niet fris....

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

KitteKat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 08 december 2005, 15:23
Locatie: Gezinsmanager omg. Breda

niet fris....

Berichtdoor KitteKat » do 12 februari 2009, 15:37

Stiekem toch 'n moeilijk onderwerp om aan te snijden..... :oops:

maar goed; komt-ie....

Ik heb een absoluut bevredigend sexleven; als ik thuisben én zolang ik niet menstrueer vrij ik dagelijks met mijn vriend. Daar ligt ook meteen het "probleem".... We gebruiken geen condooms en mijn vriend komt zo goed als altijd in mij klaar, maar na een dag of 2 ruik ik niet fris meer "daar beneden".... Tja, zeg maar vissig. Nu weet ik dat dat komt omdat de zuurtegraad van zijn zaad botst met mijn basische zuurtegraad maar daar wordt het niet frisser van....

en dan te bedenken dat ik van mezelf écht heel erg lekker (zoetig) ruik....

Iemand een idee/voorstel hoe ik zo snel mogelijk die geur kwijtraak? Ja, ik douche én ik badder maar daar krijg ik het niet genoeg mee weg...

Sorry voor het rare onderwerp. :roll:

Lieve groet,

KitteKat
If I don't meet you in this world, I'll meet you in the next.... don't be late. (Jimmy Hendrix)

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » do 12 februari 2009, 17:34

Hoe bedoel je dat je na 2 dagen niet meer fris ruikt? Als jij je die 2 dagen na de sex iederen dag goed wast en schoon ondergoed aantrekt mag ik hopen dat de boel wel weer fris is toch? :shock:

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: niet fris....

Berichtdoor Jippie » do 12 februari 2009, 22:18

als ik thuisben én zolang ik niet menstrueer vrij ik dagelijks met mijn vriend.
En waar refereer je het aan dat het van je vriend komt?
Als je een poosje geen sex hebt (week of zoiets) dan ruikt het niet vissig?

En bestaat er een basische zuurgraad? Volgens mij ben je neutraal en daar onder of boven heb je een zuur of een base.

Mijn ex had een soort vaginaal spoelgeval waar ze zich inwendig mee schoonmaakte omdat die erg gevoelig was voor schimmelinfectie.
En verder.. die gebruikte ook de wereld aan inlegkruisjes. Ik ben geen vrouw maar inlegkruisjes zijn toch voor vaginale afscheiding. En die worden dan toch meerder malen per dag ververst? Moet toch iets helpen tegen onfrisse luchtjes.

Jippie die zich op zeer glas ijs begeeft :shock:

Leighna
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 08 februari 2009, 21:56
Locatie: Zuiden

Berichtdoor Leighna » do 12 februari 2009, 22:33

Hee,
De vagina is zuur en sperma is basisch. Als dit vaak met elkaar in aanraking komt verstoor je de zuurtegraad van de vagina, en dat kan zo ruiken. (Ik weet wat je bedoelt)
Hier kan je niet zoveel aan doen, denk ik.. Behalve goed uitlekken (kan er geen ander minder vies klinkend woord voor verzinnen) en goed schoonmaken tijdens het douchen..
Ik ga wel vaak snel na de seks douchen, en dan heb ik er helemaal geen last van!

Verder heb ik ooit ergens gelezen dat je, om je zuurtegraad op peil te houden na (ongeveer) elke 4 dagen seks even een rustdag in de lassen. Maar weet niet of dat werkt, nooit geprobeerd.

Hmm.. echt veel wijzer wordt je hier denk ik ook niet van, maar in ieder geval herken ik het probleem! :)

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 13 februari 2009, 12:08

Is geen raar onderwerp hoor, ik ken het, hetzelfde luchtje.
Idd een dag, of 2 dagen na de gemeenschap.
Ik los het op door veel te spoelen met gewoon water, ook inwendig, en door gelijk na de gemeenschap naar de wc te gaan en uit te 'lekken'.
Het kan ook ontstaan doordat je een schimmelinfectie onder de leden hebt, die opspeelt na de gemeenschap doordat je xtra gevoelig bent voor zijn zaad.

Jippie, inlegkruisjes gaan vaak broeien en houden juist geurtjes en schimmelinfecties in stand.
Door artsen worden ze vaak afgeraden.

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » vr 13 februari 2009, 14:47

Is geen raar onderwerp hoor, ik ken het, hetzelfde luchtje.
Idd een dag, of 2 dagen na de gemeenschap.
Ik los het op door veel te spoelen met gewoon water, ook inwendig, en door gelijk na de gemeenschap naar de wc te gaan en uit te 'lekken'.
Het kan ook ontstaan doordat je een schimmelinfectie onder de leden hebt, die opspeelt na de gemeenschap doordat je xtra gevoelig bent voor zijn zaad.

Jippie, inlegkruisjes gaan vaak broeien en houden juist geurtjes en schimmelinfecties in stand.
Door artsen worden ze vaak afgeraden.

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Kan nog twee tips toevoegen: gebruik GEEN inlegkruisjes met parfumgeurtje (ja, die bestaan tegenwoordig) en draag katoenen onderbroeken. Verder is het tegenwoordig ook wel een beetje de tendens dat nergens meer "geur" aan mag zitten, maar dat is een andere discussie. Als je er zelf erg veel last van hebt, dan moet je er wat aan proberen te doen.

Groetjes van Monique
Afbeelding

KitteKat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 08 december 2005, 15:23
Locatie: Gezinsmanager omg. Breda

Berichtdoor KitteKat » vr 13 februari 2009, 17:31

Dank voor de reacties. Tja, dat basische verhaal even omgedraaid. Dom, sorry.

Ik ben érg schoon op mezelf (was me dagelijks minimaal één keer van onder, echter nooit met zeep) gebruik nooooooooit inlegkruisjes want daarvan krijg je volgens mijn huisarts schimmelinfecties (als je daar gevoelig voor bent, wat ik niet ben, want ik heb er nog nooit een gehad) en toch "ruikt"het.

Wat ik niet doe is meteen na het vrijen douchen en ook dat uitlekken doe ik niet voldoende. Wellicht is dat "'m"....

Mijn vriend vindt het helemaal nooit erg (het woord stinken komt niet in hem op, zegt hij) maar het vervelende is dat ik mezelf ruik en het gewoon niet lekker vind....

Toch dat uitlekken eens wat beter toepassen.

:wink:

KitteKat
If I don't meet you in this world, I'll meet you in the next.... don't be late. (Jimmy Hendrix)

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 15 februari 2009, 12:39

Dat "vissige" luchtje zal waarschijnlijk wel bij de man vandaan komen. Als een vent zich niet goed schoonhoudt als hij heeft gemasturbeerd dan gaat het al heel snel stinken.
Ik weet niet waar die lucht door veroorzaakt wordt. Misschien rottende eiwitten?
Mij is ooit eens verteld dat alles wat wij vinden dat het stinkt terug te leiden is naar een verbinding met zwavel en nog iets anders... (naam kwijt).

Zit er toevallig een Chemicus in de zaal? :roll:
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » zo 15 februari 2009, 13:39

Veel is al gezegd hierop. De pH van je vagina is laag (zuur dus), sperma hoog (basisch). Sperma gaat een reactie aan en verhoogt daarmee de zuurtegraad in je vagina. Hierdoor verandert het inwendig milieu. In het ergste geval krijgen schimmels de kans op te steken, maar ook minder erg: andere bacterieen (niet eens schadelijke hoor) krijgen meer kans. En dat geeft een andere geur.
Hetzelfde geldt voor (menstruatie)bloed, ook dat tast je zuurgraad aan. De ene vrouw kan meer hebben for so to speak, soms kan de pil ook een rol spelen daarin (snellere ontregeling)

Inlegkruisjes is absoluut uit den boze, nooit doen!

Uitplassen/uitlekken :D na de sex kan vaak al helpen, met water spoelen (evt mbv een vaginale douche) of als dat niet helpt spoelen met Lactacyd.

Het sperma van de ene man is ook meer basisch dan van de andere man (maw tast meer je eigen zuurtegraad aan).

Zelf herken ik het nu, met mijn huidige partner, alleen na mijn menstruatie, of we nu wel of geen sex hebben gehad. Dan ruik ik het en omdat ik weet wat het is, wil ik het ook niet vies noemen, het ruikt anders. Het is niet altijd maar vaak wel, 2 dgn na het stoppen met vloeien. Als dat zo is dan spoel ik 1x met lactacyd. Verder niet meer nodig.
Ander merk tampons hielp niet, wat nog ensigzins helpt is heel vaak, echt elke 2 uur, verwisselen. Ook al is het qua bloedverlies niet nodig. 's Nachts gebruik ik niks maar ik vloei dan ook minimaal dus dan kan het.

Noem het ajb ook niet vies, het is de geur van ander bacterien dan normaal.

incognita
Berichten: 75
Lid geworden op: di 19 december 2006, 0:59

Berichtdoor incognita » zo 22 februari 2009, 19:56

hier iemand die dagelijks inlegkruisjes draagt. En ik ondervind er geen hinder van.
Het viel mij ook op als manlief in mij klaarkomt dat het dan gaat ruiken.
Een vaginaaldouche wil wel wat helpen, maar ik merk dat het beter werkt als hij gewoon niet meer in mij klaarkomt, maar bv op mijn buik, borsten, gezicht, in mijn mond.
Een klein poosje nadat hij in me is klaargekomen goed spoelen met de vaginaaldouche, gevuld met lactacyd en water, werkt prima!
je weet pas als je probeert

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » di 24 februari 2009, 12:35

Een vaginaaldouche wil wel wat helpen, maar ik merk dat het beter werkt als hij gewoon niet meer in mij klaarkomt, maar bv op mijn buik, borsten, gezicht, in mijn mond.
Ik zelf moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat mijn man nooit meer diep in mij klaar zou komen. Ik vind het ook wel wat hebben om er de volgende dag op subtiele wijze nog aan herinnerd te worden :oops: .
Afbeelding

masterblue
Berichten: 42
Lid geworden op: di 10 september 2002, 1:01

Berichtdoor masterblue » wo 25 februari 2009, 8:45

miss is een bezoek aan de huisarts een idee?

Knuff
Berichten: 503
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 11:25
Locatie: Groningen

Re: niet fris....

Berichtdoor Knuff » wo 11 maart 2009, 20:55

Mijn ex had een soort vaginaal spoelgeval waar ze zich inwendig mee schoonmaakte omdat die erg gevoelig was voor schimmelinfectie.
E

Jippie die zich op zeer glas ijs begeeft :shock:
Vaginale douche heet dat :)
En ik vind het een uitkomst, idd na het vrijen maar ook na je menstruatie. Je kunt er tabletjes bij krijgen om je zuurgraad op peil te houden, maar ik gebruik hem alleen met warm water. Je kunt er gewoon 1 halen bij de drogist.

Succes :) Knuf, Knuff
Show the world the warmth of your smile.

babs31
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 21:47

Berichtdoor babs31 » vr 13 maart 2009, 22:27

ja zo'n vaginale douche gebruik ik ook.
Het is superhygienisch en makkelijk. Bij het kruidvat enzo verkopen ze ook speciale wasgel voor erin. (herhaling: LACTACID)

Die moet je dan mengen blablabla.

Het is echt supermakkelijk. Mij zie je nie meer zonder. :D
me, myself and I


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 13 gasten