* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » wo 22 maart 2006, 0:33

Zo, de jeugd lag weer ademloos aan mijn lippen vandaag. Nu nog de bewoners van de kroeg. Kijk daar zit Droomvlinder, die wacht op haar rode wijn en op sterke verhalen. En daar zit MikMak, die sipt aan haar glaasje met onbestemd vocht. Baco is het niet ,maar het is wel sterk.
Organic leest de krant achter de voordeur. Af en toe staat hij op en vraagt de aandacht voor wat hij net heeft gelezen. Het wil maar niet zomeren, Organic. Het klopt dat ervaren wij. Maar wees gerust dondardag komt de lente. En zondag gaat het overbodig uur er weer uit.
En daar zit Hellen. Ze is vroeg vandaag. Haar nachtelijke avonturen spelen zich op de vierkante meter af. Ze is mild en liefdevol.
Straks komt de rest weer.

Laat ik beginnen met de eerste mop van vandaag. Kennen jullie die al van die vader, die met zijn zoon over reincarnatie spreekt? Ja, maar hoort in een andere topic. Klopt ja, konijn is het geworden. Begrijp je het niet? Kom dan wat dichter bij ons zitten, dan zal ik het vertellen.

Eerst een Hoegaarden madammeke.

Proost en luister

Annne

hadewijch
Berichten: 977
Lid geworden op: zo 31 juli 2005, 21:16

Berichtdoor hadewijch » wo 22 maart 2006, 1:04

ja een mop kan ik wel gebruiken. ik schuif mn stoel wat dichter naar annne toe en hoop in lachen te kunnen uit barsten...toe vertel verder. waarom wordt iemand een konijn?

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » wo 22 maart 2006, 1:32

Ik kom even meeluisteren ;)


Dimpf

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » wo 22 maart 2006, 1:53

Mag ik ook mee luisteren?
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » vr 24 maart 2006, 16:23

Vooral die laatste mop sloeg wel in. De hilariteit deed de deuren kreunen in hun hengsels. Moppen aan de bar op de late avond hebben altijd groot succes. Afbeelding Afbeelding Afbeelding . Ook Organic kletste danig op zijn dijen. Dat kan toch niet alleen van de berenburger zijn? Dat moet ook aan het humorgehalte van de moppen liggen.
De zoete smaak van succes heeft mijn papillen bereikt. Het smaakt naar meer. Afbeelding
De tijd gaat door en verstrijkt. De lente wil alsmaar niet uitbreken. DE kale keukenhof is het aankijken nog niet waard. Ik hoor dat in Drente en Friesland de lente bloemen welig tieren. Hier niet, hier is het koud en donker. Het beinvloedt mijn humeur wel.
De vaste en harde kern van de kroeg genieten van hun winterslaap. Zelfs MikMak hult zich in stilzwijgen vanuit haar slaapzak. Afbeelding Het wordt tijd een daad te stellen. Afbeelding

Hela Hola allemaal, opstaan, uit de veren ja................... Afbeelding

Ik neem nog een hartverwarmer in de vorm van een dubbele espresso en wacht af.


Annne, geduldig

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » za 25 maart 2006, 3:26

psssttttt.....
MikMak is op het moment zo hard aan het werk dat ze vanavond op de bank in slaap viel en net pas wakker werd.. tijd om naar bed te gaan dus :wink:


Overigens heerlijk dat ik dit weer allemaal kan!

Fijn weekend allemaal

xx
MikMak
m'n bezem brengt me overal

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » za 25 maart 2006, 10:31

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » ma 27 maart 2006, 9:59

Klinkt goed, MikMak! Hopelijk op deze voet verder, maar weer niet teveel hooi....Nou ja, je weet het wel natuurlijk.

'Wie weet tot ziens', zeg je Nimph. Bij het zien van moderne, eigentijdse dames, stel ik me wel eens voor dat het She spot bezoeksters zouden kunnen zijn. Zo had ik afgelopen weekend regelmatig oogcontact met een mogelijke Shespotter, terwijl ik samen met m'n vader een kopje koffie dronk in een plaatselijke brasserie :wink:

Daar bleef het bij. Verder blijkt een buurvrouw waar ik altijd wat zijdelings contact mee had, dit jaar wel extra de lentekriebels te hebben. Maar het meest kreeg ik te maken met weer een andere buurvrouw (een verhaal apart hier, zoals jullie weten) van tegen de tachtig, die helemaal in paniek was geraakt omdat ze haar huis niet in kon. Zoveel mogelijk gerustgesteld en er voor gezorgd dat ze (voor € 90.-!) haar huis weer in kon. Dat tussen een fiets en wandeltocht door. Dus, me dunkt!

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

Berichtdoor Dimpf » ma 27 maart 2006, 13:33

Hé, heerlijk zo'n ridder op een wit paard ;) :)

Nymph
Berichten: 1103
Lid geworden op: wo 29 december 2004, 22:30

Berichtdoor Nymph » ma 27 maart 2006, 19:41

.
Laatst gewijzigd door Nymph op za 09 maart 2013, 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- inactief -

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » ma 27 maart 2006, 21:37

Kleine moeite, groot plezier, Nymph :lol:

De goede daden (of goed bedoelde daden) van ridders op een wit paard worden niet meer op de juiste waarde geschat, Dimpf! Wat te denken van het volgende briefje, wat m'n buurman en mij vanochtend onder ogen kwam:

Jullie hebben een fout gemaakt. De achterdeur kon wel geopend worden. Daarom behoren jullie de rekening van € 90.- te betalen. De woningstichting is hiervan op de hoogte.

Groet,
........

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » di 28 maart 2006, 23:37

Er zijn ontmoetingen, die een heel diep karakter krijgen. Ontmoetingen met bijzondere mensen geven een gevoel van sterkte. Ze tillen je op en voeren je naar een hoger plan.
Ik denk steeds dat het godinnen zijn, vrouwen van She, die sterk, warm en charismatisch zijn. Maar het zijn helemaal geen godinnen. Het zijn vrouwen van vlees, bloed, hormonen en een ijzersterke inborst. Wereldvrouwen zijn het.

Ik zweef door de kroeg, ik heb het gevoel opgetild te zijn en boven mij uit te stijgen.

Om in cryptische termen te blijven: ik had er moeten zijn maar terwijl ik er niet was, is het helemaal goed gekomen. SNAPT IEMAND het nog. Nee, gelukkig maar.

Neem van me aan dat ik een gelukkig man ben. Gelukkig gemaakt door wereldvrouwen voel ik. En juist omdat ik er niet was. Heerlijk.

Hou die mannen in het wit tegen bij de voordeur Organic. Ik ga mijn pillen wel weer gehoorzaam innemen. Maar nu even genieten van LIEFDE en genegenheid. Nog een gedicht graag en nog even genieten.

Een rondje voor de zaak.

Annne, met mond vol Hoegaarden

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » vr 31 maart 2006, 7:19

Vraag me niet hoe, maar dat lukt vooralsnog, Annne. Mooi dat het zo ook kan als jij omschrijft en wat ik meen te begrijpen.

De besproken buurvrouw lik op stuk gegeven, na dat briefje. Ik was zo kwaad dat m'n stem gesmoord was. Vooral ook omdat ze misbruik maakt van m'n toegefelijke (Iraanse) buurman, die me zeker in zo'n geval doet denken aan m'n oudste broer, vroeger, die als goedsul overal de dupe van werd (en dat vervolgens afreageerde op mij).

Tevens met m'n buurman een lange, bizarre fietst trip door de storm meegemaakt (afgelopen dinsdag). Wat er o.a. gebeurde was dat we even op adem kwamen in een supermarkt en me de Negerzoenen (naast de Jodenkoeken) opvielen. Ik nam het pak uit de schappen en liet het m'n buurman zien om hem te vertellen over het tumult i.v.m. de naam.

Eenmaal weer buiten riep m'n buurman verbaast: 'Kijk eens achter op je fiets!'

M'n wat gekscherende (maar ook wel geschrokken) reactie: 'Zou er dan toch een God bestaan?'

Schaduwen op de muur: 1 2

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » za 01 april 2006, 11:08

Ik neem een kop koffie en installeer me op de bank. Zou het seizoen van MikMAk alweer begonnen zijn? Ik hoop het toch voor haar. Dat lijkt me namelijk een teken dat het met haar gezondheid weer goed gaat. Worden wij eerdaags weer vergast op haar bekende heerlijke warme croissantjes? Behalve als je, zoals ik nu, pas om 11 uur in de kroeg beland. Dan zijn de croissantjes wel afgekoeld.
Gut, Organic, hoe kwamen die negerzoenen nou daar? Ik vind die commotie over de naam wel wat overdreven.
Annne, gaat het weer een beetje met je? :wink:

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » za 01 april 2006, 21:51

Gut, Organic, hoe kwamen die negerzoenen nou daar? Ik vind die commotie over de naam wel wat overdreven.
Annne, gaat het weer een beetje met je? :wink:
Tja, Jeanne, de buurman had 'm daar zeker niet neergelegd (heeft suikerziekte en dan nog) en ik dus ook niet. Iemand in de supermarkt kan me er mee rond hebben zien lopen en erover horen praten, maar dan nog moet die zo'n leeg pak bij zich gehad hebben en weten met welke fiets ik gekomen was. Merkwaardig als je er over doordenkt.

Als ik dit artikel mag geloven, dan woon je daar in een paradijsje, MikMak.

'Als je uitgenodigd wordt, dan ga je' en 'geen tijd kennen ze niet'.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot] en 14 gasten