geen verlangen naar mijn nu reeds 7 maanden zwangere vrouw

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

geen verlangen naar mijn nu reeds 7 maanden zwangere vrouw

Berichtdoor denkende mens » ma 29 september 2008, 21:34

hallo iedereen.
Het is al weer een tijdje geleden dat ik op dit forum ben langsgeweest maar vond terug eventjes een reden om binnen te springen.

Mijn vrouw is nu 7 maand zwanger en ik moet zeggen dat er iets heel vreemd aan de gang is. voo het eerst in jaren voel ik geen seksueel verlangen naar haar. Dat duurt nu al een kleine twee maand. Hoe komt dit?
En wat kan ik er aan doen ant mijn vrouw begint er onder te lijden.
Bedankt
Gelukkig ben ik een denkend mens

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen verlangen naar mijn nu reeds 7 maanden zwangere vro

Berichtdoor Thomas_K » ma 29 september 2008, 21:38

En wat kan ik er aan doen ant mijn vrouw begint er onder te lijden.
Misschien een beetje minder masturberen?

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Re: geen verlangen naar mijn nu reeds 7 maanden zwangere vro

Berichtdoor denkende mens » ma 29 september 2008, 21:41

En wat kan ik er aan doen ant mijn vrouw begint er onder te lijden.
Misschien een beetje minder masturberen?
moet ik dat als een ernstig antwoord beschouwen?
Gelukkig ben ik een denkend mens

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: geen verlangen naar mijn nu reeds 7 maanden zwangere vro

Berichtdoor Thomas_K » ma 29 september 2008, 21:48

moet ik dat als een ernstig antwoord beschouwen?
Nee hoor. Het was maar een eerste gedachte. Als een man niet seksueel verlangt naar zijn vrouw, dan verlangt hij vaak ergens anders naar. En dat kan het seksuele verlangen weer in de weg zitten.

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » ma 29 september 2008, 21:48

gefeliciteerd met de op komst zijn gezinsuitbreiding!

Volgens mij komt het vaker voor dat mannen hun zwangere vrouw niet meer sexueel aantrekkelijk vinden. Dat heeft, dacht ik, te maken met het feit dat haar lichaam momenteel in de eerste plaats de broedplaats voor de baby is. Haar lichaam is in eerste instantie bezig met zorgen voor de baby. Het kan zijn dat jij als man, (onbewust) dat lichaam niet wil belasten met iets dat energie en zorg en aandacht bij de baby vandaan kan halen. Het kan zijn, dat je haar (onbewust) nu niet ziet als partner, maar als moeder van je kind.

Ik denk dat er niks geks aan is.

Hoe je het oplost? Ik vrees niet.... om de buik is niet meer heen te kijken bij 7 maanden en dat zal de komende maanden alleen nog maar moeilijker worden...

Probeer naar haar te kijken als vrouw, niet als partner, moeder, maatje etc. Wellicht dat je dan ook haar sexuele aantrekkelijkheid weer ziet.

Hoe is zij er zelf onder momenteel?

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » ma 29 september 2008, 22:18

Ik herken wel wat in wat pipje zegt,er zijn heel wat mannen die ook een zekere vorm van breekbaarheid ervaren. Kan het wel en is het niet raar enz enz.. De keerzijde is er ook, ik ken een heel aantal mannen die juist zwangere vrouwen erg sexy en opwindend vinden.

Geef haar aandacht en blijf praten... meer kan je niet doen en weet dat dit geen blijvende toestand is ( dat zwanger zijn) aandacht is een hele goede vervanging voor geen sex...

sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » ma 29 september 2008, 22:21

gefeliciteerd met de op komst zijn gezinsuitbreiding!

Volgens mij komt het vaker voor dat mannen hun zwangere vrouw niet meer sexueel aantrekkelijk vinden. Dat heeft, dacht ik, te maken met het feit dat haar lichaam momenteel in de eerste plaats de broedplaats voor de baby is. Haar lichaam is in eerste instantie bezig met zorgen voor de baby. Het kan zijn dat jij als man, (onbewust) dat lichaam niet wil belasten met iets dat energie en zorg en aandacht bij de baby vandaan kan halen. Het kan zijn, dat je haar (onbewust) nu niet ziet als partner, maar als moeder van je kind.

Ik denk dat er niks geks aan is.

Hoe je het oplost? Ik vrees niet.... om de buik is niet meer heen te kijken bij 7 maanden en dat zal de komende maanden alleen nog maar moeilijker worden...

Probeer naar haar te kijken als vrouw, niet als partner, moeder, maatje etc. Wellicht dat je dan ook haar sexuele aantrekkelijkheid weer ziet.

Hoe is zij er zelf onder momenteel?
zij heeft relatief weinig last van de zwangerschap en laat vaak blijken dat ze zin heeft. Maar ik ga er veel te vaak niet op in omdat ik er gewoon "mijn hoofd niet bij heb".
Ik zal je raad volgen, en hopelijk wordt het gauw beter. Ik wil haar nameijk zeker niet kwetsen. Het vreemde is ook dat ze nog nooit zo mooi is geweest. En toch is dat verlangen er niet. Zo bizar
Gelukkig ben ik een denkend mens

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » ma 29 september 2008, 22:22

ons kindje is ook heel actief in mijn vrouws buikje. Ze is heel "aanwezig" wat me soms een vreemd gevoel heeft, zeker als we intiem zijn.
Gelukkig ben ik een denkend mens

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » di 30 september 2008, 10:26

Denkende mens, ik denk dat er niks bizar is aan wat je nu doormaakt. Het kan alles te maken hebben met jouw voorbereiding op het vaderschap, de nieuwe rol van vader, hoe gaat straks je rol als echtgenoot eruit zien, wat verandert er wel en niet?

Wat bedoel je met "je hoofd er niet bij hebben"? Heb je het te druk met andere zaken, of zie je alleen maar een beeldschone zwangere vrouw met jullie kindje (dochtertje??) in de buik?

Echt, ik geloof dat er niks mis is met hoe jij de sexualiteit nu (niet) beleeft.

Mist je vrouw de sex? Snapt ze je? Praten jullie er wel over?

Kuifje69
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 01 september 2008, 14:14
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Kuifje69 » di 30 september 2008, 10:45

Ik heb dit nog al gehoord van aanstaande vaders, uitzonderlijk lijkt het me niet.
Vaak heeft een vrouw in die periode juist een verhoogd libido en dat kan dan wel voor spanning zorgen als het bij de man net andersom is. Praat er over met haar en doe wat extra moeite, voor haar. Ik denk dat het voor mannen sowieso gemakkelijker is om seks te hebben, zelfs als hun hoofd er niet echt naar staat.
Geef haar vooral niet de indruk dat je haar seksueel niet aantrekkelijk zou vinden.

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » di 30 september 2008, 15:31

Geen ervaring met zwanger zijn.
Maar als ik het zo lees vind ik het hélemaal niet gek hoe jij er nu over denkt.
Je vrouw maakt een periode door waar haar lichaam met héle andere dingen bezig is, voor jullie kindje te zorgen.

Als ik het zo lees heb ik het idee dat jij meer bezig bent met dát stukje als met sex met je vrouw.
Wel heel vervelend dat je vrouw nu juist wel wil.

Praat er open over. Succes voor je vrouw met de laatste loodjes.
Vind het wel mooi om te lezen dat je je vrouw nu juist heel mooi vind nu ze zwanger is. :wink:

@NNa
Berichten: 1252
Lid geworden op: do 28 september 2006, 8:37
Locatie: brabant

Berichtdoor @NNa » di 30 september 2008, 16:11

Toen ik zwanger was had mijn man precies hetzelfde. Hij vond mij buik op zich prachtig, met een hoog aaibaarheids gehalte..maar seksueel aantrekkelijk..nee dat niet meer.

Ik had daar in eerste instantie best wel moeite mee. Ik had nog meer zin dan anders en wilde graag mooi en aantrekkelijk voor hem zijn. Maar dat lukte dus niet. Hij vond het gewoon niet aantrekkelijk en dat is ook niet meer veranderd tijdens de zwangerschap. We hebben wel tot het einde toe seks gehad waarin ik meestal het initiatief nam en waar hij toch ook wel heel erg van genoot. Wij hielden er ons ook aan vast dat de aantrekkelijkheid na de zwangerschap wel weer terug zou komen en dat is ook gebeurd. Daarnaast hoef je je ook niet altijd te focussen op de daad zelf. Gewoon lekker samen zijn en genieten van elkaar en de intimiteit is ook al heerlijk. En vaak werkt dat ook als opwarmer voor meer.

Hij is er altijd wel heel open over naar mij toe geweest. En dat heb ik altijd heel prettig gevonden. We hebben er daarom ook veel lol om gehad en we hebben beide ons best gedaan om er toch iets van te maken, en dat is gelukt. Nu kijken we er allebei goed op terug en kon ik mijn niet aantrekkelijk zijn voor hem goed relativeren waardoor ik geen vervelend gevoel had.
Leven is het Zijn in jezelf durven toelaten.

denkende mens
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 01 december 2002, 2:01

Berichtdoor denkende mens » di 30 september 2008, 16:45

Jeetje, bedankt allemaal . Elk antwoord kan ik een plaats geven. Dit helpt me echt.
Om op jullie vragen te antwoorden. Daar kan ik eigenlijk kort in zijn. Ik heb er moeite mee om het met haar te bespreken omdat ik niet weet of wist hoe ik het haar moest duidelijk maken dat ik momenteel geen sexeel verlangen voel. Ik heb inderdaad alleen maar oog voor haar buikje. Ik ben er ook vrij zeke van dat dat verlangen wel zal terugkomen eens het buikje terug weg is.
Ik zal het deze avond eens in alle openheid met haar bespreken.

Thomas_K, @NNa, Puppie, Kuifje69, pipje, savanne, hartelijk dank voor julie tijd en jullie raad.
Ik houd jullie op de hoogte.
Gelukkig ben ik een denkend mens

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Berichtdoor akelei » wo 01 oktober 2008, 2:06

Sommige mannen maken een verschil tussen Moeder en Minnares.

Wie ze beminnen en met wie ze seks hebben, die kan geen moeder voor kinderen zijn.

Omgekeerd kan de moeder ook geen minnares zijn.

In hun ogen is het een vervuiling van de rol.

Waarom vind jij je vrouw niet seksueel aantrekkelijk? Is het vanwege haar buik, of vanwege de rol die ze nu heeft?

edwin29
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 25 januari 2006, 0:52

Berichtdoor edwin29 » wo 01 oktober 2008, 7:35

Hier een omgedraaide situatie maar misschien kun je er wat mee,

mijn vrouw is nu 6 maanden zwanger waarvan al ruim 4 maanden geen enkele behoefte aan seks meer. Ik respecteer dat en wij knuffelen meer en bevredigen elkaar regelmatig met de hand. Tuurlijk soms moeilijk uiteindelijk is het het waard!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 12 gasten