De menopauze

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Libresse
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 18 februari 2002, 2:01
Locatie: Haarlemmermeer

Berichtdoor Libresse » ma 06 februari 2006, 23:59

@Mélixande

Beetje late reactie, maar vond je posting heerlijk om te lezen. Dat voordeel wat je noemt - geen voorbehoedsmiddelen meer nodig want niet meer vruchtbaar en jong genoeg om daarvan te genieten - mooi omschreven.

Ik vertelde vorig jaar aan mijn moeder dat ik merk dat ik af en toe onregelmatig en "anders" menstrueer en dat ik vermoed dat ik in de overgang zit.

Nee hoor...dat kon niet volgens haar. Want zij was op mijn leeftijd ook nog niet in de overgang, dat kwam pas toen ze in de vijftig was. Mmmm...mam, was je niet tot ver in je vijftigste nog aan de prikpil???? Dat beinvloedt - of liever gezegd dat houdt je menstruaties kunstmatig op gang, dus hoe kan je nou controleren of je al in de overgang zit/zat?

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » wo 08 februari 2006, 1:16

Dank je voor je compliment Libresse.

Ik vind het wel grappig hoor.... de meesten vrouwen hier hebben het over hun MOEDER die in de overgang zit... de overgang is bij mij wel 10 a 15 jaar te vroeg begonnen maar toch... ik voel me zo onderhand echt de "oudere generatie" hier :oops: Zal ik mijn eigen "lieve lolita" rubriek gaan openen hier op shespot ? :lol:

Mutsen
Berichten: 170
Lid geworden op: za 02 juli 2005, 9:27
Locatie: Oosten des lands, werk en kinderen

Berichtdoor Mutsen » do 09 februari 2006, 16:33

Ik denk (hoop) dat ik in de overgang ben....
Zo nu en dan (een paar keer per dag) breekt het 'zweet' mij uit.

En oh, wat een zegen, niet meer ongesteld.....
Ik weet al 19 jaar dat ik geen kinderen meer wil, dus waarom nog iedere keer die cyclus (ja hoor, ik weet het, hormonen doen veel meer voor/met je lichaam. Ik weet dat ik aan de 'kalktabletten' moet enz. enz.)?

Ik schaam me er niet voor en vertel ook gerust wanneer ik (denk dat ik) een opvlieger heb.
Is best wel lastig, maar zeer dragelijk.

Mocht ik meer klachten krijgen dan ga ik naar een collega, die mij vertelde dat ze een ontzettend goed homeopathisch middel had (ik zal navragen wat nu precies).

En eigenlijk voel ik me méér vrouw in plaats van minder vrouw......zoals wel eens word beweerd.
:lol: :lol: :lol:

Muts
Als je niet om jezelf kunt lachen, kun je niet gelukkig zijn......


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten