Twee swingers in huis

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Twee swingers in huis

Berichtdoor Paniscus » wo 15 april 2009, 17:41

De gedachte over swingers in één van de vorige post heeft me toch aan het denken gezet en ik probeer me nu een voorstelling te maken van swingers in een huiselijke situatie en hoe dat dan zal gaan.
Ik stel me de volgende gesprekken voor:

Maandagavond ca. 20.00 uur
M: Pfff eindelijk tijd voor onszelf, wat een weekend was het! We hebben elkaar nauwelijks gezien.
Wat ben je aan het doen?
V: Ik ben aan het chatten met E.
M: Kan ik zo even de pc gebruiken, de belastingaangifte staat erop en ik moet die nog wat aanpassen
V: Ja is goed maar kan het nog even een half uurtje wachten want ik zit midden in een erg leuk gesprek.
....
V: Hoe was het eigenlijk gisterenavond?
M: het was heerlijk, jeetje wat ging het lekker. I. had ook nog voor een extra verassing gezorgd, toen we een half uurtje op bed lagen werd er aan de deur gebeld en stond A. daar.
V: Was A. er ! Je weet toch dat haar man het niet goed vind en we hebben toch afgesproken dat wij het niet met getrouwden zouden doen.
M: Ja, ik weet het en heb ook nog even getwijfeld, maar ik kon I. toch niet in de steek laten en A kwam zo enthousiast binnen. Ze stond voor de deur zonder kleren aan onder haar jas, die is ook wel zo gek hahaha
V: Ik blijf het vervelend vinden en voel me er erg ongemakkelijk bij. Als haar man er achter komt dan weet ik niet wat er gebeurd. Je kan je vast wel herinneren hoe hij toen reageerde ...
...
M: Ben je toch weer met E. aan het chatten. Vorige keer deed hij zo vervelend en was je zo boos op hem.
V: Ja ik weet het maar hij is toch wel lief en denk erover hem toch een keer uit te nodigen om kennis te maken.
M: Moet je doen! Misschien kan je lichamelijk heel veel plezier met hem beleven!
V: Ik denk het ook wel, alleen hij is getrouwd en wil eerst verkennen voordat hij zijn vrouw meeneemt.
M: Ja moeilijk is dat hé .. maar onze afspraken zijn bij hem toch ook bekend?
V: Ja die weet hij, maar hij is nu zo heerlijk aan het flirten met me, krijg het er warm van.
M: Doe wel voorzichtig !
...
V: Ik zag net een mailtje van I. Jullie hebben het echt naar jullie zin gehad. Je presentje heeft het goed gedaan lees ik hahaha. Jullie spreken elkaar vrijdag weer lees ik, heb je niks van gezegd!
M: Ja ik heb vrijdagavond met I. afgesproken. We willen nog even wat napraten en misschien dat we daarna nog even naar haar huis gaan.
V: Alweer! Maar we hadden toch afgesproken om niet vaker dan één keer in de twee maanden af te spreken.
M: Ja weet ik maar het was nogal bijzonder wat we hebben gedaan en we willen daar even over napraten zonder A. erbij. Kan toch wel?
V: Nee, ik vind dat het niet goed en protesteer.
M: Ok ik zal het haar proberen uit te leggen, maar ze zal het niet leuk vinden.
....
V: Ik zou het weer eens leuk vinden dat wij samen weer eens wat gaan doen. Ik kreeg net een mail van I&A. Zij willen wat met ons afspreken om naar buiten te gaan en dat lijkt me toch wel weer eens erg lekker.
M: Ja dit weekeinde lukt dat niet .. maar leg jij de agenda's maar naast elkaar.
V: Maar je hebt vrijdag toch niks nu je niet naar I. gaat.
M: Als ik niet naar I. ga dan ga ik natuurlijk gewoon voetballen.
V: Ok
...
M: Zo de belastingaangifte is klaar! Ik zag net het mailtje van E. Je maakt wel indruk op hem, haha. Je moet hem niet aan het lijntje houden hoor. Je weet dat ik daar ook een hekel aan heb. Blijf duidelijk tegen hem..
V: Hij geeft zichzelf al alle kansen lijkt het .. maar ik zal duidelijk tegen hem zijn!
M: Ik mail I. niet meer hoor het is 22.00 uur geweest en dus mailen/chatten we niet meer toch. Doe het morgen wel even en anders bel ik haar wel vanaf mijn werk.
...
M: Gaan we lekker vroeg naar bed vanavond.. ik ben nog helemaal in de stemming van gisteren. A. deed wat ideetjes aan de hand die we samen eens kunnen proberen.
V: Spannend... Ja kom laten we naar boven gaan


Ben benieuwd of mijn beeld een beetje klopt en of swingers inderdaad in afspraken praten :)
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

MissN
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 14:36
Locatie: Brabant

Berichtdoor MissN » do 16 april 2009, 17:07

Swingers doen het vooral SAMEN met anderen. wat jij nu beschrijft komt meer neer op een open relatie. En ik vind dat jouw verhaal vooral de afspraken benadrukt en niet zozeer het leven wat ze samen hebben (als hij vroeg naar bed wil, gaat zij voetballen, ze gaat tegen de afspraken van hun samen in, meerdere malen)
Swingers zijn voor mij bovenal mensen die ontzettend veel respect voor ELKAAR hebben en elkaar's wensen en grenzen respecteren.
Ik denk dus dat je vooral het beeld van een open relatie schetst.
En dat is wat mij betreft niet hetzelfde.
Het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt- Acda en de Munnik

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 16 april 2009, 18:20

Hmmm ik zie 'open relatie' als een overkoepelende naam voor alle relaties die de monogame grenzen overgaan, met overeenstemming (anders is het geen 'relatie').

Dus swingen, poly-amorie, polygamie, etc => allemaal open relatievormen..

Wat jij zegt MissN, is volgens mij juist wat Paniscus probeert te schetsen:
Swingers zijn voor mij bovenal mensen die ontzettend veel respect voor ELKAAR hebben en elkaar's wensen en grenzen respecteren.
om die wensen en grenzen te respecteren is er veel communicatie nodig om die steeds weer te polsen, en gaat het ook om afspraken. Ik denk dat Paniscus dus stelt dat het dan wel erg vaak daarover gaat.

Ja Paniscus, ik vind dit ook geen swingersrelatie... maar meer een polygame relatie. Hoewel Polygaam ook swingen is natuurlijk .. Ja lekker verwarrend allemaal, en dat doet er nu eigenlijk ook helemaal niet toe; wat welke naam heeft enzo.
Maar het is inderdaad zo dat de meeste swingers die ik ken/gekend heb, en waarover ik gelezen heb, koppels zijn die alleen in samenzijn van anderen genieten. In een parenclub bijvoorbeeld. Soms hebben ze ook de afspraak dat ze samen in dezelfde ruimte verblijven (nou, meer dan soms).

Los daarvan... over welke open relatievorm je ook spreekt, denk ik dat er maar weinig zijn waar het er zoals dat je voorschetst zo aan toe gaat. Velen maken er een keer in de maand, 3 maanden, oid tijd voor. Het is geen 24/7 deal.

Dan ga je denk ik eerder neigen naar de poly-amorie omdat dat eerder een 24/7 deal is: je hebt er relaties BIJ, en die onderhoud je. Dus dan krijg je dat sneller ja..

Ikzelf heb er zoeen gehad. Maar ik keek wel uit dat er zo gecommuniceerd ging worden. Soms gebeurde dat wel (maar zeker niet dagelijks), en dan draaiden we dat terug. Waar je namelijk voor uit moet kijken is dat je op een gegeven moment volledig naast elkaar leeft, en dat is nou net niet de bedoeling ;)

Dus Paniscus, nee ik geloof dus echt niet dat het zo gaat. Het is wel een 'leuke' overdrijving. Zoals een komedie-sketch van typetjes zeg maar :) -kern van waarheid, maar volledig overdreven :)

bo_
Berichten: 645
Lid geworden op: di 24 april 2007, 16:14
Locatie: linkerkant van de afsluitdijk

Berichtdoor bo_ » do 16 april 2009, 20:14

Pffff moet er niet aan denken dat het bij ons ooit zo zou gaan. Dan ben ik er waarschijnlijk klaar mee ook.

Alleen al het feit dat hij de grenzen niet respecteer, zo not done als je hier aan begint.

Verder hebben wij het er eigenlijk nooit zo over, maar wij zijn dan ook altijd samen. Alleen krijg je ons (nog) niet. Als er al wat besproken moet worden is dat omdat een van ons de afspraken die gemaakt zijn nog eens onder de loep wil nemen. Soms kom je erachter dat een afspraak die gemaakt is niet (meer) werkt.

Maar zoals jij het omschrijft is het eigenlijk zoals Jessebel zegt. Het is wel een 'leuke' overdrijving. Zoals een komedie-sketch van typetjes zeg maar :) -kern van waarheid, maar volledig overdreven :). Behalve dan het niet nakomen van de afspraken, als je het zo gaat doen is het al snel het begin van het einde (al zijn er genoeg mensen die er zo over denken als je hier überhaupt al aan begint).
Leven is het meervoud van lef.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1388
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Berichtdoor Paniscus » vr 17 april 2009, 9:54

Natuurlijk is het een overdrijving!

Mij valt het op dat mensen in een open relatie en de van de swingers in het bijzonder vrijwel direct praten over respect, vertrouwen en afspraken in en met elkaar. Blijkbaar is dat zo belangrijk anders als in een traditionele relatie dat ik benieuwd ben hoe dat er dan in de praktijk uitziet.

Mijn interpretatie is dat er in de open relatie blijkbaar vaker toetsingsmomenten moeten/zullen zijn en er anders wordt gecommuniceerd dan in een traditionele relatie.
Is de grondslag van een open relatie daarom nog meer gebaseerd op wantrouwen ?
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor princess » vr 17 april 2009, 13:28

De communicatie die wij tegenwoordig hebben over zaken die gerelateerd zijn aan onze open relatie, draaien denk ik vooral om het delen. Leuke of bijzondere momenten delen bijvoorbeeld. Maar ook het verdriet toen een bijzonder vriendje het 'uit maakte' en ik uit huilde bij manlief.

De momenten van afstemmen gaan vooral over: hebben we dan en dan iets? Ik denk er over dan en dan af te spreken met die en die. Of: zou jij er problemen mee hebben als...? Over het algemeen dus toch wat luchtige zaken hoor, al is dat niet altijd zo geweest :roll: . In het gezellig samen kletsen merk je vanzelf wel eens: goh ervaar jij dat zo? Had ik niet verwacht. Dan vindt het vanzelf z'n weg. Juist omdat het respect er zo vanzelfsprekend ligt dat het niet meer genoemd hoeft te worden.

De woorden respect en vertrouwen vallen tussen ons vooral voor als éen van beiden dat een poosje mist, die tijden zijn er ook geweest hoor. Naar 'buitenstaanders' toe denk ik wel dat die woorden sneller genoemd worden, ook omdat die naar dat stukje vragen. Of roepen: jee joh, dat je dat kan! Of aandurft. Vind je het nooit moeilijk? Dat zijn de momenten dat het gesprek snel gaat richting respect en vertrouwen.

Uiteindelijk vertrouw ik vooral op mijn liefde voor hem en zijn liefde voor mij. Wij willen elkaar en we horen bij elkaar. Dat raken we niet kwijt als we af en toe met onze aandacht bij een ander zijn. En wil hij me op een dag niet meer, (wat ik me niet kan voorstellen want ik ben best leuk 8) ) maar je weet maar nooit: dan vergaat de wereld niet.

Ter nuancering: het is niet altijd zo harmonieus gegaan hoor. Sinds we dit pad bewandelen zijn er ook heftige tijden geweest. Er is geschreeuwd, gevloekt, gehuild en gedreigd. Er is servies gesneuveld en ik heb 'm zelfs wel eens geslagen. Laten we zeggen dat onze open relatie de passie heeft doen oplaaien, in vele vormen. De huidige vorm voelt fijn en verbonden.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » vr 17 april 2009, 16:02

Mijn interpretatie is dat er in de open relatie blijkbaar vaker toetsingsmomenten moeten/zullen zijn en er anders wordt gecommuniceerd dan in een traditionele relatie.
Is de grondslag van een open relatie daarom nog meer gebaseerd op wantrouwen ?
Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar bij ons was het vooral omdat je het gevoel hebt dat je het wiel opnieuw moet uitvinden, maar dan ook met aanpassingen.

Het IS natuurlijk niet helemaal zo, maar bij een monogame relatie zijn we gewend te denken dat we weten 'hoe dat moet', en wat 'erbij hoort'. Als je ervoor kiest een open relatie te hebben verandert er wel het een en ander; het is alsof je de 'spelregels' opnieuw moet maken. En je weet van te voren niet of die spelregels wel werken of niet.

Nee geen wantrouwen dus... anders doe je dat niet lijkt me. Het is meer een kwestie van 'onbekend' terrein, en het elkaar niet willen kwijtraken op dat terrein*

Wat dat betreft is de traditionele relatie een beetje bedriegelijk; zelfs in een supermarktje waar je jaren komt raak je elkaar wel eens kwijt tussen de winkelpaden :lol: :wink: -dus misschien zou je in een traditionele relatie wel evenveel moeten polsen en communiceren.

incognita
Berichten: 75
Lid geworden op: di 19 december 2006, 0:59

Berichtdoor incognita » za 18 april 2009, 1:43

Hoi Paniscus,

in mijn ogen is jouw voorbeeld ab-so-luut géén beschrijving van het leven van "de swinger"!
Als wij een date hebben dan hebben we het er wel over, vantevoren en direct na afloop, bv in de auto naar huis.
Ons dagelijks leven bestaat vnl uit werk en huishouden.
Seks vind ik heel belangrijk, en seks met andere stellen heel leuk, maar we hebben het net als anderen ook gewoon over hoe de dag was, huishoudelijke dingetjes, rekeningen etc.
Als er tijdens het swingen een grens van iemand wordt gesteld, is dat direct de grens van iedereen.
De ondergrens van iemand is direct een soort veto, zonder discussie.
je weet pas als je probeert

Cato
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 22 april 2009, 21:54
Locatie: België

Berichtdoor Cato » vr 01 mei 2009, 16:29

Ik zou zeggen ga eens even lezen op mijn blog, daar lees je de leuke verhalen van een open relatie en swingen.

Veel leuker dan het planningsgebeuren zoals jij schrijft :lol:

Maar het is wel zo dat praten super belangrijk is, zeker zoals mijn man en ik ook single dates doen.

Liefs,
Cato x


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten