Wat is 'normaal'?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Wat is 'normaal'?

Berichtdoor Goddess » ma 05 januari 2009, 15:49

Ik zit al een tijdje met bepaalde gedachten, en wil deze toch even kwijt. We horen steeds al die verhalen over 'het gemiddelde', en hoewel ik het echt niet bewust doe, vergelijk ik mezelf wel met 'wat normaal is'.

Zo heb ik periodes gehad waarin ik dacht dat ik heel erg sexgericht was, omdat ik meerdere malen per dag behoefte had aan sex. Niet alleen wanneer ik net in een nieuwe relatie zat, maar ook toen ik een langdurige relatie had, of zelfs toen ik single was. Soms was die behoefte puur gericht op het orgasme, soms op een persoon, en soms op de behoefte aan intimiteit die niet perse op een persoon is gericht.

En nu zit ik me al maanden druk te maken over mijn relatie. En waarom? Omdat we amper sex hebben. En eigenlijk slaat dat nergens op, want we hebben er beiden eigenlijk geen behoefte aan momenteel. Maar toch blijf ik met die gedachte zitten, dat je behoefte aan seks zou moeten hebben als je relatie goed zit. Dat er anders geen passie meer zou zijn, dat het een sleur is. Want dat heb ik al eerder meegemaakt.

En toch is dit anders, want die passie is er wél. En intimiteit ook, we kunnen uren liggen elkaar aanliggen terwijl we elkaar door het haar strelen, masseren en zoenen. Ik ben blij als hij thuiskomt, we kijken graag naar elkaar en genieten nog steeds van elkaars gezelschap. Alleen hebben we allebei even geen behoefte aan seks, ook niet met onszelf of met een ander.

Hoe komt het toch dat we onszelf steeds vergelijken met anderen? Waarom kunnen we gewoon niet naar ons eigen gevoel luisteren, zonder steeds maar te denken 'hoe het hoort' of 'hoe het moet zijn'?

Kronkel

Berichtdoor Kronkel » ma 05 januari 2009, 20:33

Goddess,

Ik herken het heel goed en vind het het juist een teken van innige verbondenheid en liefde dat er periodes zijn waarin seks in de zin van 'het doen' niet aanwezig is zonder dat het gemist wordt.

En wat normaal is... ach...dat zijn maar gemiddelden voor mensen die gemiddeld zijn en niet passend bij mensen die niet gemiddeld zijn. Het zegt dus niks is wat ik bedoel, behalve dat er in mijn ogen niets vreemds aan is. Lekker genieten van elkaar ;)

Dolce Vita
Berichten: 217
Lid geworden op: zo 21 januari 2007, 19:55
Locatie: Het hoge Noorden

Berichtdoor Dolce Vita » ma 05 januari 2009, 23:22

Is geluk niet het tevreden kunnen zijn met wat je zelf hebt, ipv pas tevreden kunnen zijn als je hebt wat je volgens anderen zou moeten hebben?

Blijf gewoon lekker bij jezelf, toch?
Geluk is een geschenk voor hen die het durven uit te pakken.

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Berichtdoor Frans49 » zo 11 januari 2009, 13:10

Eeen relatie is, als zoveel andere dingen, vergelijkbaar met een slagroomtaart. Van de verschilende punten zijn er enkele wat minder bedekt en soms zelfs alleen maar de basis. Het blijft moeilijk om te beslissen of je de taart weg wilt gooien om die ene kale punt. Wel is het, net als met eten, als je weinig te eten krijgt denk je er de hele dag aan. Mijn advies/ervaring? Zoek een goede sextherapeute die de dingen goed behandeld., ze zijn er beslist.
All I ask of living is to have no chains on me


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten