nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Jessebel » do 15 december 2011, 3:44

Een vriendinnetje van mij (19) begon heel moeilijk te doen toen ik het over nieuwe speeltjes had. Ze moest er niet aan denken!
Na wat gelach en plezier op het (verwarmde) terras bleek haar moeilijke reactie meer dan verlegenheid te zijn...
Seks vindt ze moeilijk (heeft ze wel gehad, toen ze een -lieve- vriend had, ze vond het : 'vreselijk vlezig allemaal'). Ze is nog nooit klaar gekomen. Ze heeft zelfs nog nooit met zichzelf gespeeld.
"Misschien is er ooit iets gebeurt in een vorig leven, weet ik veel. Ik heb nooit iets vervelends meegemaakt, mijn ouders zijn niet gelovig ofzo. Ik vind het gewoon maar niets en vind het maar een vies en raar idee".

:shock: Enerzijds schrok hier best van, anderszijds dacht ik "Wow! Hoe leuk om dat nu eens van het begin te gaan ontdekken!!"

Met een andere vriendin (we waren met zn drietjes) bedachten wij ons hoe wij ooit 'begonnen' zijn. Wat maakte dat wij ooit zin hadden om ons lijf goed te ontdekken? EN.. wat brengt het met zich mee, wat is het verschil, als je je poes niet 'kent' en kan plezieren?

Begonnen: door verhalen.. voor mij waarschijnlijk de Hitkrant ofzo :lol: (ik ben wat ouder). Voor het andere dinnetje begon het met internet.

Wat is de 'meerwaarde'? Wat zelfverzekerdheid. Een 'band' met jezelf. Jezelf fysiek nog beter kennen. Je vrouw-zijn voelen. Energie! :)



Vriendin opperde gelijk samen met haar naar 'le Duc' oid te gaan: Speelgoed kopen! Tijd voor jezelf maken en ontdekken!

Leuk, maar al een brug te ver. Misschien eerst wat leesvoer. Rustig opbouwen. De zin moet vanzelf komen; je moet er zin in krijgen, nieuwsgierig worden, handlen naar je lijf en gevoel en niet naar 'als ik het gewoon DOE leer ik het wel leuk vinden'...

Dat denk ik dan gelovende dat er echt nooit iets gebeurt in haar verleden btw. Ik geloof haar overigens wel, maartoch, 'moeder eend' houdt het een beetje in de gaten....



Mijn vraag (een goede voor Shespot dacht ik): Er vanuit gaande dat er niets naars is gebeurd, en haar 'verlegenheid' uit zichzelf komt (niet aangepraat): waar begin je met je lijf beminnen? Waar begin je erotiek te ontdekken in je geest en daarna/daarmee lijf?

-voor mij begon de hele ontdekkingsreis in een 'onschuldige' fase; wel stiekem, iets geheims van mij, maar zonder een idee van 'ik ben raar' of 'ik moet dit toch lekker vinden?' etc. -dat laatste heeft zij nu wel. Ik wil haar ook niets opdringen maar stilzwijgend iets aanreiken waar ze misschien iets mee kan... :)
Als jullie het met me eens zijn met dat ze iets kan lezen (eigen tijd, plek, wanneer ze toch wil proberen misschien, een avondje): welk boek kunnen jullie aanraden? Iets prikkelends maar niet gelijk 'hard en heftig'? Ik denk namelijk wel aan iets van een verhalenbundel, maar zachte. Anders schrikt het misschien des te meer af, en ik wil haar juist op haar eigen fijne paadje helpen...
Laatst gewijzigd door Jessebel op vr 16 december 2011, 23:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Searcher » do 15 december 2011, 6:36

Moeilijk.

Ik lustte van huis uit nooit champignons, leerde ze eten doordat ze bij mijn vrouw standaard in de macaroni zaten. Dus mijn advies zou zijn dat het "verpakt" zou moeten. Shoppen bij Le Duc is idd niet het eerste wat dan bij me opkomt

Romantische films, Spa met ontspanningsmassage. En tja, een relatie met iemand die weet hoe "het" moet kan ook wel helpen natuurlijk, maar die kun je niet even op laten draven via Randstad of zo.

Moest wel gelijk aan een (vreselijk) liedje denken (van Smokie geloof ik):

Some girls do, some girls won't
Some girls need a lot of loving and some don't.
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Searcher » do 15 december 2011, 6:42

Het is Racey:

http://www.youtube.com/watch?v=RCykn0_Fh6A" onclick="window.open(this.href);return false;


De gitaristen doen echt leuk hun best met hun dansje...


maar goed, some girls will, some won't
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor katarine » do 15 december 2011, 9:08

Le Duc ... echt niet.
Voor mij ligt de basis bij eigenliefde. Wie je bent en hoe je eruit ziet omarmen en graag zien. Een gewone lichaamsmassage zoals searcher schrijft lijkt me daar mooi voor.
En als dat een stap te vlug genomen is, misschien kan ze met meer tijd en bewustheid douchen? Jezelf insmeren met een douchegel (Weleda heeft een assortiment dat de zintuigen prikkelt ;-), dan van top tot teen èn alle plekjes insmeren met een huidolie? Of een cursus volgen van een bepaald lichaamswerk? Yoga? Ikzelf volg oriëntaalse dans. Dat is zo uitgesproken vrouwelijk dat je moeilijk je vrouwelijkheid op afstand kan houden.

Just my 2 ochtendcents.
Laatst gewijzigd door katarine op do 15 december 2011, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor amaretto » do 15 december 2011, 10:12

Maar wat een moeilijke vraag eigenlijk. Heeft ZIJ het gevoel dat ze iets mist? Heb eigenlijk de indruk van niet. als ik jouw tekst lees, dan komt het op me over dat jullie het spijtig vinden dat ze dat gevoel niet kent en dat jullie het haar heel erg gunnen om dat te ervaren. Maar wil ze dat wel? Want je hebt nu eenmaal vrouwen die heel graag vrijen, maar je hebt er nog altijd meer (volgens mij) die dat niet doen. en daar verander je op zich weinig aan.

Als ze wél wilt experimenteren met gevoel enzo, dan begint volgens mij alles met haar eigen lichaam ontdekken. Nu ik erover nadenk: zijn het niet meestal de vrouwen die hun lichaam heel goed kennen, die ook zo genieten van sex en alles wat daarbij hoort? (maar is jouw vraag niet :wink: )

Bad en douche vind ik the place to be als je je lichaam wilt leren ontdekken. :) en neen, geen speeltjes. Is voor haar véél te vroeg en komt te brutaal aan. Maar eigenlijk hoef je niet veel te doen, hoor. Ik weet dat een vriendinnetje me vroeger vertelde hoe leuk het was om jezelf aan te raken in bad... Tot dan toe nam ik meestal een douche omdat ik het zo'n leuk gevoel vond om dat water op mijn borstjes te voelen neerdalen. Maar toen zij dat zei, heb ik diezelfde avond een bad genomen. Het werd een heel lang bad :oops: :mrgreen: Dus als zij eigenlijk wél nieuwsgierig is, dan kunnen bepaalde suggesties al helpen. als zij totaal niet nieuwsgierig is... dan zegt dat volgens mij ook wel genoeg.

Gebruikersavatar
SheilaNaGig
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 25 november 2011, 15:42

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor SheilaNaGig » do 15 december 2011, 11:57

Ben het eens met amaretto, heb niet echt het idee vanuit je post dat zij denkt dat ze wat mist, en hoezo zou ze het ook missen? Ik weet nog wel mijn eerste keer zoenen dat ik dacht: "is dit het nou?" en eerlijk gezegd is dat niet echt veranderd. Ik vind zoenen alleen lekker als ik echt ontzettend geil ben (en meestal dus al bezig ben met de andere daad). Het is iets wat ik dus zeker niet dagelijks doe en eigenlijk nooit en te nimmer mis.

Klaarkomen kan ik ook pas sinds enkele jaren en ook dat heb ik hiervoor eigenlijk niet echt gemist. En nu vind ik het uiteraard wel lekker maar het is - voor mij - niet iets waar ik nu van denk: goh, wat heb ik dat gemist. Ik speel dan ook echt zelden met mezelf.



Maar terugkomend op je vraag hoe je haar wel zo ver krijgt om haar lichaam te ontdekken zou ik dit zelf - als het mijn vriendin was- eigenlijk eerst rechtuit aan haar vragen of ze wilt dat jij haar helpt hierbij. Het is wel iets heel persoonlijkst en je zou haar kunnen vragen hoe ze eventueel zou willen dat je haar helpt. Het kan alleen om tips gaan, wat voor boeken ze eventueel kan lezen, films die ze kan zien, dagjes uit (sauna oid?) die ze zelf kan nemen. Ik kan me zo voorstellen dat ze dit soort dingen in eerste instantie alleen wilt ontdekken en niet met een vriendin (of twee) erbij. Een uitje naar le duc kan ze misschien best wel heel erg leuk vinden, hoor! Ik denk niet dat dit een stap te ver is maar je moet het wel weten of ze dit inderdaad leuk vind en dus niet haar bij surprise meenemen - maar dat zie ik je ook niet doen ;)

MOEM geeft online ook cursussen voor je vrouw zijn, misschien vind ze dat een leuk cadeautje en kan je haar de website eens laten zien (ik weet niet of ik hier 'reclame' mag maken maar je kan gewoon googlen). Iets goedkoper is een issue van (online, google) Gala Darling van My Book Love & Sequins. Je kan daar 1 hoofdstuk van kopen - ik heb het zelf nog nooit gedaan maar ze schrijft leuk en toegankelijk op haar blog en het is best wel gericht op de young adults.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Mar » do 15 december 2011, 12:59

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Hotje » do 15 december 2011, 13:12

Waar begin je met je lijf te beminnen?
Door je lijf te leren kennen!
Ik herinner me één of ander programma waarin gesteld werd hoe weinig vrouwen eigenlijk wisten hoe ze er bvb "daar vanonder" uitzien.
Heel simpel,een spiegel,een comfortabel bed of zetel.......

Of is alles zo veranderd ondertussen?
Is al een paar jaar geleden nl :mrgreen:
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Jessebel » do 15 december 2011, 13:20

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Sheila, alvast bedankt voor je tips!

Of ze het mist om klaar te komen? -ik denk het niet. Ze kent het ook niet. Maar daar gaat het ook niet per se om.

Ik schrik ervan dat elke associatie met lijfelijk genot al iets ranzigs is in haar ogen. Jezelf aanraken, je poes voelen: IEW.
-ik vind dat wel erg ver gaan. Ja, dat VIND IK en is dus een 'oordeel' wat eigenlijk niet juist is. Maar het is wel een beetje uit 'zorg'...

Vandaar dat ik het er met die andere vriendin over had: wat is de meerwaarde van wèl voelen, genieten, je lijf kennen, etc. We vroegen ons dat af om zekerder te stellen of we er wel een mening over 'mochten' hebben; is het gewoon`'oké' dat ze zich er zo over voelt? Of doet ze zichzelf hiermee vreselijk tekort?

Ik zie in haar een heel intelligente, aparte en mooie meid. Maar ze is zo teruggetrokken, zo onzeker, en zit de hele dag 'in haar eigen hoofd'. Ik zie een meid die ongelofelijk met zichzelf worstelt. Zichzelf ook beknelt met allerlei eigen stellingen en principes... (er is heus meer aan de hand).

Zit ze er zelf mee? Ja, ik hoor haar dat steeds vaker zeggen. Ze loopt steeds vaker tegen zichzelf op. Ze zegt dat ze 'haar hoofd eens uit wil zetten' (ze denkt teveel, tevaak, te erg -zegt ZIJ). Wat intimiteit betreft zegt ze dat ze het 'ranzig' vindt, maar dat ze dat ranzige graag weg zou willen denken. Ze zou graag willen kunnen genieten (maar weet niet helemaal wat dat dan is), maar ze kan er niet 'bij'. En voelt zich raar. Over alles eigenlik.

-voelt wel een beetje raar om zo persoonlijk over iemand anders te praten trouwens..... :?

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Jessebel » do 15 december 2011, 13:24

En bedankt Mar en Hotje:

hotje, met een spiegeltje hihi. Tegenwoordig heb je daar inderdaad gewoon je telefoonspiegel/camera voor!!! :lol:


Ohja, Katarine: Yoga!
Stom, daar had ik helemaal niet aan gedacht. Toevallig gaat ze volgende week voor het eerst mee naar yoga (dat was al afgesproken voordat we ooit over seks hadden :) )!!

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Anwen » do 15 december 2011, 14:00

Mmm, wel interessante vragen hoor.

Ik denk dat het niet zozeer gaat bij haar om erotiek ontdekken maar vooral om eigen lichaam en zichzelf ontdekken. Als je geen contact hebt met je lichaam (het hoofd staat 'aan' inderdaad), hoe kun je er uberhaupt dan van genieten? Volgensmij is erotiek gebruiken als ingang dan al een brug te ver. Het begint inderdaad bij eigenliefde zoals iemand hier al zei. Contact maken met het gevoel en lichaam. Daar zijn natuurlijk allerlei ingangen voor: yoga inderdaad, massage, reiki, intuitieve ontwikkeling, de mogelijkheden zijn eindeloos. Op die manier worden al die 'plaatjes' over zichzelf en haar lichaam hopelijk wat minder.

Je hebt nu eenmaal een mening erover, ook vanuit je eigen ervaringen en daar is niets mis mee. Het ligt eraan in hoeverre je je mening en oordeel mee laat spelen op het moment dat je met haar praat, open vragen stellen is natuurlijk altijd beter dan meteen advies geven.


Ik herken het wel een beetje vanuit mezelf; ik vond mezelf jarenlang ook zo lelijk en was erg onzeker dat ik er uberhaupt niet veel mee bezig was. Pas toen ik na mijn twintigste veel aan persoonlijke ontwikkeling ging doen (therapie, intuitieve ontwikkeling, expressief dansen) ging ik mijn lichaam zien als een bron van plezier en kreeg ik behoefte op mijn 23e zo ongeveer behoefte aan intimiteit en seks. En voor ik er echt naar wilde en durfde te handelen was ik 25. Het is inderdaad nooit te laat :wink:
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
SheilaNaGig
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 25 november 2011, 15:42

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor SheilaNaGig » do 15 december 2011, 14:20

Lastig als ze helemaal met zichzelf zo in de knoop zit. Dan kan de seksualiteit ook niet ontdekt worden natuurlijk. Wijs ik je nogmaals naar Gala Darling :wink: je moet even door alle 'kopen, kopen, kopen' post van haar heenkijken maar ze heeft hele interessante links en post geschreven over zelfontwikkeling en (radical) self love.
Ik vraag me af hoe diep het bij haar zit maar ik zou bijna zeggen dat ze eens naar een psycholoog toe moet gaan, of wat ordinaire zelf-hulpboeken lezen.

Misschien is het dan ook meer op zijn plaatst om gewoon leuke dingen met haar te doen, inderdaad zoals dat je haar mee neemt naar yoga. Er zijn zoveel manieren om het leven wat meer flair te geven.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Mar » do 15 december 2011, 15:03

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Searcher
Berichten: 579
Lid geworden op: wo 21 december 2005, 6:43
Locatie: Leiden, ondernemer

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Searcher » vr 16 december 2011, 5:32

Als ze het echt "ranzig" vindt, is er toch echt iets gezegd, getoond, uitgesproken of gesuggereerd in haar jongere jaren wat ze heeft opgepikt en opgeslagen in haar systeem.

Krijg je er niet zo maar 1-2-3 uit denk ik...
http://www.zzada.eu" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: nooit klaar gekomen -tips voor een jonge meid?

Berichtdoor Dominique » vr 16 december 2011, 7:30

19 jaar
ze is nog een kind
ben het met Mar eens.
ik praat nu vanuit mijn eigen ervaring, zoals iedereen doet
zelf was ik ook zo..ooit...
toen ik 18 was kende ik het bestaan niet eens van klaarkomen.
dat kwam daarna ineens, zo maar , out of the blue,
toen ik met mijn vriendje van toen lag te vrijen.
Zo voelde ik tussen mn benen een prettige kriebel..eerst nog wat zacht..
maar naarmate we vaker vrijdde met elkaar werd dat heftiger.
ik was niet bezig met
'oeff...ik moet genieten,
ai..ben nog nooit klaargekomen...
oei...ik moet eens uit mn hoofd..wat is er mis met me?'
neee..ik was aan het genieten..op mijn manier..
en dat dat niet in het tempo was van sommige andere meisje op die leeftijd...
nou en?
In meer dingen was/ben ik een laatbloeier, zo ook op dit vlak.
Maar ik kan je verzekeren dat het allemaal is goedgekomen.
op mijn manier, in mijn tempo.
Ik denk dat je haar ook helpt door niet te pushen dat ze het moet leren.
dan gaat ze idd nog denken dat er iets mis is met haar.
Is dat zo dan?
Vindt jij dat er iets mis is met haar?
Ik ken zelf ook iemand van die zelfde leeftijd, die zo ver nog niet is.
en geloof me, er is totaal niks mis met haar.
ze is gewoon nog niet zo ver.
Maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed komt.
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten