Het Amsterdam-syndroom

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Het Amsterdam-syndroom

Berichtdoor Jippie » za 12 april 2008, 23:14

ROME - Het seksleven van de Italianen kent een nieuwe mode. Steeds meer Italiaanse mannen zetten gedurfde filmpjes van hun vrouw of minnares op het internet.
Het fenomeen staat onder Italiaanse seksuologen bekend als „Sindrome di Amsterdam” (syndroom van Amsterdam), zo meldt de krant La Stampa zaterdag. Het fenomeen breidt zich uit „dankzij YouTube”, aldus Chiara Simonelli, seksuologe aan de universiteit van Rome..

Nou, Shepsotters uit Amsterdam e.o. ....vertel.
Waarom vinden jullie het zo leuk om je vrouwen gedurfd op het internet te zetten en vinden de dames dat zo maar goed?

Nu ben ik best trots op mijn vriendin maar ik heb nog niet de neiging om haar gewaagd te filmen en voor iedereen te kijk op het web te zetten, dat zou mij trouwens ook een paar blauwe lampen opleveren denk ik. :roll:
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Kitty
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 26 maart 2006, 8:32
Locatie: Stadje in zuidholland

Berichtdoor Kitty » za 12 april 2008, 23:40

Van die mooie blauwe kijkertjes waar je helemaal in kan verdrinken als vrouw zijnde?
Of...euh....begrijp ik je verkeerd :lol: :lol: :lol:
Heb jij vandaag ook zo'n zin?
Jazeker, onzin

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » za 12 april 2008, 23:51

@Jippie
Ik kan me best voorstellen dat het leuk is om beeldmateriaal van de sexuele escapades in je relatie voor privé gebruik te hebben. Ik heb zelf een periode veel in het buitenland vertoeft en was toen wel blij met bepaalde fotootjes die me ook weerhielden van "buiten de deur snoepen" en de reis naar huis aantrekkelijk maakten. (na Duitsland in Nederland 100 en 120 rijden met in m'n telefoon smsjes die er niet om logen lukte me zelden en dat waren achteraf dure vrijpartijen :lol: :lol: )

Zonder herkenning van de partner, dus zonder gezichtsbeelden, kan ik me ook nog voorstellen dat je daar een kick van krijgt om dat wereldwijd te delen, maar de lol om je partner te publiceren op het worldwideweb ontgaat me volkomen!!!
Dit IS het leven en geen generale repetitie

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 13 april 2008, 0:33

Heeft iemand trouwens enig idee waarom dat Amsterdam syndroom heet?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » zo 13 april 2008, 0:43

Amsterdam staat wereldwijd bekend als de stad waar "alles kan en mag", ik denk dat het daar vandaan komt ; Vrijheid & Blijheid.
Dit IS het leven en geen generale repetitie

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » zo 13 april 2008, 12:37

Kan ik iemand nog een 'Twentesyndroom' aanpraten?
Laat die Tukkers maar gaan; is Amsterdam niets bij....
En 'blauwe lampen' Jippie zijn toch Utrechts?

En no way dat ik filmpjes van mijn geliefde (als ik ze al zou maken) op het internet zou zetten.
De lol ontgaat mij daaraan ook volkomen.
Trots ben ik zelf wel en dat hoef ik niet zo nodig te delen...

Maar, leven en laten leven, toch?
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 13 april 2008, 13:05

En 'blauwe lampen' Jippie zijn toch Utrechts?
Mijn vriendin komt uit een ander deel van het land..Utrecht licgt ongeveer in het midden, dus heb ik gekozen voor blauwe lampen.

Maar om even te generaliseren; Amsterdammers vinden het geil om filmpjes van hun geliefde op het ineternet te laten circuleren.. of ik mag het artikel uit de krant niet goed begrijpen
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » zo 13 april 2008, 15:10

:?: Jippie, gaat het nog een beetje?? :? Je wìl het artikel niet goed begrijpen he

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » zo 13 april 2008, 15:20

Dat was als geintje bedoeld.. (mijn humor...letterlijk lezen
..tja.. kan er verder ook niets aan doen)

Wat ik wel begrijp is dat de naam Amsterdam voor het exhibitionele syndroom niet ontleent is aan het grote aantal mensen uit Amsterdam die uitdagende filmpjes op net web zet van hun geliefdes... maar dat is dan ook het enige wat ik er (waarschijnlijk) van bergijp :roll:
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » zo 13 april 2008, 15:29

Amsterdam staat wereldwijd bekend als de stad waar "alles kan en mag", ik denk dat het daar vandaan komt ; Vrijheid & Blijheid.
Maar dat wist jij ook wel he :P

Zijn we er trots op? Of gaan we Italiaanse vlaggen verbranden?
(Dat Berlusconi vèr ophoepelt ben ik wel voorstander van, engerd)

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » zo 13 april 2008, 16:44

Not done, zelfs niet als je er onherkenbaar op zou staan. Gemaakte foto's en filmpjes zijn voor prive gebruik en horen daar te blijven.

Zo is er ook de site fotovanmijnex.nl. Is een wraaksite eigenlijk, maar dat terzijde.
Begrijp werkelijk waar niet wat daar leuk aan is.
Uiteraard persoonlijke mening over zoiets :D
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Florian
Berichten: 345
Lid geworden op: do 10 juni 2004, 2:03
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Florian » wo 16 april 2008, 16:17

*
Laatst gewijzigd door Florian op zo 08 september 2013, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Kiana
Berichten: 211
Lid geworden op: do 28 juni 2007, 20:34
Locatie: Brabant

Berichtdoor Kiana » do 17 april 2008, 19:55

He bah, nee geen flimpjes van mij op internet.
Ik ben zo perfectionistisch dat mag van mij absoluut niet.

Wel doet mijn vriend mij regelmatig erotisch fotograferen, maar dan kan ik lekker kieskeurig zijn en komen alleen de allermooiste op internet, maar ik wil ten alle tijden kunnen schrappen wat niet mooi is of mij tegen staat.

Kiana

ssponsje
Berichten: 22
Lid geworden op: za 30 september 2006, 16:59
Locatie: amsterdam

Berichtdoor ssponsje » vr 18 april 2008, 11:50

Mijn vriend en ik maken ook foto's en videos. Ooit heel onschuldig tijdens het zonnen begonnen (het insmeren liep uit de hand, op het laatste was het ook geen zonnebrandcreme meer). Anyhow, soms zetten we foto's of een stukje video op het net, leuk om daarna alle reacties te lezen.
Alles mag, niks moet!

lana
Berichten: 4855
Lid geworden op: ma 21 mei 2001, 1:01
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor lana » vr 18 april 2008, 12:22

Ach gut, alweer een Amsterdam-syndroom met alweer een nieuwe betekenis...

Weten jullie wat het werkelijke Amsterdam-syndroom is? Dat is de ergernis die komt opborrelen bij geboren en getogen Amsterdammers als ik, iedere keer dat de naam van hun geliefde stad in verband wordt gebracht met drugs of platte seks. Met name de Italianen zijn daar erg goed in, en de Amerikanen kunnen er ook wat van. Ik word er zó moe van...

Ja, ook ik heb nog wel wat compromitterende videobeelden liggen van mij en mijn ex, maar niemand zal die ooit te zien krijgen - niet via internet en ook niet in huislijke kring. Ze zitten veilig opgeborgen in het archief en daar blijven ze.
:mrgreen: altijd even sterk in je reactie jij! xx


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 30 gasten