Voorspel...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Voorspel...

Berichtdoor Dominique » do 25 maart 2010, 19:15

ik zat wat te lezen in wat topics
onder andere dat over neuken
lees iets over voorspel
en vraag me af..

is voorspel nog wel van deze tijd?
ik bedoel
is een vrijpartij nog wel op te splitsen in voorspel, .??.., en naspel?
ik zelf ervaar het namelijk niet zo.
Als ik naar mijn vrijpartijen kijk, dan is het gewoon een fijne aaneenschakeling van liefdesuitingen.
We doen vanalles door elkaar, en zeker niet in een vaste volgorde, of volgens een bepaald patroon.
Ik herken het voorspel niet als voorspel.

Wat is dat voorspel dan eigenlijk?

mmm(denk denk)...

ben maar wat aan het filosoferen.

nog meer overdenkingen?
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » do 25 maart 2010, 19:56

Ik volg je Dominique...
Bij mij is het voorspel eerder wat er gebeurd is tijdens die dag of uren voor het "neuken".
Het weten dat er iets gaat gebeuren...het duidelijk maken hoe je je voelt enz...

Dat vrijen an sich zo in een menu gaan stoppen van voorspel-daad-naspel....

doet me denken aan een menu die je verorbert en waar is de koffie-met dan gebleven?
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » do 25 maart 2010, 20:07

Oke ik ga deels mee, maar ik moet er wel bij zeggen dat van 0-100 toch echt niet in 2 sec gebeurd is ( vluggertjes vanuit acute passie daar gelaten)...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

evy_gray
Berichten: 17
Lid geworden op: do 29 april 2010, 21:33

Berichtdoor evy_gray » do 29 april 2010, 22:16

Ik heb er ook nooit zo over nagedacht, wat voorspel is enzo. Als we vrijen duurt dat altijd wel minstens een uur. Dus eigenlijk geen vluggertjes hier. Dan heb je ook eigenlijk geen ontbreken van voorspel.

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Berichtdoor twin » vr 30 april 2010, 0:38

Bij mij betekent voorspel, elkaar tijdens de dag elkaar geile smsjes te sturen of een pakketje te laten bezorgen met een erotische inhoud zodat er een spanning opgebouwd word die later op de avond tot ontlading komt. Niet even haar tieten vastpakken en zeggen ik ben geil ga je mee naar boven dan gaan we neuken want dat gaat in ons geval niet werken, daar word ze niet nat van.
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » za 01 mei 2010, 15:28

Ligt het niet gewoon aan de definitie?

Voorspel kan zijn van in bed liggen en vozen, strelen, vingeren, oraal met als evt. doel het neuken te zijn. Soms is dat doel er niet en is dan dus dat andere geen voorspel maar puur het vrijen.
Voorspel kan ook zijn elkaar al de hele dag virtueel op te lopen geilen om zodra het kan in bed (op de bank, op tafel, in de bosje, op de achterbank van de auto) te belanden. wat er dan ook gebeurt daar.

Voorspel is ouderwets als je het bekijkt van hoe het vroeger ging: de vrouw nat genoeg (opgewonden genoeg) maken zodat er geneukt kon worden.

Sex nu is niet meer bedoeld alleen voor de voortplanting dus alle handelingen komen daarmee in een ander daglicht te staan.

Tijgertjewow
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 06 november 2009, 22:26
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Tijgertjewow » za 01 mei 2010, 17:11

Voorspel gaat bij ons ook over gewoon een lekker uitje, babbelen over sex-wat erbij komt kijken, wat we nog willen proberen, lekker uit eten gaan, een glaasje, en van 't een komt vaak het ander. Maar soms is 't ook recht-toe-recht-aan even vingeren, oraal...

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » zo 02 mei 2010, 21:08

Gisteren voorspel gehad zonder elkaar aan te raken...

We hebben de hele avond over allerlei spannende zaken gekletst, maar waren te moe voor seks (de hele dag geklust en beide helemaal kapot...). Toen we eenmaal in bed lagen, kuste lief me zomaar ineens heel heftig en binnen twee minuten waren we bezig...

Het gesprek had toch wel veel losgemaakt :lol:

Dus voor mij begint het voorspel al met de spanning die in de loop van de dag/avond/week wordt opgebouwd.
Live, Love and let BE

tukkie
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 25 december 2009, 23:32

Berichtdoor tukkie » wo 05 mei 2010, 21:51

echt romantische voorspel doen (deden) we nooit, beetje strelen of wat wel weer lekker is een massage vooraf 8) . Dan wist ik ook gelijk weer dat er weer gen**kt ging worden :lol: .

Kinky
Berichten: 207
Lid geworden op: do 07 december 2006, 14:41
Locatie: Beverwijk

Re: Voorspel...

Berichtdoor Kinky » do 06 mei 2010, 20:56

TS, ik begrijp precies wat je bedoeld. Bij ons loopt het ook door elkaar. En tja, als alles voorspel is wanneer er nog niet geneukt wordt, hoe noem je voelen en orale seks tussen het neuken in dan?

Toch bestaat voorspel wel degelijk, en daar ben ik vooral achter gekomen in mijn vorige relatie waar er vaak al heel snel geneukt werd. Vaak wel lekker hoor, maar ik had ook nog weleens last van droogheid of pijn bij het vrijen. En dat heb ik in mijn huidige relatie niet, omdat ik daar toch al veel meer opgewarmd ben voor er geneukt wordt. Wel belangrijk, vind ik zelf. En lekker. :D
:love: Liefde verandert winter in zomer

aiki_74
Berichten: 32
Lid geworden op: do 29 april 2010, 9:53
Locatie: Brabant

Berichtdoor aiki_74 » vr 07 mei 2010, 10:15

Inderdaad, voorspelt suggereert dat er iets anders is wat erna komt en beter zou moeten zijn. Die classificering van genot kan ik me niet in vinden...

Enjoy


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten