Vriendschap tussen man en vrouw; allebei single

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

anneloes
Berichten: 23
Lid geworden op: di 08 maart 2005, 9:25

Vriendschap tussen man en vrouw; allebei single

Berichtdoor anneloes » za 23 juli 2005, 13:37

Hallo!
Ik heb een vraag aan de mannen. Is vriendschap tussen man en vrouw echt mogelijk; ook wanneer allebei single zijn? Ik zit nl in zo'n situatie; ben al een paar jaar bevriend met een jongen en we zijn intussen redelijk close geworden. We praten veel over relaties en als ik weer een jongen heb gehad waarmee het op niets uitdraaide, belt hij me meteen op om te vragen hoe het met me is en of ik erover wil praten. Hij geeft aan de ene kant signalen af die meer dan vriendschappelijk lijken te zijn (complimentjes met mijn uiterlijk ed, mijn nieuwe vriendjes feliciteren met het feit dat ze mij hebben..??) Maar aan de andere kant wijst hij meisjes aan waar hij op zou vallen die echt helemaal niets met mij gemeen hebben. Ik voel soms een spanning, hoe kan ik erachter komen hoe het nu eigenlijk precies zit? Zonder een mooie vriendschap op het spel te zetten??

eL04
Berichten: 881
Lid geworden op: zo 25 april 2004, 21:47

Berichtdoor eL04 » za 23 juli 2005, 14:08

hi anneloes,

Een vriendschap tussen man en vrouw kan prima, ik heb ook vrienden zonder dat het iets meer is, had ik ook toen ik nog single was. Nu nog kan ik soms beter met mannen praten dan met vrouwen.

Ik lees tussen de regels door dat jij wel meer wilt dan een gewone vriendschap. :roll:
Laat komen wat er komen gaat of laat duidelijk (zeg) wat jouw gevoelens zijn.

veel plezier!
eL (geen man..toch reageren)

Snooch_m

Berichtdoor Snooch_m » za 23 juli 2005, 22:04

Hmm... ik weet dat de spanning altijd oploopt... er is chemie. Het is vaak alleen de drang van een van de twee vrienden die ze weerlet om verder te gaan en is de angst om iets moois te verstoren sterker dan het geluk wat ze heeeeeel mss zullen vinden....

Soms maakt iets meer stuk dan je lief is .... en kan je beter nix doen!

Zucht!

S

anneloes
Berichten: 23
Lid geworden op: di 08 maart 2005, 9:25

Berichtdoor anneloes » zo 24 juli 2005, 10:51

Ik wil best wat ondernemen, maar dan wil ik eerst subtiel uitvinden hoe hij erover denkt. Ik zet deze vriendschap alleen op het spel als er een redelijke kans op succes is. Zijn er nog dingen waar ik op kan letten bij hem, dingen waaraan ik iets kan merken?

Snooch_m

Berichtdoor Snooch_m » zo 24 juli 2005, 11:31

Lieverd,

Laat het zijn beloop.... je kan altijd met een aanraking of een Hug bepaalde dingen uitproberen over zijn reactie. Als het gevoel wederzijds is zal dat van hem uit ook naar jou toe gebeuren.

Als ik je zo "hoor" dan merk ik dat je de vriendschap heel waardevol vindt en dan moet je een keuze maken. Voorzichtigheid geboden en JIJ bent alleen degene die de beslissing kan nemen.... en niet de forummers.

Suc6 met het nemen van je beslissing!

Ciao
S.

Marlous
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 17 juli 2005, 20:16
Locatie: Haarlem, student

Berichtdoor Marlous » zo 24 juli 2005, 21:41

Hoi!

Ik herken in jouw verhaal mijn situatie van 2,5 jaar geleden. Er kwam ineens een nieuwe spanning in de vriendschap met mijn beste vriend. Wij konden beide de verleiding niet weerstaan en we werden goede vrienden die ook seks met elkaar hadden. Ik werd verliefd en hij wilde onze vriendschap niet op het spel zetten voor een liefdesrelatie. Het heeft er voor gezorgd dat onze vriendschap als nog behoorlijk veel deuken heeft opgelopen. Nu gaat het weer redelijk goed.

Mijn tip voor jou:
Probeer de dingen waar je over twijfelt bespreekbaar te maken, op die manier blijf je met je beide benen op de grond staan en kan je je niet in je gevoel verliezen. Hij zal het begrijpen als je het met hem er over hebt en hem niet overdonderd.
(Mond houden, wegdromen en hem uiteindelijk overdonderen waren mijn grote fouten)

Succes met je beslissing!

X Marlous

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Berichtdoor JeffreyBi » ma 25 juli 2005, 17:24

"When Harry met Sally" wel eens gezien? :)
I'm a creationist... I believe man created God.

uitvinderke
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 26 mei 2003, 19:36
Locatie: Leuven, België

Berichtdoor uitvinderke » ma 25 juli 2005, 20:41

Ik heb best wel veel ervaring met deze vriendschappen. Wat ik je zou aanraden, is om het gewoon op één of andere manier bespreekbaar proberen te maken. Dat kan met kleine hints, je kan bvb vragen hoe zijn ideale partner eruitziet. Als hij iets of wat handig is gaat ie ongeveer jou beschrijven. Je kunt het ook directer aanpakken en vragen of jou en hem ooit zouden kunnen samenzijn. Ook op het vlak van je vriendschap is dit een fantastische stap voorwaarts. Zo heb ik een vriendin die overal waar ze komt nagestaard wordt. Ik weet dat ze net als ik erg van sex houdt, maar we zeggen regelmatig, heel eerlijk, tegen elkaar dat we nooit bij elkaar zouden kunnen passen, we vallen op heel andere types. Voor mij is dat super omdat ik weet dat het niet mijn uiterlijk of dergelijke is waar ze op afknapt, we passen gewoon niet bij elkaar. End of story :-)
you can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » di 26 juli 2005, 17:45

anneloes, ik zou je wel raad willen geven, alleen zijn bij mij man-vrouwvriendschappen steeds dieptepunten in mijn leven geweest...
dus ergens doe ik iets serieus verkeerd... slechte raadgever dus :cry:

anneloes
Berichten: 23
Lid geworden op: di 08 maart 2005, 9:25

Berichtdoor anneloes » di 26 juli 2005, 22:19

Oke, ik heb laatst met m afgesproken (etentje en wat drinken bij mij thuis) en hij bleef echt enorm lang hangen. We praten erg veel over seks en relaties, en als ik een subtiele vraag stel, of een mogelijkheid toereik om me iets te laten merken, gebruikt hij dat niet echt. Hij zei wel dat hij het nooit zou aandurven iets met een van zijn vriendinnen te beginnen, omdat hij dan bang is een vriendschap te verpesten. Ik was te laf om er direct naar te gaan vragen of dat op mij sloeg. Ik ben iemand die zegt wat ze wil, en dat weet hij. Alleen durf ik dat nu niet zo goed...
Ik denk dat ik het nog maar eventjes zo laat

lizzy
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 06 juni 2005, 18:41
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lizzy » di 26 juli 2005, 22:33

Hij zei wel dat hij het nooit zou aandurven iets met een van zijn vriendinnen te beginnen, omdat hij dan bang is een vriendschap te verpesten. [/quote]

Tja waarschijnlijk was dit wel een soort van subtiele hint jouw kant op dat hij het niet zo ziet zitten. (als hij jouw hints begrepen heeft he.. mannen hebben dat echt nooooit door :roll: ). Helaas voor jou maar ik zou wel voorzichtig zijn om inderdaad die vriendschap niet kwijt te raken!
De enige echte liefde is de onmogelijke liefde.
(Goethe)

Marlous
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 17 juli 2005, 20:16
Locatie: Haarlem, student

Berichtdoor Marlous » wo 27 juli 2005, 14:17

Ik sluit me helemaal aan bij Lizzy, ik wil daar aan toevoegen dat je niet moet afwachten of er nog wat gebeurt. Bedenk hoe je met hem om wil gaan als er nooit een liefdesrelatie tussen jullie zal ontstaan. Neem even afstand om alles voor je zelf op een rijtje te zetten en begin met frisse moed weer aan jullie vriendschap.

Het is moeilijk maar uiteindelijk komt het allemaal goed!

X Marlous

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » do 28 juli 2005, 11:33

Mond houden, wegdromen en hem uiteindelijk overdonderen waren mijn grote fouten.
Een heeeeeel belangrijke zin naar mijn mening.

Aan de andere kant is er ook de angst dat je bepaalde gevoelens en gedachten te snel vertelt, op een moment dat de ander er (nog) niks mee kan.

Ik worstel ook met de vraag of het klopt wat je als meisje er door je ouders en omgeving inge'ramt' krijgt: 'Als vrouw moet je een man niet het gevoel geven dat je jezelf aanbiedt, want dan heb je minder kans dat hij je nog wil'. Mannen... klopt dit?!?!

Lianne

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 28 juli 2005, 21:06

Als man geldt dat toch ook?.. eigenlijk... besef ik me net zelf althans :lol:

Lianne
Berichten: 202
Lid geworden op: ma 12 april 2004, 10:22
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Lianne » do 28 juli 2005, 23:42

Niet zo sterk als andersom Jess.... daar ben ik van overtuigd.
Los van of we zouden WILLEN dat het gelijk was, is het dat niet.
We zijn nou eenmaal als jongens en meisjes met verschillende ideeen over hoe je je hoort te gedragen opgegroeid. Mannen zouden meer een jagers-instinct hebben, vrouwen niet. Vrouwen behoren meer het aas te zijn dan de man... met haar make-up en hoge hakken... Hoewel we steeds meer zien dat ook vrouwen kunnen jagen en ook mannen zich steeds meer opdoffen... geloof ik absoluut niet dat er geen verschil meer is.

Ik wil jagen, snik..... :evil:


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten