dochter betrapt met experimenteren?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Ezther
Berichten: 30
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 8:46
Locatie: breda

Berichtdoor Ezther » vr 20 maart 2009, 19:45

Mijn dochter is nu 16 maar was ook 14 toen ze voor het eerst begon met experimenteren. Volgens mij vrij normaal. Het enige waar ik wel bezwaar tegen zou hebben is het feit dat ze het met MIJN vibrator zou doen. Daar moet ze gewoon van afblijven ( wat ze ook doet hoor, ze weet niet eens dat ik er een heb)
beter een muts dan koude oren

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » vr 20 maart 2009, 19:51

mijn dochter is ook 16 op een maand na...maar heeft nog niet eens belangstelling voor jongens..laat staan voor vibrators :roll:

of ben ik nu naïef? :oops:
The music is all around us...you only have to listen..

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Berichtdoor Frans49 » vr 20 maart 2009, 20:04

Denk het niet hoor, onze dochter is 19 nu en heeft pas toen ze al ruim 18 was haar eerste vriendje gehad. En experimenteren heeft ze ook niet gedaan, terwijl haar vriendinnen wel volop bezig waren met vriendjes ed.

Moet zeggen dat er naast het sporten ook niet veel tijd overbleef :D
All I ask of living is to have no chains on me

Arjan
Berichten: 65
Lid geworden op: do 29 januari 2009, 19:34
Locatie: Niet altijd onder de zon

Berichtdoor Arjan » za 18 april 2009, 14:10

Dan beb jij een gelukkige vader :lol:
Als je dit leest, heb ik gereageerd!

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » za 18 april 2009, 15:27

Dit is inderdaad een oud topic maar het onderwerp blijft altijd wel actueel en interessant om over te hebben.

Er spelen verschillende gedachten door mijn hoofd bij het teruglezen. Mijn eigen ervaringen spelen mee, vanuit mijn eigen puberteit en vanuit de puberteit van mijn jongens. Sinds mijn vorige post zijn ze weer een paar jaartjes ouder geworden. Inmiddels 22 en bijna 21 jaar.

Met trots kan ik zeggen dat mijn man en ik een heel leuk contact hebben met ze, en vertellen ze (terloops) de één en ander. Vrijdagavond is bij ons een soort borrelavond geworden aan de eettafel, om bij te kletsen na een week van diverse werkzaamheden en studies.
Het zijn ook ideale momenten om lekker te hebben over ervaringen van vroeger en hoe meer biertjes naar binnen gaan hoe vrijer de jongens worden in het vertellen van hun verhalen.
Nu zullen er mensen zijn die grote vraagtekens zetten hierbij maar het is altijd wel reuze gezellig en zeer speciaal omdat we dan als gezin samen zijn. Liever dat ze thuis leren waar hun grenzen zijn dan buiten toch?

In ieder geval, het gebeurt regelmatig dat ze het hebben over uitgaansverhalen (ook van vroeger) met vrienden en vriendinnen. We zijn dan vaak verbaast over wat ze allemaal uitvreten (of hebben uitgevroten). Ze moeten soms lachen over sommige meiden en jongens...jongeren waarvan we nooit en echt nooit zou hebben gedacht dat ze ermee bezig zouden zijn. En ja, vaak gaat het over drinken, over flirten met elkaar, over sex, over van alles waar wij als ouders liever niet aan willen denken.
Er bestaat wel voor bijna iedereen een soort spanning tussen je hormonen volgen, mee willen doen met de groep, niet als slet gezien willen worden, een bepaalde preutsheid vanuit huis meegekregen, opstandigheid, het aftasten van grenzen...alles eigenlijk wat ik mij ook kan herinneren toen ik die leeftijd had. Wat mij wel erg goed doet is het besef dat ze uitkijken voor elkaar. De jongeren zijn soms erg fout bezig, en toch praten ze met elkaar erover en met die meisje of jongen die een beetje 'sturing' nodig heeft. Ze leren van elkaar.

Nu ben ik een type die echt nóóit zal zeggen dat mijn jongens (of dochter als ik die had) iets niet zal doen. Ik kán het nooit 100% zeker zeggen. Ik kan het hopen, ik kan erop vertrouwen, ik kan er een goed gevoel bij hebben want thuis hebben ze geen interesse. Maar wie ben ik? Per definitie ben ik de laatste die het zal weten als ze te ver gaan in het experimenteren. Zelfs wat betreft bijvoorbeeld veilig vrijen, de jongens hebben dat soort dingen met hun vader besproken. Niet dat het niet met mij kan maar zo is het altijd wel gelopen. Als ik een dochter had dan zou ze het waarschijnlijk met mij bespreken en zullen er genoeg gesprekken zijn waarvan vader waarschijnlijk niet te horen zal krijgen. Gewoon omdat het eenmaal zo gaat.

Ik weet dat ik mijn sexcapades nooit met mijn ouders besprak, mijn masturbatiesessies had ik in de douche, of in bad, of in bed. Verder was ik de nette dochter die altijd hoge cijfers haalde en nooit een vriendje had (waarvan mijn ouders wisten). ;-) Ik deed het voor het eerst toen ik 14 was. Niemand weet dat behalve één vriendin met wie ik snel daarna contact verloor omdat we verhuisde, en de man zelf natuurlijk.

Dus, wat wil ik nou eigenlijk zeggen? Niets eigenlijk behalve mijn gedachten met jullie delen.

Uiteindelijk is het hun leven, en vooral wat betreft hun sexualiteit hebben wij als ouders weinig te vertellen. Wij maken het allemaal op ons eigen manier mee. Het enige waar ik vreselijk blij om ben is dat we nooit bekrompen erover hebben gedaan. Nu is het zo dat we niet zomaar voor de jongens aan elkaar zullen friemelen, maar we knuffelen en zoenen vaak. En als er iets expliciet (geen erozender) op tv te zien is, dan laten we het gewoon staan.

De oudste zou vorige weekend naar zijn vriendin een paar uurtjes rijden hier vandaan en zou bijna te laat zijn voor de supermarkt. In een stress vloog hij de deur uit: "moet aardbeien kopen van ***, om tussen haar borsten te smeren of zo!" Daar moesten wij vreselijk om lachen, zo droog dat hij is.
Ik zou het echt niet anders willen met ze. De details bespreken we heel sporadisch en ook alleen maar als ze zelf ermee komen. Gelukkig lijken ze daar geen moeite mee te hebben.

Laagdrempeligheid is zo belangrijk, om te mogen en te kunnen praten.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

incognita
Berichten: 75
Lid geworden op: di 19 december 2006, 0:59

Berichtdoor incognita » zo 19 april 2009, 3:01

Mooi hoor!
je weet pas als je probeert

onbekende
Berichten: 23
Lid geworden op: za 24 september 2011, 23:19

Re: dochter betrapt met experimenteren?

Berichtdoor onbekende » zo 25 september 2011, 14:57

Op deze leeftijd hebben meiden veel fantasie en gedachten als het gaat om sexsuele ontwikkelingen en het doen veranderen van hun lichaam. Het is normaal, dat ze doen experimenteren, zowel met vrindinnen als vrienden. Hopelijk gebruiken ze wel een condoom.

Pas aan het einde weet je, of je dochter een relatie wild aangaan met een vriend of met vriendin. Praat erover met je dochter, en observeer haar personelijke situatie. Veel succes ermee.

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re:

Berichtdoor janfreak » zo 25 september 2011, 16:36

mijn dochter is ook 16 op een maand na...maar heeft nog niet eens belangstelling voor jongens..laat staan voor vibrators :roll:

of ben ik nu naïef? :oops:
Ik denk niet dat je naïef bent, maar meisjes zijn vaak beter op de hoogte van het bestaan van seksuele hulpmiddelen dan je denkt. Ook geen wonder want er wordt behoorlijk reclame voor gemaakt in allerlei folders. Ik denk dat je als ouder alleen maar ervoor moet zorgen dat je je kinderen goed voorlicht en verder de natuur zijn gang maar moet laten gaan. Zodra de hormonen op gaan spelen sta je verder machteloos.
Glimlach, morgen is het erger!

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Re: Re:

Berichtdoor silly » zo 25 september 2011, 16:44


Ik denk niet dat je naïef bent, maar meisjes zijn vaak beter op de hoogte van het bestaan van seksuele hulpmiddelen dan je denkt. Ook geen wonder want er wordt behoorlijk reclame voor gemaakt in allerlei folders. Ik denk dat je als ouder alleen maar ervoor moet zorgen dat je je kinderen goed voorlicht en verder de natuur zijn gang maar moet laten gaan. Zodra de hormonen op gaan spelen sta je verder machteloos.


Even offtopic..: wat ben je lang weg geweest Janfreak ..
welkom terug!!

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Re:

Berichtdoor janfreak » zo 25 september 2011, 16:51


Ik denk niet dat je naïef bent, maar meisjes zijn vaak beter op de hoogte van het bestaan van seksuele hulpmiddelen dan je denkt. Ook geen wonder want er wordt behoorlijk reclame voor gemaakt in allerlei folders. Ik denk dat je als ouder alleen maar ervoor moet zorgen dat je je kinderen goed voorlicht en verder de natuur zijn gang maar moet laten gaan. Zodra de hormonen op gaan spelen sta je verder machteloos.


Even offtopic..: wat ben je lang weg geweest Janfreak ..
welkom terug!!

Zal proberen mijn leven te beteren. :lol:
Glimlach, morgen is het erger!

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Re: Re:

Berichtdoor silly » zo 25 september 2011, 16:56

Zal proberen mijn leven te beteren. :lol:[/quote]


Je hoeft je leven niet te beteren hoor....
Maar het was me opgevallen...

t,Had gekunt dat je ziek was of i.d. :)

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Re:

Berichtdoor janfreak » zo 25 september 2011, 17:03

Zal proberen mijn leven te beteren. :lol:

Je hoeft je leven niet te beteren hoor....
Maar het was me opgevallen...

t,Had gekunt dat je ziek was of i.d. :)[/quote]

Je slaat de spijker op zijn kop, ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn gezondheid, mijn leeftijd begint me parten te spelen. Maar er is ook een bekend gezegde, een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken en ik denk dat dat ook op mij van toepassing is.
Glimlach, morgen is het erger!

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Re: Re:

Berichtdoor silly » zo 25 september 2011, 17:11

Zal proberen mijn leven te beteren. :lol:

Je hoeft je leven niet te beteren hoor....
Maar het was me opgevallen...

t,Had gekunt dat je ziek was of i.d. :)
Je slaat de spijker op zijn kop, ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn gezondheid, mijn leeftijd begint me parten te spelen. Maar er is ook een bekend gezegde, een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken en ik denk dat dat ook op mij van toepassing is.[/quote]


Nou ..gelukkig maar :)

Bound
Berichten: 44
Lid geworden op: do 03 juni 2010, 21:38

Re: dochter betrapt met experimenteren?

Berichtdoor Bound » di 27 september 2011, 18:30

was zelf ook 13 eerste x met vriendinnetje... die al veel verder was dan ik.
ze heeft mij de weg zeg maar gewezen en ben er niet slechter van geworden.
denk dat dit veel vaker voorkomt dan gedacht....
of heb ik het mis..
free your mind

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: dochter betrapt met experimenteren?

Berichtdoor janfreak » di 27 september 2011, 19:03

was zelf ook 13 eerste x met vriendinnetje... die al veel verder was dan ik.
ze heeft mij de weg zeg maar gewezen en ben er niet slechter van geworden.
denk dat dit veel vaker voorkomt dan gedacht....
of heb ik het mis..
Ik denk dat het ook bijgedragen heeft dat ouders tegenwoordig wat seks betreft meer open staan tegenover hun kinderen dan zo'n 60 jaar geleden. Toen heerste er echt een taboe op.
Glimlach, morgen is het erger!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten