Ze wil het kind houden

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Wibie
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 augustus 2007, 16:36

Ze wil het kind houden

Berichtdoor Wibie » ma 27 augustus 2007, 16:45

Mijn vrouw is zwanger geworden, ongewenst wat mij betreft, maar zij wil wel graag een derde kind. Ik heb er absoluut geen zin in, en ben daar ook altijd zeer duidelijk over geweest. Toch is het nu gebeurd. Ik heb haar onder druk gezet voor een abortus en zij is bereid het te doen, maar nu voel ik me schuldig want heb ik het gevoel dat ze het teveel voor mij doet want zelf is ze er absoluut niet van overtuigd, en een abortus, wordt altijd terecht gezegd, daar moet je van overtuigd zijn.

Iemand met ervaring met deze situatie?
Dank voor reacties.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » ma 27 augustus 2007, 16:55

Allereerst welkom. Moeilijk!
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee. Ik vind het dan ook moeilijk je advies hierover te geven.
Praat erover, zou ik zeggen. Samen (je vrouw en jij) èn met de huisarts / gyneacoloog / abortuskliniek... de laatste drie zijn ongetwijfeld bekend met dit probleem.
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 27 augustus 2007, 17:48

Vind je het heel erg als ik hier niet reageer. Omdat het voor mij een te pijnlijk iets is. Hoe kan een kind niet gewenst zijn? Je bent toch zelf ook bij de sex aanwezig geweest? Het kindje zal niet voortkomen zijn uit een onbevlekte ontvangtenis (of hoe heet zo iets)

Ik zet dan ook heel voorzichtig vraagtekens bij deze posting.....

(en mocht het wel serieus zijn, dan bij voorbaat mijn excuus)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » ma 27 augustus 2007, 18:03

Wibie, de ervaring leert dat het erg moeilijk is om in het publiek over een delicaat en complex onderwerp als dit van gedachten te wisselen. Je kunt beter, lijkt mij, niet met 'ons' praten, maar met je vrouw en met jezelf, eventueel begeleid door een professional, aan een echte tafel.

Om binnen te komen is dit een optie:

www.casa.nl/pages/wat_doet_GWN.asp#top

maar er zijn meer adressen. Jullie huisarts weet er meer van.

Succes met besluiten en voor de tijd daarna. Vermoedelijk zijn jullie voorlopig nog niet klaar met elkaar.


Mirthe
Laatst gewijzigd door Mirthe op ma 27 augustus 2007, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.

J.E.
Berichten: 244
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 12:02

Berichtdoor J.E. » ma 27 augustus 2007, 18:20

Ik moest ook wel even slikken dit onderwerp hier te lezen. Ik begrijp dat zo'n levensquestie je ontzettend bezig houdt, maar het is tevens een ethische questie/ethisch vraagstuk. Vanuit dat oogpunt denk ik niet dat het hier een juiste plek is om je vraag te stellen daar het om vele vraagstukken gaat, verweven in jullie situatie. Ik hoop dat jullie er samen uit komen en met de juiste (misschien wel professionele) hulp een weg in kan slaan die op langere termijn voor beiden prettig is en geen emotionele 'schade' brengt. Heel veel sterkte.

Groetjes J.E.
Op unieke momenten van volmaakte openheid kun je je geest ervaren als ruimte.

Saar
Berichten: 1220
Lid geworden op: di 03 oktober 2006, 21:01
Locatie: crazy happy town
Contacteer:

Berichtdoor Saar » ma 27 augustus 2007, 19:10

Ik vind dit ook moeilijk om op te reageren, maar ik verman me wel ff...

Ik vind dat elk kind een mirakel op zich is, en elk kind heeft een recht op leven. Het heeft er zelf niet voor gekozen om er te zijn, het is een Godsgeschenk.
Jullie hebben al 2 kids, dus lijkt het me niet onmogelijk om in je hart de liefde te vinden om dit derde wondertje in jullie gezin op te nemen.
Wanneer, dit om gelijk welke reden niet mogelijk is, geef het dan alsjeblief op voor adoptie. Er zitten zoveel mensen, met een hart boordevol liefde, te wachten op een kindje. Dit wonder is henzelf niet gegund.

Beste Wibie, er zijn zoveel mensen voor wie een kind krijgen echt niet evident is. Hoezeer ik ook jou posting begrijp en waardeer dat je op die manier voor je oprechte gevoel wil en kan uitkomen, een posting als deze is voor die mensen een heel erg grote steek in het hart. En ik kan het weten want ik mag mezelf, jammer genoeg, tot die categorie van mensen rekenen...

Saar xxx

nightcreature
Berichten: 865
Lid geworden op: do 02 november 2006, 1:59
Locatie: stormcity

Berichtdoor nightcreature » ma 27 augustus 2007, 19:44

jij zet je vrouw onder druk??? je hebt geen idee wat je aanricht,dit zal haar hoe dan ook nog jaren kwellen
bij elk kleintje wat ze ziet zal ze zich afvragen hoe haar kindje er uit had gezien ,of het een meisje of een jongetje zou zijn geweest en het verdriet zal blijven schrijnen
ik hoop dat jullie een goed huwelijk hebben want dit zou wel eens het einde kunnen betekenen

creature die 1 kindje wou en er 4 kreeg en daar geen moment spijt van heeft
Women need a reason to have sex. Men just need a place

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » ma 27 augustus 2007, 20:23


Beste Wibie, er zijn zoveel mensen voor wie een kind krijgen echt niet evident is. Hoezeer ik ook jou posting begrijp en waardeer dat je op die manier voor je oprechte gevoel wil en kan uitkomen, een posting als deze is voor die mensen een heel erg grote steek in het hart. En ik kan het weten want ik mag mezelf, jammer genoeg, tot die categorie van mensen rekenen...

Saar xxx
Wibie en zijn vrouw zijn niet verantwoordelijk voor deze mensen. Hoe erg het ook is, dit doet niets ter zake imo.

Verder ben ik er het er met eerdere posters ermee eens dat een internetforum (vox populi maakt het alleen lastiger) geen geschikt medium is voor zo'n vraag. Professionele hulp lijkt me veel beter.
bow down before the one you serve.

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » ma 27 augustus 2007, 20:29


Beste Wibie, er zijn zoveel mensen voor wie een kind krijgen echt niet evident is. Hoezeer ik ook jou posting begrijp en waardeer dat je op die manier voor je oprechte gevoel wil en kan uitkomen, een posting als deze is voor die mensen een heel erg grote steek in het hart. En ik kan het weten want ik mag mezelf, jammer genoeg, tot die categorie van mensen rekenen...

Saar xxx
Wibie en zijn vrouw zijn niet verantwoordelijk voor deze mensen. Hoe erg het ook is, dit doet niets ter zake imo.

Verder ben ik er het er met eerdere posters ermee eens dat een internetforum (vox populi maakt het alleen lastiger) geen geschikt medium is voor zo'n vraag. Professionele hulp lijkt me veel beter.
ben het wel eens met Ant Zen ( over de 'verantwoordelijkheid'... en de vox populi).

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Re: Ze wil het kind houden

Berichtdoor Aaarghje » ma 27 augustus 2007, 21:04

Mijn vrouw is zwanger geworden, ongewenst wat mij betreft, maar zij wil wel graag een derde kind. Ik heb er absoluut geen zin in, en ben daar ook altijd zeer duidelijk over geweest. Toch is het nu gebeurd.
Huh? Vergeef me mijn wellicht wat stomme opmerking, maar... Als jij zo overduidelijk geen kind meer wilt, waarom laat je je dan niet steriliseren?
Ik heb haar onder druk gezet voor een abortus en zij is bereid het te doen, maar nu voel ik me schuldig want heb ik het gevoel dat ze het teveel voor mij doet want zelf is ze er absoluut niet van overtuigd, en een abortus, wordt altijd terecht gezegd, daar moet je van overtuigd zijn.
Ik kan je niet vertellen in hoeverre jij je terecht schuldig voelt, maar 'het gevoel hebben dat zij het teveel voor jou doet' is sowieso geen solide basis. Jullie moeten allebei weten waar je aan toe bent, 100%. Dat lijkt mij de enige manier waarop jullie elkaar in de toekomst recht kunnen blijven aankijken. Het gaat hier om een levensveranderende gebeurtenis waar jullie allebei fundamenteel anders over denken. Elkaar onder druk zetten of dingen voor de ander doen die tegen je eigen wens ingaan is niet de manier om hiermee om te gaan. Ik sluit me dan ook volledig aan bij de posters die zeggen dat je hier snel professionele hulp bij moet zoeken, voor jullie allebei.
Iemand met ervaring met deze situatie?
Dank voor reacties.
Ik niet. Ik ben ook al zo'n stinkend jaloerse ongewenst kinderloze vrouw ;) en ik kan me persoonlijk niets voorstellen bij de gedachte dat een ongepland derde kind minder welkom zou zijn dan de eerste twee. Maar ik weet natuurlijk ook niets over jullie omstandigheden, jouw overwegingen en die van haar.

Maar hey, Wibie, ga als de donder van internet af en praat met je vrouw! Jullie zullen hier samen uit moeten zien te komen. Ik wens jullie allebei veel sterkte.

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » ma 27 augustus 2007, 22:03

Vind je het heel erg als ik hier niet reageer. Omdat het voor mij een te pijnlijk iets is. Hoe kan een kind niet gewenst zijn? Je bent toch zelf ook bij de sex aanwezig geweest? Het kindje zal niet voortkomen zijn uit een onbevlekte ontvangtenis (of hoe heet zo iets)

Ik zet dan ook heel voorzichtig vraagtekens bij deze posting.....

(en mocht het wel serieus zijn, dan bij voorbaat mijn excuus)
Ik vind het eigenlijk mooi om te zien dat jij, Shazia, zeker wèl reageert, al zeg je niet te reageren. Jouw reactie is ook een invalshoek die bij dit probleem belicht mag worden! Daar staan we niet altijd bij stil als het zwangerworden wel (te) makkelijk gaat...
als het gras aan de andere kant groener is, steek dan eens wat energie in je eigen gras

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » ma 27 augustus 2007, 22:12

Kijk, Wibie, hier gaan we dus.

Wie met ervaring durft nu nog te reageren?


Mirthe, zwijgt.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 27 augustus 2007, 22:22

Niet om het een of ander Mirthe, maar volgens mij gaat het tot nu toe allemaal erg netjes hier. Er is nog geen onvertogen woord gevallen.
Juist door jouw posting zou het om kunnen draaien.
Met andere woorden: Ik vind jouw posting niet echt slim.

@ eL:
Ik heb er zelf een hekel aan als mensen reageren met de woorden "Ik reageer niet, want....... (vul de reden maar in) Misschien dat ik daarom toch wat meer heb laten zien dan ik van plan was.

Ik begrijp donders goed dat er een mega groot probleem is bij de ts. En ik ben het eens dat ze hulp moeten zoeken. Alleen denk ik dat hulp niets uithaalt. Ja, misschien worden ze het alsnog eens. Voor nu. Maar wat over een aantal jaar?

En dan blijft dat ene zinnetje hier toch hangen: "Ik heb haar onder druk gezet voor een abortus en zij is bereid het te doen........."

Ik vraag me af hoe ze zwanger is geworden. Is de pil vergeten, is het condoom gescheurd. Werden er helemaal geen voorbehoedsmiddelen gebruikt en hebben ze (fout) gegokt?

@ AZ: Ik moest even slikken na jouw reactie. Maar na er even over nagedacht te hebben moet ik eigenlijk wel tot de conclusie komen dat je gelijk hebt. Niemand is verantwoordelijk voor onbewenst kinderloze stellen.


Shazzz-met de jaren wijzer. ;)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Mirthe

Berichtdoor Mirthe » ma 27 augustus 2007, 22:28

Misschien, Shazia, schrijf ik vanuit ervaring.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » ma 27 augustus 2007, 22:45

Uit eigen ervaring kan ik niet schrijven. Wel vanuit de ervaring van mijn moeder.
Oke het was een andere tijd. Ruim 50 jr geleden. Ze was "ongewenst" zwanger. Ongewenst tussen haakjes, want mijn moeder wilde het kindje graag. Met of zonder toenmalige partner.
Haar moeder en haar partner (niet mijn vader overigens) hebben haar zo onder druk gezet dat ze niks anders kon dat het kindje weg te laten halen. Ze heeft het hier, na al die tijd, nog steeds zo ontzettend moeilijk mee. Nog steeds krijgt ze tranen in haar ogen als het onderwerp ter sprake komt.
Nog steeds vraagt ze zich af of het een jochie of een meisje was. Diep in haar hart heeft ze 5 kinderen.

Ik denk echt dat wat er ook gekozen wordt bij Wiebie, er altijd iets van "What if" blijft hangen. En das triest........
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten