Reiki?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Lux

Berichtdoor Lux » zo 16 december 2007, 13:17

**
Laatst gewijzigd door Lux op di 23 maart 2010, 2:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Ladyxxx
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 0:21

Berichtdoor Ladyxxx » zo 23 december 2007, 11:31

voor een "levensenergie" waarvan je nooit met zekerheid weet waar uit de kosmos die vandaan komt (want in tegenstelling tot magnetiseren is het niet energie vd behandelaar zelf die gegeven wordt), of van welk soort wezens uit de kosmos..


Ik heb al sinds ik mij kan heugen "iets" in mijn handen. Dat "iets" is wat jij ws magnetiseren noemt... maar dat is geen energie welke vanuit mijzelf komt. Als ik deze energie toe wil passen, of in combinatie met reiki energie vraag ik altijd aan god of hij mij dat wil toestaan en mij zou willen ondersteunen... in mijn beleving zijn beide vormen zuivere energie en niet de hoofdpijnen van de buurman.

Het spijt mij te lezen dat je van reiki "zweverig" van werd, ik (wij ..mijn man en ik) zijn juist heel erg terug gekomen naar het aardse. Voor ons is onze initiatie op het juiste moment in ons leven geweest en we hebben wel een jaar flink lopen modderen met onszelf maar daardoor juist een verrijking gevonden in onszelf en bij elkaar... wanneer je jezelf een klein beetje kwijt bent geraakt is het bijzonder om jezelf op deze manier terug te vinden, weer dicht bij jezelf te komen. Het is voor ons een manier geweest, ik wil hiermee niet insinueren dat dat ook DE manier is voor iedereen. Want je krijgt inderdaad een "shitload" aan emoties over je heen waar je je een weg mee moet zoeken...maar je krijgt ook inzichten die bijzonder waardevol zijn. En op sommige momenten is het een versneld verwerkingsproces geweest het is maar hoe je er tegen aan wilt kijken. Zoals met alles heb je ook hierbij tijd nodig en kan je niet verwachten dat je door 1 behandeling (of een initiatie) gelijk weer helemaal “in balans” bent. Een “quick fix” voor emotionele over belasting bestaat helaas uit niets anders dan je emoties te ondergaan en te ervaren en dat heeft heel vaak heel veel tijd nodig. Reiki is een bijzonder mooie vorm om je daar bij te helpen, maar zoals met alles in het leven als het niet goed voelt kun je het beter je het ook niet doen.
I am just me...

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » wo 26 december 2007, 22:26

Je kan een Reiki cursus gaan doen [1, 2, 3 etc tot master] maar je kunt het natuurlijk ook gewoon ondergaan. Als je het ondergaat dan moet je niet rekenen dat je na 1 behandeling "genezen" bent. Net als alle andere behandelingen [fysio, therapie oid] is het een proces. Het is op zich ongevaarlijk maar ja als er veel los komt heb je wel [na]zorg nodig.
Wat wel bij Reiki vaak het geval is, is dat naast behandelingen je ook een cursus doet zodat je aan jezelf kan blijven werken maar niet iedereen wil ook een cursus doen. Dit is dan wel een soort van zorg en je blijft in nauw contact met je begeleider/leeraar of master zoals het in vaktermen heet. Basis van Reiki is helen en dat begint natuurlijk bij jezelf.
Als je bang bent of twijfelt moet je het niet gaan doen. Psychologische begeleiding is ook heel verrijkend voor je geest en doet ook wat met het bewustzijn al gaat dat minder diep. Daarna kan je altijd nog Reiki gaan doen [als je je wat stabieler voelt].
Ik heb zelf net Reiki 2 gedaan. Voor mij is het een meditatie vorm / bewust zijns vorm.
Ik heb absoluut moeten wennen aan de "vorm" maar heb het een plekje kunnen geven en heb het eea in mijn eigen taal moeten omzetten. Net zoiets als een geloof en zijn regels/omschrijvingen heeft ook Reiki dit en ik ben altijd erg kritisch naar regels en stellingen [sommigen noemen het opstandig :-)]
Ik doe ook aan Yoga en ik zie veel overeenkomsten met elkaar. Haal uit beide veel en zo vorm ik mijn eigen "ding".
Bij velen gaat er een wereld open door Reiki. Voor mij vielen juist een aantal dingen op zijn plaats maar zitten er ook vele nieuwe dingen in die ik nog steeds bijzonder vind en toe kan passen [nog niet voldoende maar ik oefen ook weinig]. Ik heb me lang niet zo gelukkig gevoeld als na mijn eerst Reiki sessie terwijl de meesten het juist heel heftig vinden.
Ik voel me na Reiki nog veel meer aards en no nonsense maar ik weet wel dat ik dat alleen maar zo zie. Ik merk aan mensen die het niet kennen dat ze het juist heel vaag vinden [en dat snap ik volkomen].

En idd, als je naar een Reiki behandelaar gaat luister naar je gevoel. Doe nooit iets met tegenzin. Je grenzen beschermen je ook al is het tijdelijk zijn. Waar je nu niet klaar voor bent kan altijd nog. Iedereen op zijn eigen manier en wanneer het uitkomt!

Veel plezier/succes!
Zij
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten