sex en mirena

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

sex en mirena

Berichtdoor badeendje » zo 21 september 2008, 17:17

Hallo mensen..

Na heel veel vragen te hebben gezien over mirena heb ik hier nog een andere vraag die alleen gericht is aan de vrouwen die mirena hebben.

Gisteren heb ik sex gehad met mn vriend (niets bijzonders) maar vanmorgen heb ik ruim twee uur krampen in mn buik gehad. Dit waren exact dezelfde krampen als toen ik mirena liet plaatsen. Nu ben ik dus bang dat dit met elkaar te maken heeft.. of dat mirena verschoven is oid.

Heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » zo 21 september 2008, 19:59

Hoi Badeendje,

Ik heb ook het mirena spiraaltje. Hetgeen jij beschrijft herken ik helaas niet. In het begin wel eens een soort of wat van drukkend gevoel maar geen echte pijn. Heb verder ook geen klachten gehad zoals eventuele bloedingen (heb bij mijn vorige spiraaltje wel bloedingen gehad maar dit kwam omdat het spiraaltje zelf niet goed was. Bij het 2e spiraaltje tot op heden nog nergens geen problemen mee).

Het enige wat ik je aan kan raden is om (terug) naar de huisarts te gaan zodat die het even kan controleren voor de zekerheid.

Suc6

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » zo 21 september 2008, 20:02

Hi Maria,

Dankje voor je reactie..

Tja ik twijfel al de hele dag of ik wel of niet moet bellen. Ik heb mn mirena laten plaatsen door een gyn, dus ik moet dan zowieso tot morgen wachten..
Ik vind dit namelijk erg vervelend, gelukkig is het gevoel wel al weg.. dus vandaar mn getwijfel..:S

Verder trouwens nog steeds nergens last van met mn mirena..:D

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » zo 21 september 2008, 20:14

Hoi Badeendje,

Al heb je het door de gynaecoloog laten plaatsen ik denk dat de huisarts dan toch wel wil/kan controleren of het spiraaltje goed zit. Maar dat is natuurlijk maar wat je zelf het prettigste vind.

Dat twijfelen ken ik maar al te goed. Dat heb ik gehad toen ik met het eerste spiraaltje bleef bloeden. Elke keer na een bloeding dacht ik van, dit zal mss wel de laatste zijn dus ik wacht nog maar even af. Tot het moment dat ik echt zoiets had van dit is nu echt niet leuk meer en ik wilde toen gewoon weten hoe dat nou kwam.

Dus ik weet wat het is om te twijfelen. Maar toch zou ik als ik jou was even langs gaan of in ieder geval inderdaad even bellen en dan kijken wat hij/zij voor je kan betekenen. En zoals ik mezelf probeer voor te houden (omdat ik ook nooit snel bel naar een huisarts) beter een keer voor niks dan dat je achteraf denkt van had ik maar gegaan.

En je loopt natuurlijk de kans dat er niks aan de hand is maar dan weet je het in ieder geval zeker...........

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » zo 21 september 2008, 22:53

Hey Badeendje,

Geen idee of t hetzelfde is, maar ook ik heb soms een krampachtig gevoel, rechts onder in mijn buik. Voor mij geen onbekende pijn, maar wel heel vervelend. Een periode heel erg gehad, ook tijdens het vrijen; andere keren kreeg ik t omdat ik misschien wel te veel buikspieroefeningen gedaan had. Ik ben er een paar maanden vanaf geweest en gisteren zat t er ineens weer, langzaam opkomend vanuit t niets eigenlijk.

Ik ben hiervoor al terug gegaan naar de gyneacoloog, die niks kon vinden: spiraaltje zat goed en er waren geen cysten te zien.Er is ook een echo gemaakt van mijn buikwand die perfect in orde is, spieren zijn ok en er is geen littekenweefsel. Ik heb gedacht dat t blindedarmontsteking was, maar die ziet er kennelijk heel mooi uit.

Eigenlijk is mijn uiteindelijke conclusie dat het de eisprong moet zijn. Volgens mij gyneacoloog kunnen dit soort onderbuikklachten namelijk wel hormoon- en cyclusgevoelig zijn. En het zou idd getriggerd kunnen worden door het spiraaltje. En aangezien het wel een heel vervelende pijn is, maar tegelijkertijd ook een heel bekende die ik al vaker gehad heb, hou ik t op eisprong. Maar als ik jou was zou ik toch ff bij de gyneacoloog binnen springen!

Succes, Sannetje
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » ma 22 september 2008, 7:37

@Sannetje...ik herken die pijn...
had het vroeger vaker dan nu (goh...hoe zou dat komen? 8) )
maar dat was bij mij zeker de eisprong.
als je er ook nog meer afscheiding bij hebt dan gebruikelijk (je wordt natter dan normaal zeg maar), en je hebt zo'n gevoel dat je elke vent wel kan pakken die voorbij komt 8) ...dan reken maar dat dat de eisprong is :P
nu duidelijk is dat er geen andere oorzaak is, zou ik zeggen..geniet ervan..het is een zalige pijn..klinkt gek..
maar ik geniet van die dagen dat mijn eitjes onrustig zijn
The music is all around us...you only have to listen..

lizzy
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 06 juni 2005, 18:41
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lizzy » ma 22 september 2008, 10:07

Hey Badeendje,

Ik zou even langs de huisarts gaan om te kijken of hij nog wel op zn plek zit (die mirena dan he..) Ook als je hem bij de gyn hebt laten plaatsen kan de huisarts best even controleren. Als hij het niet vertrouwd kan je alsnog een echo laten maken bij de gyn.
Succes!
De enige echte liefde is de onmogelijke liefde.
(Goethe)

lavendeltje
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 31 augustus 2008, 7:43

Berichtdoor lavendeltje » ma 22 september 2008, 10:27

Ik zou de dokter raadplegen. Pijn betekent altijd iets, hoogst waarschijnlijk onschuldig maar voor alle zekerheden toch maar eventjes langsgaan.

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » ma 22 september 2008, 20:39

Hallo allemaal,

Heel erg bedankt voor alle reacties..

Morgen neem ik ff contact op met mn huisarts, vandaag echt geen tijd gehad..:( maar goed..:D

Maar ook interessant te horen dat het ook de eisprong zou kunnen zijn (al heb ik dit nog nooit gevoeld en ben ik toch al 10 jaar vruchtbaar)

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

lizzy
Berichten: 363
Lid geworden op: ma 06 juni 2005, 18:41
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lizzy » do 25 september 2008, 21:17

En? wat was t ?
De enige echte liefde is de onmogelijke liefde.
(Goethe)

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » vr 26 september 2008, 14:57

Nou ik kan disndag pas terecht bij de huisarts.. dus ik hou je wel op de hoogte...

Het erge is dat het bij mij begint te kriebelen.. er zijn namelijk vrouwen die zwanger worden door dit soort "foutjes" dus he... maar goed ik wacht dinsdag rustig af want stress is al helemaal niet goed....

Groetjes
Wat is het leven mooi

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » vr 03 oktober 2008, 20:44

Badeendje, je schrijft dat het dezelfde krampen zijn als na het plaatsen van je spiraaltje. Als dat zo is, dan herken ik het wel.
Ik vind het het dichts aansluiten bij weëen. Ik heb het vrijwel elke kaar als ik heftig klaargekomen ben. Denk dat het gewoon een onschuldige en eenvoudig te verklaren reactie van de baarmoeder op het spiraaltje is.

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » za 04 oktober 2008, 14:07

Hoi Allemaal,

Nou hier de uitslag"

Niets aan het handje... pas als ik zelf het draadje niet meer zou voelen zou ik terug moeten komen volgens de huisarts... dus wij hadden een klein feestje.... (maar dit zet me wel aan t denken: wat nu als het wel "fout" was, etc... dat was wel een spannende weg zeg maar..;))

Maar goed

Voor Katrine,
Dat zij mn gyn tijdens het plaatsen, maar ik had niet verwacht dat ik dit vaker zou hebben en het maakte me dus ook ongerust.. maar gelukkig is alles goed

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 04 oktober 2008, 14:20

Dus, van Mirena kan je erge krampen krijgen na het klaarkomen?

Zijn er hier meer Mirena gebruiksters die daar last van hebben ??

:?

-Jess; die een tweede poging doet om m te laten plaatsen maar nu alweeeer begint te twijfelen :wink:

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » za 04 oktober 2008, 14:24

Hi Jessebel,

Nou niet van een orgasme hoor, ik heb namelijk geen orgasme gehad die avond.. zoals je misschien weet hebben wij een wat ingewikkelder sexleven dan de meeste mensen en nu konden we "het" eindelijk weer na 2 jaar zonder pijn doen..

De volgende ochtend pas had ik pijn en krampen, daarom dacht ik dus dat mn mirena verschoven was oid...

Verder heb ik nog steeeds geen klachten erover en heb hem in januari laten plaatsen..

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten