Grenzen cybersex etc

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 04 december 2007, 13:49

Alles valt in mijn ogen te herleiden naar het belangrijkste (in mijn ogen de belangrijkste pijler); open communicatie.

Sja en met dat communiceren, dan kan je bij elkaar wel stellen wat de privacygrenzen dan wel niet inhouden.. om maar wat te noemen..
Ben het er dus helemaal mee eens Searcher :)

Alleen die generalisaties, daar kan ik me niet helemaal in vinden (nog even en we gaan aan het Victoriaanse beeld van de hysterie onder vrouwen :? :wink: )

sneeuw
Berichten: 48
Lid geworden op: di 02 januari 2007, 20:33

Berichtdoor sneeuw » di 04 december 2007, 19:15

Als reaktie op post van Jessebel:

Ik kan natuurlijk niet voor Suzanne spreken, maar ik ben ervan overtuigd dat mijn partner mij niet kwijt wil. Dat staat volgens hem ook buiten kijf. Natuurlijk zijn er altijd fases waarin het iets minder gaat, maar we hebben het best goed samen. Ook hoeft hij niet bang te zijn om kinderen te verlaten, want die hebben we niet.

Het is volgens hem wel allemaal onschuldig en zeker geen drang naar vrijheid. Hij heeft er spijt van en wilde dat hij het terug kon draaien maar hij verzekert me dat het alleen nieuwsgierigheid was.

Toch ben ik bang dat het weer gebeurt, want hij heeft nu van de verboden vrucht geproefd. En ook al zegt hij dat het niets voor hem is, blijft het bij mij knagen. Hij houdt inderdaad niet van mailen etc. maar heeft het met deze dame toch zeker dik 2 weken volgehouden. Dus dan lijkt me dat je er best plezier aan hebt.........

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » di 04 december 2007, 19:33

Maar dan vraag ik me toch af, als je overtuigd bent (gelukkig :)) dat alles goed zit, wat de angst dan is?

Ik geloof namelijk dat dit soort dingen (knagende vervelende gevoelens, etc) een angstwortel kent, noem het een (onbewust?) doemscenario...

Of is het simpeler, meer een soort egoistische jaloezie; ik wil alleen dat je het leuk hebt met mij?

Soms helpt het gevoelens te benoemen voor jezelf.. :)

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » di 04 december 2007, 21:04

En ik kan niet voor sneeuw praten, maar reageer toch even Jessebel :)

Dat is het absoluut voor mij: eigenlijk wil ik dat hij alleen opgewonden wordt van mij, dat hij alleen klaarkomt door iets wat ik doe-zeg-laat etc.
Ik weet het ondertussen: totaal geen realistische gedachte, die ik nu stukje bij beetje aan het loslaten ben. Omdat het niet werkbaar is.

Ik ben gewoon een uber romaticus oid. We zijn elkaars eerste en enige bedpartner, en ik vind het gewoon een mooie gedachte dat zijn penis nooit in een ander heeft gezeten en dat er nooit iemand anders dan hij mij gevingerd heeft. En dus is alles wat er ook maar naar riekt dat iets of iemand anders hier mee te maken krijgt een bedreiging.

Nogmaals: deze gedachtegang werkt niet voor ons, dus ik zal wel moeten veranderen hierin, maar moeite kost het wel....... Je probeert gedrag te vertonen terwijl je innerlijk anders wil, en dat botst nog wel eens.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » wo 05 december 2007, 1:07

Oke... dan begrijp ik wel dat Searcher verlichtend was in deze situatie..

enneh.. dat zou ik me niet zo druk maken :wink: Ik heb dat ook wel gehad, maar ben er gelukkig vrij snel overheen gegroeit. Het is een beetje kinderachtig, in het opzicht (!) dat je het kan vergelijken dat je, als je ouder wordt, door gaat krijgen dat de wereld niet alleen om jou draait.. maar het daardoor des te uitdagender en spannender is (maar ook 'enger') :)

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » wo 05 december 2007, 23:45

Wat mij betreft is het niet eens het gevoel dat alles om mij draait, meer het gevoel van iets zo unieks en speciaals met elkaar samen delen..... Ik ben echt geen super gereformeerd tutje wat tot het trouwen maagd is gebleven, heb sex met manlief gehad voordat we ooit maar bedachten om ook te gaan trouwen, maar ik vind het gewoon een geweldig idee dat wij samen iets delen wat je met niemand anders deelt.

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » do 06 december 2007, 0:17

(ik maakte ook een vergelijking, dat paste bij het idee de mooiste, leukste te willen zijn en blijven voor je man. Ik bedoelde niet dat je denkt dat de wereld om jou draait -voor de duidelijkheid :))

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

@ Jessebel

Berichtdoor Suzanne-74 » do 06 december 2007, 11:04

Maar hoezo, de wereld draait toch om mij




:lol:

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » do 06 december 2007, 11:13

ik vind het gewoon een geweldig idee dat wij samen iets delen wat je met niemand anders deelt.
Voor mij...

Liefde en seks = mijn man
Liefde = mijn kinderen, familie, vrienden, de hond (bij wijze van spreken)
Seks = een zeer select groepje overheerlijke, lieve, geile, speciale mannen(vrienden)

:wink:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Suzanne-74
Berichten: 141
Lid geworden op: ma 28 mei 2007, 14:33

Berichtdoor Suzanne-74 » vr 07 december 2007, 22:41

Mmm zo had ik het nog nooit bekeken....... maar is het niet zo dat als je met iemand vrijt (zeker als het met een goede vriend oid is), je al snel een ontzettende emotionele verbondenheid voelt? En dat er daardoor al snel iets van een soort liefde bij komt kijken? (Snap je een beetje waar ik op doel? Als mijn man en ik sex hebben gehad vind ik hem altijd een stuk leuker dan normaal. Het roept vaak zo'n overweldigend gevoel van houden van op . Ik kan me voorstellen dat een dergelijk gevoel ook meespeelt als je een relatie hebt met iemand die voornamelijk op sex is gebaseerd.)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten