dochter betrapt met experimenteren?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

dholak
Berichten: 809
Lid geworden op: za 07 april 2007, 10:55

Berichtdoor dholak » do 18 oktober 2007, 10:01

Vond het dan ok van TO een gemiste kans nadat haar dochter haar vroeg hoe lang ze al thuis was. Toen had ze er op in kunnen spelen en vertellen al een tijdje en haar dan even goed aankijken. Ter verantwoording roepen waar vriendin bij was zou ik weer nooit doen. Wel een goed gesprek van moeder tot dochter dat het not done was wat ze had gedaan. De plek en het experiment op zich op haar bed. Het is toch van de gekke dat kinderen het normaal vinden dat de hele wereld van hun is en dat ze dus alles mogen gebruiken cq pakken wat hun leuk lijkt.
Dat er geexperimenteerd word, dat lijkt me logisch, maar dan wel op hun eigen kamer. En nee dan bedoel ik niet op die leeftijd met jongens :wink:
"Het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent."

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » do 18 oktober 2007, 10:12

Het lijkt dan misschien voor schut zetten wat ik doe. En dat is ook zo. Daar heb ik geen probleem mee.
Trouwens, ik zeg altijd direct wat ik er van vind. In alle situaties. Mijn kinderen weten dat en zouden wel uitkijken voor ze zoiets zouden doen :wink:

Maar het vriendinnetje? Zou je daar niet wat mee moeten doen? Haar ouders kunnen er wel heel andere opvattingen op na houden dan jij of ik.

dholak
Berichten: 809
Lid geworden op: za 07 april 2007, 10:55

Berichtdoor dholak » do 18 oktober 2007, 10:15

Nee ik voel me niet verantwoordelijk voor de opvattingen in een ander gezin. Als ik ze zou betrappen op stelen, dan weer wel.
Het gesprek met dochterlief zou wel ingaan op hoe en met wie je experimenteerd en wat de aanleiding daarvoor was
"Het beste wat je kunt bereiken is te worden wie je bent."

RV78
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 13:20
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor RV78 » do 18 oktober 2007, 13:22

nee ik ook niet...ik kreeg m'n eerste tongzoen toen ik 15 was, eens een jongen afgetrokken (of zeg maar, poging tot, toen ik 16 was), maar het heeft tot m'n 20e geduurd eer ik echt aan sex begon.

Ik denk dat veel jonge meisjes en jongens tegenwoordig zo vroeg beginnen, omdat ze er zoveel mee geconfronteerd worden op tv enzo. Maar ze kennen de waarde daar niet van volgens mij... Jongeren worden volgens mij echt gepusht om ermee te beginnen, want je hoort er gewoon niet bij anders.

Draak
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 23 september 2007, 18:44
Locatie: Rainbowland

Berichtdoor Draak » do 18 oktober 2007, 20:07

RV78, je hebt wel een beetje gelijk denk ik., vroeger op het vmbo, werd er ook altijd gezegt van "jij hoort er niet bij, want jij hebt niet gezoend..." nouja, bij ons was het dan geneukt... maar wilde het netjes houden... wat ik dus nu niet meer heb gedaan XD
Het waren meestal de stoere gozertjes, waar de meiden geen 'nee' tegen konden zeggen, aangezien ze dan voor schut werden gezet. Soms gaat het erg ver op scholen! Meer dan ouders denken...

En ik vind het niet normaal hoor... ik kom vaak in mijn moeder der slaapkamer, maar meestal vraag ik of ik iets mag lenen van der. Mam is erg modern :P of soms zijn al men sokken vies :roll: dus pik ik ze bij haar... maar meestal wordt het eerst gevraagd... ookal is zij daar niet echt goed in =_=*

nightcreature
Berichten: 865
Lid geworden op: do 02 november 2006, 1:59
Locatie: stormcity

Berichtdoor nightcreature » vr 19 oktober 2007, 1:20

ik was 12 en dat is nu precies 30 jaar geleden :oops:
Women need a reason to have sex. Men just need a place

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » vr 19 oktober 2007, 9:01

zo jong (zegt een vader met klein bang hartje ... terwijl dochterlief er bijna 11 word )

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » za 20 oktober 2007, 0:06

jeetje jeetje, wat voel ik me ouderwets als ik dit zo allemaal hoor. 13 jaar en al op ontdekkingstocht met ma's vuibrator en een vriendinnetje. En dat moet je dan maar zo laten?? Niet op reageren want dan zou ze zich schamen?? Jeetje man, wat zijn we toch wel veel te soft hoor.

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » za 20 oktober 2007, 17:29

Pfff ik vind 13 jaar ook nog veel te jong voor dit soort experimenten hoor.
Misschien ben ik dan ook wel vreselijk ouderwets, so be it :)

eef

Mateo
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 16 juni 2006, 12:34
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Mateo » za 20 oktober 2007, 17:58

maar jah , wat is het gevolg als je er negatief op reageert ? minder openheid naar de ouders toe ....

nightcreature
Berichten: 865
Lid geworden op: do 02 november 2006, 1:59
Locatie: stormcity

Berichtdoor nightcreature » za 20 oktober 2007, 18:03

ik denk na wat naslagwerk gedaan te hebben en ervaringen uit mijn eigen omgeving dat tussen de 11 en 13 jaar een hele normale leeftijd is om te gaan expirimenteren
Women need a reason to have sex. Men just need a place

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » za 20 oktober 2007, 22:08

maar jah , wat is het gevolg als je er negatief op reageert ? minder openheid naar de ouders toe ....
Tja, minder openheid??? Dat was er blijkbaar al anders had ze wel gezegd dat ze die vib wel interessant vond. het kan echt geen kwad hoor om af en toe eens op tafel te kloppen, de puntjes op de i te zetten en de kinderen duidelijk te maken dat er grenzen zijn.

Want die openheid is echt niet het allerbelangrijkste hoor. Anders kan je dochter zeggen; "ma, ik ben nog maar 12 maar ik heb vorig maand 6 keer steving geneukt met de buurjongen. maar das niet erg he want ik ben er heel open in en ik wil het je liever vertellen dan wegstoppen."


Ik vertel het hier een beetje karikaturaal maar you get the picture.

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » za 20 oktober 2007, 22:10

ik denk na wat naslagwerk gedaan te hebben en ervaringen uit mijn eigen omgeving dat tussen de 11 en 13 jaar een hele normale leeftijd is om te gaan expirimenteren
Ja maar op welke manier he. In de slaapkamer van je ouders gaan snuffelen, er iets heel persoonlikjs nemen, en dan gaan flikflooien op haar slaapkamer met een vriendin.. Ik wil geen oordeel vellen maar volgens mijj heeft deze dochter reeds iets te veel vrijheid. (het klinkt vreemd en achterlijk wat ik vertel maar ik kan het moeilijk verwoorden).

eva
Berichten: 916
Lid geworden op: di 22 augustus 2006, 12:14
Locatie: juf twente

Berichtdoor eva » za 20 oktober 2007, 22:16

Ik vind dit ook een verontrustende gedachte, denkende mens.
Ben blij dat ik niet de enige ben.
Soms denk ik wel eens dat we te bang zijn geworden met zijn allen om grenzen te stellen.
Toch vind ik dat dat moet.
Kinderen hebben dat nodig en als je 11 of 12 bent, ben je nog altijd een kind.
Openheid klinkt soms mooier dan het is.
Verantwoordelijkheid nemen, daar gaat het volgens mij om.

eef

vampirella

Berichtdoor vampirella » za 20 oktober 2007, 22:44

ik denk na wat naslagwerk gedaan te hebben en ervaringen uit mijn eigen omgeving dat tussen de 11 en 13 jaar een hele normale leeftijd is om te gaan expirimenteren
Ik geloof direct dat het normaal is dat meisjes tussen de 11 en 13 jaar beginnen met experimenteren. Ik geloof alleen niet dat het "gewoon" * is dat meisjes dit al zoenend en vrijend met een ander meisje doen terwijl ze een vibrator gebruiken. Ik kan me eerder voorstellen dat dat eerst in de beslotenheid van de eigen slaapkamer gebeurt, met bv. een spiegel om alles eerst eens heel goed te bekijken. Eerst eens ondervinden wat aanraking op die plek met je doet voordat je er aan toe bent om er een vibrator in te duwen.

Ik zou me wild schrikken als ik over drie jaar mijn zoon (nu 8 jaar) samen met zijn vriendje met een buttplug in zijn gat op mijn slaapkamer aantref. Ik zou dit beslist niet fijn vinden. Anders zou het zijn als ik zijn kamer of de badkamer in kom en hij is in zijn eentje met zichzelf bezig.

Zoals de ts het beschreef leek het me beslist geen beginfase van het experimenteren.




* Wat ik gewoon vind en wat niet is natuurlijk persoolijk en hoeft niet voor een ander te gelden.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten