Niet willen beffen

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » zo 09 maart 2008, 0:58

Wat is er mis met een huwelijk waarbij je genoeg hebt aan elkaar? Niets lijkt mij. Hele volksstammen zijn er wel gelukkig mee. En wil je iets anders, meer of weet ik veel wat, praat er dan samen over. Maak samen afspraken...
Vanzelfsprekend is er helemaal niets mis met een huwelijk waarbij je genoeg hebt aan elkaar - heb ik dan het omgekeerde beweerd, ik dacht het niet. Het ideaal is trouwens net zoals je zegt, dat mensen samen evolueren en - bijvoorbeeld (!!) - samen tot het besef komen dat hun relatie van occasionele seks buiten de deur geen nadeel hoeft te ondervinden. Maar dat is helaas niet altijd zo, mensen kunnen ook in tegengestelde richtingen evolueren en dan krijg je wel eens te maken met het soort problemen waar Kalinda over vertelt.

Precies daarom vroeg ik mij af of het wel goed is dat één van beide partners op een argeloze, op jeugdige leeftijd gedane belofte kan terugvallen om de andere te beletten om buiten de deur te gaan halen wat zij van hem niet krijgt (lees het verhaal van Kalinda).

Waarmee ik (voor alle duidelijkheid dus) niet heb gezegd dat zolang beide partners daar maar achter blijven staan, er met rigoureus nageleefde seksuele exclusiviteit iets aan de hand zou zijn...
Oké, dan had ik je even anders begrepen.

Maar wat ik dan wél belangrijk blijf vinden is openheid, eerlijkheid.
Al kan ik het me ook goed voorstellen dat een mens wel eens noodsprongen maakt hoor, ik ben ook niet heilig.
En kom je samen tot een oplossing dan is dat prima.
Al zal dat in dit geval erg moeilijk worden geloof ik.
En wat dan ja.....

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » zo 09 maart 2008, 1:23

Idd Puppy, je komt vor dilemma's te staan.
Een panklaar antwoord is hier volgens mij niet te geven. Er is wel 1 conclusie te trekken :
Wees eerlijk tegenover elkaar en in een relatie lijkt het me niet meer dan redelijk om aan te geven waarom je bepaalde dingen echt niet wil doen.
Praat !!
En in mijn optiek is het altijd de moeite waard om een eerder ingenomen standpunt aan de praktijk te toetsen om een nieuwe conclusie te kunnen trekken...................
Dit IS het leven en geen generale repetitie

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » zo 09 maart 2008, 1:32

Idd Puppy, je komt vor dilemma's te staan.
Een panklaar antwoord is hier volgens mij niet te geven. Er is wel 1 conclusie te trekken :
Wees eerlijk tegenover elkaar en in een relatie lijkt het me niet meer dan redelijk om aan te geven waarom je bepaalde dingen echt niet wil doen.
Praat !!
En in mijn optiek is het altijd de moeite waard om een eerder ingenomen standpunt aan de praktijk te toetsen om een nieuwe conclusie te kunnen trekken...................
Eensch, met dien verstande om conclusie te wijzijgen in verandering te willen aanbrengen.

Off topic: Cornelis, zie geen pm. Kan vertraging zijn dus wacht ik het even af.
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

nevski
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 16 maart 2008, 16:44
Locatie: amsterdam

Berichtdoor nevski » zo 16 maart 2008, 17:52

Een beflapje lijkt me geen goede optie, ik ben geen vrouw maar het echte contact tussen zijn tong en mond en jou vagina lijkt me toch juist waar je naar verlangd.
Door mijn opvoeding heb ik het lang een vies idee gevonden. Toen ik het eenmaal deed vond ik het juist intiem en lekker.
Wellicht moet je hem aan het denken zetten, vragen naar zijn ideeen over vies en schoon en waar die vandaan komen. Wie weet komt hij tot bewustwording en veranderd hij.

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Berichtdoor akelei » ma 17 maart 2008, 4:43

:arrow:
Laatst gewijzigd door akelei op wo 29 juli 2009, 3:12, 1 keer totaal gewijzigd.

binkie
Berichten: 672
Lid geworden op: wo 28 augustus 2002, 1:01

Berichtdoor binkie » di 18 maart 2008, 17:02

Ik heb een vriend die er niet aan moet denken te moeten beffen. Ik heb dat met rimmen of sm of bondage, sex met een pop en ga zo maar een tijdje door.
Als mijn vrouw graag gerimd wordt dan heeft ze pech en als ze het geil vind dat ik op een pop kruip ook. Het heeft geen zin om er over te gaan praten of zeuren want dan heb ik ook geen zin meer in andere seks.
In plaats van aan de beperking te denken lijkt het me beter om de dingen te doen die je beide fijn vindt, zo gaat dat in een relatie.
Je kan je fantasie wel de loop laten bij een filmpje waarin flink gebeven wordt en wellicht de hand in eigen boezem en slip steken. :lol:

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Berichtdoor Thomas_K » di 18 maart 2008, 22:23

Ik heb een vriend die er niet aan moet denken te moeten beffen. Ik heb dat met rimmen of sm of bondage, sex met een pop en ga zo maar een tijdje door.
Als mijn vrouw graag gerimd wordt dan heeft ze pech en als ze het geil vind dat ik op een pop kruip ook. Het heeft geen zin om er over te gaan praten of zeuren want dan heb ik ook geen zin meer in andere seks.
In plaats van aan de beperking te denken lijkt het me beter om de dingen te doen die je beide fijn vindt, zo gaat dat in een relatie.
Je kan je fantasie wel de loop laten bij een filmpje waarin flink gebeven wordt en wellicht de hand in eigen boezem en slip steken. :lol:
Ik ben het niet helemaal, en op punten helemaal niet, met binkie eens.

Helemaal niet, omdat de gehanteerde argumenten niet valide zijn. Door de terechte verlangens van Kalinda gelijk te stellen met die van een vrouw die 'het geil vindt dat haar man op een pop kruipt' doe je haar geen recht. Ridiculiseren van een argument door het te vervormen is niet hetzelfde als een argument weerleggen.

Niet helemaal, omdat ik het inderdaad verstandig vind om niet in beperkingen te denken, maar om de dingen te doen die je beide fijn vindt.
Maar tegelijkertijd geldt dat hier sprake is van een relatie van 32 jaar. Je zou verwachten dat de relatie inmiddels in een situatie van 'wederzijds gunnen' gekomen is. Daarin passen geen botte weigeringen. En daarin past ook geen schaamte.

Dus als mijn vrouw het nu eens ontzettend geil zou vinden dat ik op een pop kroop (iets wat ook mij niet echt verlokkelijk in de oren klinkt), dan zou ik dat voor haar doen. Liefst met haar vriendinnen ernaast op een rijtje, want dat zou ze vast ook willen...
8)

En ik zou weer eens wat voor haar bedenken.......

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » di 18 maart 2008, 22:32

Eigenlijk is het mooi om te lezen dat het topic verloopt van "niet willen beffen" naar waar het eigenlijk uiteindelijk omgaat in een relatie.
Elkaar iets gunnen. Geven en nemen.

Toch is het ook weer zo dat je moet geven waar je achterstaat.. binnen de grenzen van je eigen ik..

Maar je vrouw heerlijk beffen zou er wel tussen moeten staan evenals het overheerlijk pijpen van je man cq partner 8)

Miss B
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » di 18 maart 2008, 23:28

Ik vind het fantastisch hoe dit topic verloopt en de vele reacties geven me een warm gevoel. Helaas draagt het allemaal niet bij aan de oplossing van dit probleem. Want een probleem is het inmiddels wel geworden voor mij....
I found the greatest love of all inside of me

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Berichtdoor Clover » wo 19 maart 2008, 2:26

Ik vind het fantastisch hoe dit topic verloopt en de vele reacties geven me een warm gevoel. Helaas draagt het allemaal niet bij aan de oplossing van dit probleem. Want een probleem is het inmiddels wel geworden voor mij....
Kalinda,

daarom vind ik het mooi, dat zowel jouw als mijn topic raakvlakken hebben en er heel verschillende, maar toch wel weer gelijke geantwoorden komen.
Dat is ook de reden dat ik niet wilde inbreken op jouw topic, Is jouw verhaal en dat moet ook zo blijven. Ik volg zowel die van jou als antwoorden in de mijne, en bij beide reacties in de topics ga ik, in mijn geval zowieso, aan mijn vriendin laten lezen. Wie weet...

Tnx
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » vr 21 maart 2008, 12:42

Waarom kunnen mensen die iets niet willen in een relatie moreel makkelijker hun stempel drukken dan mensen die iets wel willen?
Omdat mensen daar heel erg lang voor hebben moeten vechten, en daarom ben ik blij dat nee zeggen in een (sexuele) relatie tot de mogelijkheden behoort, en dat dat dan gerespecteerd wordt, voor zowel de vrouw als de man.

Gr. Mas.

Mme Bentinck
Berichten: 433
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 16:59

Berichtdoor Mme Bentinck » vr 21 maart 2008, 15:46

Ben het eens met Massie.
if you have it, flaunt it!
(E. Jinek)

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » za 22 maart 2008, 0:34

Ik ben het daar dus niet mee eens. Niet in deze situatie. Hier is een man die vanuit zichzelf niet de gave bezit om het zijn partner(mij dus) naar de zin te maken op sex gebied. En geloof me,er ontbreekt heel wat meer dan niet willen beffen.Hij ziet geen reden om zijn manier van het hebben van sex te veranderen. Ik wil iets wel,hij wil dat niet. Einde discussie.....
I found the greatest love of all inside of me

cornelis69
Berichten: 137
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 19:12
Locatie: midden NL bij het Gooi a/h water

Berichtdoor cornelis69 » za 22 maart 2008, 0:44

@Kalinda

Helaas is het negatieve en passieve meestal sterker............
Dit IS het leven en geen generale repetitie

Dragonlady
Berichten: 1010
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 20:19
Locatie: Friesland, sub van Meester Noord.

Berichtdoor Dragonlady » za 22 maart 2008, 10:54

Ik ben het daar dus niet mee eens. Niet in deze situatie. Hier is een man die vanuit zichzelf niet de gave bezit om het zijn partner(mij dus) naar de zin te maken op sex gebied. En geloof me,er ontbreekt heel wat meer dan niet willen beffen.Hij ziet geen reden om zijn manier van het hebben van sex te veranderen. Ik wil iets wel,hij wil dat niet. Einde discussie.....
Dus het is niet alleen het niet willen beffen wat je dwars zit?

Ik denk dat, na 32 jaar huwelijk, er een "vastgeroest" patroon is ontstaan. Misschien moeilijk, zoniet onmogelijk, voor hem om te veranderen?

Is het niet willen beffen altijd al zo geweest? Zo ja, wanneer heb JIJ er een probleem van gemaakt voor jezelf?

Zijn de problemen die jullie hebben echt onoplosbaar?
Zijn de problemen die jullie hebben een reden om uit elkaar te gaan?

Zomaar wat vragen die bij mij in één keer opkomen.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten