Mirena 'verlopen' .. ?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

vlinder32
Berichten: 522
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 19:56
Locatie: gelderland en ben huismama

Berichtdoor vlinder32 » wo 13 februari 2008, 23:41

ik kan je alleen maar zeggen: IK BEN ER ZOOOOOO BLIJ MEE!!! hihi
- nooit meer denken, heb ik de pil wel gehad
- geen hormoon schommeling meer
- bijna geen bloed verlies meer, hetgeen wat ik nu nog heb, past in een inlegkruisje.
- ben van mijn maandelijkse hoofdpijn af

dus je ziet het, voor mij heeft het alleen maar voordelen
vertrouw op je eigen instinct, die vertelt je heel vaak wat goed voor je is

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » do 14 februari 2008, 7:26

Afspraak bij het ziekenhuis is gemaakt.

Spannend hoor! Vind het toch best wel eng ineens.
hier plaatst de huisarts die dingen

hij zegt dat gyneacologen hun expertise niet meer inzetten voor zo'n eenvoudige ingreep. Huisartsen zijn heel goed capabel om dat te doen.
bovendien, zie hij, zijn G. vaak botterikken, en hij deed het heel voorzichtig, en rustig. :wink:

ik loop nog steeds leeg, snap er niks van...balen want morgen ga ik naar de sauna :?
The music is all around us...you only have to listen..

Mme Bentinck
Berichten: 433
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 16:59

Berichtdoor Mme Bentinck » do 14 februari 2008, 15:10

[quote="Madeliefje"]hier plaatst de huisarts die dingen

hij zegt dat gyneacologen hun expertise niet meer inzetten voor zo'n eenvoudige ingreep. Huisartsen zijn heel goed capabel om dat te doen.
bovendien, zie hij, zijn G. vaak botterikken, en hij deed het heel voorzichtig, en rustig. :wink:

quote]

Dat is gek! Hier doen de gynaecologen er niet moeilijk over. Als je echt bang bent, of als het om andere redenen niet gaat, doen ze het onder totale narcose. In een paar uurtjes sta je weer buiten, zonder een centje pijn te hebben gehad.

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » do 14 februari 2008, 15:15

ik loop nog steeds leeg, snap er niks van... :?
Ohhhhh, ik was bijna zover dat ik ook voor een mirena zou gaan, maar dit zinnetje he....... :?
Ik ben zo bang dat er bij mij ook gewoon bloedingen blijven komen. En dát lijkt me nu juist zo prettig. Niet of nauwelijks meer ongesteld worden..
Zou daar een graadmeter voor bestaan? Wanneer je meer of minder kans hebt op "gewoon blijven vloeien?"
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Berichtdoor Massie » do 14 februari 2008, 15:58

Ieder lichaam is anders, dus iedereen reageert ook weer anders op de Mirena.
De mijne zit er nu een jaar of 4 in en ik ben er blij mee.
Ik heb 'm gekregen omdat ik absurd veel bloedde.
Ik kon echt dagen niet van huis omdat het zo heftig was.
Pakken tampons en maandverband gingen er per dag! doorheen..
Bij mij is mijn menstruatie nooit helemaal weggebleven door de Mirena, maar wel heel regelmatig geworden en heel matig.
Ik gebruik nu een half pakje tampons per maand, dat scheelt wel even..:)
Het heeft even geduurd voordat het zover was, en ik heb ook best lopen klooien in het begin, maar gewoon even doorbijten.
het loont de moeite vind ik.
En bevalt het echt niet kun je 'm gewoon weer laten verwijderen.
Ik heb 'm laten plaatsen door de Gyn.
Mijn huisarts deed het niet bij mensen die nog geen kinderen had gekregen, omdat dat wat moeilijker schijnt te zijn.
Ik had pijnstillers meegekregen die ik van te voren in moest nemen, en dat was oke.
Ik heb er geen moeite mee gehad.
Vond het wel makkelijk gaan.


Gr. Mas.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 14 februari 2008, 17:32

Toen ik echt van plan was aan de Mirena te gaan ben ik heel wat fora afgegaan om maar zoveel mogelijk info van gebruiksters te lezen..

Wat ik eruit kon opmaken was dat ongeveer de helft erg lang last had van bloedingen. Deze gingen dan dóór (dus niet 1 keer per maand), maar was ook weer niet te vergelijken met normale periode. zeer onregelmatige lichte bloeding dus, zo'n 4 tot 6 maanden.

Bij navraag bij de dokter bleek dit een bekend verschijnsel te zijn. Na 6 maanden moet het onregelmatig vloeien wel gestopt zijn. Tot 6 maanden is het normaal.

Leek mij best vervelend...


Overigens; hier schijnt het gewoonte te zijn dat gyneacologen het spiraaltje zetten als de patient geen kinderen heeft gehad. Als de patient wel kids heeft, zet de huisarts het dus.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » do 14 februari 2008, 19:50

het plaatsen van het ding was echt een fluitje van een cent, in een paar minuten zattie. en ik voelde het wel, maar het deed geen pijn omdat de man zo voorzichtig en rustig was.

dat bloeden zie ik even aan...de arts zei dat ik mn lijf 3 maanden moest gunnen om er aan te wennen...dus ik vind het lastig, maar heb geduld.
blijft het bloeden dan gaat het er gewoon weer uit, no problemo..
The music is all around us...you only have to listen..

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » do 14 februari 2008, 20:12

Ik heb laatst (een half jaar na het plaatsen) een flinke bloeding gehad die ruim 10 dgn heeft geduurd. Ben ermee naar de huisarts geweest en zover hij kon controleren zat alles goed.

Voor de zekerheid op de röntgenafdeling een echo laten maken en ook hier was niks raars op te zien alles was goed.

Nu heb ik bijna geen bloeding meer af en toe een dag flink buikpijn en een bloeding er achteraan maar dat is meestal maar een dagje ofzo.

Ben benieuwd hoe het verder zal gaan. Mocht ik toch te veel of te lang blijven bloeden dan ga ik weer terug naar de huisarts.

Maar tot op heden gaat het weer de goede kant uit.

heks
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 02 juli 2006, 22:29
Locatie: randstad

Berichtdoor heks » za 16 februari 2008, 23:37

@ Maria:
Wat je hebt gehad, klinkt als een doorbraakbloeding. Dat kan bij zo'n ding, omdat het continu hormonen afgeeft en niet zoals bij de pil met tussenpozen. bij de prikpil heb je dat ook. En als je je pil doorslikt, dus geen stopweken inlast. Kan verder geen kwaad, is alleen vervelend omdat het altijd onverwachts komt. Het was alleen in jouw geval wel erg langdurig, dus ik snap best dat je even wilde weten of het wel OK was.
Gr
Hx
I can resist everything except temptation.
(Oscar Wilde)

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » zo 17 februari 2008, 1:15

Madeliefje, ik heb na het plaatsen van de Mirena heel wat bloed verloren.
Ik geloof dat ik 3 maand later soms nog wat bloedverlies had.
Het was wel nooit zoveel als bij mijn menstruatie.
En net op het moment dat ik bijna naar de gynaecoloog mocht om het te laten weghalen was het voorbij.
Sindsdien heb ik maandelijks een dag of 3 wat bloedverlies.
Nuja, bloedverlies; een inlegkruisje per dag volstaat :wink:
Misschien dus toch even tijd geven?

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » zo 17 februari 2008, 10:56

Dank je Katarine...
ik geef het de tijd
huisarts zei dat mn lijf wel 3 maanden nodig had om aan het ding te wennen.
het bloeden wordt al minder, maar is nu, na een dikke week, nog niet helemaal weg.
afijn...ik ngeer het maar
de drogist wordt rijk van me...heeft hij er tenminste nog lol van :wink:
The music is all around us...you only have to listen..

Mme Bentinck
Berichten: 433
Lid geworden op: vr 11 januari 2008, 16:59

Berichtdoor Mme Bentinck » di 19 februari 2008, 10:07

Even een heel andere vraag over de Mirena (beetje off-topic, alvast sorry daarvoor). Doet het erg pijn om hem er weer uit te laten halen? Ik heb een afspraak voor volgende week, en ik heb er nu al buikpijn van (van de zenuwen dan hè). Het inbrengen was op z'n zachtst gezegd geen pretje. Kan iemand me gerust stellen?
Laatst gewijzigd door Mme Bentinck op di 19 februari 2008, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

kalinda
Berichten: 177
Lid geworden op: wo 13 februari 2008, 12:16

Berichtdoor kalinda » di 19 februari 2008, 10:23

Ik heb hem nu een jaar en ben zeer tevreden. Vond het inbrengen heel erg meevallen. (bij de Gyn) en ik had na drie maanden geen bloedingen meer. Helemaal niet meer!! Dus aan mij verdiend de drogist geen cent!
I found the greatest love of all inside of me

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » ma 25 februari 2008, 11:53

Hallo allemaal,

Nou ik heb 4-1 mijn spiraal laten zetten, ben intussen 1x ongesteld geweest en dat is nu bijna 4,5 weken geleden. ik heb nergens last van en de vorige menstruatie die ik had stelde niets voordus ik wacht nog een weekje en anders berg ik het maandverband op in dekast alleen voor het geval dat....:D ik ben er zooooo gelukkig mee...:D:D:D:D

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » ma 25 februari 2008, 12:10

helemaal niet meer ongesteld zijn lijkt me eigenlijk maar niets...
hebben jullie Mirena omdat je niet meer ongesteld wilde worden of een andere hoofdreden?

en wie oh wie kan mme Bentick gerust stellen?


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten