Wolkersvrouwen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Bloemen
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01

Wolkersvrouwen

Berichtdoor Bloemen » di 28 oktober 2008, 8:57

Goedemorgen Shespot

Misschien even heel kort voorstellen omdat het lang geleden was dat ik hier vertoefde; Bloemen; vrouw, 42, puberdochter-bijna-vrouw en puberzoon en gehuwd (al een jaar of 16) met een zee-man (had ook Kniertje als nick kunnen nemen want zo voel ik me regelmatig)

Wolkersvrouw (een vrouw die zich niet laat belemmeren door persoonlijke schaamtegevoelens en maatschappelijke beperkingen), wat een pracht woord m.i. ( had het zelf graag willen bedenken).

Wat vinden shevrouwen (en mannen) van het woord Wolkersvrouw en zijn ze misschien zelf Wolkersvrouwen?

Bloemen-groet

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » di 28 oktober 2008, 17:57

Klinkt wel leuk, alhoewel ik de associatie met een voluptueuze, wulpse vrouw niet kan onderdrukken. Zoiets als volksvrouw..?
En in 't engels zou het 'shameless woman' zijn.

Nee, helaas, moet ik misschien wel zeggen..dat ben ik allemaal niet. Wel een Wolkersfan! En ergens misschien wel een Wolkersvrouwenfan? :oops:
Panta rhei.

Bloemen
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01

Berichtdoor Bloemen » di 28 oktober 2008, 21:35

*Grinnik*...

Dank je voor je reply Sehnsucht :-)

Zie dat is nu zo prachtig als je eens andervrouws mening vraagt, want dat heb ik nu he le maal niet, dat ik bij een Wolkersvrouw aan voluptueus (nog een prachtig woord trouwens!)denk. Aantrekkelijk is meer mijn associatie bij het woord, en vrij..vooral 'vrij'

Bloemen

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » di 28 oktober 2008, 21:47

*hihi* :wink:

Ja, vrij...vrij...!
Hallo? Dat is inderdaad een ander dingetje, Kniertje...
Vrij en onomwonden, vrij en bandeloos, vrij en vrijgevochten..aaah! Jazeker! Zeer aantrekkelijk!

Maar ja, de vis wordt duur betaald..

Het moet toch geweldig zijn om je een Wolkersvrouw te voelen?
Is dat dan ook niet zo eentje die één met de natuur is en alles en dergelijke en dat soort dingen? Zo'n vrouw die in een duinpannetje...of misschien muizen in een koekepannetje...?

Vertel es?
Welke Wolkersvrouw heb je voor ogen?
Wie ben je?? :D
Panta rhei.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Re: Wolkersvrouwen

Berichtdoor Shazzz » di 28 oktober 2008, 22:06

Wolkersvrouw (een vrouw die zich niet laat belemmeren door persoonlijke schaamtegevoelens en maatschappelijke beperkingen), wat een pracht woord m.i. ( had het zelf graag willen bedenken).



Bloemen-groet

Zou het niet zo zijn dat in iedere vrouw wel een Wolkersvrouw huist? Bewust of onbewust? Geen schaamtegevoelens of maatschappelijke beperkingen te hoeven voelen?

Ik denk het wel. :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Bloemen
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01

Berichtdoor Bloemen » di 28 oktober 2008, 22:41

Sehnsucht.. als ik heel heel eerlijk en vrij en kwetsbaar ben las ik in eerste instantie wol-kers-vrouw , wat zou wol kers zijn, hoe ziet het er uit, kun je dat eten flitste door mijn brein ...*irritant luide lach*.. (ik heb een hinderlijke afwijking met flora!)

Misschien heeft je assosiatie met voluptueus wel meer te maken met het woord Bloemen dan met het Wolkersvrouwenwoord :-)
You would be suprised irl! Alles behalve Karin, hoewel ik dan wel weer van haar hou! Zij is voor mij een bewonderingswaardige vrouw. Sterk, stoer, voluptueus en..vrij..lijkt mij!

Ik wens mezelf wel als Wolkersvrouw. Maar het voelt haast wat arrogant dat van jezelf te denken.

Shazia, ook jij bedankt voor je reply. Inderdaad, het zit vast in elke vrouw, maar.. mag het er ook uit? Durf je het er uit te laten, en is het wenselijk het eruit te laten? No idea...

Bloemen

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » wo 19 november 2008, 23:20

Hallo Bloemen... ik herinner me je nog. Genoot van je postings vroeger... het humorvolle wel en wee van een bloemenvrouw... zo heerlijk relativerend.

Waarom voelt het arrogant om je wolkersvrouw te noemen?
Gossie... Wolkers zou trots zijn wanneer jij zijn naam op deze wijze zou dragen :wink:


Ik heb het omslag van zijn boek 'Zomerhitte' al lange tijd naast mijn bed. Met daarnaast een foto van mijzelf als kind. Op het strand, naakt, armen wijd, gezicht naar de zee, buik vooruit en haren in de wind,... stralend .. vrij en gelukkig. Een foto gemaakt door mijn vader.
De blik op deze twee portretten met zoveel overeenkomst herinnert mij iedere avond weer aan mijn innerlijke zelf.


Ik was een wolkersmeisje.. een wolkersvrouw in de dop.
Maar ach... het leven ... repressie, dwang tot aanpassing en nood tot conformeren. Zo gaat dat.

Tot ik 50 werd. The hell with it ! Eens een wolkersvrouw altijd een wolkersvrouw. Die kun je tam houden maar nooit temmen.

En zo is dat.


:wink:


Afbeelding


Melixande*

Brood
Berichten: 404
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: Flevoland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Brood » za 22 november 2008, 3:00

Wolkersvrouwen, waarachtig Bloemen, het is niet simpel

Ze zijn vol leven en plezier, maar ook zo vol complexen
Ik ken er veel en eigenlijk niet een
Want een Wolkersvrouw is toch anders dan de anderen
Een misterie en wellicht
lijkt ze ook een beetje op heksen

Die vrouw die in het maanlicht op de pier haar man uitzwaait
Of iets onhandig is met de rits
Of een vaas met urine vult
Je weet niet wie ze is of wat ze wil

Ze is zo vrouw zo absoluut vrouw, dat man als man verloren is
Tot hij haar liefdevol loslaat en dan geniet
Want Wolkersvrouw is vrouw en meer dan dat
Als man is dat gewoon teveel
maar niettemin het beste

Broodje, kan Wolkers wel waarderen
Brood, worst case scenario;-)

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 22 november 2008, 10:48

bij de naam Wolkers denk ik alleen maar aan een vieze oude man en een waardeloze prutfilm met slecht acteerwerk die "Turks fruit" heet. Wat een hopeloze bagger met achterlijke overbodige naaktscènes gewoon om maar bloot te laten zien.
Met Wolkers en Verhoefen heb ik helemaal niets..

De naam Wolkersvrouwen bezorgd mij dan ook buikkrampen.. is er geen andere naam te bedenken?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » za 22 november 2008, 14:26

bij de naam Wolkers denk ik alleen maar aan een vieze oude man en een waardeloze prutfilm met slecht acteerwerk die "Turks fruit" heet. Wat een hopeloze bagger met achterlijke overbodige naaktscènes gewoon om maar bloot te laten zien.
Jammer dat het in jouw ogen overbodige bloot je kennelijk hindert in het doordringen tot de kern van het verhaal.
Met Wolkers en Verhoefen heb ik helemaal niets..
Zoveel is duidelijk. ;) De man heet overigens VerhoeVen.
I'm a creationist... I believe man created God.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 22 november 2008, 17:34

Jammer dat het in jouw ogen overbodige bloot je kennelijk hindert in het doordringen tot de kern van het verhaal.
ja, ik zal wel heel veel missen.. en wat is die kern dan wel niet ..meneer Bi?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » za 22 november 2008, 18:02

hier wat leesvoer voor je jippie : http://www.kb.nl/dossiers/wolkers/index.html
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » za 22 november 2008, 18:04

ja, ik zal wel heel veel missen.. en wat is die kern dan wel niet ..meneer Bi?
Als jij te belazerd bent om op een normale toon tegen mij over deze film te praten, ga je dat maar lekker zelf opzoeken.
I'm a creationist... I believe man created God.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » za 22 november 2008, 19:24

Oh? en wat is dan een normale toon?
elitair gezwam van een geitenwollensok? (die het zelf ook niet snapt maar er graag bij wil horen)

Ik vind de film Turks Fruit een waardeloze prutfilm met slecht acteerwerk en een slechte regie.
Dat is vrijheid van meningsuiting geloof ik.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » za 22 november 2008, 19:40

Het gaat me niet om jouw mening over die film, die zal me inderdaad worst zijn. Vrijheid van meningsuiting, wat je zegt. Maar waarom ik de moeite zou moeten nemen om mijn kijk op deze film met jou te delen als jij mij op denigrerende toon met "Meneer Bi" meent te moeten aanspreken ontgaat mij geheel. Dat ik dan ook nog voor elitair zwammende geitewollensok uitgemaakt wordt (ik ben in mijn leven al voor veel dingen uitgescholden, maar geitewollensok is nieuw voor mij) doet mij niet bepaald mijn mening veranderen.
I'm a creationist... I believe man created God.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten