Alweer een blaasontsteking...

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Ikkuh
Berichten: 58
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh » zo 30 maart 2003, 23:38

Hoi allemaal..

Morgen de uitslag van de kweek ben benieuwd.

Ik ga in iedergeval de overdosis Vitamine C ook proberen.

En Zoe ik heb van de week bij kruidvat een flesje desinfecterende gel gekocht, eigenlijk meer voor onder weg als je je handen nergens kunt wassen.Natuurlijk kun je dat ook in het voorspel gaan gebruiken..

Twee vliegen in een klap:-)) nu maar hopen dat het niet prikt hahaha

Ikkuh
Berichten: 58
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh » wo 09 april 2003, 14:09

Hallo allemaal.

Ik ben bij een irisnogwatdingens geweest:-)
En die adviseerde mij om berkensap en paardenstraart thee te gaan drinken.
Ook cranberriesap maar dat was al bekend hier.

Ik wil dit ook echt gaan doen want afgelopen maandag was mijn anti kuur afgelopen en vandaag is het weer zo ver erge buikpijn geurende urine(sorry)

Mijn vraag is alleen ik ben er ook heel erg moe bij, zo moe dat ik dus gewoon weg bijna niks kan doen. hebben jullie daar oook last van of kan dat komen omdat dit al meer als een jaar is bij mij.

Groetjes van mij!

Zoe
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 02 maart 2003, 2:01
Locatie: nederland

Berichtdoor Zoe » wo 09 april 2003, 20:25

oh, nu weet ik dus waarom ik steeds zo moe ben, zou dat het zijn??
Ik loop nu al meer dan een jaar ermee rond, om de haverklap een blaasontsteking, ben moe, kan steeds wel slapen.
Als ik van mijn werk thuis kom (rond 14.00 uur) ga ik op de bank zitten, ff tv kijken, vaak binnen 5 minuten slaap ik, ik wil niet slapen, maar zak gewoon weg. slaap dan een kwartier tot een half uur erg vast. "s avonds als ik op bed ga (22.30) slaap ik meteen weer in, geen probleem
Zou dit een oorzaak kunnen zijn??

Zoe

Ikkuh
Berichten: 58
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh » wo 09 april 2003, 20:36

Zoe dat had ik dus ook bij mij begon het met moeheid en pijn in me buik, maar net een bevalling achter de rug en gaf dat de schuld.dat was eind 2001 tot afgelopen november ik niet meer kon lopen, liggen en zitten van de pijn. Ik bleek dus al die tijd een grote blaasontstekking te hebben, nu nog steeds.

Ik deel mijn dag heel goed in werken doe ik gelukkig vanuit huis smiddags probeer ik als ik heel erg moe ben te gaan slapen als me zoontje slaapt en alles buiten de deur 1 iets per dag.

Juno

Berichtdoor Juno » wo 09 april 2003, 21:03

Het moe zijn heeft inderdaad te maken met de blaasontstekingen. In het begin had ik het ook niet echt door, maar als je er om de twee maanden ongeveer één hebt begin je het patroon van blaasontstekingen en futloosheid wel te herkennen.
Ikzelf heb ook al alle tips die hier vermeld werden al geprobeerd, maar bij mij helpen ze geen van allen. Ik heb er in zo'n erge mate last van dat ik elke keer als ik seks geahd heb (ondanks douchen, schrobben, drinken, plassen, vitamines,...) een blaasontsteking krijg (voortdurend dus). Het enige wat tot nu toe enigszins helpt is preventief pillen slikken. Mijn huisarts heeft me ten einde raad Bactrim Forte voorgeschreven (een ontstekingsremmer die normaal als genezingskuur genomen wordt) en elke keer na de seks moet ik hier een half pilletje van nemen, wat dus inhoudt dat ik echt wel heel vaak pillen moet slikken en dat het ondanks die pillen af en toe nog doorkomt. Weet ook niet echt meer wat ik moet doen en wil niet heel mijn leven pillen blijven slikken, maar kan op het moment echt niet anders.

Ikkuh
Berichten: 58
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh » wo 09 april 2003, 21:28

Juno

Heb je ook al paardenstaart thee en berkensap en cranberriesap geprobeerd .
Ik moet het nog halen maar het is het proberen waard toch?

Ikkuh
Berichten: 58
Lid geworden op: do 21 februari 2002, 2:01
Locatie: Breda Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Ikkuh » wo 09 april 2003, 21:58

De laaste kuur die ik geslikt heb is ciprofloxancine ofzo maar die was maandag afgelopen ...

Zoe
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 02 maart 2003, 2:01
Locatie: nederland

Berichtdoor Zoe » do 10 april 2003, 21:03

ik drink ook elke dag een glas cranberry sap, en drink bijna 2,5 liter per dag, en toch komt het steeds terug.
Ik voel me machteloos en ik denk dat ik deze topic maar eens uitga printen en het mijn huisarts onder de neus druk.
Hij geeft mij het gevoel dat ik niet de nodige voorzorgsmaatregelen in acht neem om het te voorkomen, en voel me daardoor vreselijk in de zeik gezet. (sorry voor het woord)
deze topic heb ik veel aan, bedankt allemaal

Zoe

Jasmine25
Berichten: 51
Lid geworden op: di 01 april 2003, 1:01
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor Jasmine25 » vr 11 april 2003, 9:18

Ook ik heb geregeld last van blaasontsteking en het is bij mij al 3x uitgelopen op een nierbekkenontsteking (echt zeeeeeer pijnlijk) omdat het bij mij zo sluimert dat ik te laat door heb dat ik blaasonsteking heb. ('s avonds blaasonsteking, 's ochtends nierbekkenonsteking) Ik heb ook alle tips die hier boven staan geprobeerd maar als dat weer even verslapt is het zo weer raak. Wat ik nog als tip wil geven, wat bij mij en mijn moeder in ieder geval erg heeft geholpen, zijn druppeltjes van Dokter Vogel voor een sterke blaas. Je moet dat alleen wel 3x per dag innemen en volhouden, dat is bij mij nog een beetje een probleem... Als je eenmaal blaasontsteking hebt, helpt Kneipp thee voor de blaas erg goed om het te verzachten. Sterkte allemaal met deze zeeeer vervelende kwaal!

Chiara

Berichtdoor Chiara » za 12 april 2003, 1:13

Ik heb die druppels ook willen nemen (heb ook regelmatig last van blaasontsteking) maar heb het niet gedaan omwille van toch wel een erg belangrijk detail! Als het hier gaat om Monarda complex voor een goede blaasfunctie...In de bijsluiter staat namelijk dat het de werking van de pil kan verminderen en dat vond ik toch beetje gevaarlijk. Jammer want die druppels leken me iets erg goed!

Jasmine25
Berichten: 51
Lid geworden op: di 01 april 2003, 1:01
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor Jasmine25 » za 12 april 2003, 10:14

Het kan inderdaad de werking van de pil verminderen, dat is wel een nadeel van dit product, maar ja, als je een antibiotica kuur krijgt vanwege je blaasontsteking heb je dat ook, en je hoeft die druppeltjes echt niet je leven lang te gebruiken, na een maand heb je al resultaat. Dus als je er echt heel veel last van hebt, heb je dat er denk ik wel voor over!

jojobeertje

Berichtdoor jojobeertje » di 15 april 2003, 20:30

Hee allemaal,

Ik heb in het verleden ook steeds blaasonstekingen gehad. Maar gelukkig kreeg ik een verstandige huisarts.........

Vaak is het zo dat je na een aantal keer een blaasontsteking een verstoord evenwicht in je blaas hebt. Ik heb toen, na echt waar de 20e keer een kuur gehad van een paar maanden, ik geloof dat het Furadontine was.

Het is toen overgegaan en ook nooit meer teruggekomen.

Andere dingen hebben bij mij ook eigenlijk niet of nauwelijks geholpen.........

En TIP kan ik nog wel geven, het helpt heel vaak. Seks alleen met condooms, en het liefste nog die blauwe van Durex. Niet goedkoop maar wel effectief.

rooike

Berichtdoor rooike » di 15 april 2003, 23:07

Hoi!
Ook ik heb een aantal keer een blaasontsteking gehad, erg pijnlijk. laatst begon dit dus ook een nierbekkenontsteking te worden. ik was al een aantal keer naar de huisarts geweest, maar steeds kwam de ontsteking terug.
Dit keer ben ik bij een klassiek homeopaat onder behandeling geweest en de ontsteking verdween helemaal, en ook de moeheid en andere klachten die ik de laatste tijd had. nadeel van een homeopatische behandeling is dat het eventjes erger wordt (dwz wel pijn maar geen koorts)maar een antibioticakuur doet er ook even over om zijn werk te doen. De ontsteking is niet meer teruggekomen.
okee, het is niet de meest voorkomende behandeling en ik wil het ook niet opdringen want niet iedereen heeft vertrouwen hierin, maar ik heb er in ieder geval baat bij gehad. Dus misschien toch een tip?...

Rooike

Chiara

Berichtdoor Chiara » wo 16 april 2003, 0:02

Furadantine! Heb ik ook gebruikt en ja, werkte bij mij erg goed! Is geen antibiotica, dus das ook altijd goed Afbeelding

Nog een andere tip die ikzelf heel stom vond, maar die wel klopt: als je plast, dan moet je zien dat je rechtop zit zodat alles "eruit" is. Je bekken zelfs een beetje kantelen..Veel mensen plassen niet goed uit, waardoor er urine achter blijft en de microben aan de gang gaan!

goede_vriend
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 22 november 2002, 2:01
Locatie: nederland, z.h.

Berichtdoor goede_vriend » wo 16 april 2003, 18:53

Aangezien het ondertussen wel duidelijk is dat er een relatie bestaat tussen sex en blaasontstekingen nog even het volgende:

Naast een overdosis vitamine C (als het te laat is) helpt het (bij mijn vriendin) enorm als je preventief NIET in haar klaarkomt, maar 'voor het zingen de kerk uit'. Ze heeft dan maanden geen last.

Dan nog de volgende (wellicht vervelende) opmerking: een man kan een blaasontsteking overbrengen van vrouw tot vrouw door met beiden sex te hebben.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten