Heeeeelp...laat me begrijpen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Trident
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 maart 2006, 16:15
Locatie: Midden van de Randstad

Berichtdoor Trident » do 13 april 2006, 11:36

Shazia,

Chantage? Misschien.

Ik zeg het is gewoon realiteit. Hoe verkeerd het ook is, je ziet het elke dag om je heen gebeuren. Of klopt dat niet? Zeg eens eerlijk?

En als het dus de droevige waarheid is dat mannen zeer ongelukkig worden van een partner die weinig intresse heeft in sex ondanks alle mogelijke liefdevolle toenaderingen van de man en dat ze daarom vaak vallen voor andere verleidingen.
Dan zou ik aan jou willen vragen hoe je dat probleem alsjeblieft kan oplossen?

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 13 april 2006, 11:43

Als er van de vrouw verwacht wordt maar met haar benen wijd te gaan liggen omdat de man vaker wil dan zij?
Probeer het eens om te draaien. Wat is er tegen een compromis? De man wil bijvoorbeeld 4 keer per week. De vrouw vindt 2 keer per week meer dan voldoende. Een mooi compromis zou dus 3 keer per week zijn. De vrouw geeft een beetje, de man laat een beetje.
Hierover moet in een goeie relatie te praten zijn. Maar ga er aub niet van uit dat het een recht van de man is.
En overigens, er zijn ook vrouwen die er zeer droevig van worden dat hun partner zo vaak sex wil.
Niet alles vanuit het mannelijke standpunt zien he.
(of klink ik nu erg feministisch? Dan ben ik niet hoor)

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 13 april 2006, 11:53

@shazia... kort maar krachtig ! :wink:

@Trident... je hebt het WEL over het gebruiken van iemands lichaam tegen haar zin... want PaulusDeBoskabouter hierboven heeft het over 2 keer in de week tegen je zin in zin maken en verder geen gezeik !

Een oplossing heb ik niet.... ik geef je groot gelijk als je zegt dat partner die wel de behoefte aan erotiek en seks heeft, zich daar niet zomaar bij hoeft neer te leggen dat die behoefte onvervuld blijft.... en ik vind...nogmaals(!)... dat het een probleem is van beide partners.

Degene met het gebrek aan libido mag niet verwachten dat de ander de rest van zijn/haar leven maar op zijn/haar tanden bijt..

Degene met behoefte aan seks mag niet van zijn/haar partner verwachten dat die dan maar tegen haar/zijn zin aan seks gaat doen of het dan maar goed moet vinden dat het "elders gehaald" wordt.

Een oplossing hoor je samen te vinden... in overleg ... en soms niet te vermijden door ruzie en zgn 'onderhandelen om overeenstemming te bereiken'. En soms is er gewoon geen oplossing. Helaas. Ik heb daar ook geen antwoord op.

Maar het zogenaamde '""recht hebben op'"" vind ik in deze een onrecht en geen vrijbrief of pressie-middel om dingen maar zonder meer te kunnen doen of te kunnen eisen.

Trident
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 01 maart 2006, 16:15
Locatie: Midden van de Randstad

Berichtdoor Trident » do 13 april 2006, 11:58

Shazia,

Nou komen we ergens. Een compromis dat is nou precies waar ik heen wil realiseer ik me nu en dus niet aleen maar afwijzing.

Ik heb nergens gesproken over recht hebben op.

Wat ik vooral probeer te zeggen is dat veel vrouwen geen idee hebben hoeveel pijn en verdriet ze hun man doen met telkens afwijzing. Probleem van veel mannen is dat ze zich niet goed uiten en dat ze alles opkroppen totdat de bom barst en dan is er vaak over en weer al zoveel pijn en frustratie dat het bijna niet meer goed te maken is.

Compromis dus!

Bedankt voor je reactie Shazia.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » do 13 april 2006, 12:12

even mijn mening die zeker ook niet voor iedereen "hoorbaar" is ...

Ik vind de vrouwelijke begeerte heel complex , en volgens mij zit het monogame erg in de vrouw geworteld qua cultureel gegeven en beperkt het haar erg . Ik ben zelf ook zo geweest bij momenten . Heb lange zeer liefdevolle relaties gehad met ook periodes waarin ik geen zin had . In de eerste relatie deed ik wat Paulus aanraadt : geven om de ander zijn sexueel verlangen toch te laten kunnen beleven . Het lukt maar de ander is toch geen dupe ( het is niet helemaal hetzelfde als bij spontaner verlangen ) Ik ben zeker dat je vrouw heel veel van je houdt en dit wil tonen maar ergens een blokkade heeft om een reden die ze misschien zelf zoekt . Zelf heb ik toen ook gezocht en niet gevonden .
Uiteindelijk kwam een eind aan m'n relatie ( scheiding ) complex om uit te leggen .( na 15 jaar ) De aanleiding (niet de oorzaak ) was wel dat ik verliefd werd op iemand en een ontzettend sterk verlangen had dat ik nooit gekend had . Toen ik m'n toemalig echtgenoot hierover sprak , deelde hij mede dat hij vreemdgegaan was en niet kon accepteren dat ik dit beleefde , het kwam hard aan en werd een moeilijke zoektocht voor allebei , het verlangen voor hem kwam ook terug maar z'n passionnele jaloezie maakte een open relatie toen onmogelijk , we hadden ook niet de maturiteit hiervoor denk ik ...
In een tweede relatie ging de spontane zin op een moment ook weg , maar geen druk van de ander , tenminste niet te sterk . Toch begon m'n vriend op een zeker moment teveel te vragen ( ik heb het hier over vrijen 3 maal per week , heb altijd wekelijks minstens gevreeen ) en toen vroeg ik meestal om massage en als ik heel ontspannen was konden we samen verder ...De zin kwam langzaam terug .

Ook deze relatie stopte op een zeker moment ( na 17 jaar ) .

Voor mij is sex heel belangrijk , en ik wil het ook koesteren en liefst ook altijd spontaan zin hebben vermits ik het helemaal niet kan missen .
Nu heb ik een open relatie , wij wonen niet samen vrijen spontaan , maar ik weet dat moeilijkheden in het leven ( ziekte en stress ) mijn spontaan verlangen kunnen beinvloeden .Wat ik erg fijn vind is dat ik niet de enige ben die m'n geliefde op dat gebied gelukkig kan maken , ik voel me vrij en hij blijft aantrekkelijk .
Dit is een analyse voor mezelf ,
Ik heb gemerkt dat hormonale toestanden spelen , dat stress invloed heeft maar dat sterke druk op moeilijke momenten voor mij weerzin teweeg kan brengen.Zelf weinig hulp gehad van de dokters bij wie ik het aankaartte ( de vrouwelijke "geen zin " hebben is niet zo merkbaar ......
Zelf waren het telkens verlangenvrije momenten die enkele maanden duurden, maar ik vrijde dus wel , ( het was liefdevol maar vermoeiend soms zou ik zeggen :wink: )

Wat ik zou koesteren is het vergroten van intimiteit : delen van fantasmen , andere situaties vinden waarin knuffelen ook kan , en vooral , vooral niet gaan claimen in de zin van ik ben een man en heb zo mijn behoeften .

Zien of je de relatie voorzichtig wat kan openen misschien ? Met nadruk op voorzichtig ...


Ik wens jullie allebei dat jullie vlug weer diep van elkaar kunnen genieten
Laatst gewijzigd door droomvlinder op do 13 april 2006, 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Joepie
Berichten: 406
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 11:35
Locatie: Zuidelijk

Berichtdoor Joepie » do 13 april 2006, 12:19

@ de boskabouter: "recht op" - wat is "recht hebben op iets"?
Wie garandeert dat recht?
Hoe wil je het afdwingen?
Het is een compleet zinloze exercitie om zo met intimiteit tussen jou en je partner om te gaan.
Compleet zinloos.
Een sprookje uit een bos.
Want wie is je "ombudsman" als je "recht " is geschonden?
Wat is de "straf" als een ander jou niet geeft waarvan jij vindt dat jij er "recht" op hebt?
Twee afwasbeurten plus een ritje naar de supermarkt op donderdagmiddag geeft "recht" op een avond gespreide benen?
Hilarisch
:lol:

Wie geeft je het recht om seks met je partner te hebben?
Precies: je partner.
Daarmee geeft ze niet haar zeggenschap over lijf en leden aan jou.

Als jij je kwakje kwijt wilt vaker dan zij het wil ontvangen, dan moet je maar even gaan "doe-het-zelven".
Daar heb je recht op.
Je eigen hand.
En wie jou dat recht geeft?
Je eigen hersens.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » do 13 april 2006, 12:38

@Trident je schrijft : Wat ik vooral probeer te zeggen is dat veel vrouwen geen idee hebben hoeveel pijn en verdriet ze hun man doen met telkens afwijzing. Probleem van veel mannen is dat ze zich niet goed uiten en dat ze alles opkroppen totdat de bom barst en dan is er vaak over en weer al zoveel pijn en frustratie dat het bijna niet meer goed te maken is.

Daar ben ik het mee eens , maar zelfs als je voelt hoeveel pijn het doet kan je daarom nog jezelf geen geweld aan doen ...
Een blokkade kan je zelf erg ongelukkig maken .
Ik kan de reactie van Paulus wel begrijpen maar ik ben het niet met de methode eens , en ik vind ook niet dat het om een recht of plicht gaat , maar wat wil je , dit soort ideeen is jarenlang gangbaar geweest ....er werd zelfs over huwelijksplicht gesproken en mij werd in deze tijd zelfs ooit gezegt : ik ben je man , je bent het mij verplicht anders houdt het op .
Ik kan je wel verzekeren dat zulke uitspraken als je al heel veel geeft de relatie drastisch aantasten en nu meer dan 20 jaar later hoor ik deze woorden nog nazinderen.......
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 13 april 2006, 12:55

Het mooie is nog wel dat de topicstarter alleen maar meeleest tot op heden.
(en ons gister bedankt heeft voor de reacties)

Pollux, je mag best meepraten hoor. Vragen stellen, je mening uiten, we staan er wel voor open hier.

Ik wil nog wel even meegeven dat het voor een vrouw absoluut anti werkt als de man zin heeft, de vrouw niet, de man zichzelf erg zielig vindt en dat duidelijk laat merken:

"Jij hebt ook nooit zin, je ligt als een lappenpop naast me, ik ben altijd degene die moet beginnen blablabla"

Misschien juist wel daarom haakt de vrouw af, toegeven aan een smekende man is het laatste wat ze wil.
Mannen zijn nu eenmaal goed in zielig doen. (zie een zieke man :wink: )
Misschien generaliseer ik nu een tikkie maar echt, zo'n klaag/kreun/steun reactie werkt alleen maar averechts in mijn ogen.
(hier komt bovengenoemd scenario nooit voor namelijk, dus spreek niet uit ervaring)

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 13 april 2006, 13:18

je hebt gewoon gelijk denk ik Shazia.

het is vaak zo duidelijk allemaal als je afstand hebt en niet zelf in de situatie zit.

als ik kijk van afstand ... dan weet ik.... (ook uit ervaring overigens)
zeuren, klagen, mekkeren, eisen, kwaad worden, zielig doen, mopperen, dwingen... etc etc etc etc
het werkt allemaal averechts...
het maakt de erotiek kapot.

mocht mijn lief ooit zijn lust verliezen...
ik zou in alle hoeken en gaten van de wereld zoeken om te leren, mij te verdiepen, nieuwe manieren te vinden .. om hem te ontspannen, te prikkelen en te verleiden.. ik zou mijzelf tot een 'expert' maken van alles wat hem boeit en opwindt en hem datgene proberen aan te bieden wat zijn lust en passie terug zou kunnen brengen.

en ik zou daar zelf nog het meest van genieten.. van die zoektocht.

denk ik.

maar ja... makkelijk praten.. ik zit ook niet in die situatie.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 13 april 2006, 13:24

Wat ik ook nog wel even kwijt wil is dit:

Stel het verschil in behoefte is inderdaad 1 of 2 keer meer sex per week. Is dat nu echt zo onleefbaar voor de man? Als een stel 2 keer per week vrijt, en die 2 keer ook echt daarvan geniet, is dat toch prima? Ik snap dan het probleem van de man niet zo. Ja oke, hij zou wel 3, 4 misschien 5 keer per week willen.
Goh, ik zou ook wel 2 dagen per week werken en betaald krijgen voor 4. De lieve koekenbakker is al jaren dood, zei mijn moeder altijd, soms heb je het niet voor het kiezen.
Soms is het zo makkelijk om gewoon te berusten in een situatie......


(dit geldt overigens weer niet voor die stellen waar de erotiek helemaal verdwenen is he, laat dat duidelijk zijn dat ik dat niet bedoel)

paulusdebkb
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 april 2006, 18:13
Locatie: omgeving A'dam

Berichtdoor paulusdebkb » do 13 april 2006, 13:58

Oké, ik heb wat losgemaakt zie ik :P

'en als je geen zin hebt dan maak je maar zin' - Ik heb het bewust zo opgeschreven om aan duidelijkheid niets te wensen over te laten. En die twee keer per week is maar een voorbeeld natuurlijk. Ik denk dat Pollux 2x per maand al als een enorme vooruitgang zou beschouwen. Ik wil ook niet terug naar de jaren '50 en vroeger. Vrouwenemancipatie is een groot goed en dat het op de arbeidsmarkt/carriereladder nog stroef loopt is peanuts vergeleken bij het inmiddels algemeen geaccepteerde idee dat vrouwen de baas zijn over hun eigen sexualiteit.

Dit gezegd hebbende, is seks wel degelijk iets waar beide partners in een relatie recht op hebben, ook al is het niet wettelijk af te dwingen. Een relatie is namelijk een stelsel van afspraken en die zien er voor ieder stel net even anders uit, maar een regelmatige neukpartij met alles erop en eraan vormt een behoorlijk vast onderdeel van deze (vaak onuitgesproken) afspraken. Sterker nog: volgens mij is dat de reden dat we monogame relaties aangaan: ik wil zo vaak mogelijk bij je zijn en met je vrijen én ik wil niet dat je dat ook met anderen doet.
Alle andere afspraken in een relatie bouwen voort op die ene. Als de 'sexafspraak' komt te vervallen, dan is wordt het vroeg of laat zwaar weer in de relatie en ik durf de bewering wel aan dat 'ie in meer dan de helft van de gevallen stuk zal lopen. De partner die geen sex meer wil heeft dus kort door de bocht 2 toekomstperspectieven: geen sex en een slechte relatie, of geen sex en geen relatie (met de huidige partner).

Als 1 van beide partners geen zin meer heeft in sex (en dus zijn of haar afspraak niet meer nakomt), dan moet de lijdende partij dat duidelijk kunnen zeggen. "Luister schatje: ik vind je heel lief, maar mijn idee van een relatie is dat we zo nu en dan eens sex hebben met elkaar. Als je daar geen zin meer in hebt, dan moeten we misschien onze relatie maar eens herzien. Want ik ben mijzelf te dierbaar om zo'n belangrijk deel van mezelf te ontkennen. En ik wil er alles aan doen om ons sexleven weet op peil te krijgen (kwalitatief en kwantitatief) maar ik kan het niet alleen dus jij moet meehelpen."

En vervolgens ontstaat er een lange discussie of ijzig stilzwijgen (of allebei) en hopelijk komt daar als resultaat uit dat je samen een seksafspraak maakt. Plaats, tijd, voorwaarden - alles op zijn plek. Voor mijn part blok je het in je agenda. En als degene die niet/het minste wil niet kan sexen voordat de was opgevouwen is en de keuken gedweild, dan wordt dus eerst gevouwen en gedweild. En daarna ga je gewoon met elkaar naar bed. Want, zo weten we allemaal wel: van sex krijg je zin in sex. :idea:

@Mélixande en Joepie: natuurlijk is een vrouw baas over haar eigen lichaam. Maar zij, inclusief haar lichaam, is onderdeel van de relatie-afspraak en als je relatie je lief is, dan zet je je volledig in voor het behoud of het succes ervan. En dus ook je lichaam. Dit topic gaat nu toevallig over de vrouwelijke helft van een relatie die geen zin meer heeft maar het geldt voor mannen net zo goed.

O, en dan nog twee dingen, niet helemaal gerelateerd:
- ik gebruik sex, neuken, erotiek en vrijen zeer bewust. De goede verstaander heeft in bovenstaande het woord erotiek niet gelezen. Want soms is sex gewoon sex, of neuken natuurlijk. Voor mij is erotiek een overtreffende trap van sex. MEeromvattend ook.
- ik ben nog hartstikke nieuw op dit forum, dus enige bescheidenheid van mijn kant zou gepast zijn. Helaas ben ik niet bescheiden. Dus ik zeg waar het volgens mij op staat, al heb ik daar veel woorden voor nodig. Ik ben ook niet van plan om al me te politiek correct te verwoorden, maar ik wil graag dat iedereen weet wat mijn kaders zijn:
- Ik ben diep respectvol naar zowel vrouwen als mannen.
- Ik leef mee met mensen die problemen hebben op het gebied van gezondheid, sexualiteit en relaties.
- Ik ben hier om van de mening van anderen te leren en om mijn eigen mening te delen.
- ik ben hier niet om mijn gelijk te halen. (slechte gewoonte van me, probeer ik af te leren. Verval ik erin, dan stel ik het op prijs als je het even meldt)
- Een flauwe opmerking af en toe moet kunnen

Pfff, dat was het wel... :wink:
- ware liefde is het grootste goed
- een

paulusdebkb
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 april 2006, 18:13
Locatie: omgeving A'dam

Berichtdoor paulusdebkb » do 13 april 2006, 17:31

potdomme, schrijf ik een heel epistel en niemand reageert!

Mélixande13
Berichten: 969
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: midden nederland

Berichtdoor Mélixande13 » do 13 april 2006, 17:36

die laatste posting van je verklaart heel veel !



:mrgreen:


(tsja... een flauw opmerking af en toe moet kunnen toch? )

paulusdebkb
Berichten: 77
Lid geworden op: do 06 april 2006, 18:13
Locatie: omgeving A'dam

Berichtdoor paulusdebkb » do 13 april 2006, 17:40

:kiss:

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 13 april 2006, 17:42

potdomme, schrijf ik een heel epistel en niemand reageert!


Puhhhh, lees jij je PM's dan niet? :wink:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten