* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

organic
Berichten: 999
Lid geworden op: do 18 juli 2002, 1:01

Berichtdoor organic » do 02 december 2004, 9:58

Eén van de laatste figuren die uit kon groeien tot een mythe. In deze tijd van uiterste openheid en de onderste steen boven is daar nauwelijks nog plaats voor (heeft hij zelf ook meer en meer gemerkt). Jammer aan de ene kant.

Hoe dan ook, een man van de wereld met een flair die hier ongekend was (is?).

Wel mooi om te lezen trouwens dat de koningin de middag voorafgaand aan haar vader's dood nog gedanst heeft tijdens een festiviteit.

Januce
Berichten: 254
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 20:48
Locatie: Yr.
Contacteer:

Berichtdoor Januce » vr 03 december 2004, 1:29

Hmmm
De kroeg voor de slapeloze. Hoor ik hier wel te zijn? Want ik ben helemaal niet slapeloos, ik ben moe...moe, moe. En zou eigenlijk al zittende op mijn baarkruk in slaap vallen. Ik kan/mag echter nog niet in slaap vallen, morgen toets, en ik heb nog niet gedaan met het leren.

Pfff, het studeren valt me zwaar, nooit tijd, altijd werk. Ondertussen is het al bijna 00.30, en ik moet eruit om 06.15
Het zal weer een korte nacht worden vrees ik.

Mijn schrijffouten kijk ik niet na, ik ben te moe.

Ik denk dat ik me gewoon eventjes voor de haardvuur leg, om mijn samenvatting nog eens door te nemen. Wie me hier nog vind(t) morgen vroeg, mag een emmer koud water over me heen gooien. Zal de enigste manier zijn om me nog wakker te krijgen zijn denk ik.

Slaap zoet lieve shespotters
Liefde is het enige goud
"Samuel Beckett"

Vlammetje
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 06 oktober 2003, 23:57

Berichtdoor Vlammetje » za 04 december 2004, 4:02



Zou er nog wat over zijn?
Een restje kaarsvet om van te snoepen..
vreemd na lange tijd weer hier te zijn
.. ergens werd ik door geroepen

Gewoon lekker een beetje gloeien
spelend met mijn licht
Plagend met de schaduwen stoeien

De kroeg onveranderd door de tijd
behalve hier en daar een vlek
op de tafels wat vettigheid
nog steeds aan warmte geen gebrek

knagend met gloeiend hoofd
snoep ik het laatste restje vet
dan weet ik mij gedoofd




werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » za 04 december 2004, 11:05

kijk nu....een Vlammetje heeft al gloeiend
de laatste kaarsjes opgebrand
maar goed dat ik, op zoek naar warmte
even hier ben aanbeland

donkere dagen, koud en mist
warmte mag niet gedoofd
nieuwe kaarsen neergezet
voor wie in de kracht van licht gelooft...


..
werðandi

Dimpf
Berichten: 1426
Lid geworden op: di 28 oktober 2003, 13:33

IK WEET NIET WAAR

Berichtdoor Dimpf » za 04 december 2004, 12:45

Ik weet niet waar ik mijn, dit stukje, verhaal achter moet laten... dat is verwonderlijk, want die vraag heb ik me op dit forum nooit eerder gesteld.

Heeft iemand het wel gezien, vraag ik me af, wordt het wel opgemerkt wat ik gisteren deed? Als (zelfs) dat niet het geval is, waar maakte ik me dan druk over? En toch wil ik niet aannemen dat ik me over een 'niks' drukmaak.

Wat deed ik dan ? Is het erg, betekent het iets? Wat dan?
Wat ik deed is dit: Ik heb een heleboel van mijn postings van de laatste weken ge-edit en al mijn verhaaltjes in de Heimwee-topic. Ik weet niet of het erg is, maar het betekent wel iets.

Op deze site, in deze community is er gelegenheid om een inkijkje te krijgen in wat mensen beweegt en dus om een inkijkjesbij elkaar te geven. Dat leidt vaak tot een mooie interactie. Dat is fascinerend en waardevol. Ik deed schaamteloos, want ik voelde me vrij omdat ik een groot respect ondervond. Ik merkte dat in geven en nemen, in betuigen en betuigd worden, en dat geeft ruimte.
Ergens onderweg is daarvan iets zoekgeraakt - ik vermoed wat, waardoor en door wie - en dat maakt dat ik weer terug treed in de schaduw, maar ik neem wel mee wat van mij is. Het is geschonden en de schijn van gemene welbewustheid daarvan vind ik onverdragelijk. Dat is allemaal niet erg, de wereld is er vol van, maar ik vind het wel jammer en het geeft me een gevoel van weemoed en verlies.
Verder houd ik het op wat de poetische dichter Roland Holst schreef:

"Wat de wind wil zullen wij nooit weten."


Dimpf
Vaak met woorden, een enkele keer zonder.

werdandi
Berichten: 167
Lid geworden op: vr 29 november 2002, 2:01
Locatie: aan de voet van Ygdrasil
Contacteer:

Berichtdoor werdandi » za 04 december 2004, 16:45

ja Dimpf...het was opgemerkt...zie verder pm...

Namaste

..
werðandi

Bloemen
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01

Berichtdoor Bloemen » za 04 december 2004, 19:52

Nee Dimpf, het was me nog niet opgevallen.

Ik vind het spijtig dat je in je kwetsbare zoektocht schijnbaar bent getackeld.

Bloemen(laat je niet uit het veld slaan Dimpf...)

Jeanne
Berichten: 1060
Lid geworden op: di 23 oktober 2001, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor Jeanne » za 04 december 2004, 22:47

Zaterdagavond. Het is nog vroeg en ik heb al slaap. Maar ik kan nog niet naar bed. Ik moet nog een paar sinterklaasgedichten verzinnen. Dus neem ik een kop thee en installeer me hier op de bank. Wie helpt me rijmen?

@ Dimpf: mij was nog niets opgevallen. Maar dat ligt meer aan feit dat ik nog maar weinig topics lees. Het spijt me te lezen dat je vertrouwen is geschonden.

Karinnetje
Berichten: 192
Lid geworden op: di 02 december 2003, 12:38

Berichtdoor Karinnetje » za 04 december 2004, 23:08

edit
Laatst gewijzigd door Karinnetje op zo 29 maart 2009, 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.

nachtuil
Berichten: 107
Lid geworden op: di 08 oktober 2002, 1:01
Locatie: NL, dichter en dromer

Berichtdoor nachtuil » zo 05 december 2004, 0:33

Nachtuil is moe en voelt zich ziek,
hij heeft geen energie voor repliek.
Hij voelt zich slecht begrepen,
al wil hij er niet mee dwepen.

Soms is een dag als een nacht
waarin hij dieper zinkt dan verwacht.
De emoties splitsen hem op
en alles staat weer op z'n kop.

Soms is de nacht als een dag
waarin hij weer geloven mag
dat alles samenkomt in liefde
en er niets resteert dat ons griefde

Nachtuil is moe en wil zich warmen
zijn vleugels strijken langs de darmen.
Even alles vergeten en dromen
op betere tijden die zullen komen.

nachtuil

MikMak
Berichten: 304
Lid geworden op: za 14 september 2002, 1:01
Locatie: hartje Betuwe
Contacteer:

Berichtdoor MikMak » zo 05 december 2004, 2:37

Wat een dag....
Heerlijk. Sinterklaas gevierd bij familie. Daar blijven eten en later gezellig zitten kletsen.

Een jongedame van 5 maakte al vroeg dat m'n dag niet meer stuk kon. Toen ik zei dat ik vast niks van sinterklaas zou krijgen, omdat ik waarschijnlijk niet lief genoeg was geweest zei ze...... iedereen hier krijgt iets, maar als jij niks krijgt, dan maak ik wel wat voor je.

Gelukkig bleek dat ik wel lief was geweest :lol:

Een dag waarop ik me zo welkom voelde dat ik er op de terugweg in de auto tranen van in m'n ogen kreeg.

En nu op naar de Kerstdagen. samen met m'n lief die dan weer thuis is. Echt thuis deze keer.

xx
MikMak, die met een goed gevoel gaat slapen nu
m'n bezem brengt me overal

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » zo 05 december 2004, 23:27

Ik ben geschokt. Ik kom na een twee dagen weg te zijn geweest en tref een posting aan van Dimpf. Zij kiest ons veilig home om haar verdriet te ventileren. Met woorden als " gemene welbewustheid" en " ik neem mee wat geschonden is" heeft ze me diep geraakt. Kennelijk wordt er een spelletje gespeeld met wonden als gevolg. Dimpf heb ik als integer en open ervaren en eerlijk.

Ik weet wel ook in deze gemeenschap komen kwade geesten en gestoorde personen voor. In het verleden hebben daarvan navrante voorbeelden voorbij zien komen. Toch doet het me zeer om te zien hoe mensen, die ik hoog acht, beschadigd en gewetst worden. Ik weet niet precies waar het over gaat, maar het doet me werkelijk pijn. Het is ook niet de eerste keer, dat mensen gekwetst worden op deze wijze,

In deze kroeg met kroegbaas Organic is dus een veilig heenkomen te zoeken. Een prettige en waardevolle constatering is het en ik ben er trots op. Maar rot vind ik het allemaal wel.

Annne,

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Berichtdoor annne » zo 05 december 2004, 23:30

Sorry Nachtuil, ook jouw verdriet is niet onopgemerkt gebleven, maar een ander kreeg even een eigen plek.

Neem een glas met mij en wees met me verdrietig. Vertel me niet dat het de December-blues is, dat si flauwe kul. We hebben gewoon verdriet. Misschien komt er wel een betere tijd maar nu hebben we verdriet.

Annne, graag delend in lief en leed en Hoegaarden

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » ma 06 december 2004, 0:41

Lieve Dimph ik lees nu pas je verhaal, waarom haal je je postings weg?
Waarom Dimph?


Lana

rusteloze dame
Berichten: 407
Lid geworden op: zo 06 juli 2003, 11:25

Berichtdoor rusteloze dame » ma 06 december 2004, 2:00

...
Laatst gewijzigd door rusteloze dame op wo 13 juli 2016, 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast