Transgender

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Transgender

Berichtdoor KATHOEY » do 28 augustus 2008, 19:56

Ik ben een Thaise transgender (KATHOEY).
In het algemeeen ondervind ik weinig respect voor mijn manier van leven.
Hoe denken jullie erover?
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » do 28 augustus 2008, 20:17

a second kind of woman (but nothing beats the real thing)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Kulderzipken
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 11:32
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Kulderzipken » do 28 augustus 2008, 20:22

Hoe weet jij dat nou??? :o
Carpe Diem

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » do 28 augustus 2008, 20:28

*gave*
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Kulderzipken
Berichten: 3837
Lid geworden op: ma 10 oktober 2005, 11:32
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Kulderzipken » do 28 augustus 2008, 20:29

Toch niet stiekem geprobeerd hè? 8)
Carpe Diem

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » do 28 augustus 2008, 20:31

:lol: nope
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Orchid
Berichten: 1425
Lid geworden op: ma 04 maart 2002, 2:01
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen, beroep: optimist

Berichtdoor Orchid » do 28 augustus 2008, 20:32

a second kind of woman (but nothing beats the real thing)
Hier stoor ik me toch even aan.

Wat is echt?
Je fysieke uiterlijk of je gedachten / gevoelens?



On topic

Voor mij ben je "echt", vrouwelijkheid zit tussen de oren.

Ik vraag me af waarom je weinig respect ervaart, kan je het wat beter uitleggen? Is dat pas wanneer je je "uit" als transgender of ook ervoor al?

Zelf vind ik het knap als iemand voor zichzelf zo'n beslissing durft te nemen en ook doorzet. Daar valt best respect voor op te brengen ;-)

otje
Laatst gewijzigd door Orchid op do 28 augustus 2008, 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.
While I kiss his feet, the rest of the world can kiss my ass. =):

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » do 28 augustus 2008, 20:36

a second kind of woman (but nothing beats the real thing)
Hier stoor ik me toch even aan.

Wat is echt?
Je fysieke uiterlijk of je gedachten / gevoelens?


het innerlijk is ècht (dat bedoelt de eerste reactie)
de tussenhaakjes gedachten gaat wat mij betreft over het lichamelijke

maar ik snap je vraagtekens hoor otje :)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » do 28 augustus 2008, 21:36

Hoe denk ik waarover, lieve Kathoey? Over het feit dat je over het algemeen weinig respect ondervindt voor jouw manier van leven? Over transgenders in het algemeen? Over Thaise transgenders in het bijzonder?

Ik vind je vraagstelling echt te vaag om er een duidelijk antwoord op te kunnen geven. Het enige wat ik me afvraag... Waarom noem je het je manier van leven? Dat klinkt alsof je een bewuste keuze hebt gemaakt om transgender te worden. Ik had altijd gedacht dat transgenders simpelweg voelen dat ze het ene geslacht zijn, terwijl hun uiterlijke geslachtskenmerken juist van het andere geslacht zijn. Dat klinkt voor mij niet als een manier van leven, maar als een manier van zijn. Niet als een keuze, maar als een gegeven. En zo beschouwd is het natuurlijk te zot voor woorden dat mensen daar geen respect voor op kunnen brengen. Maar goed, de praktijk leert dat er een heleboel manieren van zijn zijn die niet door iedereen begrepen en daarmee gerespecteerd worden.

Maar goed, misschien kun je je vraag verder toelichten, Kathoey. Wat zijn jouw ervaringen, wat verwacht je, wat zou je willen? Hoe vertel jij aan mensen dat je een transgender bent? Heb je een beroep waarin jouw unieke geslacht als een probleem gezien kan worden? Vertel eens iet meer over jezelf en je leven, dat maakt het voor mij makkelijker om me in te leven.

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » vr 29 augustus 2008, 9:45

Dit vind ik een interessante vraag. Maar net als Aaarghje is er (te) weining informatie om hier een antwoord op te geven.

Een ding kan ik wel zeggen, ik respecteer iedereen zijn/haar manier van leven.

Gebruikersavatar
Pandora
Berichten: 1709
Lid geworden op: ma 23 juni 2003, 21:08
Locatie: het hoge noorden verzorgende IG

Berichtdoor Pandora » vr 29 augustus 2008, 10:05

a second kind of woman (but nothing beats the real thing)
wat als het uiterlijk een vrouw is en innerlijk een man......



Pamdora... ( gewerkt op plastische chirurgie en een aantal transgender patiënten heeft begeleid)
Zorg er voor dat de stem van je hart luider is dan die van je ego....

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Berichtdoor gurley » vr 29 augustus 2008, 12:14

a second kind of man (but nothing beats the real thing)

ik denk dat deze mensen het gruwelijk moeilijk hebben en heel veel levensgenot missen door het najagen van een utopie (zoiets)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Goddess
Berichten: 193
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 11:02

Berichtdoor Goddess » vr 29 augustus 2008, 14:17

Als iemand geestelijk/emotioneel/spiritueel een vrouw is, dan is het een vrouw.
Als iemand geestelijk/emotioneel/spiritueel een man is, dan is het een man.
Het lichaam is slechts een omhulsel.

Het lijkt mij heel naar als het lichaam iets ander aangeeft dan wie jij werkelijk bent, en als je er voor durft te kiezen om je lichamelijke geslacht te laten veranderen zodat het 1 is met je geestelijke geslacht, kan ik daar alleen maar respect voor hebben. Zoals Aaarghje al mooi heeft omschreven is dit geen lifestyle, maar een manier van zijn.

Maar er zijn ook mensen die geen genderdysforie hebben, maar toch voor een geslachtsoperatie kiezen. Bijvoorbeeld om in het theater of in de prostitutie te werken, dan gaat het dus wel om een lifestyle. Ieder moet dit voor zich weten hoor, maar persoonlijk kan ik daar weinig respect voor hebben. Voor de lifestyle dan, dat neemt niet weg dat ik voor de persoon zelf wel respect kan hebben.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » vr 29 augustus 2008, 18:43

Wat is respect?
Als homosexueel met vrouwelijke kenmerken tel je in Thailand niet mee.
Als je ook nog eens opgroeit in Thailand in pure armoede, is de stap om als transgender door het leven te gaan ineens een stuk kleiner.
Als kathoey krijg je min of meer wel de aandacht en respect.
En ook financieel sta je er dan er beter voor.
Alleen buiten Thailand is het nog steeds een taboe, ook al zie je er beter uit dan een normale vrouw. :(
Laatst gewijzigd door KATHOEY op za 30 augustus 2008, 1:27, 2 keer totaal gewijzigd.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Berichtdoor akelei » vr 29 augustus 2008, 18:59

Welk respect zoek je Kathoey? Ik kan niet zo maar zeggen dat ik iets wel of niet respecteer. Jij maakt jouw keuzes omdat ze je de juiste lijken. Daar is niets mis mee lijkt me.
Waar loop je tegen aan? Kijken mensen je met de nek aan of voel je jezelf niet begrepen? Wil je wat duidelijker zijn, dat maakt het makkelijker om te reageren (voor mij in ieder geval).
Uit je laatste post kun je opmaken dat je Kathoey bent om uit een bepaalde situatie te vluchten, is dat zo?
Ik hoor het graag.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 66 gasten