Zij verliefd, ik niet

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor amaretto » di 09 september 2014, 12:24

dat is al een hele stap. doorgaan, pure. echt waar. nu mag je niet afhaken
Afhaken als in wat bedoel je?
als laatste in die post, schrijft je dat je aan het praten bent, en dat de volgende dagen nog ging doen.. en dat je dan knopen ging doorhakken...

Ik vind het al een hele stap dat jullie écht aan het praten zijn en hoop voor je dat je idd knopen kan/gaat doorhakken. dat bedoelde ik :wink:

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Nelly » di 09 september 2014, 22:56

Dat ons contact na een abortus zou veranderen of zelfs eindigen (zover mogelijk zolang we elkaar nog geregeld op het werk tegenkomen), dat staat ook buiten kijf. Dus optie 2 zal 't niet worden.
Lees ik daar nou gewoon tussen de regels door dat je eigenlijk helemaal niet zonder haar wilt?? (En ja, ik ben een onverbeterlijke romanticus)

En dan als vervolg op deze quote
(Pfff, waar ben ik toch aan begonnen....)
Mijn vijf cents - misschien is het ook wel een beetje leuk om dat jezelf af te kunnen vragen..... Misschien geniet je jezelf af en toe wel suf, maar herken je het op die momenten helemaal niet. (En ja, ook hier quote ik weer uit eigen ervaring. Ik heb tijden in mijn leven gehad dat het helemaal vol was met een mix van leuke + moeilijke dingen. Omdat ik in die tijd nog goed moeilijk kon doen over de moeilijke dingen - realiseerde ik me eigenlijk helemaal niet hoe tevreden ik was over een aantal leuke dingen. Ik genoot wel, maar ik registreerde het niet zo goed. En dat kwam dan weer doordat ik zelf de focus naar 'problemen en probleempjes' had verlegd. Is zonde en het is de moeite waard om te kijken of je hem terug kunt leggen).

Fijn dat je iets aan mijn entry gehad hebt. Mijn advies tot nu toe zou zijn: bepalen wat je neer wilt zetten (en kunt neerzetten) en er dan aan gaan werken om het ook gewoon neer te zetten. Als dat je niet alleen lukt: een goede coach inhuren om je te helpen plannen etc.

@Depressie - ik kom er op dit forum openlijk voor uit dat ik "haptotherapie" als een soort wonderolie voor allerlei problemen beschouw. En "dus" denk ik dat je er ook wat aan kunt hebben bij depressie.
Bovendien heb je haptotherapeuten die ook nog zwangerschapshaptonomie doen. Dan zou je dus losse sessies kunnen doen + sessies samen met je partner + baby. (allemaal leuk, leuk, leuk...)
Verder ben ik ook een groot fan van supergezond eten en alle mineralen etc. goed uitbalanceren. Ik voel mezelf soms opeens heel rot als ik niet voldoende vitamine D heb geslikt. Is absoluut ook de moeite van het proberen waard.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Nelly » di 09 september 2014, 23:55

Misschien nog een ander punt:
Je twijfelt - aan je eigen leven en of het allemaal wel de moeite is & daar ben je zoekende
en je twijfelt - aan je vermogen om vader te zijn en of je je kind (en vrouw) wel gelukkig kunt maken (houden).

Mbt. die eerste kan hard werken om antwoorden te vinden mi. geen kwaad.
Mi. de tweede helpt soms een beetje tijdsbesef (hoeveel voorouders hebben we & in welke omstandigheden hebben ze telkens toch het bestaan doorgegeven en zijn wijzelf geboren) & een beetje relativeren hoe belangerijk we uiteindelijk zijn in het leven van iemand anders........

(Ja heel belangrijk, maar 'maken of breken' of 'de hele inhoud kunnen bepalen' - ik geloof het niet. Uiteindelijk zijn we, mi., voornamelijk een genetische mix die in een bepaalde omgeving op ontdekkingtocht gaat & daarbij keuzes maakt. En dan zijn de ouders 'gewoon' een grote factor in die omgeving.

Kortom: vrouw en kind zijn er zelf bij en zullen er zelf bij zijn & daardoor ook een beetje op zichzelf kunnen passen. Het gewicht van die hele verantwoordelijkheid hoef jij niet alleen te tillen. Al moet je natuurlijk wel goed je best doen ;-) )

En een goed begin zou kunnen zijn om in ieder geval te proberen met wat meer tekst onder woorden te bengen wat je nou precies van de hele situatie vindt, behalve dat je er flink van geschrokken bent.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Mar » wo 10 september 2014, 0:56

Pure, wat hebben jullie jezelf toch aangedaan - geen goede anti-conceptie....... :(

Zoals je weet kan ik me het gevoel van opgedrongen ouderschap messcherp voortstellen omdat ik het van binnenuit ken. Je weet ook hoe ik het heb opgelost, maar ik was 23 en geen 35+, en dat doet er toe.

Als ik je zo lees heb jullie allebei in je hart al een keus gemaakt.

Ik wens jullie in elk geval veel wijsheid toe.
Samen lopen door omstandigheden

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » za 13 september 2014, 16:55

Het klinkt een beetje alsof alles wat er in je leven speelt dingen zijn die je maar overkomen. Dan kan het natuurlijk erg lang wachten worden tot iets je overkomt wat helemaal perfect voor je is.

Je woont al lang in hetzelfde appartement zeg je. Als je er tevreden mee bent en fijn woont dan is dat toch prachtig? En anders moet je zelf iets leukers gaan zoeken lijkt me. Er komt niet snel iemand aan de deur om je te vertellen dat je gaat verhuizen naar een penthouse in New York, dus als je die droom hebt zul je die zelf na moeten gaan jagen :)

Je had al 13 jaar geen relatie of verliefdheid gehad. Blijkbaar stond je hier ook niet echt voor open. Als je die ene perfecte vrouw was tegengekomen, had je haar dan wel herkend vraag ik me af? Je hebt nu wel een relatie omdat iemand anders die graag met je wilde. En nu is het je tot overmaat van ramp ook nog overkomen dat je een kind krijgt.

Mijn advies: neem wat meer verantwoordelijkheid voor je eigen geluk en vooral hoe je jouw levensweg kiest. En als je dat niet wilt, dan zul je dat waarschijnlijk nooit gaan doen en kun je maar beter hard proberen tevreden zijn met de dingen die je wel zijn 'overkomen'.

Je laatste zin spreekt wat dat betreft boekdelen:
(Pfff, waar ben ik toch aan begonnen....)
Ben je er wel aan begonnen? Of ben je gewoon mee gerold met de golven?
Thanks Onbekende. Inderdaad ben ik hierin behoorlijk meegerold, zowel in de relatie als in haar zwanger raken. Het weinig drang voelen om mijn leven vorm te geven heb ik altijd al gehad. De talloze mooie vrouwen zijn in de jaren ook allemaal in mijn blikveld gekomen en gegaan, maar ik wist echt niet wat ik ermee moest. Er zit 'iets' in mij waardoor ik dat niet kon, man zijn, op vrouwen jagen, dat spel van versieren spelen. Noem het diepe depressie.
Dat ik ooit een gezin wilde wist ik ook, maar dat kwam me natuurlijk ook niet aanwaaien. Daar ik ook geen vrienden had was ik allang blij dat N. in mijn leven verscheen en me enigszins 'porde'. Misschien IS ze ook het beste wat me nu kan ....juist, overkomen.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » za 13 september 2014, 16:58

dat is al een hele stap. doorgaan, pure. echt waar. nu mag je niet afhaken
Afhaken als in wat bedoel je?
als laatste in die post, schrijft je dat je aan het praten bent, en dat de volgende dagen nog ging doen.. en dat je dan knopen ging doorhakken...

Ik vind het al een hele stap dat jullie écht aan het praten zijn en hoop voor je dat je idd knopen kan/gaat doorhakken. dat bedoelde ik :wink:
Praten doen we sowieso wel, en het klaart altijd weer de lucht als ik dingen kan uitspreken die zich in mij ophopen. En ja, knopen doorhakken moet. Als ik nu niks doe, kies ik in feite ook.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » za 13 september 2014, 17:07

Dat ons contact na een abortus zou veranderen of zelfs eindigen (zover mogelijk zolang we elkaar nog geregeld op het werk tegenkomen), dat staat ook buiten kijf. Dus optie 2 zal 't niet worden.
Lees ik daar nou gewoon tussen de regels door dat je eigenlijk helemaal niet zonder haar wilt?? (En ja, ik ben een onverbeterlijke romanticus)
.

Ik denk dat ik wel zonder haar kán als het echt zou moeten. Wat we er allebei mee opschieten om een leuk contact de nek om te draaien, dat is de vraag....
En dan als vervolg op deze quote
(Pfff, waar ben ik toch aan begonnen....)
Mijn vijf cents - misschien is het ook wel een beetje leuk om dat jezelf af te kunnen vragen..... Misschien geniet je jezelf af en toe wel suf, maar herken je het op die momenten helemaal niet. (En ja, ook hier quote ik weer uit eigen ervaring. Ik heb tijden in mijn leven gehad dat het helemaal vol was met een mix van leuke + moeilijke dingen. Omdat ik in die tijd nog goed moeilijk kon doen over de moeilijke dingen - realiseerde ik me eigenlijk helemaal niet hoe tevreden ik was over een aantal leuke dingen. Ik genoot wel, maar ik registreerde het niet zo goed. En dat kwam dan weer doordat ik zelf de focus naar 'problemen en probleempjes' had verlegd. Is zonde en het is de moeite waard om te kijken of je hem terug kunt leggen).

Fijn dat je iets aan mijn entry gehad hebt. Mijn advies tot nu toe zou zijn: bepalen wat je neer wilt zetten (en kunt neerzetten) en er dan aan gaan werken om het ook gewoon neer te zetten. Als dat je niet alleen lukt: een goede coach inhuren om je te helpen plannen etc.

@Depressie - ik kom er op dit forum openlijk voor uit dat ik "haptotherapie" als een soort wonderolie voor allerlei problemen beschouw. En "dus" denk ik dat je er ook wat aan kunt hebben bij depressie.
Bovendien heb je haptotherapeuten die ook nog zwangerschapshaptonomie doen. Dan zou je dus losse sessies kunnen doen + sessies samen met je partner + baby. (allemaal leuk, leuk, leuk...)
Verder ben ik ook een groot fan van supergezond eten en alle mineralen etc. goed uitbalanceren. Ik voel mezelf soms opeens heel rot als ik niet voldoende vitamine D heb geslikt. Is absoluut ook de moeite van het proberen waard.
Aan dat laatste werk ik dus al met die orthomoleculair arts/natuurgeneeskundige.
Haptotherapie heb ik nog niet gedaan, wel allerlei andere therapieën die elk een steentje hebben bijgedragen. 'De grote steen' heb ik echter nog niet gevonden.

En over genieten: het leuke van N. is dat zij daar heel erg goed in is, kan als een kind zo blij zijn als we wat leuks gaan doen of iets lekkers eten. Dat is voor mij dan ook leuk, ook al wordt mijn genot nog zeker wel gedempt door die anti-depressiva.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » za 13 september 2014, 17:46

Misschien nog een ander punt:
Je twijfelt - aan je eigen leven en of het allemaal wel de moeite is & daar ben je zoekende
en je twijfelt - aan je vermogen om vader te zijn en of je je kind (en vrouw) wel gelukkig kunt maken (houden).

Mbt. die eerste kan hard werken om antwoorden te vinden mi. geen kwaad.
Mi. de tweede helpt soms een beetje tijdsbesef (hoeveel voorouders hebben we & in welke omstandigheden hebben ze telkens toch het bestaan doorgegeven en zijn wijzelf geboren) & een beetje relativeren hoe belangerijk we uiteindelijk zijn in het leven van iemand anders........

(Ja heel belangrijk, maar 'maken of breken' of 'de hele inhoud kunnen bepalen' - ik geloof het niet. Uiteindelijk zijn we, mi., voornamelijk een genetische mix die in een bepaalde omgeving op ontdekkingtocht gaat & daarbij keuzes maakt. En dan zijn de ouders 'gewoon' een grote factor in die omgeving.

Kortom: vrouw en kind zijn er zelf bij en zullen er zelf bij zijn & daardoor ook een beetje op zichzelf kunnen passen. Het gewicht van die hele verantwoordelijkheid hoef jij niet alleen te tillen. Al moet je natuurlijk wel goed je best doen ;-) )

En een goed begin zou kunnen zijn om in ieder geval te proberen met wat meer tekst onder woorden te bengen wat je nou precies van de hele situatie vindt, behalve dat je er flink van geschrokken bent.
Dat relativeren is zeker goed. Ik heb natuurlijk zoals de meesten van ons gedacht dat ik het heel anders (en beter) zou doen dan mijn ouders, maar nu ben ik dan ruim op de leeftijd dat ik vader kan worden en ben ik nóg niet uit de knopen waar ik uit wilde zijn. Lastig...maar ik zal wel moeten accepteren dat de perfecte ouder niet bestaat en dat ik hem dus ook niet zal zijn.

Hoe ik verder de situatie beleef: inderdaad als iets behoorlijk onwennigs waar ik me zorgen over maak omdat ik niet écht bewust een kind bij N. wilde maken. Flirten met het idee, verder was ik nog niet gekomen. En nu: baf, in 1 keer zwanger :shock: . Het brengt nieuwe dingen met zich mee die echt een schop onder mijn kont zijn.
Omdat N. mij in verreweg de meeste opzichten goed aanvult, en positief en stabiel is, denk ik dat ik aan haar zonder meer een goede moeder voor mijn kind heb. Met mijn tempo in dingen in het leven voor elkaar krijgen zou het me daarnaast misschien nog wel 10 jaar duren om een andere vrouw te vinden met een vergelijkbaar gunstig pakketje eigenschappen.

Waar ik wel mee zal moeten leven is dat ik (en ik vraag me écht af: hoe DOEN andere mannen dat toch?) alle andere vrouwen zal moeten laten lopen. En ik heb wel een (naief?) zwak voor vrouwelijk schoon. Nu doe ik er nooit wat mee (...) maar feit is wel dat er heel wat dames zijn waar N. het in mijn beleving tegen aflegt qua uiterlijk. Ik vind N. geen 'stuk' en het zou allemaal veel makkelijker geweest zijn als ik dat wel gevonden had. Gelukkig kunnen we best naar andere mensen kijken en tegen elkaar zeggen 'zo, die mag er ook wezen zeg'. En we mogen best kijken van elkaar.
Maar ja, ik zie zóveel mooie (vrouw)mensen. Twee liedjes die op mij van toepassing zouden kunnen zijn, zijn 'Ik hou van alle vrouwen' van Hans de Booij en 'Waanzinnig gedroomd' van Kinderen voor Kinderen ["Iedereen zei/Hou je van mij?"]. Alsof ik voor iedereen ben en niet voor één enkele vrouw.
Of dat mezelf nu verblind met alle mooie buitenkantjes...denk het ergens wel. Zou ik één zo'n model kunnen 'scoren', dan is dat vast tof, maar zie ik na een tijdje die andere zoveel miljoen schoonheden ook weer. En uiterlijk zegt ook zo weinig over de binnenkant.
N. heeft een goede binnenkant. Van buiten vind ik haar eigenlijk gewoontjes, wat plomp aangelegd zelfs. Zo kortzichtig zijn dat ik onze relatie riskeer voor een avontuur met een jongedame met een Bambigezichtje....nee, dat ben ik niet. Dat wil ik niet zijn. En als er zich toch een verleiding aandient in de komende jaren, dan zal ik het vertellen. Open kaart spelen heeft bij ons altijd nog gewerkt.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Nelly » ma 15 september 2014, 21:13

@Pure - Sorry dat ik zo direct ben maar ik vind je gepraat over het uiterlijk van N. getuigen van een gebrek aan levenservaring. Een man die een vrouw als een plaatje ziet en denkt dat hij het daar lekker op kan doen heeft het inzicht niet dat die vrouw een levend wezen is & de man in kwestie ook lekker/ prettig moet vinden. Als er iemand in de buurt van mijn lichaam komt die ik niet wil versteen ik - is niet het recept voor goede seks & de meeste vrouwen zullen dit herkennen.

Net als voor chocolade de dimensie 'smaak' is en iemand die klaagt dat het 'er niet uitziet' er geen bal van begrepen heeft - zo lees ik jouw opmerkingen over het uiterlijk van N. Waarom ben je ooit in de reclames getrapt dat vrouwen objecten zijn om naar te kijken?? En hoe kom je op het idee dat iemand ook maar op dit soort blikken zit te wachten??

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Carina » ma 15 september 2014, 21:53

Zonder verder inhoudelijk op Pure in te gaan (sorry Pure), wil ik even ingaan op iedereen die roept dat Pure blij moet zijn met het kind.
Ik wil daar alleen dit over kwijt:

Een ongewenst kind zijn is ook niet alles.
Ik weet er (helaas) alles van.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » ma 15 september 2014, 22:34

@Pure - Sorry dat ik zo direct ben maar ik vind je gepraat over het uiterlijk van N. getuigen van een gebrek aan levenservaring. Een man die een vrouw als een plaatje ziet en denkt dat hij het daar lekker op kan doen heeft het inzicht niet dat die vrouw een levend wezen is & de man in kwestie ook lekker/ prettig moet vinden. Als er iemand in de buurt van mijn lichaam komt die ik niet wil versteen ik - is niet het recept voor goede seks & de meeste vrouwen zullen dit herkennen.

Net als voor chocolade de dimensie 'smaak' is en iemand die klaagt dat het 'er niet uitziet' er geen bal van begrepen heeft - zo lees ik jouw opmerkingen over het uiterlijk van N. Waarom ben je ooit in de reclames getrapt dat vrouwen objecten zijn om naar te kijken?? En hoe kom je op het idee dat iemand ook maar op dit soort blikken zit te wachten??
Hoi Nelly, ik denk niet dat je me deze keer helemaal goed begrijpt, maar ik zal het proberen uit te leggen. Ik zie vrouwen helemaal niet als objecten zonder ziel om 'het lekker op te doen'. (Word zelfs een beetje kwaad dat je dit denkt! :x )
Gevoeligheid voor iemands uitstraling (en uiterlijk is daar een deel van) kan toch niet iets zijn wat ik alleen heb? Ik ben gewoon geboeid door vrouwelijkheid en bewonder het in zijn algemeenheid. Dat ik daarin weinig (levens)ervaring heb ontken ik niet, en dat er iets onvolwassens in mij zit weet ik ook. Maar daar zal ik een plek aan moeten geven.

Mag ik jou trouwens ook eens een vraag stellen: zou jij zelf een kind gewild hebben met een man op wie je niet verliefd was, maar die wel de aardigste was die je na járen eenzaamheid was tegengekomen?
Laatst gewijzigd door pure op ma 15 september 2014, 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » ma 15 september 2014, 22:35

Zonder verder inhoudelijk op Pure in te gaan (sorry Pure), wil ik even ingaan op iedereen die roept dat Pure blij moet zijn met het kind.
Ik wil daar alleen dit over kwijt:

Een ongewenst kind zijn is ook niet alles.
Ik weet er (helaas) alles van.
Het spijt me voor je dat je daar alles van weet, Carina.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Nelly » ma 15 september 2014, 23:49

Tssk! - Ik lees een hele potpourri van woorden waar elke helderheid in verdwijnt:

fysieke schoonheid
is niet per definitie

uitstraling (komt nl. dichter in de buurt hoe iemand zich op dat moment voelt)
is niet per definitie

"vrouwelijkheid"
dit is nl. vaak een karikaturaal begrip wat wordt gebruikt om vele echte vrouwen aan te praten dat ze op de een of andere manier niet volwaardig zijn

En ik "bewonder het in zijn algemeenheid" doet mij me opnieuw afvragen of mensen op dat soort objectiverende bewondering zitten te wachten. Sommige mannen "houden vreselijk veel van vrouwen" op dezelfde manier als sommige vrouwen van krokodillenleer houden. Een beetje een krokodil kan er enkel maar goed mee oppassen.

@Andere vrouwen laten lopen - ben jijzelf dan zo aantrekkelijk?? Hoeveel interesse is er van die andere vrouwen als je ze niet objectiveert??

@Kind - ik ben persoonlijk r*te-ijdel, dol op mensen en heb het nog nooit gedaan met iemand die ik niet leuk vind. Zou ik ooit een man per ongeluk zwanger hebben kunnen maken, dan zou het kind zeker meer dan welkom zijn.
Laatst gewijzigd door Nelly op di 16 september 2014, 0:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Nelly » ma 15 september 2014, 23:50

Maar - sorry om het zo bot op te schrijven, maar gaat niet anders - ik ben dan ook niet depressief. Ik ben een enorm zonnige optimist en zou het hele plaatje alleen maar zien in termen van leuk! leuker!! leukst!!!

Janus
Berichten: 55
Lid geworden op: di 04 december 2012, 15:44

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Janus » di 16 september 2014, 13:52

Nou Pure, het lot is je tot nu toe best goed gezind geweest. Ondanks dat je je door de golven hebt laten meevoeren ben je nu toch in een mooie positie terechtgekomen: een vrouw die graag met je verder wil, en die een kind van je draagt. In plaats van je eeuwig af te vragen "oh jee, wat over komt me nu ?? wil ik dit wel ?? nou dit weer !!?? etc, etc", kun je ook zeggen: "ok, genoeg getwijfeld, ik accepteer de zaken die zijn gebeurd, ik neem mijn verantwoordelijkheid, ik ga er voor, voor deze vrouw, voor dit kind, ik ga er van nu af actief aan werken dat het iets moois wordt."


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 14 gasten