Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor junglelife » do 03 november 2011, 21:19

Daten na een langdurige relatie, hoe is dat ook alweer, je bent niet meer 20, je hangt niet ieder weekend meer in de kroeg, je gaat amper meer uit, je hebt kinderen misschien waar je rekening mee moet houden, waar loop je een nieuwe date tegen en hoe ga je daar mee om.
Je bent onzeker, je weet niet meer hoe het moet om iemand te ''strikken'' ?
Wat verlang je van een date, wat wil je ?
Is het pure sex, verstandshouding, wat zoek je ?

Vragen, vele vragen die door je hoofd gaan na het einde van je relatie die vroeg of laat komen.
Veelal van deze vragen zullen ook betrekking hebben over waarom je relatie tot een einde is gekomen, wat voor iedereen dus weer anders is.
En ik ben er ook van overtuigd dat veel van deze dingen zijn hoe je ten opzichte staat in een date, wat je graag wilt en waar je op zoek bent naar een volgende relatie.

Voor de een is het in het in het begin van weer opnieuw daten, de sexdrempel laag, door onzekerheid of iemand vind me weer leuk, en voor de ander is die juist weer hoger en dat is dus mijn punt wat ik eigenlijk vragen wil.........hoe hebben jullie dat ervaren, die sexdrempel, en waarom lag die voor jou laag of juist hoog voor je ?
En denk je dat het van invloed is geweest hoe je vorige relatie was en waarom ?

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor Hotje » do 03 november 2011, 23:02

Het daten na een lange relatie?
Heel herkenbaar.
In eerste instantie had het iets koortsig,het moést gebeuren.
Later bedacht ik dat het eerder een soort angst was,om over te blijven?
Momenteel laat ik het een beetje blauw-blauw.
Het hoeft niet meer zo nodig.
Daarmee komt ook het afwijzen.De kunst om af te wijzen.
Het brengt rust,ik ben eigenlijk nogal happy alleen.
De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nu een dierbare vriend heb,met net een beetje meer,maar zonder toekomst.....had ik even geleden nooit gekund.

Een bijkomend voordeel,ik krijg meer en meer inzicht in wat er fout ging in mijn huwelijk.Idd,het maakt dat je erover nadenkt,je eigen aandeel erin,zijn aandeel erin.
Zonder met de vinger te wijzen,niemand zal mij een verkeerd woord horen zeggen over mijn ex,zie ik nu veel beter wat er was,wat er moet gebeuren.

Hotje,wijzer geworden.
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

If then...
Berichten: 1873
Lid geworden op: di 09 september 2003, 20:08
Locatie: Nederland; IT-er

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor If then... » do 03 november 2011, 23:33

Ik zocht in eerste instantie seks, ik was de ideale minnares denk ik.
Elkaar ontmoeten, wat drinken en een evt volgende date een hotel in, niet eerst uit eten ofzo maar pure seks. Ik bleef nooit slapen, ik reed altijd weer naar mijn eigen huis.
Ik hield mannen op afstand, zodra ze lieten merken dat ze me steeds leuker vonden kapte ik het af. Ik noem dat mijn 'terugtrekneiging'.
Vorig jaar een tijd dezelfde vrijvriend gehad en daar bleef ik op een gegeven moment wel slapen maar eigenlijk wilde ik liever naar huis. Ik liet hem te veel de dingen bepalen en voelde me daar niet goed bij.
Herkenbaar: mijn ex wilde veel controle hebben en 'strafte' me als ik het in zijn ogen niet goed deed, wat dan ook. Dat heeft mij erg onzeker gemaakt, vooral in mijn vrouw-zijn want hij strafte me door me seks te onthouden.

Begin dit jaar 5 heftige dates en opeens zoveel herkenning qua gevoelens... hij was jonger dan ik, een erg knappe man, we hadden het leuk en ik dacht voor het eerst dat ik verliefd was. Eye-opener ik kon nog gevoelens hebben voor een man! De timing was verkeerd, het mocht niet zo zijn. Toch ben ik blij dat ik hem heb leren kennen... ik weet nu dat ik gevoelens kan hebben.

Bijna 2 maanden date ik nu met iemand en hij heeft duidelijk aangegeven single te willen blijven. Ik heb behoefte aan meer dan een vrijvriend. We konden er goed over praten, hij pakt mijn 'tussen-de-regels' op. We doen inmiddels meer dan alleen erg goede seks hebben. Ik merk dat ik verlang naar zijn mail/sms/telefoontjes. Bij hem blijf ik slapen en ontbijten... en voor het eerst vind ik dat fijn bij iemand. Leerproces voor me. Ik wil hem verwennen, dingen met hem ondernemen, we lachen veel. Toch is er nog onzekerheid... als er een paar dagen minder contact is is mijn eerste gedachtengang: hij heeft geen interesse meer. Verdorie nog steeds die invloed van mijn huwelijk...

Ik ben gelukkig, nee ik was gelukkig tot ik mijn baan verloor, maar ik zit goed in mijn vel. Toch weet ik niet of ik ooit nog geschikt ben voor een 'normale' relatie, ik weet niet meer hoe dat is. Ben ik er wel geschikt voor?

IF :!:

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor Venus » do 03 november 2011, 23:46

-
Laatst gewijzigd door Venus op di 19 maart 2013, 0:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor Levendig Foutje » vr 04 november 2011, 2:26

Ik begrijp het wel, 'normale' relatie als zijnde een vaste relatie.
Toen ik net uit een lange relatie kwam, en nog vele maanden erna, dacht ik nooit meer een vaste relatie te krijgen met iemand. Ik had er genoeg van me te binden aan iemand die gewoon niet op genoeg vlakken zou klikken. Dan maar liever alleen. Ik dacht ook dat ik niet geschikt was voor een "normale" relatie, oftewel een vaste.
Ik zag mogelijke relaties voor mezelf meer als open kanalen, een soort los-vaste relatie waarin ik vooral al mijn onafhankelijkheid zou behouden. Samenwonen zag ik als nog onmogelijker.

Met X kon ik ook niet geloven op hoeveel vlakken het klikte, en vooral: hoe "mezelf" en vrij tegelijkertijd ik me bij hem voel. Het gevoel niet door iemand gebonden te worden, maar zelf die binding wensen... (Nou ja, en gebonden word ik nu ook, maar dan op een wat letterlijkere manier. :lol: )
Ik wil oud met hem worden. Zo.
Had je me dat een jaar geleden verteld, dan had ik je niet geloofd.

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor lana » vr 04 november 2011, 20:40

mooie woorden if then.

Gebruikersavatar
bestwomanlover
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 oktober 2011, 20:15

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor bestwomanlover » vr 04 november 2011, 21:39

Ik heb die ervaring ook, eind 2003 bij mijn vrouw weggegaan toen gaan daten en sinds eind 2007 heb ik de vriendin met wie ik nu samenwoon.
In die tussentijd een paar korte relaties gehad en ook wat scharrels / sex ervaringen al was ik op een 'echte' relatie uit. Daarin bleek menigmaal dat de vrouw in kwestie 'het wel lekker vond' maar meer niet. Ik dacht daarvoor dat alleen mannen zo kunnen zijn .....

Maar nooit hoge verwachtingen gehad en al snel na eerste contect ontmoeting. Beter dan al dat heen en weer gemail / gebel waardoor je onnodige verwachtingen krijgt.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor Laars » ma 07 november 2011, 15:55

hoh If.. ik herken wel punten in jouw verhaal...

Na de scheiding was ik het helemaal beu eerlijk gezegd, niet de man of partner maar gewoon het idee alles weer van voor af aan te laten beginnen. Wat een gedoe :)
Soms ging ik wel eens uit en raakte in gesprek, maar als degene plots heel dichtbij kwam, of als ik een hand op mijn schouder voelde luisterde ik niet meer... Verdomme, de stap om weer in mijn blootje te 'moeten', van buiten en vooral ook de binnenkant, maakte dat ik mijn aardige glimlach tevoorschijn haalde en als de gesmeerde bliksem mijn kuierlatten pakte. Of ik zag de man in kweste plotseling in mijn gedachten met frubbelhaar aan de ontbijttafel zitten en dat ie niet meer weg wil. Oef.. nee!
(Ik werd vroeger wel wakker naast iemand en dan pakte ik stiekum mijn kleren en liep stilletjes weg, net een vent (dat is een grapje!)
Om dit te doorbreken ben ik als the coward of the county toch een keer wél meeggegaan, omdat er een klik was en ja.. eeh.. kijken hoe seks ook alweer is? Of ik het nog kan? uberhaubt d'r iets van bakte? Ik durfde omdat ik wist dat deze man heel vrij denkt over relaties, ik had niet het idee dat ik meteen uitslag zou moeten geven :D6 Maar misschien heb ik ook wel niet zo heel veel gedacht :wink:
Ik kan zeggen dat in die nacht mijn beeld over 'de man' wel is bijgesteld, ik heb toen veel (waarschijnlijk zelf bedachte)vooroordelen, waarvan ik niet wist dat ik ze had, over boord gezet. Ik herken wat If zegt, iets te voelen, te reageren en ook genieten van een warme, lieve persoon en het zijne. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Soms kan ik dit aan iemand uitleggen, meestal niet.
Ik wil nog steeds geen relatie, het voelt wel goed zo..
De kinderen vind ik ook belangrijk , herkent iemand dat? Zoonlief (16) volgt me van zeer nabij als hij denkt dat er iets gaande is en de (oudere) zussen lachen al als ik R. Gere graag op de tv wil zien.. :mrgreen:
Ik zie het niet voor me, een nieuwe partner die zich ook mengt in het toch wel hectische kritische gezin. zou die man zich een plekje kunnen veroveren? Zonder zich te ergeren aan haarlak, overal (verpakte ;) tampons, stress voor het uitgaan, gebral tussen zoon en dochter over niks..... Of dat iemand zich als 'vader' gaat gedragen, ben je helemaal ondersteboven van de nieuwe hunk, gaat hij de 'nieuwe paps' spelen... :D9
Lijkt me lastig!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor junglelife » di 08 november 2011, 21:46

Weet je dat ik al 1.5 uur lang hier een reactie aan het plaatsen ben maar dat ik steeds zoiets heb dat ik de juiste woorden niet kan vinden.
Wordt er gek van :evil:

Ga nog even denken :D8

tijgerbruce
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 29 augustus 2011, 14:38
Locatie: gelderland

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor tijgerbruce » di 08 november 2011, 22:01

Weet je dat ik al 1.5 uur lang hier een reactie aan het plaatsen ben maar dat ik steeds zoiets heb dat ik de juiste woorden niet kan vinden.
Wordt er gek van :evil:

Ga nog even denken :D8
suc6 junglelife

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor junglelife » di 08 november 2011, 22:06

dank je :lol:

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor tes » do 10 november 2011, 23:43

ik heb nu 1,5 jaar geleden een punt achter mijn relatie gezet. En wat ik vooral merk is dat ik ook moeite heb om mezelf open te zetten voor een nieuwe relatie. Ik kan heel goed met iemand daten wat uitloopt op sex, maar gevoelsmatig heb ik eigenlijk vaak veel moeite om iemand toe te laten. Als ik echt een klik heb met iemand of iets meer gevoelens sluit ik me snel af omdat ik ergens ook bang ben om iemand toe te laten, en bang voor de teleurstelling als het uiteindelijk niets word. Ik kan nog steeds genieten van het feit dat ik lichamelijk contact niet uit de weg hoef te gaan, maar me echt open kunnen stellen naar iemand gebeurd bij mij niet snel.
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor junglelife » za 19 november 2011, 20:14

Heb er lang over gedaan om een reactie te geven, het is ook best verwarrend allemaal vind ik.
Herken uit ieder wel punten die ik ook ervaar.

Na een scheiding weer willen daten, bij mij was nog het ivl contact met nu mijn ex-minnaar waar ik genoeg aan had, gelukkig heb ik daar dus uiteindelijk wat sex-ervaring mee kunnen hebben, wat voor mij dus toen ook belangrijk was :lol:
Maar dat was dus niet echt daten in mijn ogen ( het contact was al heel lang )

Daarna wel een hele tijd chat-momenten opgezocht met sex-gerichte gesprekken omdat net was wat ik had gemist in mijn huwelijk, tja hoe verklaar je zoiets, toch iets zoeken wat je gemist hebt :?
Mogelijkheden daar om elkaar irl te zien en dat werd op het laatst gecanceld door de tegenpersoon, niet echt bevordelijk voor mezelf wat betreft denkbeeld over daten :mrgreen:

Daarbij kom ik nu ook tot de conclusie dat ik het erg lastig vind om het te combineren met de kinderen, het daten en wat er aan vooraf gaat kost veel tijd en energie, tijd die ik erin moet stoppen terwijl mijn kinderen ook aandacht nodig hebben, ik vind dat heel erg lastig om dat goed te doen. daar ben ik nog niet uit.....heb me een tijdje op datingsite gewaagd maar het kost best wel wat tijd terwijl ik merk dat het ten kosten gaat van mijn kids en dat wil ik niet, het afspreken met elkaar kan voor mijn gevoel ook niet zoveel, zou niet weten hoe dat moet met de zorg voor de kinderen ......
Hoe doen jullie dit ?

In feite voel ik me nu ook best goed alleen, het enigste wat ik nu weleens mis is de sex.....tja wat doe je daaraan :lol:

Gebruikersavatar
bestwomanlover
Berichten: 203
Lid geworden op: zo 09 oktober 2011, 20:15

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor bestwomanlover » za 19 november 2011, 23:02

Daarna wel een hele tijd chat-momenten opgezocht met sex-gerichte gesprekken omdat net was wat ik had gemist in mijn huwelijk, tja hoe verklaar je zoiets, toch iets zoeken wat je gemist hebt :?
Mogelijkheden daar om elkaar irl te zien en dat werd op het laatst gecanceld door de tegenpersoon, niet echt bevordelijk voor mezelf wat betreft denkbeeld over daten :mrgreen:
Ik denk dat dat het probleem is. Als je alleen maar chat/mailcontact hebt gedurende langere tijd, ga je een illusiebeeld vormen en valt irl vaak tegen. Ik (of zij) had in mijn dating tijd ook na een paar keer chatten / bellen een ontmoeting geregeld en dat beviel prima. Al heb ik ook een paar keer 'spannend gechat' vóór een ontmoeting maar die kwam een week daarna en brachten we de fantasieen in de praktijk.

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Invloed van daten na een vorige langdurige relatie

Berichtdoor junglelife » za 19 november 2011, 23:19

Daarna wel een hele tijd chat-momenten opgezocht met sex-gerichte gesprekken omdat net was wat ik had gemist in mijn huwelijk, tja hoe verklaar je zoiets, toch iets zoeken wat je gemist hebt :?
Mogelijkheden daar om elkaar irl te zien en dat werd op het laatst gecanceld door de tegenpersoon, niet echt bevordelijk voor mezelf wat betreft denkbeeld over daten :mrgreen:
Ik denk dat dat het probleem is. Als je alleen maar chat/mailcontact hebt gedurende langere tijd, ga je een illusiebeeld vormen en valt irl vaak tegen. Ik (of zij) had in mijn dating tijd ook na een paar keer chatten / bellen een ontmoeting geregeld en dat beviel prima. Al heb ik ook een paar keer 'spannend gechat' vóór een ontmoeting maar die kwam een week daarna en brachten we de fantasieen in de praktijk.
Leg mij even uit wat het probleem dan zou zijn in mijn geval, had chatcontact en een afspraak om irl elkaar te ontmoeten( tot 2x toe, hahaha en de reden zal ik hier niet neerzetten want dan schiet je in de lach en geef je me ook nog gelijk) maar hij cancellede deze afspraak, dus elkaar nooit ontmoet irl........euhhhhhhhh
Niet echt bevordelijk om daarna over echt daten te denken of juist wel :P ........

Laten we het erop houden dat mijn eerste stappen op datinggebied niet echt bevordelijk waren voor mijn idee.
:lol: :lol: :lol: eigenlijk waren ze wel grappig nu achteraf maar niet stimulerend voor een vervolg .


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 20 gasten