Transgender

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » vr 29 augustus 2008, 20:54

Wonderlijk... Diverse mensen vragen om een toelichting, zodat ze je kunnen begrijpen, en één iemand plaatst haar bedenkingen. Vervolgens zie ik dat je alleen op die kritische noot reageert, en dat je daarmee niet de kans grijpt om je situatie uit te leggen aan alle mensen die bereid zijn naar je te luisteren en begrip voor je op te brengen.

Kathoey, ik kan me voorstellen dat je je defensief opstelt als je veel weerstand ontmoet. Maar als je je alleen op de weerstand richt, op de kritische noten, op de mensen die (voorzichtig) hun bedenkingen uiten, dan kan ik me voorstellen dat het lijkt of je heel weinig respect ondervindt voor je bijzondere manier van zijn. Want daardoor mis je al die mensen die wél voor je openstaan.

Wat dacht je ervan om in dit topic eens al je aandacht en je energie te richten op de mensen die oprechte belangstelling voor je hebben? Je kunt hoe dan ook geen vrienden worden met iedereen, dus probeer dat niet. Maar ga eens op zoek naar de mensen die wél naar je verhaal willen luisteren en die wél begrip willen opbrengen voor wie jij bent. Geef ons de kans om je te respecteren, lieve Kathoey. :D

twin
Berichten: 138
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 22:00
Locatie: Z-H.

Berichtdoor twin » vr 29 augustus 2008, 23:05

Ben het met je eens Aaarghje, KATHOEY springt gelijk in de verdediging als er maar een beetje kritiek komt. Op dit forum kan je open zijn zodat de mede shespotleden hun mening daarover kunnen geven. Kom op KATHOEY speel open kaart zodat je betere reacties krijgt.
Een goede vriend zie je niet, die staat altijd achter je.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » za 30 augustus 2008, 7:36

...Als kathoey krijg je min of meer wel de aandacht en respect.
En ook financieel sta je er dan er beter voor.
Alleen buiten Thailand is het nog steeds een taboe, ook al zie je er beter uit dan een normale vrouw. :(
Lieverd,

hier ga je, voor mijn gevoel, de mist in. Thaise normen zijn anders dan de West-Europese normen.
Ik kan me voorstellen dat als kathoey je daar meer respect zal oogsten dan een homosexueel. Het zal financieel niet meevallen een dergelijke operatie te ondergaan en in deze wereld heeft geld toch een bepaalde aanzien. (hier ook wel, maar op een andere manier)

Probeer te accepteren dat er een soort taboe rust op transgender zijn. 'Onbekend maakt onbemind' zeggen ze hier in Nederland. Net zoals met homosexualiteit tot niet zo lang geleden, zal het nog even duren voordat het als 'normaal' gezien zal worden.

Dus, hoe verleidelijk het ook mag zijn, ga Nederland niet vergelijken met Thailand. Go with the flow, zoveel als je kan.

Dit schrijf ik uit een soort 'herkenning'. Ook ik heb me moeten aanpassing, alhoewel het makkelijker ging denk ik dan voor jou nu.
Maar het neemt niet weg dat ik regelmatig verantwoording moet afleggen voor mijn 'zijn' als Zuid-Afrikaanse.
Mijn achtergrond is heel anders dan de jouwe, heeft een andere lading. Maar ik ken ook het onbegrip, de onuitgesproken vragen, de onhandige opmerkingen. Ik red het wel omdat ik accepteer dat men het niet KAN begrijpen, en probeer ik op mijn manier de misverstanden uit de wereld te helpen.

Veel succes :wink:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » za 30 augustus 2008, 11:26

Waarom zou ik mijn eigen niet mogen verdedigen?
Als ik met een bepaalde stelling niet eens bent, dan geef ik mijn mening.
Als je zegt dat Nederland coulant is dan heb je het toch echt mis.
Ook homo's krijgen niet genoeg respect, alleen de mensen tonen dat niet.
En waarom is nu de tijd nog niet rijp om respect te tonen voor kathoey's?
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Mme Bentinck
Berichten: 433
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 16:59

Berichtdoor Mme Bentinck » za 30 augustus 2008, 11:55

Kathoey, je hebt zeker een punt als je zegt dat bepaalde groepen mensen in maar ook zeker buiten Nederland meer respect zouden moeten krijgen dan dat nu het geval is. Daar valt absoluut niets tegenin te brengen.

Maar wanneer je kreten roept als:

Alleen buiten Thailand is het nog steeds een taboe, ook al zie je er beter uit dan een normale vrouw


dan kun je van mij weinig respect verwachten.

Respect is iets dat je niet vanwege je uiterlijk verdient! Uit deze woorden spreekt weinig respect voor "normale" vrouwen, zoals jij dat noemt. Ik vind dat niet leuk.
if you have it, flaunt it!
(E. Jinek)

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » za 30 augustus 2008, 12:30

Waarom zou ik mijn eigen niet mogen verdedigen?
Als ik met een bepaalde stelling niet eens bent, dan geef ik mijn mening.
Als je zegt dat Nederland coulant is dan heb je het toch echt mis.
Ook homo's krijgen niet genoeg respect, alleen de mensen tonen dat niet.
En waarom is nu de tijd nog niet rijp om respect te tonen voor kathoey's?
Respect is niet af te dwingen, het zit in de mens hoe hij het ervaart...geeft...aanneemt. Mensen begrjpen jouw ervaring niet en daarom is het zo moeilijk een plekje te geven.

Ik heb nooit gezegd dat Nederland coulant is. Heel veel wordt niet gezegd omdat het niet politiek correct is.

Natuurlijk mag je jezelf verdedigen, maar ga er niet vanuit dat de ander opslag van zijn eigen gevoel/vooroordeel af is. Daar gaat toch tijd overheen.
Laatst gewijzigd door Monique op za 30 augustus 2008, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » za 30 augustus 2008, 12:32

...Maar wanneer je kreten roept als:

Alleen buiten Thailand is het nog steeds een taboe, ook al zie je er beter uit dan een normale vrouw


dan kun je van mij weinig respect verwachten.

Respect is iets dat je niet vanwege je uiterlijk verdient! Uit deze woorden spreekt weinig respect voor "normale" vrouwen, zoals jij dat noemt. Ik vind dat niet leuk.
Mee eens Mme! Dit had ik ook willen toevoegen maar vond dat ik al genoeg had gezegd :oops:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » za 30 augustus 2008, 14:20

Ik wordt vaak op straat aangesproken of geroepen op een negatieve manier.
Omdat je dan zogenaamd omgebouwd bent.
Terwijl in Thailand de meesten kathoey's aantrekkelijker zijn dan de vrouwen en vaak op een positieve manier worden benadert.
Met andere woorden in Nederland zijn veel liefhebbers van kathoey's, terwijl ze even later als ze de deur uitstappen je afbranden.
En dat kan je maar op 1 manier veranderen, door het transgendergebeuren veelvuldig in de media te laten komen.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » za 30 augustus 2008, 14:58

...Terwijl in Thailand de meesten kathoey's aantrekkelijker zijn dan de vrouwen en vaak op een positieve manier worden benadert...
Je blijft hier omheen draaien. De enige conclusie dat IK hieruit kan halen is dat er (binnen een bepaalde groep) meer waarde gehecht wordt aan uiterlijk dan aan authenticiteit.

Er zijn genoeg topics hier op She waaruit blijkt dat men (mannen) veel waardering heeft(hebben) voor puur natuur met al zijn imperfecties.
Perfectie is mooi om naar te kijken, misschien om even van te genieten maar op de langer termijn oppervlakkig en saai.
Ook ik vind het innerlijke doorslaggevend.

En ja, de maatschappij is hypocriet, SURPRISE!!

Ik begrijp dat ik me hier in de nesten werk. Ik denk dat ik mijn kijk op de zaak genoeg heb toegelicht en laat het hierbij.
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » za 30 augustus 2008, 15:17

Je blijft hier omheen draaien. De enige conclusie dat IK hieruit kan halen is dat er (binnen een bepaalde groep) meer waarde gehecht wordt aan uiterlijk dan aan authenticiteit.
Natuurlijk is uiterlijk zeer belangrijk.
Dat komt als eerste daarna komt pas het innerlijke.
Let wel ik praat als transgender en niet als een vrouw.
Als mensen je een compliment geven met je verschijning, weet ik dat ik wordt gewaardeerd.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » za 30 augustus 2008, 16:25

Ik word toch liever gecomplimenteerd met mijn innerlijk dan met mijn uiterlijk. Mensen die iemand beoordelen op het uiterlijk zijn in mijn ogen oppervlakkig.

En ja, je mag je eigen mening hebben. Natuurlijk, maar wees dan niet verbaasd als er andere meningen tegenover staan.

Vraag van mijn kant. Hoelang woon je al in Nederland en waarom heb je uberhaupt voor Nederland gekozen?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

vivian
Berichten: 273
Lid geworden op: do 01 mei 2003, 1:01
Locatie: gelderland

Berichtdoor vivian » za 30 augustus 2008, 16:38

ben het helemaal met shaz eens, ik word vele malen liever beoordeeld op mijn innerlijk en mijn zijn dan op mijn uiterlijk.


een vraag die bij mij boven komt na het lezen van de bijdragen van Kathoey is...

hoe zit het nu precies,
zoals ik het lees lijkt het alsof jouw transgender zijn een soort 'economische' reden heeft en niet een reden vanuit het zich vrouw voelen in een mannenlijf.
Als homosexueel met vrouwelijke kenmerken tel je in Thailand niet mee.
Als je ook nog eens opgroeit in Thailand in pure armoede, is de stap om als transgender door het leven te gaan ineens een stuk kleiner.
Als kathoey krijg je min of meer wel de aandacht en respect.
En ook financieel sta je er dan er beter voor.
wat ik dan lees is dat je eigenlijk 'gewoon' homosexueel bent maar de economische redenen maken dat het 'handiger' is om als transgender door het leven te gaan?
Let wel ik praat als transgender en niet als een vrouw.
??? kan je het verschil uitleggen?

viv
meer vragen dan antwoorden gekregen so far

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » za 30 augustus 2008, 19:44

Vraag van mijn kant. Hoelang woon je al in Nederland en waarom heb je uberhaupt voor Nederland gekozen?
Ik woon 5 jaar in Nederland en de reden dat ik voor Nederland hebt gekozen is omdat ik hier familie hebt.
Natuurlijk is innnerlijk belangrijk maar voor mij begint de waardering eerst bij het uiterlijk.
Dat heeft te maken omdat ik een transgender ben.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

KATHOEY
Berichten: 42
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 19:52
Locatie: Dordrecht

Berichtdoor KATHOEY » za 30 augustus 2008, 19:56

[quote="vivian"]hoe zit het nu precies,
zoals ik het lees lijkt het alsof jouw transgender zijn een soort 'economische' reden heeft en niet een reden vanuit het zich vrouw voelen in een mannenlijf.[quote]

Transgender zijn doe je niet uit puur economische redenen.
Het is een gevoel in je geest wat je aan het twijfelen maakt over hoe je staat in het leven.
Ik heb alleen geen behoefte om mijn lichaam helemaal te laten aanpassen, om mij als vrouw te voelen.
En ik ben trouwens geen homo.
I houd niet van die hokjesgeest; ik houd van mannen, vrouwen en transgenders.
THAILAND THE POWER OF DREAMS

Aaarghje
Berichten: 905
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 1:01
Locatie: 020

Berichtdoor Aaarghje » za 30 augustus 2008, 23:10

Waarom zou ik mijn eigen niet mogen verdedigen?
Kathoey, lees mijn antwoord nog eens, als je wilt. Je stelt je ontzettend defensief op, en daarmee mis je de kans om je verhaal te doen aan de mensen die naar je willen luisteren, die hun best willen doen om je te begrijpen. Het lijkt er nu op dat je hier alleen bent om tekeer te gaan tegen mensen die dingen zeggen die jij niet wilt horen. Met zo'n negatieve houding roep je alleen maar extra weerstand op. Ik zie het hier in deze twee pagina's gebeuren, en dat vind ik jammer. Je doet jezelf ermee tekort, en ons ook.

Ik wil je graag begrijpen, en natuurlijk wil ik je respecteren, maar ik heb persoonlijk weinig geduld met de negatieve attitude die je hier laat zien. Ik heb geen zin om begrip op te brengen voor iemand die er al van tevoren van overtuigd is dat 'niemand ze respecteert in dit vijandige land'. Ik heb, kort gezegd, geen zin om me eerst door jouw vooroordelen heen te moeten knokken voordat ik eindelijk met jou kan praten. Je krijgt wat je geeft, lieverd. En als jij zo negatief tegenover 'ons Nederlanders' blijft staan, dan haak ik af. En velen met mij, vrees ik.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 7 gasten