeren...

---------------------------------------------------

Om los te laten is liefde nodig.

Loslaten betekent niet dat het me niet meer uitmaakt, het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan doen.

Loslaten betekent niet dat ik 'm smeer, het is het besef dat ik een ander niet kan beheersen.

Loslaten is machteloosheid toegeven, hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in handen heb.

Loslaten is niet proberen een ander de schuld te geven, het is jezelf zo goed mogelijk maken.

Loslaten is niet zorgen voor, maar geven om.

Loslaten is niet even regelen, maar ondersteunend zijn.

Loslaten is niet oordelen, maar de ander toestaan mens te zijn.

Loslaten is niet in het middelpunt staan en alles beheersen. maar het anderen mogelijk maken hun eigen lot te bepalen.

Loslaten is niet ontkennen, maar accepteren.

Loslaten is niet treiteren, schelden of ruzie maken, maar juist zoeken naar eigen tekortkomingen en die verbeteren.

Loslaten is niet alles naar eigen hand zetten. maar elke dag nemen zoals hij komt en jezelf daat gelukkig mee prijzen.

Loslaten is niet spijt hebben van het verleden, maar erdoor groeien en leven in het hier en nu, voor de toekomst.

Loslaten is minder vrezen en meer beminnen.

---------------------------------------------------

En dat is alles wat ik erover te zeggen heb.

:love:

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » za 17 november 2007, 14:30

Een paar dagen geleden stuurde een dierbare vriend me het adres van een prachtige spirituele website: De Weg van het Hart. Ik las daar een stuk over 'loslaten' en dat vind ik helemaal van toepassing op deze discussie. Ik ben zo vrij het hier te citeren...

---------------------------------------------------

Om los te laten is liefde nodig.

Loslaten betekent niet dat het me niet meer uitmaakt, het betekent dat ik het niet voor iemand anders kan doen.

Loslaten betekent niet dat ik 'm smeer, het is het besef dat ik een ander niet kan beheersen.

Loslaten is machteloosheid toegeven, hetgeen betekent dat ik het resultaat niet in handen heb.

Loslaten is niet proberen een ander de schuld te geven, het is jezelf zo goed mogelijk maken.

Loslaten is niet zorgen voor, maar geven om.

Loslaten is niet even regelen, maar ondersteunend zijn.

Loslaten is niet oordelen, maar de ander toestaan mens te zijn.

Loslaten is niet in het middelpunt staan en alles beheersen. maar het anderen mogelijk maken hun eigen lot te bepalen.

Loslaten is niet ontkennen, maar accepteren.

Loslaten is niet treiteren, schelden of ruzie maken, maar juist zoeken naar eigen tekortkomingen en die verbeteren.

Loslaten is niet alles naar eigen hand zetten. maar elke dag nemen zoals hij komt en jezelf daat gelukkig mee prijzen.

Loslaten is niet spijt hebben van het verleden, maar erdoor groeien en leven in het hier en nu, voor de toekomst.

Loslaten is minder vrezen en meer beminnen.

---------------------------------------------------

En dat is alles wat ik erover te zeggen heb.

:love:
die aakt me hard en diep :(

Miss B, die loslaten zo moeilijk vind
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » za 17 november 2007, 18:30

Ik kan je best begrijpen, Kronkel. Als je echt wil, lukt het je wel. Alleen meestal is het zo, dat als je in een vreemd land bent, de regels niet kent, de taal niet spreekt.... hoe kan je dan in hemelsnaam weg uit je oude situatie.
Geen vrienden, want je zat altijd thuis.
Geen familie, want die zitten in het land van herkomst.

Soms moet je mensen in nood een handje helpen. En educatie kan nooit kwaad.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 60 gasten