triggers aanranding

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

triggers aanranding

Berichtdoor brunetteke » ma 25 december 2006, 12:58

ik heb twee keren in mn leven iets meegemaakt dat niet echt aanranding is maar erop lijkt, maar toch heeft het gevolgen waarmee ik worstel, als ik 14 was gingen we vaak naar naturistenstranden, mn hele leven al trouwens, op een dag had mn vader wat teveel gedronken ook weer niet zoveel, en als ik voorbijstapte stak hij plots zn hand uit en trok aan mn schaamlippen, nu was dit speels bedoeld maar ik schrok erg en verhefte mn ste hevig en gaf hem een dreun en sleog zn hand en arm ruw weg, hij was ervan geschrokken dat hij tever was gegaan en ik dat liet merken, ik weet in mn achterhoofd dat het niet echt "opzettelijk" of "aanranding" was, en het was erg kort en éénmalig, ik kon t ook wel jaren van me afzetten, tot nu ik zelf kinderen heb, ben ik niet helemaal gerust als ze er blijven slapen bij mn grootouders vandaar gebeurt dat ook bijna nooit, ik moet mezelf maar blijven aanpraten dat het echt niks was, er heeft zich nooit iets anders voorgedaan, en met perioden is t ook helemaal vergeten

tot nu iets gebeurde, mn man bleef maar met zn handen aan me zitten in bed als ik zei nee ik voel me niet goed, en ik wil dit niet, bleef hij ermee verderdoen, hij is verwaarloosd in zn jeugd en had ouders die en depressief en dronken waren, hij zag niet liefde, zegt dat ie t niet kan geven, hij doet gewoon erg naar zonder enige affectie zn hand uitsteken en plots in mn borsten knijpen enzo of tussen mn benen zitten, als ik nee zei zei hij tuurlijk wil je da wel, duwde ik hem weg bleef hij verderdoen, het was allemaal redelijk speels(althans voor hem), de druppel kwam er toen ik hem op een avond zei ik hou van je, en als reactie nam hij compleet onverwacht mn borsten even hard in zn handen of kneep erin ofzo, de volgende morgen kreeg ik plotseling een trigger ( ik bleef maar denken aan die keer met mn vader, doordat mn man steeds dezelfde bewegingen maakte armen uitsteken en even grabbelen onverwachts), we hadden hevige ruzie en ik wou scheiden en weggaan van mn man, hij smeeekte dat t nooit meer zou gebeuren en hij zo fout was, ik werd wanhopig toen hij er na 2 dagen bij zei, je had maar duidelijker moeten zijn, ik was volgens mezelf duidelijk, ik zei telkens nee, duwde hem weg, zei dat hij op die manier van mn lijf moest blijven , sprong uit bed etc
toen begon ik helemaal te flippen, gooide ik alles in het rond en schreeuwde of ik soms aan mn lichaam moest laten zitten als ik dat niet wou omdat ik "niet duidelijk genoeg ben", ik was enkel nog een hoopje ellende en huilde hevig, mn man wou me troosten en wreef over mn arm en zelfs daar kon ik niet meer tegen
de reden dat ik er een minnaar bijneem, is omdat mn man net geen liefdevolle seks kan en wil hebben, het ging goed tot nu, blijkbaar vond hij wel dat hij het recht had om gewoon onverwachts en liefdeloos aan me te zitten, wat voor hem liefdevol inhoudt pfff gek word ik ervan, bovendien was ik door die hele teostand erg gemeen en achterdochtig tgn mn minnaar, die ik erdoor kwijt ben, nu probeer ik met mn man de scherven te lijmen, hij heeft beloofd het te bewijzen en dat hij wel van me kan afblijven zolang ik dat wil, maar ik vrees dat dit een lange weg gaat worden pffff

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Kinky » ma 25 december 2006, 15:01

Wat jou vader heeft gedaan mocht gewoon niet gebeuren. Het is jouw lichaam en daar hoort niemand zonder jouw toestemming aan te zitten. Een dergelijk 'grapje' is in mijn ogen geen grapje maar zeer ongepast, al helemaal van een vader.

En wat je man doet is ook gewoon fout. Het is JOUW lichaam, de enige die mag bepalen hoe, wanneer en door wie daar aangezeten wod, ben JIJ. Het is niet zijn bezit ofzo, en zo hoeft hij zich dus ook niet te gedragen. Het is goed dat je daar duidelijke grenzen in stelt, en soms is er een hevige ruzie voor nodig om die grenzen eens goed duidelijk te maken.

Een goed advies heb ik niet voor je, hoop voor je dat je die gevoelens op een rijtje kunt krijggen.
:love: Liefde verandert winter in zomer

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » ma 25 december 2006, 18:31

de ruzie was er inderdaad hevig, ik heb echt overwogen weg te gaan, voorlopig houden we het op niks lichamelijk contact, er is heel veel vertrouwen geschonden, het is nu nog meer enkel vriendschap geworden, doordat hij niet naar me luisterde kan ik nu helemaal niks meer verdragen, zelfs om samen naast elkaar in de zetel te zitten moet ik nu moeite doen uit schrik dat zn hand weer gaat uitschieten, gelukkig heeft hij zich er niet meer aan gewaagd, we hadden ook weer dezelfde discussie dan jaren geleden, dat de seks nu nog aftstandelijker is dan vroeger terwijl hij beterschap had beloofd, maar nu is het al zover dat hij mijn gevoelens compleet negeerde, waarop hij antwoordde dat hij "niet beter kan", "dat ik hem dan maar moet leren hoe het liefdevol moet", maar ik kan het niet ...
hoe kan ik hem nu leren hoe het liefdevol moet, hij geniet niet eens van vb een tongzoen ofzo, hij geniet zelf alleen van afstandelijke seks, al de rest kom te dicht, hoe kan ik het hem dan leren er komt enkel meer en meer afstand tussen ons op lichamelijk vlak, en zeker na het gebeurde nu staat er een nog veel dikkere muur tussen ons

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Berichtdoor Kinky » di 26 december 2006, 23:39

Dat klinkt echt als een jeugdtrauma, en daar kun jij hem niet mee helpen. Door trauma's leer ja vaak afstasnd nemen van gevoelens, puur uit zelfbescherming, en dat is iets wat hij eerst af zou moeten leren (als hij dit echt wil). Maar daar zal hij zelf voor moeten knokken, dat kun jij niet voor hem doen. Als het probleem zo diep ligt is het misschien goed voor hem om met een psycholoog of psychiater te praten. Uit ervaring weet ik dat dat echt kan helpen. Maar jij bent zijn psycholoog niet, en dat mag hij ook niet van jou verwachten.

Hoe jullie verder gaan (en of dat lukt) ligt denk ik aan de verdere ontwikkelingen. Want jullie hebben nu een probleem in jullie relatie, en kunnen en willen jullie dat beiden overbruggen? Daarnaast heeft hij zelf nog een probleem, waardoor hij zijn gevoelens niet goed weet te uiten en geen intimiteit kan geven. Dat zal hij moeten oplossen, tenzij jullie allebei tevreden kunnen zijn met een platonische relatie. Maar als ik jouw woorden goed intepreteer, ben je daar helemaal niet tevreden mee.

Onthou wel dat zijn verleden nooit een excuus mag zijn om op een dergelijke manier met jou om te gaan! Mijn psychollog heeft mij ooit het boek 'Monsterverbond' van Carolien Roodvoets aangeraden.

Ik hoop dat jullie er allebei uit kunnen komen. Misschien samen, en misschien ook niet, dat is iets wat jullie zelf zullen moeten uitzoeken. Ik wens jullie heel veel sterkte hierin!
:love: Liefde verandert winter in zomer

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » wo 27 december 2006, 18:59

hij is echt wel tevreden zo, dus hij zal echt geen (beter seksuologe denk ik) willen gaan opzoeken, als je kinderen hebt ga je niet zomaar weg, we hebben ook (normaalgesproken) geen ruzie ofzo, ik dring gewoon nooit tot hem door, het is al de tweede keer in 4 jaar tijd dat ik zeg dat ik weg ga gaan, deze keer is het nog erger vind ik, ik vind dat hij echt de grenzen overschreed en me als een object behandelde waar hij even aan kon zitten zodra dat in zn hoofd kwam, als ik zeg dat ik wegga begint hij te gillen en op zn knie-en te vallen en te smeken dat hij niet kan leven zonder mij, het zit echt diep bij mij dat mn nee blijkbaar niks betekende voor hem, en hij dat weken bleef doen al hadden we er al weken woorden over, hij zei dat ik zelf een dokter nodig had en me alles had ingebeeld, om dan weer toe te geven dat hij "wat te ver is gegaan" maar dat ik alles maar moet vergeten en we "het" achter ons moeten laten, maar toen hij "per ongeluk" (volgens mij niet dus) in de zetel aan mn benen zat, begon ik weer te gillen dat hij van mij moest blijven, waarop hij begon nog veel harder te gillen dat ik me alles maar voorstelde en dat ik "ziek" ben, zodra hij in mn buurt komt wil ik eigenlijk achteruit springen en hem (lichamelijk) ontwijken, maar hij neemt me niet serieus en wil gewoon doen alsof er niks gebeurde, al zag hij me al twee keer rillend en huilend op de grond liggen, omdat ik blijkbaar er de naslag van krijg van de keren dat ik nee zei en hij verderging, of gewoon weer wat anders uitspookte de volgende dag, zoals onverwachts in mn borsten te knijpen, ik zei hem als we geen kinderen hadden dat ik al lang weg zou zijn, dat de seks hier altijd liefdeloos is en dat het nu echt wel over de grenzen ging om me zelfs op zulke manier te benaderen, voor hem blijkbaar een normale manier, ik zei ga bij de hoeren maar laat mij nu aub met rust, zover was het al gekomen, daarop reageerde hij dan weer niet echt, eigenlijk reageert hij op niks "echt", buiten dan met een heleboel geroep en gesmeek dat hij zelf "het slachtoffer" is want dat ik "hem mishandel" ,, alleen maar omdat ik hem doe inzien dat hij me aanrandde, en dat beseft hij nu pas ...althans heel soms eens, voor de rest schuift hij de schuld op mij, dat ik maar duidelijker moest zijn (ben ik echtt wel geweest hoor), hij zei dat ik hem dan maar knock out had moeten meppen ipv "zo een klein duwtje" te geven en nee te zeggen

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » wo 27 december 2006, 23:50

Ik zou 'm graag knock-out voor je willen meppen :evil:

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » do 28 december 2006, 11:51

ik heb hem voorgesteld een psychollog op te zoeken, maar hij wil niet, heeft vanalle uitvluchten dat we elkaar al 17 jaar kennen en dat ik toch "weet" dat hij niet echt zo is, dat het hem pijn doet me niet meer te kunnen vastpakken (ik kan geen enkele aanraking meer verdragen van hem) hij zegt dat hij het allemaal speels bedoelde en dat het geen probleem hoeft te zijn, ik zei dat ik wel de gevolgen draag van zn "aanranding", wat er volgens hem helemaal geen was, hij smeekte of hij me mocht vasthouden en ik zei nee, hij bleef smeken alsjeblieft ik zei weer"nee" en toen probeerde hij het toch te doen, waarop ik bijna begon te hyperventileren van de schok dat hij weer mn nee negeerde, hij wil het gewoon allemaal wegwuiven en doen alsof er niks gebeurde, hij zei jamaar ik deed zo onbeuwst omdat je me zo vaak afwijst, ik zei ja, hoe zou dat nu komen, hoe meer ik aangeef dat ik lichamelijke afstand wil en dat nu nodg heb om alles te verwerken, hoe gekker hij word, en nog meer achter me aanzit en zeurt om me vast te houden, want dat hij het zo niet bedoelde, en dat hij "geen aanrander" is, mn hoop om het hier nog weer goed te krijgen vermindert met de dag, ik voel me gewoon helemaal verlamd omdat hij weer niet luisterde naar mn nee, en zowat "bezeten" is van me, terwijl ik hem van me afmepte zei hij "wat denk jij wel van mij, dat ik een anarander ben"... pff hij wil het gewoon niet inzien ik weet echt niet meer wat te doen

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » do 28 december 2006, 12:50

Is wel gemakkelijk spreken vanuit m'n positie als getrouwde man zonder noemenswaardige problemen.
Maar voor je iegen lichamelijke en psychologische veiligheid raad ik je aan om hem voor en keus te stellen.
Of hij gaat naar een psycholoog of je vertrekt.
Houd je ook aan die eis anders blijft dit drama nog langer duren en ik ht het gevoel dat je momenteel op een tijdbom zit.
Hij kan het ook niet lang meer volhouden met jij in de buurt en je niet mogen aanraken op eender welke manier en jij om hem te blijven ontwijken. Kan me zelf inbeelden dat je kind(ers) er ook de dupe van zijn.

Doe iets maar doe het dan concrreet en goed uitgelegd en handel ernaar, is de beste weg voor jullie beide.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 28 december 2006, 15:53

Ik denk eerlijk dat jullie beiden hulp nodig hebben. Je man vanwege zijn verleden en jij ook. Het is niet niks wat je hebt meegemaakt, de uitwerking daarvan zul je toch mee om moeten leren gaan, een plekje kunnen geven.
Ik vraag me alleen wel af of je op je minnaar net zo reageert. Mag hij je nog wel aanraken of reageer je op hem net zo heftig?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » do 28 december 2006, 18:26

de kinderen hebben we gelukkig er wel kunnen buiten houden, en enkel ruzie gemaakt en het erover gehad als ze er niet bij waren, of weggegaan één van ons beiden als er ruzie in de lucht hing,
over mn minnaar (heb nu geen meer omdat ik niet echt energie meer overhad daarvoor met hetgeen hier gaande is), mn minnaar(s) betastten me nooit op zulke manier om even onverwacht armen uitgooien en onverwachts in mn borsten knijpen en weggaan, er was respect langs beide zijden, interactie en een normale omgang met elkaar ...
het is ook door mn man zn houding dat ik er wel een minnaar bij mocht hebben van hem, maar dat wou hij dan ook weer niet echt weten, en wegwuiven, het lijkt wel of hij in zo een wereld leeft waarin al het slechte niet bestaat (deed hij ook al bij zn tiranieke moeder, het wegwuiven en doen alsof er geen problemen waren, een soort overlevingsstrategie), maar ik ben het echt zo zat om steeds weer de dupe te zijn van zn jeugd, terwijl ik daarin ook mn problemen had, ik ben een halve dag weggegaan, omdat hij niet naar een psycholoog wilde gaan, hij bleef ook maar zeggen dat ik duidelijker had moeten zijn, maar ik besefte pas na enkele weken hoeveel keer ik nee had gezegd en hem had weggeduwd, en hij ja deed, ik leek wel black outs te hebben in de weken dat het gebeurde (heb het verhaal van massie bij kroonjuwelen nog eens gelezen en herkende er wel enkele dingen in), het is erg moeilijk, ik weet dat hij niet de echt slechte bedoelingen had, maar in zn jeugd zette hij een muur voor zich tegenover zn manisch depressieve moeder die erg dominant is, als we er op bezoek gaan zet hij ook weer die muur voor zich en kreeg ik de hele lading over me heen, terwijk hij haar lekker negeert en in een hoekje duikt met een boekje, en ik totaal uitgeput buiten ga, de laatste weken waren we er iets meer geweest en, begin ik blijkbaar ook minder tot hem door te dringen, en zette hij voor mij dezelfde muur, ik bedoel.. voor iemand anders is een "nee, ik wil dit niet", of wegduwen toch duidelijk genoeg...
hij zei dan "he je mept op je eigen man", en dan deed hij gewoon verder, maar dan de volgende dag soms zodat het leek alsof ik niet nee had gezegd, ik was erg ziek van verschillende anticonceptie te proberen, en mn zin in aanrakingen was erdoor helemaal verdwenen, het is wel zwaar voor me dat mn man niet luisterde naar mn nee, hij wil een deel van de schuld op mij schuiven en dat maakte me zo woedend, ik nam de auto en zei dat ik wegging en niks nog zat zitten, dan weer geeft hij toe dat het zijn schuld is, maar dat kost hem de grootste moeite, daarna krijg ik weer in mn gezicht dat het toch "ook wel mijn fout was"
hij had wel veel spijt en ook verdriet erover dat wel dus gaf ik hem toch een knuffel als ik terug was, we hebben gepraat en hopelijk ziet hij het nu echt in, dat ons huwelijk als zolang platonisch is, de seks niet liefdevol is, ik hoop dat hij nu echt zn best gaat doen om de seks liefdevoller te maken zodat ik er weer met hem zin in krijg (want die zin was en is eigenlijk wel weg) , gewoon knuffelen of zoenen vb zit er niet in , ik weet ook niet of er ooit beterschap komt, waarschijnlijk begint mn lichaam zich te verzetten na al die keren dat ik het liefdeloos vond en hem dat zei, of het nu doordringt weet ik niet, ik hoop het wel, dat ik ooiot met hem ook weer seks kan hebben en ervan kan genieten, maar vrees dat dat nog een hele lange weg is na het gebeurde, alleszins bedankt voor jullie steun
voor mn man is het ook zwaar dat ik er zoveel verdriet over heb, dat wou hij niet liefst zou hij alles wegwuiven en doen alsof er niks gebeurde

mn minnaar zag ik nog niet na het gebeurde ik had mn energie hier nodig, ik was wel kattig tegen hem, maar ik wist zelf niet waarom, ik besefte op dat moment niet echt dat mn man me aanrandde omdat ik het gewoon verdrongen had en blackouts had, daarom was de schok ook zo groot toen ik na de laatste keer besefte "dit is al zoveel meer gebeurd", ik zei weken, dan zei mn man, nee..maanden... pffff, ik hoop het wel nog goed te maken met mn minnaar , maar ik weet niet of hij al dat ingewikkelds zou begrijpen, maar da's weer een ander verhaal

ik ben ook zo boos op mezelf, hoe kon ik niet inzien wat er aan het gebeuren was , het gewoon de dag andien vergeten zijn ... behalve op die ene ochtend toen het laatste en al het vorige en zelfs dingen uit mn jeugd voor mn ogen flitsen, ik kreeg plots en hevig de hele koude douche over me heen die ik onbewust had verdrongen

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » do 28 december 2006, 22:06

Lieve Brunetteke,

Helaas heb ik triest nieuws voor je.. ondanks dat je denkt je kinderen erbuiten te hebben kunnen houden is dit niet zo. Kinderen zijn heel gevoelig voor sfeer , dus zij zullen ten alle tijden voelen wat er gaande is. Daarnaast zijn kinderen gevoelig voor het voorbeeld dat ze krijgen. Dat betekent dat als jij niet goed in deze relatie zit , er grote kans bestaat dat deze relatie in al zijn vormen een "standaard"voor je kinderen zal worden. Zeker als ze niet letterlijk meekrijgen dat deze niet gezond is. Denk er dus goed overna wat je kinderen nu als voorbeeld geeft.
Scheiden met kinderen doet pijn.. en hun ook.. maar bij elkaar blijven om de kinderen kan echt alleen maar als je als hele goede vrienden met elkaar kan blijven omgaan ..en er dus ook warmte is in het gezin in elke vorm.

Denk er alsjeblieft nog eens over

Liefs Savanne
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » do 28 december 2006, 22:18

dat zal ik doen, de sfeer is normaalgesproken wel warm en goed thuis, en vooral voor de kinderen, scheiden is ook niet echt een goed voorbeeld (vind ik persoonlijk), maar ik hoop dat we eraan kunnen werken om het ook tussen ons twee warmer te maken, en dat ik nu tot hem doorgedrongen ben dat hij wel kil doet tgn mij al denkt hij van niet (en dat komt dan weer door het slechte voorbeeld dat hij kreeg van zn gescheiden ouders) en de toestanden waarin hij daardoor terecht kwam, ik geloof als opvoedingsdeskundige wel dat kinderen het beste af zijn met ouders die samen zijn en in een niet-gebroken gezin kunnen opgroeien, maar hoewel we erg vaak samen zijn (misschien wel te vaak), probeer ik al erg lang om meer affectie te krijgen, we hebben elkaar erg jong ontmoet (16jarige leeftijd) misschien is het wel sleur ook, ik probeer het even van me af te zetten

we hebben een privesaunaatje gereserveerd, dat een beetje op een rendezvoushuis lijkt :-) hopelijk vinden we elkaar een beetje terug

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » do 28 december 2006, 23:52

Brunetteke,

Na alles wat jij geschreven hebt kan ik mij niet voorstellen dat de sfeer bij jou thuis warm en goed is.
Ik moet Savanne gelijk geven en dat zeg ik als ervaringsdeskundige. Kinderen hebben een antenne voor 'sfeer', voor alles wat non-verbaal gebeurt....
Dus inderdaad, denk er nog eens over.

En misschien zouden jullie beiden (zoals Shazia schrijft) hulp kunnen zoeken. Wat jij beschrijft lijkt mij niet iets waar je zo maar met zijn tweetjes uit kan komen. Lees de titel van het topic dat jij gestart bent nog eens even.

Verder sterkte, de enige die kan beoordelen of het nog goed kan komen tussen jullie ben jij (en hij).
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

brunetteke
Berichten: 364
Lid geworden op: vr 06 augustus 2004, 10:11

Berichtdoor brunetteke » vr 29 december 2006, 11:08

de laatste week was de sfeer idd niet goed, maar het topic gaat ook enkel over die week, het gaat weer beter nu (zoals voorheen), de warme sfeer en vriendchap is er wel altijd geweest (behalve de laatste weken), het is eigenlijk de seks zelf die te afstandelijk is, het enige minpuntje (maar weegt idd soms wel door voor mij), het ging wel goed sinds ik er een minnaar "mocht" op nahouden, maar soms heb ik het gevoel dat het me nog meer laat voelen dat de seks met mn man niet zo denderend is, en hadden we zelf bijna geen seks meer .. dus of het de juiste oplossing was ...
het ging wel een aantal jaren goed zo, de druk was er af bij ons beiden, maar soms is het een vreemd gevoel dat je huwelijk gepeperd moet worden door een minnaar erbij ...
anderzijds genoot ik er wel van
ik denk wel emotioneel sterk genoeg te zijn eruit te komen en het te relativeren, bedankt voor de antwoordjes, ik denk dat elke relatie zn minpunten heeft, dus op de oplossing in "wisselen" van partner ligt .. daar ligt de sleur toch ook weer op de loer na enkele jaren


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 40 gasten