Open relatie

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Open relatie

Berichtdoor Anwen » zo 15 maart 2015, 13:26

Zeg ik hiermee dat iedereen in een open relatie niet weet wat echte liefde is? Ja, eigenlijk wel.
Als je in deze zin nou 'iedereen die in een open relatie zit' aanpast naar 'ik' vind ik het prima. Maar om nou jouw eigen conclusie als 'de waarheid' te presenteren...
Ja, inderdaad. Dit vond ik een beetje.... auw. Als je normatief gaat doen dan ontgaat mij de lust om mijn eigen ervaringen te delen ook een beetje.

Nieuwsgierigheidsvraagje, maar die heb je geloof ik al beantwoord nadat ie bij mij op kwam, bij BDSM hoort (nu) voor jou geen seks?
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Open relatie

Berichtdoor LittleMonkey » zo 15 maart 2015, 13:45

Ik weet niet of dit de goede manier is voor zo'n topic... Zoveel vragen, zo veroordelend...
Jammer. Ik denk dat over dit onderwerp hele mooie gesprekken te voeren zijn. Sterker nog, ik weet dat. Maar niet op deze manier.
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Open relatie

Berichtdoor droomvlinder » zo 15 maart 2015, 13:58

@Carina, het gaat hier om een oordeel van eeniemand, ik kan me er niet gekwetst bij voelen. Soms is het voor sommigen veiliger te denken dat ze de waarheid in zich hebben.
Het oudere topic is zeker niet volmaakt , maar er staan ook waardevolle bijdragen in bv van Zee die helemaal niet stellen dat monogamie minder waardig zou zijn .
Uitlatingen over gelul en gezever geven mij ook niet direct zin om me bloot te geven . Ik vind het weinig respectvol . Uitlatingen als mijn BDSM partners krijgen geen sex doen me denken dat ze ergens gebruikt worden trouwens .
Ik heb geen open relatie die me door wie dan ook werd opgedrongen. Ik beleef een polyamorische relatie, heb zelf heel wat leuke andere mannen ontmoet. Ik kwam tot deze relatie omdat ik gewoon geen monogame relatie meer wou na 2 zeer lange monogame relaties .
Geen bindingsangst maar wel het besef dat iemand je gewoon niet alles kan geven dat je nodig hebt en dat ik dit ook niet kan.
Verder heb ik het nodig dat mijn partner vrij is anderen te ontmoeten om hem begerig te blijven vinden, sleur te doorbreken en zelf ook nog open te kunnen staan voor andere mensen.
Is het makkelijk? Nee. Jaloezie ken ik niet in deze relatie, ik voel genoeg liefde. Zijn levenspartner ook niet. Volledige openheid is er wel, uiten van gevoelens ook. Wat als bedreigend wordt ervaren is wanneer de ander niet voldoende tijd kan maken . Wij zijn ouder, hebben geen kinderen meer op te voeden. Sex wordt ook moeilijker , er is meer stimulatie nodig . Wat het moeilijkst is , maar dit is echt broodnodig , is dat er altijd rekening moet worden gehouden met de beschikbaarheid, de emoties en de verscheidenheid van reacties van de partners.
Wij vinden dit soort relatie voor ons heel passend want we hebben alledrie ook heel veel tijd voor onszelf nodig en hoeven dus niet alles te zijn voor elkaar.
Zo tot dusver mijn two cents. Geen vergelijking met mijn "monogame" relaties waarin mijn partners vreemd gingen, dit heeft deze relaties niet kapot gemaakt er waren andere drijfveren. Maar toch is het tekenend dat in deze relaties nog geen tijd of mogelijkheid was om over open relaties te praten. Er zijn voor sommige relatievormen volgens mij soms bepaalde levensperiodes en ik denk ook dat sommige levenservaringen maken dat je anders over je relatie gaat denken. Ik denk niet dat er een recept is , alleen is heel veel communicatie nodig en moet je nooit schromen om te zeggen wat je dwars zit . Als daar geen plaats voor is loopt het mis. Verder is een open relatie volgens mij niet iets dat je kan beginnen als de relatie mank loopt , alles wordt dan verkeerd geinterpreteerd .Iets mag nooit vergeten worden, in een open of polyamorische relatie blijven dezelfde problemen leven tussen partners als in een monogame, de natuur van de mens komt snel naar boven en iemand die huizig is wordt het niet minder met een andere partner erbij, iemand die egoistisch is wordt het ook niet minder maar iemand die zich gelukkig voelt kan heel wat geven .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Open relatie

Berichtdoor fuutje » zo 15 maart 2015, 14:03

Wat een ontzettend mooie en waardevolle post Droomvlinder!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2187
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Open relatie

Berichtdoor tes » ma 16 maart 2015, 15:53

Droom vlinder ik heb hier maar 1 woord voor, wauw!
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Open relatie

Berichtdoor droomvlinder » ma 16 maart 2015, 19:20

bedankt hoor :oops:ik hoop dat Bertha Butt er wat mee kan, ook al heb ik het nogal bot geformuleerde oordeel over het oude topic niet leuk gevonden.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Open relatie

Berichtdoor Mar » ma 16 maart 2015, 21:20

[quote Troglodyte ]Omdat haar was aangeraden een klassieker hier over open relaties te lezen, heb ik dat ook even gedaan. Wat een teleurstelling! Veel gezweef en wederzijdse dick sucking over hoe prozaïsch zaken opgeschreven werden, maar verdomd licht aan daadwerkelijke content en inzicht. Plus enorme group think dat open relaties altijd het hoogst haalbare zijn. Wat een gelul! En dat zeg ik, die tot op heden meer open dan gesloten relaties heb gehad.

Dus hopelijk komen er ditmaal gemengde reakties, en laten ook mensen met slechte ervaringen van zich horen. Van meelullen met de kudde is niemand ooit slimmer geworden.[ einde quote]

Wat wil je horen?
Dat sommigen je een hufter vinden?
Dat je lult?

Nou, bij deze.
Je lult.

Succes met het vinden/krijgen van de reactie die je hebben wil.

*

Vlinder - as ever :!:
Laatst gewijzigd door Mar op vr 20 maart 2015, 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Open relatie

Berichtdoor LittleMonkey » ma 16 maart 2015, 21:22

Wat enorm onrespectvol zijn jullie, Bertha en partner. Bah.
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1804
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Open relatie

Berichtdoor Inya » ma 16 maart 2015, 22:03

Troglodyre en Bertha, het gevoel dat jullie verhaal bij mij oproept is dat er een heleboel beslissingen zijn genomen, maar geen acceptatie van die beslissingen... misschien zit jullie euvel daarin?
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Open relatie

Berichtdoor zee » ma 16 maart 2015, 23:03

Bingo @ Inya.

Ik lees over de worsteling, toegeven aan de buitenhuwelijkse drang, maar tegelijkertijd de monogame liefdesrelatie als superieur ervaren... dan weer koel pragmatisch beschreven, dan weer vurig betogend - kortom veel innerlijke strijd.
De stevige toonzetting verraadt dat die worsteling bepaald niet gering is, laat staan beslecht. Veel wijsheid toegewenst in deze - waarschijnlijk eenzame - strijd.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Open relatie

Berichtdoor Savanne » ma 16 maart 2015, 23:09

Oke, met alle risico`s van dien dat ik straks uitgemaakt ga worden als Kwalitatief Uitermate Teleurstellend wijf wil ik hier wel even reageren.

Wat een ontzettend Bull shit verhaal.

Oh wat ben ik zielig want ik wil een open relaties omdat ik gevoelens heb die ik in mijn relatie niet kwijt kan. Vervolgens aan de ene kant een mooi integer verhaal met vraagtekens van de dame, en een bijzonder aantal suck stukjes van de bofkont in kwestie.

Jeezzz Troglodyte wat is jouw probleem?

1) een open relatie is een keuze...
2) BDSM is inderdaad voor velen iets wat je niet kan negeren, maar uiteindelijk is ook dat een keuze
3) Waarom zoeken naar nadelen als je zelf bezig bent het beste ervan te maken
4) Waarom de aanname dat we als kudde elkaar naar de mond spreken... ooit wel eens gehoord dat gelijk gestemde elkaar opzoeken?

Ik volg je serieus niet Troglodyte, jij zou jezelf in je handjes moeten knijpen met een vrouw als Bertha die naar mijn idee alles doet om jou tegemoed te komen.
Als je zelf twijfelt, er is werkelijk niemand die jou het mes op de keel heeft gezet en je dwingt tot een open relatie. Sterker nog, doordat jij iets wil wat jouw partner je niet zelf kan geven, zijn jullie in deze situtie beland.... op jouw verzoek.... what is your problem?

Bertha, ik voel jouw emoties als ik je verhaal lees, en dan heb ik niet eens alles nog gelezen... en wat knap dat je dit voor jouw liefje wil proberen. Een open relatie is niet iets wat makkelijk is... hoewel ik van mening ben dat de mens van nature niet monogaam is, weet ik dat het gevoel van iemand te kunnen verliezen alles verzengend kan zijn.

Mijn god , ik heb zo vaak in mijn relaties polyamorie vergeleken met een ijsje halen ( als jou partner geen ijs wil betekend dat nog niet dat jij ook niet mag). Daarmee hopend dat ik mensen kon laten inzien dat het slechts een denkbeeld is, en dat het slechts een grens verder is, maar ook ik weet hoe moeilijk het is te moeten accepteren dat niet alles meer voor jou is.
Minderwaardig , angst, wantrouwen alle gevoelens die niet mooi zijn alles komt om de hoek kijken en het is lang niet zo makkelijk als ik had gedacht.

Goed terug naar Troglodyte en mijn ontstoken frustratie.

JA Ik heb ervaring met BDSM en ik weet als geen ander hoe verweven het is met mijn persoontje. Ook ik heb geroepen , in een vanilla relatie gaat het niet lang goed, want het is een deel van mij. En toch is het een keuze, en toch is het iets wat je een ander niet kan verwijten niet te hebben.
Als ik jouw partner was had ik je om een opmerking hier echt de deur uitgezet. {quote} Zeg ik hiermee dat iedereen in een open relatie niet weet wat echte liefde is? Ja, eigenlijk wel.{/quote}

Enig idee wat dit dus zegt over jouw relatie vanuit jouw oogpunt? Dit is een opmerking die bij mij te boek zou staan als pijnlijk en dom. Verdraaid nog aan toe, wat ben jij een bofkont met zo`n liefje... en waaraan je dat te danken hebt,ik heb werkelijk geen idee.

Als je het niet voor ons doet ( en geloof me dat hoeft echt niet) doe het dan voor jouw partner, toon eens een beetje meer respect. Ik kan het gewoon niet verstaan dat je jezelf nu voordoet als zielig en daarmee Bertha opzadeld met het gevoel dat wat ze voor je over heeft eigenlijk geen recht doet aan wat jullie voor elkaar zouden ( moeten kunnen) voelen..

Ik vlieg zelden uit de bocht, maar moest in dit geval het accepteren van mezelf, je maakt mij ontzettend kwaad met hoe je je opstelt.... en niet eens zozeer naar ons, maar oef....

Ik heb geprobeerd het toch beschouwend te schrijven, maar mods als er wat veranderd moet worden be my guest.... ik ben het nu even kwijt!

Sav , not amused
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Open relatie

Berichtdoor erofun69 » di 17 maart 2015, 9:28

De enorme lap tekst van BB nodigde niet erg uit tot een reactie van mij. Maar voor zover ik nog plannen in die richting had, werd dat getorpedeerd door de bijdrage van Troglodyte. Wat een slap gelul.
Als je in een huwelijk zit waarin je je beklemd voelt, en waar je wilt vluchten voor verantwoordelijkheid, dan is een open relatie niet super... maar is je huwelijk kut.
Maar als je een open relatie wilt omdat je BDSM-gevoelens hebt, dan is dat opeens niet aan de orde, want dat past toevallig in het straatje van T. Extreem hypocriet en schijnheilig!

Het is goed toeven op een community met de sterke en wijze vrouwen die hierboven hun reactie gaven. Hulde en respect voor jullie.
Niets is blijvend, alleen de verandering

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Open relatie

Berichtdoor fuutje » di 17 maart 2015, 12:25

Idd Erofun, respect en hulde voor (o.a.) Savje!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Louve
moderator
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 23 november 2003, 15:38

Re: Open relatie

Berichtdoor Louve » di 17 maart 2015, 18:56

Troglodyte,

Zoals je wellicht hebt gemerkt zijn een aantal leden niet blij met je manier van communiceren. Er wordt teveel in absoluutheden gesproken, terwijl je je eigen mening geeft. Ook het afkraken van topics en postings waar leden hun lief en leed hebben gedeeld wordt hier zoals je vast hebt gemerkt niet gewaardeerd.
Groet Louve,
moderator Shespotforum.

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Open relatie

Berichtdoor Lolly1968 » wo 18 maart 2015, 0:51

Is het op deze manier wel een 'open relatie'?
'Open' is het niet lijkt mij zo lezend.
En van een 'relatie' al helemaal niet te spreken.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten