De pil & zwanger worden?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

De pil & zwanger worden?

Berichtdoor Goddess » wo 23 juli 2008, 19:50

Lieve Shespotters,

Ik maak mij een beetje druk, waarschijnlijk om niks. Maar wil toch even mijn verhaal kwijt.

Ik ben eergisteren zomaar opeens flauwgevallen. Ik was gewoon 's morgens op weg naar de bakker, het stortregende en toen ik even moest stilstaan begon ik opeens misselijk en duidelijk te worden, vlekjes voor mijn ogen... Voor ik het wist was alles zwart voor mijn ogen, kon ik niet meer op mijn benen staan en lag ik daar... tot de ambulance kwam. Daar hebben ze wat onderzoekjes gedaan.

Alles was goed, mijn suiker, bloeddruk, ze konden niks raars vinden. Ik was ook niet grieperig ofzo, geen alcohol of drugs, voelde me de voor ik wegging nog hartstikke goed. Heb geen ziektes, slik geen medicijnen, enkel de pil. Dus ik kreeg het advies om mijn werk af te bellen, thuis uit te rusten en als het nog een keer voor kwam toch even naar de huisarts te gaan voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Want ze vonden het toch wel vreemd voor een gezonde meid van mijn leeftijd.

Waar ik mij nog het meeste zorgen om maakte, was dat ze het steeds maar over mijn cycles hadden, dat ik die toch maar goed in de gaten moest houden. Ik weet ook dat mijn moeder regelmatig flauwviel tijdens haar zwangerschap, en dat dat idd een verklaring kon zijn. Maar ik ben dus aan de pil! Bij mijn weten heb ik niks fout gedaan. Ja, de 2e week een keer een pil te laat ingenomen, maar in de 2e week kan dat geen kwaad (volgens de bijsluiter). En mijn stopweek overgeslagen, maar ook dat zou geen invloed mogen hebben.

Ik moet dus vandaag of morgen ongesteld worden, hooguit overmorgen. En met de dag ga ik toch meer twijfelen. Normaal heb ik toch al heel wat afscheiding (vaak al wat donkerder van kleur) een paar dagen voor mijn menstruatie, nu vrijwel niets. En als ik in mijn vagina voel is het vocht gewoon doorzichtig-wit, nog niets wat wijst op een aankomende menstruatie. Ja, waarschijnlijk zie ik nu van alles wat er niet is, maar ben toch wel geschrokken door wat er maandag gebeurd is.

Geen idee eigenlijk wat ik hiermee wil zeggen of vragen, denk dat ik gewoon even mijn gedachten wil delen.

Kus Goddess :kiss:

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » wo 23 juli 2008, 20:14

Even rustig afwachten maar dan lijkt me....
Maar ik kan me de zorgen wel voorstellen :)
Take care in de duisternis... (wat heb je daar toch mee.... offtopic ja)

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Berichtdoor Goddess » wo 23 juli 2008, 20:20

Even rustig afwachten maar dan lijkt me....
Maar ik kan me de zorgen wel voorstellen :)
Thanx
Take care in de duisternis... (wat heb je daar toch mee.... offtopic ja)
Zie mijn website ;)

Luca
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 26 maart 2008, 15:15
Locatie: de Kempen

Berichtdoor Luca » wo 23 juli 2008, 20:20

Dag Goddess,

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt, hoogst waarschijnlijk om niets zoals je aangeeft...

Had je wel al iets gegeten? Of lag het ontbijt nog bij de bakker te wachten? Flauwvallen hoeft niet samen te hangen met een zwangerschap. Dat ze bij een vrouw in de vruchtbare leeftijd nagaan of er een zwangerschap is, lijkt me normaal. Maar om alle twijfels van je af te schudden kan je best een zwangerschapstest doen of naar een gyneacoloog gaan voor een echo. Dan weet je met zekerheid of er wel of niet een vruchtje is...

Ik zou er niet van versteld staan dat je menstruatie nu uitblijft door de stress en twijfels...
Zelf ben ik ook wel eens flauw gevallen toen ik van in de felle zon naar de donkere garage ging. Of te snel opstaan...
De kans dat je zwanger bent lijkt me miniem... maar de stress dat het mogelijk is om zwanger te zijn terwijl je er nog niet klaar voor bent kan wel groot zijn...

Groetjes!

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » wo 23 juli 2008, 20:21

@ Goddes

Eh ja, dat had ik al gedaan guppie ... :lol:

JustMyself
Berichten: 422
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:39

Berichtdoor JustMyself » wo 23 juli 2008, 20:49

Nu wil ik je niet bang gaan maken, maar mij is het 2 keer overkomen. Alles op tijd en toch zwanger.

Maar je hebt al een test gedaan als ik het goed begrijp? En anders voor de zekerheid er gewoon eentje doen. Je kunt ze vanaf de eerste dag vanaf je normale menstruatie al doen!

Sterkte!

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Berichtdoor Goddess » wo 23 juli 2008, 21:38

Had je wel al iets gegeten? Of lag het ontbijt nog bij de bakker te wachten? Flauwvallen hoeft niet samen te hangen met een zwangerschap.
Ik was idd onderweg naar mijn ontbijtje. Maar het was nog ochtend, was net wakker. Dan is het toch niet normaal dat je flauwvalt als je even naar de bakker gaat? Mijn suikergehalte was ook normaal. Als het daardoor zou komen, zou mijn suiker toch aan de lage kant moeten zijn?
Dat ze bij een vrouw in de vruchtbare leeftijd nagaan of er een zwangerschap is, lijkt me normaal. Maar om alle twijfels van je af te schudden kan je best een zwangerschapstest doen of naar een gyneacoloog gaan voor een echo. Dan weet je met zekerheid of er wel of niet een vruchtje is...

Ik zou er niet van versteld staan dat je menstruatie nu uitblijft door de stress en twijfels...
Ja, het is nu gewoon maar afwachten. Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben, doe ik nog een test. Mocht daar niks uitkomen, dan zal ik het weekend wel ongesteld worden neem ik aan.
Zelf ben ik ook wel eens flauw gevallen toen ik van in de felle zon naar de donkere garage ging. Of te snel opstaan...
De kans dat je zwanger bent lijkt me miniem... maar de stress dat het mogelijk is om zwanger te zijn terwijl je er nog niet klaar voor bent kan wel groot zijn...

Groetjes!
Te snel opstaan, warmte, teveel inspanning zonder te eten, dat is allemaal niet echt aan de orde. Daarom vind ik het ook zo raar. Een stukje rustig fietsen op maandagmorgen, na een weekendje niks-doen, geen stress, geen warmte (alleen maar een hoop regen en koude wind)...
Nu wil ik je niet bang gaan maken, maar mij is het 2 keer overkomen. Alles op tijd en toch zwanger.

Maar je hebt al een test gedaan als ik het goed begrijp? En anders voor de zekerheid er gewoon eentje doen. Je kunt ze vanaf de eerste dag vanaf je normale menstruatie al doen!

Sterkte!
Ja, ik heb al twee testjes gedaan, beiden negatief. Maar aangezien mijn menstruatie meestal woensdag of donderdag komt is de kans groot dat het nog niks aangeeft. Dus morgen even afwachten, en anders overmorgen weer een testje.

Iets in mij zegt dat er wel echt iets aan de hand is. Gewoon een gevoel. Misschien een gevoel die gestuurd word door onzekerheid, maar toch... kan de gedachte niet uit mijn hoofd zetten. Wachten is echt vreselijk. Wel heel lief dat er mensen met mij meedenken, bedankt daarvoor!

Kus Goddess :kiss:

JustMyself
Berichten: 422
Lid geworden op: ma 05 mei 2008, 16:39

Berichtdoor JustMyself » wo 23 juli 2008, 22:17

Ik was idd onderweg naar mijn ontbijtje. Maar het was nog ochtend, was net wakker. Dan is het toch niet normaal dat je flauwvalt als je even naar de bakker gaat? Mijn suikergehalte was ook normaal. Als het daardoor zou komen, zou mijn suiker toch aan de lage kant moeten zijn?
Heeft niet alleen met het glucose gehalte te maken, maar ook met het hb gehalte. (ijzergehalte)
Ben je naar de SEH geweest? hebben ze daar nog testen gedaan?


Als jij het gevoel hebt... dan uhm... is het meestal wel waar.. (komt me namelijk errug bekend voor!)

Hoe sta je er eigenlijk tegenover?

J.E.
Berichten: 244
Lid geworden op: za 26 mei 2007, 12:02

Berichtdoor J.E. » wo 23 juli 2008, 22:33

Huisarts en ziekenhuispersoneel stellen die vragen ook omdat het bij de procedure hoort. Als het dit niet is, zou dit of dat het kunnen zijn, alle zaken die niet relevant blijken te zijn kunnen ze dan uitsluiten. En laat nu net het onderwerp 'eventueel zwanger zijn' ook aan de orde komen en kan men dit zo 1, 2, 3 niet uitsluiten... gaan inderdaad vast en zeker de zenuwen door je lijf, omdat je je dat waarschijnlijk niet verwacht, zeker niet als je de pil slikt. Wacht maar gewoon af, want hoe meer je het in je hoofd haalt hoe meer het zo gaat voelen :lol: :wink: alsof je inderdaad zwanger bent... Kan altijd zo zijn, maar toch... maak je ondertussen niet zo druk, al kan ik het mij wel voorstellen hoor :D. En inderdaad... van stress wil de mentruatie nog weleens verlaat worden of minder zijn!!! Bekend fenomeen volgens mij.
Succes in ieder geval

J.E.
Op unieke momenten van volmaakte openheid kun je je geest ervaren als ruimte.

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Berichtdoor Goddess » wo 23 juli 2008, 22:36

Hoe sta je er eigenlijk tegenover?
Het is zeker niet het perfecte tijdstip, en vooral mijn vriend is er nog echt absoluut niet aan toe. Hij is alleen de weekenden thuis. Financieel gaat het niet super... Dus wat dat betreft zou ik liever wachten. Ik heb wel een kinderwens hoor, maar dan over een paar jaar. Wanneer mijn lief zijn eigen bedrijfje heeft, dichter bij huis. En wanneer het financieel allemaal beter gaat. En we in een leuker dorpje wonen. Dan pas willen we er echt over na gaan denken eigenlijk.

Maar ALS de natuur bepaald dat dit het juiste moment is, terwijl we niet zo'n frequent sexleven hebben en ik al jaren aan de pil ben. ALS de natuur bepaald dat dit toch het juiste moment is, dan vertrouw ik daarop.

Dus als de test negatief is en ik deze week ongesteld word, mag iedereen me feliciteren. 8)
En als de test positief is :shock: ...dan nog steeds. :lol:

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 23 juli 2008, 22:46

:) Nou, bij voorbaat gefeliciteerd dan maar Goddess. ;)

Trouwens, ik las dat je schreef dat in de bijsluiter staat dat de 2 week pilweek niet zo erg is om een pil te vergeten maar die 2e week is wel doorgaans de eisprongweek hoor.
Heb je trouwens geen griep, diaree, antibiotica of last van overgeven gehad de afgelopen pilperiode? Ook dat kunnen oorzaken zijn van verminderde veiligheid bij de pil.
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Berichtdoor Goddess » wo 23 juli 2008, 23:08

Huisarts en ziekenhuispersoneel stellen die vragen ook omdat het bij de procedure hoort. Als het dit niet is, zou dit of dat het kunnen zijn, alle zaken die niet relevant blijken te zijn kunnen ze dan uitsluiten. En laat nu net het onderwerp 'eventueel zwanger zijn' ook aan de orde komen en kan men dit zo 1, 2, 3 niet uitsluiten... gaan inderdaad vast en zeker de zenuwen door je lijf, omdat je je dat waarschijnlijk niet verwacht, zeker niet als je de pil slikt. Wacht maar gewoon af, want hoe meer je het in je hoofd haalt hoe meer het zo gaat voelen :lol: :wink: alsof je inderdaad zwanger bent... Kan altijd zo zijn, maar toch... maak je ondertussen niet zo druk, al kan ik het mij wel voorstellen hoor :D. En inderdaad... van stress wil de mentruatie nog weleens verlaat worden of minder zijn!!! Bekend fenomeen volgens mij.
Succes in ieder geval

J.E.
Ja, I know... daarom neem ik het gevoel dat er echt iets aan de hand is ook niet al te serieus. Want iets aanvoelen en iets dat in je hoofd blijft spoken is soms erg moeilijk uit elkaar te houden. ;)

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Berichtdoor Goddess » wo 23 juli 2008, 23:13

:) Nou, bij voorbaat gefeliciteerd dan maar Goddess. ;)

Trouwens, ik las dat je schreef dat in de bijsluiter staat dat de 2 week pilweek niet zo erg is om een pil te vergeten maar die 2e week is wel doorgaans de eisprongweek hoor.
Hoe dat precies zit weet ik niet. Maar volgens de bijsluiter en huisarts is het in de tweede week geen probleem als je 1 pil te laat neemt, ook niet als dat betekend dat je 2 pillen tegelijk neemt.
In week 1 moet je in dat geval direct contact opnemen met de huisarts (morning-after pil).
In week 3 kun je evt. de stopweek vervroegen. Zo heb ik het iig altijd geleerd.
Heb je trouwens geen griep, diaree, antibiotica of last van overgeven gehad de afgelopen pilperiode? Ook dat kunnen oorzaken zijn van verminderde veiligheid bij de pil.
Nee, niet geen van deze dingen gelukkig.

Luca
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 26 maart 2008, 15:15
Locatie: de Kempen

Berichtdoor Luca » do 24 juli 2008, 0:08

Proficiat alvast! Sterk van je dat je aanvaardt wat er ook komt! De natuur is soms eigenwijs, of je bent een supper vruchtbare vrouw. Ik ben wel nieuwschierig geworden of je gevoel klopt.

Hoeveel was je trouwens te laat ongeveer met het nemen van de pil in die tweede week?

De ene zwangerschapstest is trouwens gevoeliger dan de andere. Maar dewelke nu het gevoeligst is, kan ik je zo niet zeggen. Ook al staat er op de bijsluiter dat je op ieder moment van de dag de test mag doen, 's morgens is de concentratie HCG toch hoger. Mss dan wel positief?!

Dat je glycemie nl was volgend de normaalwaardes van een nuchtere suikerspiegel is wel goed. Maar het kan toch te weinig voor je persoonlijk geweest zijn. Het hoeft op zich niets vreemds te zijn om flauw te vallen. Het blijft een natuurlijke reactie van moeder natuur. Maar wel een heftig , die je en de omstaanders serieus kunnen doen schrikken.

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Berichtdoor Goddess » do 24 juli 2008, 9:12

Ik heb net weer een test gedaan: negatief
Maar nog geen menstruatie dus ik wacht het af.
Proficiat alvast! Sterk van je dat je aanvaardt wat er ook komt! De natuur is soms eigenwijs, of je bent een supper vruchtbare vrouw. Ik ben wel nieuwschierig geworden of je gevoel klopt.
Als dat gevoel klopt zal het zeker niet makkelijk worden. En geen idee of vriendlief het kan accepteren. Maar dat is ALS, dat is wel erg vooruit denken.
Hoeveel was je trouwens te laat ongeveer met het nemen van de pil in die tweede week?
Volgens mij bijna een dag, maar precies weet ik dat niet meer.
Dat je glycemie nl was volgend de normaalwaardes van een nuchtere suikerspiegel is wel goed. Maar het kan toch te weinig voor je persoonlijk geweest zijn. Het hoeft op zich niets vreemds te zijn om flauw te vallen. Het blijft een natuurlijke reactie van moeder natuur. Maar wel een heftig , die je en de omstaanders serieus kunnen doen schrikken.
Ja, maar wel een reactie die aangeeft dat er iets aan de hand is denk ik.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten