hoe belangrijk vind jij sex in een relatie??

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Damsel
Berichten: 533
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 14:34
Locatie: Rotterdam's rook

Berichtdoor Damsel » ma 17 september 2007, 8:08

Die eerste -tien of -tig jaar heeft ieder mens het zonder seks gekund. Wat je niet kent, daar kan je wel buiten zonder het te missen. En inderdaad, als je het een aantal jaren zonder seks doet, wordt vaak ook de lust minder. Dus in dat opzicht kan ik je redenatie wel begrijpen.

Maar als ik voor iemand kies, en ik leef met die persoon samen, en we zijn ook fysiek intiem, dan komt de lust bij mij wel boven. Dan wil ik niet alleen het voorgerecht, maar dan wil ik een driegangenmenu. Dan wil ik niet stoppen na het gezellig op de bank zitten, dan wil ik niet alleen maar lepeltje lepeltje in slaap vallen. Dan wil ik alles!

Ik heb ook de intimiteit het meest gemist. Maar als ik die intimiteit dan weer wél met iemand kan delen, dan krijg ik gelijk ook behoefte aan meer dan dat. En ik geloof niet dat ik daarin zo uniek ben...

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » ma 17 september 2007, 12:27

Ik vind sex in een relatie echt enorm belangrijk.
Tuurlijk kan ik best een tijdje zonder sex, maar een relatie zonder goede sex op regelmatige basis zou me toch niet echt gelukkig kunnen maken.
Sex is voor mij meer dan een race naar een orgasme.
Goede sex is echt van en met elkaar genieten en dat is voor mij echt wel onontbeerlijk in een relatie.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » wo 19 september 2007, 8:42

Sap perfect wat Damsel vertelt
Her thuis is het niks beters...ondanks vorige spanningen in februarie...is alles weer langzaamaan op het oude stramin gekomen...
Ikan je vertellen dat zoals het laatst was (1 keer sex in 5 weken) ik als een gerustreerd heet konijn rondloop en je jezelf afvraagt waarom je eigenlijk nog een trouw-relatie hebt....
maar blijbaar zijn er nog meer dingen dan alleen sex die een relatie samenhoud.....
Mar zoals het nu is ...kan het ook niet verder...dus is er veel kans dat ik iets weer (al gebeurd dus) bespreekbaar maak en er zelf iets aan ga doen.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » zo 30 september 2007, 23:54

Goede sex is echt van en met elkaar genieten en dat is voor mij echt wel onontbeerlijk in een relatie.
Ik vind dat je dus van veel meer dingen dan alleen goede sex kunt genieten, samen lachen, samen huilen, samen zijn, samen liefhebben, enz.
Ik zeg toch nergens dat sex de enige manier is om samen te genieten?
Tuurlijk kun je op heel veel andere manieren samen genieten, talloze zelfs.
Maar daar ging het mij niet om in die zin.
En ik spreek enkel voor mezelf wanneer ik aangeef dat sex voor mij binnen een relatie wel belangrijk is.
Ik begrijp natuurlijk dat er mensen zijn die daar anders over denken en dat is ook heel goed juist, maar voor mij werkt het niet op de lange termijn.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » ma 01 oktober 2007, 11:23

ik zou in een realtie niet zonder sex kunnen.

Ik ben het helemaal met Damsel eens. wEtalages bekijken zonder de winkel binnen te mogen :lol:

Natuurlijk zijn intimiteit, lachen, huilen en al die andere dingen ook belangrijk in een relatie. Maar zonder sex. Nee dank u

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » ma 01 oktober 2007, 13:44

Misschien is het interessant om de discussie wijder te trekken en je af te vragen: "wat is sex"?

Sex draait voor mij heus niet alleen om penetratie....

liefs

o.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Spuit11
Berichten: 1538
Lid geworden op: zo 20 augustus 2006, 20:30
Locatie: Midden van het land

Berichtdoor Spuit11 » ma 01 oktober 2007, 13:54

Sex is voor mij een logisch gevolg van een gevoel...een sfeer....een stemming tussen mij en mijn partner....
Dus als er een periode minder of geen sex is (zoals ik dat heb meegemaakt met mijn ex) dan betekent dat voor mij dat er gewerkt moet worden aan andere dingen in de relatie....dan komt het met de sex ook goed. Helaas dacht mijn ex daar anders over en wilde het probleem sex oplossen in bed.... :?
Wil je de liefde van je leven ontmoeten?
Kijk in de spiegel!

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » ma 01 oktober 2007, 17:56

In een relatie zijn er dingen belangrijker dan seks. Zoals liefde! Je hebt tenslotte een relatie met iemand omdat je van diegene houdt en niet om seks mee te hebben... tenminste dat lijkt mij dan... En het stukje over lijden... kijk niemand kan jouw verbieden om seks met jezelf te hebben. Of wel soms?

EstherC
Berichten: 5133
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor EstherC » ma 01 oktober 2007, 18:36

En het stukje over lijden... kijk niemand kan jouw verbieden om seks met jezelf te hebben. Of wel soms?
Nee tuurlijk niet, maar ik vind sex met mezelf hebben toch niet vergelijkbaar met samen sex hebben.
Het is voor mij beiden heerlijk en onmisbaar.
En het één vervangt het andere niet.

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » ma 01 oktober 2007, 19:21

True, True... Ik weet niet, ik ben gewoon iemand die niet zou zeggen dat ik weg zou gaan...

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » di 02 oktober 2007, 9:35

Sex is voor mij een logisch gevolg van een gevoel...een sfeer....een stemming tussen mij en mijn partner....
Dus als er een periode minder of geen sex is (zoals ik dat heb meegemaakt met mijn ex) dan betekent dat voor mij dat er gewerkt moet worden aan andere dingen in de relatie....dan komt het met de sex ook goed. Helaas dacht mijn ex daar anders over en wilde het probleem sex oplossen in bed.... :?
Amen Spuit...

Als er aan een relatie gewerkt moet worden, is alleen wel de wil van beide zijden nodig. En daar schort het denk ik in een hoop ongelukkige relaties vaak aan. De ene partner 'vindt het wel best zo', terwijl de ander een poging doet eea. te verbeteren. Deze genoemde situatie zal dus vrijwel onoplosbaar blijken.

Ventje
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Berichtdoor Aphrodites' zoon » di 02 oktober 2007, 18:54

In een relatie zijn er dingen belangrijker dan seks. Zoals liefde! Je hebt tenslotte een relatie met iemand omdat je van diegene houdt en niet om seks mee te hebben... tenminste dat lijkt mij dan...
Sorry, zonder seks geen relatie voor mij. Er zijn al genoeg vrouwen waar ik platonisch mee omga... dat zijn vriendinnen. Maar geen partner/geliefde.
Seks is nu net een van die dingen die dat onderscheid bepalen.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

lovely_blacky
Berichten: 22
Lid geworden op: za 16 februari 2008, 22:51

Berichtdoor lovely_blacky » ma 18 februari 2008, 0:35

wil hier toch even op reageren,hoe moeilijk ook voor mij(lees mijn eerste topic waarom?????maar en is dit vreemd)

Ik heb zelf dus wel een relatie,5 jaar inmiddels,maar wij hebben zelf geen sex meer(komt van mijn kant uit zeg maar)

Mijn vriend respecteert dat voor zover wel,maar kan mij voorstellen dat hij het toch mist.Ik vind het zelf eigenlijk niet zo belangrijk,gewoon omdat ik weet hoe ik ben..Ik ben zelf wel iemand die volgens mij slecht alleen kan zijn,dus heb inmiddels 2e lange relatie.In het begin is het bij wijze van 80x op en af en na een tijd is dat vanuit het niets helemaal weg van mijn kant.

Ben dan op zoek naar spanning bij een ander,hoe verboden ook in een relatie,maar wel iets wat ik niet kan plaatsen waarom.

Ik zelf vind sex in een relatie dus niet echt belangrijk,hoe gek dat klinkt maar ben op bepaalde manier toch gelukkig met mijn vriend,ook al zoek ik de spanning elders.

liefs,

lovely_blacky
"Als ik verliefd ben, verandert mijn hele levensgevoel."

Johan65
Berichten: 87
Lid geworden op: wo 02 januari 2008, 16:22
Locatie: Utrecht, ondernemer

Berichtdoor Johan65 » ma 18 februari 2008, 9:52

Het is niet belangrijk in een relatie totdat (om één of andere reden) er geen of weinig sex meer is. Dan wordt het ineens heel belangrijk is mijn ervaring.

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » ma 18 februari 2008, 14:32

ik vindt het heel belangrijk



zonder sex kan ik niet.
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten