Angst

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Angst

Berichtdoor badeendje » wo 12 april 2006, 11:14

Beste mensen,

Ik wil graag wat dingen weten, maar ik zal eerst uitleg geven waarom ik op deze site zit.
Sinds een jaar ofzo loop ik bij een seksuologe. Laatst heb ik een andere gekregen en die is veel activer en die heeft mij op deze site gewezen. NU ben ik heel tevreden met deze begeleidster (zo zie ik haar meer) maar ik wil graag ook dingen van andere mensen horen.
Ik heb nu al anderhalf jaar een vaste relatie. Dit is een schat van een vriend. (zo eentje die thee voor je klaar zet, een bad warm maakt met kaarsjes ernaast en je pantoffels op de verwarming zet) Hij is dus een schat. Nu hebben we een groot probleem. Ik heb last van pijn bij het vrijen. Dit wordt ook wel dyspareunie genoemd.
Verder vindt ik het ook heel moeilijk me open te stellen voor seksualiteit. Als mijn vriend en ik in bed liggen verplaats ik de aandacht altijd naar hem toe. Ik vind het heel moeilijk dat te ontvangen.

Goed aan deze dingen werk ik uiteraard al met de seksuologe, maar nu wil ik ook aan jullie vragen:
- Hebben meer mensen echt pijn bij het vrijen en zo ja hoe gaan jullie ermee om?
- Hebben jullie nog tips hoe ik me meer open kan stellen voor erotiek, seksualiteit enzo?

Alvast bedankt!!!!

Groetjes Badeendje

leave
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 april 2006, 18:54

Berichtdoor leave » wo 12 april 2006, 18:55

Hallo Badeendje,

Ik heb geen pijn bij het vrijen, maar ik herken het probleem van je moeilijk openstellen voor erotiek. Ikzelf voel me meer om mijn gemak als ik me vooral op mijn vriend te richt en vind het soms moeilijk om me over te geven aan zijn aandacht. We hebben het daar samen over gehad. En werken er nu aan dat ik langzaam aan zijn aandacht wen. Wat ik bijvoorbeeld prettig vind is het krijgen van een massage. Op die manier geeft hij aandacht aan mij en ik kan me overgeven aan het alleen ontvangen en genieten van zijn aanraking. Zo bouwen we dit langzaam op... Misschien ook iets voor jullie om te proberen?

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » wo 12 april 2006, 19:37

Hallo Leave,
Heel erg bedankt voor je reactie.. al ben ik al met een soortgelijke opdracht bezig. ik ben "blij" om te horen dat ik niet de enige ben met dit soort problemen. Naar voor je.. maar ik ben wel blij dat je dat zo goed met je vriend kan oplossen. ook fijn dat het op die manier lukt...

We zijn namelijk al met zo'n opdracht bezig, maar t wil niet erg lukken.
Bij de opdracht die wij moeten doen mogen we alles strelen behalve de geslachtsdelen en opwinding mag niet.. Verder is het het punt dat mijn vriend wil dat ik ALLES aangeef. dus van een knuffel totaan een massage en verder. Dat vind ik ook moeilijk dus komt het meestal neer op niets. Tenzij ik begin en dan vestig ik meestal meteen de aandacht op hem. en ik weet dat het stom is, maar het lukt me gewoon echt niet om erom te vragen. Maar als het me lukt om bijvoorbeeld om een rugmassage te vragen (dat doe ik meestal van te voren want dan vind ik het minder eng) dan vergeet hij het... :cry: het effect is dat ik hem een rugmassage geef.. soms heeft hij het dan door maar dan hoeft het van mij niet meer.. erg he :( Herken je dit ook??

Nou nogmaals heel erg bedankt voor je reactie!!

leave
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 april 2006, 18:54

Berichtdoor leave » wo 12 april 2006, 23:24

ja ik herken dat wel. Ik vind het ook eng om te vragen of aan te geven wat ik wil. (ookal durf ik dat nu soms wel te doen) Meestal doet hij een voorstel en geef ik aan of ik dat wel of niet wil, eigelijk een soort tussenweg. Het valt me op dat hij me niet dwingt om te praten maar me ertoe verleidt en vaak werkt dat bij mij (ookal lig ik regelmatig blozend in bed en vind ik het dan moeilijk me een houding te geven) Praten blijf ik eng vinden maar op die manier bespreken we wel wat ik wil of lekker vind. Alles stap voor stap dus.

leave
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 april 2006, 18:54

Berichtdoor leave » wo 12 april 2006, 23:27

oh ja, en rond neuzen op deze site is voor mij ook heel erg goed!
Dan kan ik lekker voor mezelf lezen over erotiek in direct nadenken over mijn seksualiteit.

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » do 13 april 2006, 16:10

Hoi Leave,

Tja je hebt geluk dat je er dan ondanks het blozen enzo wel aan over kunt geven :oops: ik durf dat dan nog niet, zelfs als hij het vraagt.. verder hebben we wel een paar oplossingen om dit soort dingen te omzijlen, maar meestal ben ik niet in de stemmig en schuif ik het alsnog af.
Deze site is inderdaad heel erg geschikt. Ik heb eerst twee maanden hier rond gekeken voordat ik me gister heb ingelogd. Ik wilde eerst zeker weten dat dit een "nette" site is waar je serieus met andere over jou probleem kan praten....
nu een hele nare vraag hoor en als je het niet wilt geen antwoord geven!! maar heb jij dan ook moeite om met jezelf te vrijen?? want dat heb ik dan weer niet :oops: (tenzij mijn vriend erbij is..)

Groetjes badeendje

leave
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 april 2006, 18:54

Berichtdoor leave » do 13 april 2006, 17:29

Nee daar heb ik geen moeite mee behalve dan als hij erbij is. Dan kan ik dat echt niet. Ik kan bijvoorbeeld ook niet mezelf vingeren tijdens het vrijen. Daar kan ik me niet aan overgeven, ik voel dan trouwens ook niks. Hij vraagt het me soms of stuurd mijn hand, maar zover ben ik nog niet.

Je schreef dat je pijn hebt bij het vrijen. Is het dan in het algemeen moeilijk voor je om te genieten van intimiteit?

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » do 13 april 2006, 18:55

Het is in het algemeen vaak moeilijk voor me om te genieten van intimiteit, maar dat komt niet door de pijn opzich maar door een aantal nare ervaringen met een ex... :x het klinkt misschien heel raar maar ik "vetrouw" mijn vriend niet in de zin van ik kan me bij hem laten gaan. Dat komt niet doordat ik me niet veilig voel bij hem, maar door wat mn ex gedaan heeft.
Het klinkt misschien raar maar ik voelde er ook niets van als we bezig waren en mn vriend vingerde mij er dan ook bij. Ook na de penetratie, al is hij maar 2 seconde voel ik niets meer en is het geheel onbegonnen werk om mij bijvoorbeeld te vingeren. Herken jij dit ook, omdat je zegt dat tijdens het vrijen het niet werkt??
Verder ben ik blij voor je dat je geen pijn hebt!!! en wat ik kan opmaken uit je reacties is je vriend ook er rustig en lief voor je!!
Ik ben trouwens heel blij dat je je ervaringen met me wilt delen

Groetjes Badeendje

leave
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 03 april 2006, 18:54

Berichtdoor leave » vr 14 april 2006, 11:24

Wat een naar verhaal badeendje. Een moeilijke situatie voor jou en je vriend. Mijn situatie verschild daarin wel van de jouwe. Ik heb gelukkig geen nare ervaringen met mijn ex, maar met mijn vriend vrij ik heel anders dan met hem. Met mijn ex was de seks vaak bijna mechanisch (nauwelijks voorspel, geen orale seks maar klaarkomen en dan was het weer klaar) die relatie heeft bijna acht jaar geduurd en ik wist niet beter dan dat seks was.

Nu ontdek ik met mijn nieuwe vriend een hele andere manier van vrijen. Ik vind dat geweldig maar ik raak ook verward van zoveel lieve aandacht. Ik kan me er niet aan overgeven en probeer controle te houden door me op hem te richten. Inmiddels zijn we bijna een jaar samen en het gaat steeds beter. We wennen aan elkaars lichamen en worden steeds experimenteler. Maar gaan liggen, me ontspannen en alleen maar ontvangen vind ik nog steeds erg moeilijk.

Mezelf niet kunnen bevredigen tijdens het vrijen lukt me niet omdat ik niks voel als ik mezelf met mijn vingers streel. Dat lukt me ook niet als ik alleen ben (soms lukt klaarkomen me wel met de douchekop). Mijn vriend zegt dat dat misschien komt omdat ik mezelf nog niet kan zien als een seksueel wezen en me daar dus niet aan over kan geven.

Voor mij is er een hele nieuwe seksuele wereld opengegaan en ik vind het moeilijk om me er aan over te geven, maar nieuwsgierig ben ik wel. Ik geef het tijd en probeer alles stapje voor stapje (met mijn vriend en alleen) uit te zoeken.

groetjes leave

Alison
Berichten: 64
Lid geworden op: di 01 augustus 2006, 12:30
Locatie: R'dam

Berichtdoor Alison » wo 23 augustus 2006, 0:00

Hoi Leave & Badeendje,

Ik herken ook een aantal dingen van wat jullie schrijven.

Vanaf mijn eerste seksuele ervaring ben ik al vooral bezig geweest met de ander. Die eerste ervaringen had ik toen ik 10 was en duurde tot mijn 12de. Ik was verliefd op een jongen en hij wist al vanalles over seks en ik praktisch niks. Ik voelde me best wel eenzaam thuis (ouders met een druk leven) en hij gaf me aandacht, mits ik seks met hem had. Omdat ik zo weinig besefte van dat alles, deed ik mee om 'lief' te zijn.
Mijn ouders hebben mij op een gegeven moment betrapt en mij aan alle kanten duidelijk gemaakt dat ik slecht bezig was. De boodschap die ik hoorde was: seks is slecht.

Tussen mijn 12de en 14de kwam ik nog in aanraking met twee pedofielen en een paar jaar oudere jongen die alledrie een ongewenste sekspoging deden.

Deze ervaringen leidden ertoe dat ik pas op mijn 19de weer een eerste sekscontact aandurfde. In de jaren daartussen moest ik niks van jongens hebben.

De ervaringen die ik heb dat ik helemaal op mezelf gericht was zijn op één hand te tellen. Die ervaringen vergeet ik ook niet meer, want die hadden een diepe impact op mij (positief). Ik weet dus hoe fijn het kan zijn als je je vrij voelt om van je lichaam te genieten, maar er zit wel een muur voor zeg maar.

Het is voor mij ook een vertrouwenskwestie. Als ik erop (durf) te vertrouwen dat een man mij echt ziet zitten en mij niet zomaar aan de kant zal zetten (om wat voor reden dan ook), dan gaat het me misschien lukken om echt te leren genieten. Niet dat ik dat helemaal niet kan, maar ik bedoel dan: langer dan 5 minuten (voordat de gedachten weer de kop op steken).

Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe een seksuologe werkt... Heb je er veel aan? Ik heb er nooit bewust aan gedacht dat ze bestaan (raar maar waar). Als ik aan hulp denk, denk ik altijd aan een psycholoog. Maar als ik zo eens nadenkt (zoals ik nu doe), dan denk ik dat sommige 'klachten' die ik heb (onzekerheid, verlegenheid, schaamte) maar ook wensen (experimenteer-zin, grenzen verleggen, nieuwgierigheid) weleens ook qua beginsel huizen in hoe ik seks beleef. Nah jah... het-is-wat. :wink:

Alison.

taitai
Berichten: 192
Lid geworden op: zo 06 februari 2005, 12:41

Berichtdoor taitai » ma 28 augustus 2006, 14:11

lieve meiden!
Goed dat jullie aan jullie sexualiteit werken, ook al hebben jullie geen leuke start gehad, ik weet zeker dat je op een dag kan genieten.
Dat verdienen jullie en jullie vriendjes, want jullie werken er hard aan.

Steun elkaar vooral, dat kan nog meer helpen! Liefs en hou vol he
Taitai
love = 4ever

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » ma 28 augustus 2006, 17:37

Ik ben trouwens wel benieuwd naar hoe een seksuologe werkt... Heb je er veel aan? Ik heb er nooit bewust aan gedacht dat ze bestaan (raar maar waar). Als ik aan hulp denk, denk ik altijd aan een psycholoog. Maar als ik zo eens nadenkt (zoals ik nu doe), dan denk ik dat sommige 'klachten' die ik heb (onzekerheid, verlegenheid, schaamte) maar ook wensen (experimenteer-zin, grenzen verleggen, nieuwgierigheid) weleens ook qua beginsel huizen in hoe ik seks beleef. Nah jah... het-is-wat. :wink:

Alison.
Ik ben trouwens ook erg benieuwd naar hoe dat werkt bij een sexuologe...ik ga er eens een topic over openen denk ik :)
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » wo 20 september 2006, 20:09

Hallo Meiden,

geweldig dat jullie antwoorden!! ik ben een tijdje op vakantie geweest en ik heb geen berichtje gehad dat jullie hebben gepost!! dus vandaar deze laaste reactie.

Jemig Allison, wat heb jij meegemaakt.. daar vallen mijn "slechte ervaringen" mee in het niets.. maar goed het heeft evengoed te veel impact gehad.. Maar ik ben hier wel even stil van zeg... ik hoop voor je dat het lukt...
Ik had net als jij het gevoel dat als ik iemand tegen kwam die de moeite en tijd waard is (dus er niet meteen vandoor gaat) dat het wel goed komt, dat ik hem vertrouw en dat ik mezelf durf open te stellen..
Helaas ging dit niet zo... we zijn nu bijna 2 jaar samen en nogsteeds staat er een muur tussen...
BEHALVE een paar weken geleden dat ik terug kwam van vakantie en dat we s avonds 2 uur bezig zijn geweest met "welkom terug knuffels" (ben alleen op vakantie geweest..
Ik heb voor het eerst het gevoel gehad dat ik de liefde aan het bedrijven was (zonder de echte sex dan) maar het gevoel was zo sterk aanwezig en het was mooi... we hebben alleen geknuffeld, en dit was mijn beste "sex" tot nu toe.. helaas snapt hij dat niet en heeft hij het sinds die keer niet meer herhaald.. (het strelen enzo)
maar goed het kan dus!!! en ik ben hier heel gelukkig mee..

Wat er bij mij ook nog bij komt is dat echte sex pijn doet.. (zelfs een tarzan doet pijn) het is ontzettend pijnlijk, waardoor ik mezelf weer terugtrek alshet weer "zover" is.. :( wat de sfeer niet goed doet..

Verder de Seksuologe... geweldig!!! ik kan het iedereen aanraden met dit soort problemen.. want bij mij werkt het als is het beetje bij beetje en met hulp van een vriend die ook in de personen begeleiding zit.. ik zal een korte omschrijving geven van wat er gebeurd.

De eerste paar keer wordt er gepraat.. ze willen dan een beeld schetsen over je situatie, je jeugd, je sexuele relatie.. en of daar "slechte" dingen zijn gebeurd enzovoort...
Daarna als je probleem is geananliseerd (bij mij opgesloten zitten, zelf niet kunnen genieten en PIJN) krijg je opdrachten mee naar huis. ik kreeg opdrachten die ik samen met mijn vriend moest doen en nogsteeds moet doen (nu al 1,5 jaar)
Dit zijn streelopdrachten en kijk opdrachten (hoe ziet de ander er uit.. en nu bij ons hoe ziet het geslachtsdeel bij de ander eruit.. :oops: vooral bij mij, hij mocht van mij nooit kijken)
Vanaf nu ga je welke 2 tot 4 weken heen en worden de opdrachten besproken met de partner erbij.. Ook moet de partner op de hoogte gebracht worden van eventuele vreemde / nare ervaringen. ik mocht zelf beslissen hoeveel ik vertelde.. maar hij weet alles!
Nu 1,5 jaar na de eerste keer bij haar zijn we op vrije voeten.. 8) dit betekend dat we zelf bezig moeten blijven met de opdrachten en dat ik haar in december weer zal zien voor een evaluatie en check up.. als ik dat zo mag noemen..
Ik moet toegeven dat dit werkt, ik ben wat opener, al maak ik me nogsteeds te druk over wat hij vindt, wat hij wil en cijfer ik mezelf nogsteeds weg in bed.. en durf ik nogsteeds mijn mening niet te geven als hij daarom vraagt... (wil jij niet wat lol hebben, wil je een massage? wil je dat ik je bef/vinger etc etcetc) dat durf ik nogsteeds niet... nee zeggen kan ik prima (helaas te goed)
Ook kost dit heel veel geestelijke energie, want elke 5 sec die ik heb besteed ik zo ongeveer met denken over mijn sexualiteit.. maar ik ben er dus druk mee bezig..
Alison ik hoop dat je wat aan mijn gedettailleerde bescvhrijving hebt.. ik hoop het wel!! en zo ja laat me wat horen..
Groetjes Badeendje
ps een aanrader.. koop "het vaginaboek" van Goedele Liekens
Dat heeft bij mij voor heel wat leuke momenten gezorgd!!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 7 gasten