dat eeuwige gejeuk...

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » za 29 november 2008, 12:55

Goh, wat een feest van herkenning, ook de oplossingen die gegeven worden.
Ik heb er ook ooit heeeeeel erg last van gehad, en heb me rot gezocht naar een oplossing.

Glijmiddel gebruiken we niet. Ik ben heel terughoudend met nep dingen in mijn kut doen. Hooguit wat speeksel, meer niet.

Ik deed dat ook altijd. Ik dacht dat het geen kwaad kon :)
Per ongeluk kwam ik erachter dat het daaraan lag. Nu doe ik het niet meer en zijn mijn klachten ook nooit meer teruggekomen. (en ook die van mijn liefje niet want die had daardoor dezelfde irritaties als jouw man)

NV, hope this helps
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

velvetRose
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 9:19

Berichtdoor velvetRose » za 29 november 2008, 15:05

Hee Nachtvlinder,

Super dat je dit meld.

Alleen is het mij niet helemaal duidelijk wat je hiermee bedoel, misschien dat ik het gewoon niet goed lees:
... Glijmiddel gebruiken we niet. Ik ben heel terughoudend met nep dingen in mijn kut doen. Hooguit wat speeksel, meer niet.

Ik deed dat ook altijd. Ik dacht dat het geen kwaad kon :)
Per ongeluk kwam ik erachter dat het daaraan lag. ...
Wat deed je ook altijd? Glijmiddel gebruiken, of de speeksel i.p.v. glijmiddel?

Even voor de duidelijkheid. Ik ben ZO blij dat iemand met een oplossing komt dat ik het echt helemaal zeker wil weten.

Dank je wel!

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » za 29 november 2008, 17:42

Ah sorry :)
Het lag aan mijn speeksel dus :)
Ik gebruikte ook mijn eigen speeksel tijdens gemeenschap, ik vond dat dat een stuk natuurlijker was dan glijmiddel.
Kan geen kwaad voor jullie om dat eens achterwege te laten om eens te kijken of het scheelt toch?
Sindsdien gebruik ik glijmiddel, mits ik het nodig heb...
Zoek gewoon eens naar een middeltje op natuurlijke basis, dat is er vast.

Laat je ook ons nog even weten of het gescheeld heeft?

Stel dat het niet weg gaat daarmee...
Je arts kan wel een onderzoekje doen om te kijken of alles wel 'in balans' is in je vagina(qua bacteriën e.d.), als je klacht daaraan ligt dan zijn er middelen die je kunnen helpen dit beter in balans te houden.

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Bell
Berichten: 277
Lid geworden op: do 07 oktober 2004, 16:32

Berichtdoor Bell » zo 30 november 2008, 17:20

Probeer hetvolgende: ga naar een natuurvoedingszaak of een andere drogisterij waar je saliekruiden koopt en een flesje goudsbloem druppels. Dan zet je thee van de salie en giet daar van in een vaginale douche (van Lactacyd) als de temperatuur redelijk is. Daar doe je 30 druppels goudsbloemtinctuur bij en brengt de douche bij je in. Je zal meteen verlichting merken. Doe dit 3x per dag en als je behoefte hebt aan meer, dan doe je meer.

Dit heeft mijn homeoptaat me geleerd toen ik hetzelfde had, het was absoluut vreselijk, onhoudbaar, weet dus waar je mee zit. Ik ben er met dit natuurlijk middel vanaf geraakt en is nooit teruggekomen.`

Succes!

velvetRose
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 9:19

Berichtdoor velvetRose » ma 01 december 2008, 0:15

@Nachtvlinder

Mijn man gebruikt zijn eigen speeksel. Hij lust ook regelmatig een biertje, en vroeg ik me af of het effect zou hebben op zijn speeksel. Ik zou denken van wel. Nu laat hij de bier staan en is sinds een paar weken overgestapt op harder spul. We denken dat qua samenstelling het minder zal irriteren. Zelf lust ik af en toe een wijntje, meer niet.
Of dit effect heeft moeten we ook nog testen. Mijn kutje is gelukkig nu weer rustig. Morgenochtend ga ik een afspraak met maken met de huisarts (om me door te verwijzen naar de gyn). En staat een flinke beurt in de planning. De omstandigheden wil ik zo ideaal mogelijk hebben, en dan kijken wat de uitkomst is.

@Bell

Dank je voor je tip. Dit ga ik zeker ook proberen.

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Berichtdoor akelei » ma 01 december 2008, 2:35

speeksel is geen geweldig glijmiddel. het kan even iets helpen, maar verder ook niet. ik snap je terughoudendheid vanwege je klachten, maar het zou me niets verbazen als een glijmiddel in jullie geval (juist al vanwege de bestaande irritaties) veel beter zou werken.

velvetRose
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 9:19

Berichtdoor velvetRose » ma 01 december 2008, 20:42

Er komt een gedachte bij me boven...als de speeksel van mijn man de boosdoener is bij mijn gejeuk dan zal beffen ook niet meer kunnen...

oh god... :(

Maurice
Berichten: 636
Lid geworden op: wo 09 oktober 2002, 1:01
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Maurice » ma 01 december 2008, 21:29

rookt hij?

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » ma 01 december 2008, 23:34

zegguh velvet, beflapje ?';) of anders direct wassen na beffen...zal vast schelen.

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

velvetRose
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 9:19

Berichtdoor velvetRose » di 02 december 2008, 13:51

@Maurice

Nee, hij rookt niet


@Nachtvlinder

zucht....beflapje... :cry:

dan maar spoelen


wat een gedoe, zeg

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » di 02 december 2008, 15:06

gewoon wachten wat de gyno zegt,hij heeft er namelijk voor geleerd :):)
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 03 december 2008, 2:41

Ojee zo langzamerhand beginnen de mogelijkheden zo talrijk te worden dat het wel aan ALLES zou kunnen liggen :lol: :wink:

Maargoed, en toch, vraagje van mij;

wat voor een kuur is dat? Hoevaak heb je die gehad?
Heb je die na een uitstrijkje gehad?

Ik ben gewoon een beetje verontwaardigd te lezen dat er geen onderzoekje/uitstrijkje gedaan is (of heb ik hier overheen gelezen?), en je blijkbaar wel vaker kuurtjes hebt gehad...

Van wat ik heb gehoord van mijn huisarts is zo'n kuur ook niet helemaal oke voor je vagina; moet je dat in ieder geval niet vaker gebruiken omdat dàt juist voor ongemakken kan zorgen achteraf...

Maargoed; je gaat naar de huisarts :) Ik hoop dat je snel een oplossing vindt (en ben benieuwd waar het dan aan heeft gelegen)!

velvetRose
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 9:19

Berichtdoor velvetRose » wo 03 december 2008, 8:37

@Jessebel,

Het mag duidelijk zijn dat ik zowieso niet onder de indruk ben van de reguliere behandelswijze van huisartsen. Het gaat veel sneller een receptje uit te schrijven dan om echt iets te onderzoeken.

Afgelopen jaar heb ik zeker 3 kuren van gynodaktarin gehad, zonder onderzoek of uitstrijkje. Verder heb ik nog een soortgelijke zalfje voor uitwendig gebruik tussendoor als ik echt gek word. Ik probeer zo lang mogelijk vol te houden voordat ik weer bel.

Wel moet ik bij zeggen dat de telefoontjes aangenomen worden door de assistente en kan ik gewoon de kuur bij de apotheek ophalen. Hoe dat bij de huisartsenpraktijk zelf gaat weet ik niet...of er over gesproken wordt...of de huisarts het recept ook echt ziet...wie weet.

Het onderzoek voor geslachtsziekten toen het begon te spelen was op eigen initiatief.

Mijn afspraak bij de huisarts is voor donderdagmiddag, en dan aandringen op een doorverwijzing als hij het niet zelf al door heeft.

Gisteravond eindelijk, na 3 weken zonder, heerlijk geneukt. Echt vanaf nul...een paar weken geen bier voor mijn man, goed nat, geen speeksel of glijmiddel. Heerlijk. En nog geen last.
Vanavond, of misschien uitstellen tot morgen...beffen! Kan haast niet wachten, en ik ben benieuwd. :lol:

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 03 december 2008, 12:06

(ja, huisartsen.. vertel me wat :roll: :wink: -oke, er zijn ook veel goede..
ik had een aantal jaren terug last van een afwijkend luchtje en een beetje jeukerigheid... Eerst kreeg ik dus ook zo'n kuur-eitje.
Al snel bleek ik nog last te hebben en toen heeft de huisarts 'gechecked'. Ze zei dat ze sowieso niet weer gynodactarin wilde voorschrijven, omdat dat de symtomen zou kunnen verergeren.. na het kweekje bleek dan ook dat het niet om een schimmel ging, maar dat het door irritatie/ph onbalans kwam. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe de klachten zijn gestopt.. ik draag nu wel vaker hipsters dan strings -katoen-, sowieso zijn er maar een paar condoomsoorten die ik kan verdragen, en... het kan ook gewoon door een hormoonschommeling zijn geweest.. -biologisch of door bijv. de Pil)

SUCCES, en veel plezier met uitproberen van eigen oplossingen!!! :twisted: :wink:

MissN
Berichten: 116
Lid geworden op: vr 15 oktober 2004, 14:36
Locatie: Brabant

Berichtdoor MissN » wo 03 december 2008, 20:05

Wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben (of was: want het gaat al een jaar erg goed)
Ik heb ook veel last gehad van vaginale infecties en schimmeltjes.
Heb verschillende dingen geprobeerd, heb zelf geëist dat ik naar de gynaecoloog wilde omdat ik er een oplossing voor wilde.
Smeren met miconazol hielp bij mij niet meer, ik was resistent geworden. Daarna heb ik een creme geprobeerd die je met een inbrenghuls in je vagina moest doen, 2x dgs. Hielp eerst wel maar met het stoppen van de kuur was het binnen no time weer terug. Het deed soms zo zeer dat ik niet eens kon zitten of fietsen. Tijd voor de gyn dus. daar kreeg ik te horen dat het bij mij pastte en dat ik het maar moest accepteren. Ik droeg altijd inlegkruisje omdat ik veel vloeide en me vies voelde. Het heeft veel kruim gekost om daar mee te stoppen maar heb het toch gedaanl. dat hield wel in drie ker per dag mijn katoenen onderbroek verschonen. Lactacyd en dat soort spul heb ik toen ook niet meer gebruikt. Ik kreeg van de gyn een kuur met diflucan anti-biotica/ anti-schimmel. Op iedere eerste menstruatie dag (net voor de menstruatie waren de klachten het hevigst) moest ik deze nemen. Een jaar lang! Het heeft geen baat gehad. Nog steeds klachten gehad. Mijn man en ik zijn allebei behandeld uiteindelijk en toen nog geen resultaat.
En daar was het: zo maar van de een op de andere dag over. Seks werd weer leuk en ik was me zelfs af en toe weer met lactacyd (het geeft zo'n heerlijk fris gevoel).
Soms als ik seks heb gehad voel ik het nog wel weer even maar als ik dan de dag erna geen seks heb is er geen probleem. Dat weet ik nu en ik kan er mee leven. Ik vind het soms nog wel moeilijk, denk altijd dat ik 'vies' ruik, dus seks zonder eerst wassen is er niet (meer) bij. Achja, als het zo goed is... dan vind ik het niet erg en mijn man ook niet.
Inlegkruisjes heb ik wel definitief verbannen. Zelfs op de laatste menstruatiedag doe ik het niet meer.

Ik heb ooit eerder een topic hier gestart over het niet gehoord voelen bij vaginale afscheiding. dat vind ik nog steeds een moelijk punt, dokters nemen je maar weinig serieus en daar heb ik wel moeite mee.

Liefs MissN
Het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt- Acda en de Munnik


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten