Dating sites perikelen

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Dating sites perikelen

Berichtdoor Clover » zo 08 maart 2009, 23:40

Om het topic van Jes niet te ‘vervuilen’ als het gaat om algemene info over diverse datingsites….

Deze is bedoeld om ervaringen uit te wisselen, hoe heb je het tot nu ervaren, wat zijn de no-go area’s voor en tijdens de evt. date, waar let je op etc..

Ik heb er een waarvan ik even niet zo goed weet hoe er mee om te gaan nl.

Gisteravond zou ik een date hebben, een vaste, dus geen loze, we zien wel op de dag zelf hoe laat etc.
’s Ochtends was ik nog gaan sporten en scheur (zoals later bleek in het ziekenhuis) mijn enkelbanden. Erg onhandig en ongelukkig want ben nu net ‘unne Fons’ (kan even nie autorijden en nie lopen nie :D ja, ik hou het positief).

Dus tussen sportbaan en ziekenhuis stuur ik date een sms met het hoe en wat. Want met een pijnlijk vertrokken bekkie een date ingaan heeft nog weinig mensen geholpen/aangetrokken…..
Krijg ik een bericht terug: “geeft niet, ik heb zelf al een aantal dagen de griep. We houden wel contact oke?”

Oke, griep hebben kan. Mijn idee is, als je dat dus al een aantal dagen weet….wanneer is iemand dan van plan dat te laten weten? Een uur vantevoren? Lekker….not….In mijn geval was het echt pas een halve dag tevoren… maar griep voel je toch eerder aan dan een halve dag? En ja, de een is eerder van griep genezen dan de ander…..lichamelijk effect is niet binnen 1 dag over daarvan…..denk ik zo want dan is het geen griep geweest.

Waar gaat mijn denkwijze scheef? Het is toch niet meer dan normaal om ruim(er) vantevoren te laten weten of het lukt of niet en dan een andere datum voor te stellen?
En ja, ik realiseer me ook heus wel, dat er veel smoezen worden gebruikt om iets af te kappen, alsnog, en dat hij mijn uitleg ook als zodanig heeft kunnen uitleggen als smoes.

Werk is trouwens ook zoiets, waar de mannen met wie ik contact heb, niet mee uit de voeten schijnen te kunnen. Andersom moet er maar begrip zijn maar zodra ik zeg dat er voor nu geen ruimte/tijd is door werk is het al gauw….je hebt je prioriteiten niet op orde….En dat geldt andersom dan niet zo? Wat een lulkoek denk ik dan….je hebt niet het alleenrecht om een drukke, even meer prioriteiten hebbende baan te hebben….en wie is ‘hij’ om mijn prioriteiten te bepalen en denken te kunnen invullen?
En als gevolg dus idd de vraag: je vindt me zeker niet leuk genoeg meer, gezien je zo weinig reageert……Dat is mijn zaak niet, als iemand zich zo wil opstellen….heeft ie nog een weg te gaan.

Helaas schieten bij mij achteraf pas de gevatte antwoorden te binnen……maar aan het lijntje houden.....dat kan ik gewoonweg niet, dan maar de botte bijl erin. Met deze man wilde ik echt wel afspreken maar zijn reacite op de mijne doet me een beetje terughoudend opstellen nu, gezien zijn griepverhaal. Zouden jullie afspreken als je griep hebt en zonee, hoe lang vantevoren zou je dat laten weten?

Hoe zijn jullie ervaringen (geweest) op dating gebied en hoe kun je je een beetje wapenen tegen dit soort gebeurtenissen? Ik vraag dit, omdat ik eigenlijk zo weinig ervaring heb hierin en het graag wil leren dus….

Dank vast!
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » zo 08 maart 2009, 23:58

Naar mijn idee heb ik veel te veel ervaring op het gebied van daten :? en ik heb dus ook min of meer besloten om dat internetgedate te laten zijn voor wat t is. Zeg ik nu ;)

Maar concreet antwoord op jouw vraag... Ik kan me voorstellen dat hij inderdaad al een paar dagen griep heeft, dat hij zich langzaam wel wat beter voelt en dus toch wel die date door wil laten gaan, maar eigenlijk stiekem toch wel blij is dat hij nu gewoon in zijn bed kan blijven liggen. Terwijl ik dit neertyp bedenk ik me dat hij inderdaad dan ook al een paar dagen geleden had kunnen aangeven dat ie ziek is en hoopt dat ie zich zaterdag beter voelt... Hoe is jullie contact tot nu toe? Kun je dit wellicht al bespreken? Verwacht jij veel van deze date, en komt dit daarom als een soort van teleurstelling?

Mijn ervaring is wel dat het enkel via internet en sms veel moeilijker te communiceren valt, zeker als je elkaar nog nooit gezien hebt.

En een paar regels die ik voor mezelf heb opgesteld wat betreft daten...
- Nooit mijn adres geven, gsm-nummer mogen ze weten
- Afspreken op openbare plaats: ergens waar ik me op mijn gemak voel maar niet in bijvoorbeeld mijn stamcafe
- Altijd iemand laten weten dat ik een date heb, en afspreken om tijdens de avond even contact te hebben
En wat ik daarnaast ook geleerd heb, is om het meteen dezelfde avond te zeggen als ik voel dat er geen klik is. Voorkomt veel gezeur achteraf.

Ik hoop voor jou dat je nog duidelijkheid krijgt!

Sannetje
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » ma 09 maart 2009, 0:21

Hi Sannetje,

Dank voor je antoord.
Nee, ik had geen (speciale) verwachtingen bij deze date. Het contact tot nu verliep prima. Door ongelukkige omstandigheden mijnerzijds had het echt geen zin om af te spreken.

Dat hij griep heeft zal ik ook niet in twijfel trekken. Wat ik (ja ook door eerdere ervaringen), wel in twijfel trek, is dat hij het pas aangaf nadat ik zei dat het mij niet zou lukken gisteravond. Dus het kan idd opluchting zijn. Dan nog denk ik.....als je je al een paar dagen niet lekker voelt en je geen idee hebt wanneer dit verbetert, ga je het niet tot het laatste uur uitzitten en dan alsnog besluiten dat het 'm niet gaat worden. Dat weet je echt wel vantevoren en getuigt van weinig respect naar de ander zijn/haar tijd toe. Maar goed, zo ben ik en mag niet verwachten/eisen dat een ander daar ook zo mee om zou gaan en dat doe ik onbewust (dus) toch. Leerpuntje!

En zijn er nu echt mensen die denken dat ze een goede indruk maken als ze halfziek een date ingaan? Ik betwijfel het....
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Berichtdoor Frans49 » ma 09 maart 2009, 0:30

En een paar regels die ik voor mezelf heb opgesteld wat betreft daten...
- Nooit mijn adres geven, gsm-nummer mogen ze weten
- Afspreken op openbare plaats: ergens waar ik me op mijn gemak voel maar niet in bijvoorbeeld mijn stamcafe
- Altijd iemand laten weten dat ik een date heb, en afspreken om tijdens de avond even contact te hebben
En wat ik daarnaast ook geleerd heb, is om het meteen dezelfde avond te zeggen als ik voel dat er geen klik is. Voorkomt veel gezeur achteraf.

Ik hoop voor jou dat je nog duidelijkheid krijgt!

Sannetje
Let er wel op dan dat je geen NAW gegevens op je gsm nummer hebt staan, dat is via internet vrij eenvoudig terug te zoeken. Neem desnoods een prepaid SIM kaartje in een oud toestel voor dit doel
Beter save than sorry. :D
All I ask of living is to have no chains on me

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Berichtdoor sehnsucht » ma 09 maart 2009, 0:49

:shock:
Wat zijn NAW gegevens?
En dan terug te zoeken via internet? Help!
Panta rhei.

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » ma 09 maart 2009, 0:56

:shock:
Wat zijn NAW gegevens?
En dan terug te zoeken via internet? Help!
NAW=
Naam
Adres
Woonplaats

Hoe je die kan achterhalen met alleen een 06 nummer zou ik ook niet weten..

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Berichtdoor Frans49 » ma 09 maart 2009, 0:59

:shock:
Wat zijn NAW gegevens?
En dan terug te zoeken via internet? Help!
naam adres woonplaats, is ook voor mobile nummers terug te zoeken
All I ask of living is to have no chains on me

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » ma 09 maart 2009, 1:10

Amada en Sehnsucht,

Dat is niet zo moeilijk. Sommigen hebben een soort van digitaal visitekaartje wat standaard meegestuurd wordt bij sms (net als bij bijv. je zakelijke e-mail, je zgn handtekening met telefoon, fax adres etc.). Dat moet je alleen wel handmatig instellen of je dat wilt meesturen.

Als dat niet zo is, valt er van een gsm-nr. weinig tot geen gegevens te achterhalen, tenzij je geen vast telefoonnummer hebt en je hebt toegestemd om je gsm op te laten nemen in de telefoongids, of in welke publieke nr weergave dan ook. Zoniet....worden prive gegevens erg lastig te achterhalen via alleen een gsm nr. Hoogstens kunnen ze je telecomaanbieder achterhalen maar zeker geen adresgegevens.

Dus in die zin geruststelling :D
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 09 maart 2009, 19:45

Via een bepaalde startpagina heb ik best vaak 06-nummers weten te traceren (bij gemiste oproep waarvan ik het nummer niet ken, of om te checken of het nummer nog van dezelfde persoon is). Lukt niet altijd, maar heb niet het idee dat iedereen weet of hun 06 wel of niet gekoppeld is aan andere gegevens...

Maargoed.. sja Clover, MIJN eerste idee bij je verhaal is eigenlijk iets wat misschien ietwat kinderachtig overkomt, maar niet ongewoon is;
een reactie om het ietwat te bagataliseren als het ware.

Misschien was HIJ ook wel teleurgesteld en ietwat wantrouwend ("is het echt zo serieus, of scheept ze me af met een overdrijving?" -er niet gelijk van uitgaande dat het een leugen is btw).
En dan die reactie om te laten weten dat hij het ook niet helemaal zeker wist of het door zou gaan. Misschien was hij wel verkouden en was het een half leugentje ;)

Dus een beetje een eer-reactie? Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik zou gewoon even aankijken hoe de volgende date gaat... en als het je echt niet lekker zit, kan je het toch gewoon vragen? Niet als aanval maar uit nieuwsgierigheid waarom hij niet eerder had gezegd dat hij griep had (en of die al beter is nu dan ;))

just my two cents...

-'halfblind' daten heb ik tot nu toe nooit gedaan. Het blijft een hoge drempel voor me, wetende dat je inderdaad beter zsm kan zeggen dat het niet klikt, en wetende van mezelf dat ik het moeilijk vind iemand teleur te stellen, vermijd ik het gewoon liever (sja, tot ik zeker weet dat ik hem ECHT al HEEL leuk vind, maar dat is nog niet voorgekomen via internet. :roll: :wink: )

frans
Berichten: 1001
Lid geworden op: zo 12 augustus 2001, 1:01
Locatie: Alpha Quadrant

Berichtdoor frans » ma 09 maart 2009, 22:01

Ik zou er niet zo veel achter zoeken hoor, achter dat griepverhaal. als ik donderdags een date heb en dinsdags voel ik me niet lekker zou ik niet direct gaan mailen dat het misschien niet door kan gaan, zeker niet als ik van te voren een goed gevoel heb over die date. Uit ervaring weet ik dat een griepje binnen twee dagen helemaal over kan zijn.

Wat niet wil zeggen dat ik geen ervaring heb met kutsmoezen, tot en met "zus ligt in het ziekenhuis/vader is overleden, maar we houden contact hoor" aan toe. Maar dat zijn uitzonderingen; over het algemeen ben ik goed te spreken over de opdaagfrequentie van mijn dates.

dalinka
Berichten: 318
Lid geworden op: ma 21 april 2008, 20:11
Locatie: brabant,redelijk actief

Berichtdoor dalinka » ma 09 maart 2009, 22:51

Mijn allereerste officiele date van een datingsite kwam keurig netjes opdagen....en is nooit meer weggegaan !!!! :lol:

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » ma 09 maart 2009, 22:56

Zou het niet zo kunnen zijn dat hij gewoon graag wilde komen en daarom niet afgezegd heeft. Of ben ik dan erg naïef?
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 10 maart 2009, 1:40

ja het kan het allemaal zijn.
Als je hem echt leuk vind, kijk gewoon wat er verder gebeurt.
Dan merk je het vanzelf toch?

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » wo 11 maart 2009, 12:37

Als ik de griep zou hebben en ik vind hem echt leuk, dan zal ik het de dag of zo van te voren zeggen (want dan weet ik dat ik nog niet lekker zal zijn).
Ik zal ook erbij vermelden dat ik nog steeds wil ontmoeten en de beslissing van wél of niet doorgaan bij de ander leggen. Helemaal afzeggen doe ik niet zomaar, juist omdat het zo erg op een afwijzing lijkt.

Ik denk ook dat hij zijn eer wou bewaren en dacht dat je niet meer durfde of iets dergelijks.

Tja, het was wel hééél toevallig... en echt klote voor jullie ;-)

Misschien hem even bellen, lekker luchtig de misverstand uitpraten?
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » wo 11 maart 2009, 22:29

@Jes: je hebt gelijk, hij had het idd ook als een smoes van mij kunnen opvatten en zo goed is de inschatting van elkaar nog niet dat we dat wel/niet geloven. Heb hem begin van de avond een sms gestuurd hoe het met hem ging en kreeg de dag erna als antwoord dat het wel wat beter ging en dat we contact zouden houden, waar ik het mee eens was/ben en dat ook heb laten weten.

@Frans: ik zoek er verder niet te veel achter. Het verwondert me alleen. Er zit een groot verschil tussen ‘niet lekker zijn’ en een echte griep. Ik heb zelf ooit 1x in mijn leven griep gehad en ik wist niet wat me gebeurde.

@Dalinka: een blijvertje dus, top!

@Carina, ja, natuurlijk kan dat, net als bij mij, ik vond het echt jammer. Of het naïef is, durf ik ook niet te zeggen. Maar nogmaals, als ik weet dat ik ziek/niet fit (lees: dus echt, echt niet op mijn best ben qua lichamelijke gesteldheid) om een date aan te gaan dan zeg ik af om diezelfde reden. Dat een ander dat niet leuk vindt snap ik heel goed alleen veranderen kan ik daar weinig aan.

@Amada: mee eens. In ieder geval leuk genoeg om eens mee af te spreken. Er zal heus wel een date komen (dit zou de 1e afspraak met hem zijn).

@Monique: dat bedoel ik. Ziek is ziek, dan heeft een afspraak in mijn optiek geen zin. Maar weet ook wel dat een ander daar een heel ander denkbeeld over kan hebben. Ik heb ook aangegeven dat ik wil afspreken.
En ja, ik zie ook wel dat het heel toevallig is dat ik uitgerekend op de date-dag een sportongeluk krijg :? Komt ook niet leuk over.

Dat maakt het soms zo lastig, ik weet dat ik eerlijk ben alleen weet een ander dat (nog) niet.
We plannen nog wel een nieuwe date, alleen wanneer dat is, weet ik zelf ook nog niet. Lopen is lastig voor nu, laat staan autorijden (want ik ga niet thuis uitnodigen nl).

Waar ligt jullie grens mbt het helemaal niet meer met iemand af te willen spreken? Voor mij is het: 1x afzeggen oke, 2e keer is exit (daar heb ik inmiddels van geleerd), met het idee, graag of niet. Laat je dat weten of laat je niets meer horen?

Bedankt voor jullie antwoorden tot nu toe!
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten