Omgangsvormen op shespotchat

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Ikkebenikke
Berichten: 426
Lid geworden op: wo 17 mei 2006, 17:12
Locatie: Haarlem

Berichtdoor Ikkebenikke » wo 24 november 2010, 18:40

Overigens kan een chatter na een ban altijd de operator aanspreken want een roomban is geen serverban (die kunnen wij als roomoperators niet geven (wel aanvragen overigens bij eigenaar van server).

Eerder in topic meldde yara dat er geen mogelijkheid tot hoor en wederhoor is, dat is dus niet waar.
Ze noemde phoenix als voorbeeld. Ik kan in alle oprechtheid melden dat ik phoenix na de ban ‘niet gezien heb’ , niet op chat via mij persoonlijk aanspreken; iedereen die op de chatserver is kan los van in de room zijn toch anderen aanspreken via /query [nickname], ook heb ik via forum geen pm gehad. Het gemis aan rechtvaardigheid en gerechtigheid dat yara noemt beschouw ik dus als een onware en opruiende zinsnede.[/i]

viv

Even een reactie mijnerzijds hierop. Fijn vivian dat jij de discussie dus wel wil aangaan. Zie ook mijn pm naar jou.
Aangezien ik al 2 operators had aangesproken en gevraagd om de discussie leek het mee wel voldoende om na gehoord te hebben, ik wil er niet over praten, of genegeerd te worden het er maar bij te laten.
Ik denk dus ook niet dat je opmerking van onware en opruiende zinsnede t.a.v. yara terecht is.

Groet Ikkebenikke
geluk zit in jezelf!

vivian
Berichten: 273
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 1:01
Locatie: gelderland

Berichtdoor vivian » wo 24 november 2010, 19:22

Ha ibi

ik blijf bij mijn stelling t.a.v. de zinsnede van yara.

Je hebt me de logs gestuurd van de gesprekjes na ban. de betreffende operator vertelt jou in die log dat ze nog 1 regel aan uitleg 'over waarom' wil spenderen en dat doet ze vervolgens, ze legt uit wat de reden tot ban was, die is m.i. duidelijk en ze meldt dat ze verder niet over de reden in discussie wil.
Overigens, ik zeg in mijnpost niet dat ik bereid ben de discussie aan te gaan, ik wil wel ‘het gesprek’ aangaan. Dat is m.i iets anders. De reden van ban is m.i duidelijk uitgelegd, daar valt niet verder over te discussiëren, over het al dan niet opheffen van ban is wat mij betreft wel te spreken. Ik zal je proberen op te zoeken op chatserver als ik daar ben.

Groet viv

*edit, naam van betreffende operator weggehaald
Laatst gewijzigd door vivian op do 25 november 2010, 2:17, 1 keer totaal gewijzigd.

yara

Berichtdoor yara » wo 24 november 2010, 20:00

@sailvan, begrijp jij het woord ‘libertair’ wel helemaal? Volgens de libertaire beginselen zou er niet eens een ops zijn op een chat. En als ze er wel zijn hebben ze zich aan dezelfde regels te houden. En dat gebeurt dus nu net niet. Ik noem maar een voorbeeld: het woord ‘geil’ mag niet gebruikt worden volgens een ops - het woord staat wel in de chatregels maar dat terzijde - dus word je door die ops privé aangesproken met het verzoek op je taalgebruik te letten. Dezelfde ops mag blijkbaar wel eindeloos uitweiden over haar fascinatie voor negerpikken.
Als dit allemaal kan is naar mijn mening het libertarisme ver te zoeken.

@vivian begrijp ik het nu goed dat phoenix aka ikkebenikke jou een pm heeft gestuurd waar je hier in forum aan refereert? Lijkt me ook niet echt een gewenste ontwikkeling. En wat betreft jouw opmerking dat jij wel te vinden bent op IRC, ik heb het nog niet mee mogen maken sinds de bans om jou daar te zien. En het lijkt me dat dan juist de pm-optie van het forum daar een geschikte functie kan hebben. Maar ja als daaruit dus weer dingen in het openbaar worden gebracht, vraag ik me wel weer af wat daar zo prive aan is.

yaar, die niettemin blijft streven naar rechtvaardigheid

[edit wegens storende taalfout]

vivian
Berichten: 273
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 1:01
Locatie: gelderland

Berichtdoor vivian » wo 24 november 2010, 21:03

@ yara

ook jij weet dat het woord geil in een context geen verboden woord is op de chat. de manier waarop het woord ernstig kinderachtig vele malen achter elkaar gebruikt werd, met de opzet te 'zuigen' maakte in blijkbaar in die situatie de sfeer zodanig dat er gehandeld werd.

voor wat betreft mijn refereren aan pm van phoenix,

zij meldt op forum
leek het mee wel voldoende om na gehoord te hebben, ik wil er niet over praten, of genegeerd te worden het er maar bij te laten.
ik reageer hierop (met omschrijving vanuit de oorspronkelijke log) omdat de situatie toch net iets genuanceerder in elkaar zit dan het voor de forumlezers zou lijken. ook IK streef naar rechtvaardigheid!

over (on)gewenste ontwikkeling gesproken: om hier in open chat te vewijzen naar de persoonlijke (zoals jij omschrijft) 'fascinatie' van een van de opsen (of van willekeurig wie) vind ik beneden alle peil en zeer shespot onwaardig!

voor wat betreft het feit dat je me niet gezien hebt op chatserver... ik was er toch echt en heb jou wel diverse malen op server aanwezig gezien.

en nog 1 tip
wellicht moet je het in je postings bij jezelf houden en niet volkomen onnodig spreken 'voor anderen' . ibi is een wijze vrouw die heel goed haar eigen boontjes kan doppen.

viv

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Berichtdoor Inquisitively » wo 24 november 2010, 22:24

HATSJOE.
Afbeelding


:kiss:
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » wo 24 november 2010, 22:43

Vivian, bewondering voor je houding en reactie!

Dat is vaak het probleem: Streven naar rechtvaardigheid! We denken natuurlijk állemaal rechtvaardig te zijn.
Als ik onenigheid met iemand heb dan probeer ik dat zelf op te lossen.
Soms vraag ik tips aan een ops of aan iemand die ik goed ken en waarvan ik niet het gevoel heb dat hij of zij als relnicht bekend staat.
Als ik iets voorleg doe ik dat zonder namen te noemen. Ik heb twee keer echt gedoe gehad met een vrouw die mij uiterst opdringerig vertelde dat ik uit moest gaan zoeken of ik lesbisch ben :D . Dat bepaal ik natuurlijk zelf maar het wil niet zeggen dat ik degene verbaal ga aftuigen. Je kan altijd een vraag terugstellen ook al is iemand vervelend. Er zijn veel mogelijkheden voordat je openlijk gaat gillen in de centrale…

Als vrouwen de messen slijpen, dan neem ik de kuierlatten. Ik kan er vaak geen touw aan vastknopen. En voordat je het weet heb je zelf een strop om je nek..
Kort geleden was er inderdaad ruzie. Ik bemoei me daar niet mee! Medestanders of ramptoeristen maken het vaak erger dan het al is.
Op een gegeven moment werd ik tijdens de ruzie privé benaderd met de vraag wat ik ‘dur nou van vind’ ….. Ik word dan ongevraagd betrokken in een ruzie en daar heb ik geen zin in.
Tja, misschien vind ik er wel iets van, maar wat doet het er toe?

Ik werk met pubers en die zijn zelfs in staat hun ‘gedoetjes’ op te lossen! Sterker… ze leren er ontzettend veel van!
Een verhitte discussie in de centrale vind ik niet erg! Een geil verhaal moet kunnen op een erochat...
Desalniettemin (leuk woord)… er zijn regels! De scheids beslist uiteindelijk! Sportief de bal weer op de stip zou ik zeggen.
Kom van de haverkist en probeer een beetje humor te gebruiken, het gaat tenslotte om het plezier, het lachen en de prachtige gesprekken!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » wo 24 november 2010, 23:02

Laars, wat een mooi en 'gewogen' antwoord.

=):
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

yara

Berichtdoor yara » wo 24 november 2010, 23:11

@vivian dat is dus juist mijn punt dat de ops - niet echt meelezende -ineens het woord 'geil' oppikt en zonder de context van het lopende gesprek te kennen het niet tollerabel acht (ik heb logs hoor, dus verzin het echt niet ter plekke). En tja man en paard noemen, ik ben daar niet mee begonnen, maar voel me nu ook, zonder overigens een naam te noemen, daar wel de behoefte toe.
De suggestie dat ik voor anderen zou spreken laat ik geheel voor jouw rekening.
En voorts als ik de banlist van shespot bekijk zie ik daar nergens een reden staan en bij timeout staat ook 'never'. Ik kan dat niet anders interpretern dan als een permanente ban, correct me if im wrong.

yaar, wikkende en wegende

sailvan
Berichten: 67
Lid geworden op: wo 03 januari 2007, 1:37

Berichtdoor sailvan » do 25 november 2010, 12:33

@yara,
Nogal bizar dat je me probeert in een hoek te zetten als
"dat ik het allemaal niet begrijp""
jammer.
Lees wat je wilt lezen, dat doen de meeste mensen op she merkte ik. Zonder verder interesse te tonen in wat de typer bedoelde.
-
ja, ik begrijp volkomen wat ik bedoel met libertair, en dat is wat ik totaal mis op de chat.

yara

Berichtdoor yara » do 25 november 2010, 22:23

I rest my case en wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

yaar, die gelukkig wel haar eigenwaarde kent en weet dat anderen die ook (h)erkennen

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Berichtdoor Oceann » do 25 november 2010, 23:36

Prima toch. Amen.

Oceann

Oceann
moderator
Berichten: 496
Lid geworden op: vr 10 augustus 2001, 1:01
Locatie: WvhL - Shespot Mod
Contacteer:

Berichtdoor Oceann » za 27 november 2010, 1:52

Op verzoek heropend.

Oceann

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » za 27 november 2010, 19:02

@yara,
Nogal bizar dat je me probeert in een hoek te zetten als
"dat ik het allemaal niet begrijp""
Jij mag maar in één hoek en dat is de verhalenhoek...

Schrijven kreng! :)
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 20 gasten