Emotionele rollercoaster

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

verdwaaltje
Berichten: 517
Lid geworden op: wo 20 december 2006, 21:29
Locatie: wachtend in dromenland

Berichtdoor verdwaaltje » za 10 november 2007, 0:44

Net als de ts zit ik momenteel geregeld in die rollercoaster, al druk ik het meestal uit, dat mijn gevoelens op de loop gaan met me. Meestal op het moment dat ik denk dat het wel gaat, dat ik er eigenlijk wel best uitkom is het BAMMM. Gaan we weer.

Soms denk ik dat er teveel in te weinig tijd gebeurt, maar ja zo is het nu eenmaal. En heb ik geleerd dat ik bij een heel aantal hele lieve vrienden en vriendinnen mag aankloppen die ik (ook van hier) nu inmiddels door de hele situatie ben gaan kennen.

Soms is het, dat ik alles gewoon over me heen laat komen. Soms is het, dat het me dan overspoelt. En soms kan ik het gewoon even niet meer aan, en probeer ik het even weg te slikken (ben daar in de loop der jaren een echte ster in geworden), maar weet dat het uitstel van executie is.

En ja, het breekpunt is geweest, dat ik tegen mezelf heb gezegd, dat ik weer wil LEVEN ipv overleven. Weer echte vrienden wil, ipv alleen maar oppervlakkige contacten. Maar het één leidt tot het ander en sommige dingen zijn niet altijd leuk....
Niets is zo veranderlijk als de waarheid

Kitty
Berichten: 685
Lid geworden op: zo 26 maart 2006, 8:32
Locatie: Stadje in zuidholland

Berichtdoor Kitty » za 10 november 2007, 15:23

Bijna 2 jaar zit ik erin en zo denk je dat hij stopt, dat de rit eindelijk voorbij is en wil je uitstappen, maar dan wordt je met een rot smak weer op je plek gegooid en gaat hij weer in razend tempo verder

Iemand vroeg me pas naar mijn toekomstverwachting....
Eerst zorgen dat ik uit dat ziekmakende kreng kom
Heb jij vandaag ook zo'n zin?
Jazeker, onzin

badeendje
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 12 april 2006, 11:03
Locatie: Noord-Holland

Berichtdoor badeendje » ma 12 november 2007, 9:22

Hoi Miss B

Ja ik herken dat ook, die emotionele rollercoaster.
Wat ik doe is gewoon doorzetten totdat de bom barst. Dat is behoorlijk stom, maar elke keer doe ik het weer. Maar als de bom eenmaal gebarsten is huil ik maximaal een ha;fuur en dan is het weer over.
De huisarts denkt dat het bij mij komt door de pil, dus ga ik binnenkort over op een spiraaltje.
Het vervelende van zo'n rollercoaster is dat je hem niet voelt aankomen, en dat ik tijdens die momenten afstand neem van mijn vriend, geestelijk en lichamelijk, ik ben dus niet meer te bereiken en dat is waar ik het meest van baal. dat ik degene waar ik zoveel van houd weg duw en pijn wil aandoen. Ik wordt gewoon een monster.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt..

Groetjes Badeendje
Wat is het leven mooi

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » ma 12 november 2007, 9:36

Dank je wel voor jullie reactie's...

@ kitty; ik hoop dat je er niet 24/7 in zit al 2 jaar want dan kan ik me voorstellen dat je echt gek wordt

@ badeendje; bijzonder dat iedereen anders regaeert jij trekt je fysiek en geestelijk weg van een dierbare en ik heb vaak juist zo een behoefte om me niet alleen te voelen.. het gaat me dan voornamelijk om die arm om me heen.. die knuffel.

Maar herkennen jullie ook het je laten meeslepen door die rollercoaster... ??
Ik kan me soms zo laten meeslepen dat ik het voor mezelf alleen maar lastiger maak. Mensen om me heen dan ook heb gevraagd om me als ze dat gevoel hebben dat ik dat doe me "een schop onder mijn kont moeten geven "

miss B , in iets rustiger vaarwater
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Artemis
Berichten: 1189
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 0:54
Locatie: Rotterdam

Berichtdoor Artemis » ma 12 november 2007, 17:20

Ja dat herken ik zeker!
En ik heb dat ook aan een aantal mensen om me heen gevraagd of ze me dan ook "een schop onder me kont geven".
En dat werkt trouwens wel om weer helder te kunnen na denken.
Afbeelding

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » za 17 november 2007, 12:09

ik ben even uit gestapt.. kijk van een afstandje toe hoe mijn gevoel heen en weer geslingert word tussen vrolijkheid, leven en laten leven en angst voor de komende periode..

Het is raar dat je soms ondanks dat je ergens midden instaat, toch objectief naar bepaalde dingen kan kijken..
maar wel prettig en leerzaam
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » zo 18 november 2007, 15:41

dat relativeert lekker als je dat kunt..er van een afstand tegenaan kijken.

mij lukt dat als mn aandacht compleet wordt opgeeisd door hele andere dingen...
of als ik het land doorreis..
dat gevoel van vrijheid dat me dan overkomt laten me de andere aardse zaken relativeren..geeft lucht
The music is all around us...you only have to listen..

geniet!
Berichten: 254
Lid geworden op: do 23 november 2006, 0:50
Locatie: België

Berichtdoor geniet! » zo 18 november 2007, 16:35

dat gebeurt mij soms ook...
dat van een afstand naar jezelf kijken, en je soms afvragen hoe je het ondertussen allemaal voor elkaar hebt gekregen, hoe je het gedaan hebt om die moeilijke periode door te komen...

het zorgt ervoor dat ik wel een beetje trots ben op waar ik nu al sta... en ja, ik besef ten volle dat ik er nog niet helemaal ben hoor, maar dan relativeer ik meteen weer "wie wel?"

sterkte aan iedereen in de rollercoaster!
het is angstig soms, soms heel eenzaam, maar het kan ook verdomde nuttig zijn die fase(s) door te maken

x
geniet!
live your life... en geniet!

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » zo 18 november 2007, 16:37

dat relativeert lekker als je dat kunt..er van een afstand tegenaan kijken.

mij lukt dat als mn aandacht compleet wordt opgeeisd door hele andere dingen...
of als ik het land doorreis..
dat gevoel van vrijheid dat me dan overkomt laten me de andere aardse zaken relativeren..geeft lucht
Lieve Madelief,

ook dat herken ik... niets fijner dan af en toe zo veel afstand te nemen als goed voor je is.
Een ver stuk gaan rijden, of in mijn geval me even terugtrekken op de boerderij bij mijn vriendin en kinderen
Maar zet mij in de auto om een paar honder km te gaan rijden en ik kom er een stuk rustiger uit..

Miss B, die zich nu bedenkt binnenkort eens heen te rijden... drenthe misschien :lol:
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Gebruikersavatar
Pandora
Berichten: 1709
Lid geworden op: ma 23 juni 2003, 21:08
Locatie: het hoge noorden verzorgende IG

Berichtdoor Pandora » zo 18 november 2007, 17:42

Drenthe??

Weet je het zeker?


Laat me raden.... klasinaveen??


Pandora
Zorg er voor dat de stem van je hart luider is dan die van je ego....

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » zo 18 november 2007, 20:22

Drenthe??

Weet je het zeker?


Laat me raden.... klasinaveen??


Pandora
of Eeserveen ...
maar zuid Limburg kan ook prima... :D

Miss B, die overal en nergens heen rijdt
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » zo 23 maart 2008, 12:32

Kan iemand heel even die achtbaan stop zetten..
Ik wil d'r uit :(
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » zo 23 maart 2008, 13:31

Me too :cry:

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Berichtdoor fuutje » zo 23 maart 2008, 21:14

De enige die je emotionele rollarcoaster uit kan zetten dat ben je zelf; is mijn ervaring.

Dus gewoon jezelf 'herpakken' uitgaan van je eigen kracht en niet afhankelijk zijn (of jezelf maken) van anderen.

Dus bij deze, gewoon aan de rem trekken! En uitgaan van je eigen kracht...
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

geniet!
Berichten: 254
Lid geworden op: do 23 november 2006, 0:50
Locatie: België

Berichtdoor geniet! » zo 23 maart 2008, 22:03

Hear hear, Fuutje!
Je hebt gelijk! Uiteindelijk moet je zelf de kracht weer vinden, misschien eerst nog even zoeken en dan hop! Uitstappen en met opgeheven hoofd weer verder...

Het lijkt gewoon soms alsof die kracht er niet is, of is het moeilijk ze weer diep uit jezelf te halen, ze te gaan zoeken... maar IEDEREEN heeft ze. En klein of groot... durf je eraan op te trekken, aan de kracht die in jezelf zet en zet kleine stapjes vooruit...

Sterkte aan iedereen die het nodig heeft!
live your life... en geniet!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten