Wat als jij op een “lager level” zit dan je partner ?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Lara27
Berichten: 294
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 13:01
Locatie: West-Vlaanderen

Wat als jij op een “lager level” zit dan je partner ?

Berichtdoor Lara27 » vr 14 september 2007, 22:19

Misschien verwoord ik het wel verkeerd. Lager level, ander level….
Stel, je partner is heel ruimdenkend op erotisch gebied, wil vele dingen gaan verkennen (parenclub, trio enz….).

De ander is hierin anders, laat me zeggen, hier komt zij een level achter. Er is nogal wat verlegenheid, angst misschien, geremdheid naar die wereld toe. Bij haar is er tijd nodig om hierin te groeien. Die lust-drive is er minder dan bij de partner. Niet dat ze niet van erotiek en seks geniet, integendeel. Maar dat houdt ze liever privé, met haar partner.

De vriend is er dan weer van overtuigd dat zij er wel zou van genieten, dat ze zich gewoon moet laten gaan. Niet dat hij haar ooit zou forceren om de stap te zetten.

Het maakt ergens wel groot onderdeel uit van de gedachten en verlangens van de vriend. Ergens zou zij daar wel in tegemoet willen komen.

Ooit zei er iemand dat in een relatie ieder ook zijn verschillen heeft. De ene doet wel eens iets graag wat de ander absoluut niet leuk vind of andersom, en dat hoeft daarom niet altijd over seks te gaan, dat kan gaan over naar de voetbal gaan bij hem, of over gaan shoppen bij haar, om zo maar een vb te noemen. Die persoon zei dat het niet goed is om altijd NEE te zeggen tegen de ander zijn hobby, behoefte, verlangen…. Maar dat het leuk is als de ene wel eens meegaat met de ander…… Ik weet niet of ik het goed verwoord heb, maar het kwam toch hierop neer.

Nu, ik weet dat er wel een groot verschil is tussen het bovenstaande en het onderstaande….. maar toch…… het houd me bezig….

Zijn er mensen die deze situatie kennen, herkennen?
Zijn er mensen die hier hun mening over kunnen/willen zeggen?

Groetjes,
Lara27 xxx
....Vraag jezelf in elke situatie af: Wat zou Liefde nu doen?....

Fuzz
Berichten: 643
Lid geworden op: wo 08 augustus 2007, 19:06

Berichtdoor Fuzz » vr 14 september 2007, 22:34

Natuurlijk zijn er in een relatie dingen die je niet allebei leuk vindt en soms doe je toch iets voor de ander wat je eigenlijk niet zo leuk vindt. Dat is kwestie van enerzijds afwegen en anderzijds assertiviteit. Het is een beetje een dooddoener, maar dat is aan een ieder zelf om te bepalen hoe ver je gaat in iets doen voor de ander.

Het enige verstandige dat ik verder kan zeggen is dat je vooral wel bij jezelf moet blijven. Als iets volkomen tegen je eigen gevoel in druist moet je het (nog) niet doen. En als je iets wel leuk wilt vinden durf dan daar de tijd voor te nemen.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 14 september 2007, 22:51

Lieve Lara,

Wat je schrijft herken ik en ik kan hier 10 kantjes aan voorbeelden gaan zitten typen .. dat doe ik niet....Wel wil ik je mijn idee hierover geven..

Iets doen voor mijn partner terwijl ik daar minder voor voel of geen zin in heb wil wel eens voorkomen.. MAAR dan gaat het wel om dingen waaraan ik geen schade kan ondervinden.. Dus meegaan naar een voetbalwedstrijd oke ik voel er niet voor maar dat zou ik voor mijn partner doen.. Immer wat kan mij nou gebeuren..?

Op sexueel vlak ligt dit voor mij anders.. op sexueel vlak een keer zijn favo standje doen terwijl ik er niet geweldig veel van voel alla dat kan dan nog.. Maar me begeven in een situatie die ( nu nog) voorbij gaat aan een grens die ik heb is een heel ander verhaal. Nu ben ik exhibitionist dus voor mij geen passend voorbeeld maar laten we er vanuit gaan dat ik schroom heb om me bloot te geven waar vreemden bij zijn.. Als ik dat voor hem zou willen doen zal ik dus een grens van mezelf moeten verleggen... En dat kan ik alleen doen als ik me daar aan toe voel en dat doe ik niet omdat hij dat zo graag wil..

Of wel het ligt er maar net aan wat precies hetgeen is dat hij me vraagt te doen of ik dat ook voor hem doe.....

Lies sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Lara27
Berichten: 294
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 13:01
Locatie: West-Vlaanderen

Berichtdoor Lara27 » vr 14 september 2007, 23:08

maar laten we er vanuit gaan dat ik schroom heb om me bloot te geven waar vreemden bij zijn.. Als ik dat voor hem zou willen doen zal ik dus een grens van mezelf moeten verleggen... En dat kan ik alleen doen als ik me daar aan toe voel en dat doe ik niet omdat hij dat zo graag wil..

Of wel het ligt er maar net aan wat precies hetgeen is dat hij me vraagt te doen of ik dat ook voor hem doe.....

Lies sav

Idd, die schroom is er. Ik heb helemaal geen probleem om naar een publieke sauna te gaan, maar dit ligt anders nietwaar?

Maar mezelf op die ander manier blootgeven..... nee, nog niet. Ik zou wel willen dat het anders was, dat ik niet zo geremd was, maar je kan jezelf toch niet forceren? Ik wou dat ik die knop kon omdraaien....
....Vraag jezelf in elke situatie af: Wat zou Liefde nu doen?....

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 14 september 2007, 23:12

Forceren moet je niet doen lieverd .. hoe graag je ook wil(doen voor hem)... probeer t anders eerst op te bouwen.. ( hoe wil ik je evt wel prive uitleggen) zodat je er wat aan gaat wennen.. Forceren kan heel vervelend aflopen.. Grenzen heb je niet voor niets ....I`ve lived it .. en ik heb nog altijd de consequenties

Liefs sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Lara27
Berichten: 294
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 13:01
Locatie: West-Vlaanderen

Berichtdoor Lara27 » vr 14 september 2007, 23:21

Hoi Sav, ik heb je een pm gestuurd :wink:
....Vraag jezelf in elke situatie af: Wat zou Liefde nu doen?....

Gebruikersavatar
Serendipity
Berichten: 507
Lid geworden op: do 14 juli 2005, 15:31

Berichtdoor Serendipity » za 15 september 2007, 23:15

edit
Laatst gewijzigd door Serendipity op wo 25 maart 2009, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Shit happens.

Lara27
Berichten: 294
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 13:01
Locatie: West-Vlaanderen

Berichtdoor Lara27 » zo 16 september 2007, 10:17

Ik heb hier een beetje moeite mee. Is het werkelijk zo erg om geremd te zijn? Is het werkelijk nodig die knop om te draaien?
Het kan toch ook zijn dat je zo niet in elkaar steekt?
Tot nu toe steek ik inderdaad niet zo in elkaar. Ik veroordeel zeker niemand die wél die grens oversteekt..... maar ik heb (nog) niet die behoefte, nieuwsgierigheid ernaar.
Ik snap ook wel dat je je partner een plezier wilt doen maar het is toch geen must om naar een parenclub te willen?
Ik krijg een beetje het gevoel dat als je tegenwoordig niet in bent voor dat soort dingen dat je dan hopeloos ouderwets bent.
Tja, zo begon ik op den duur ook te denken hoor... Stupid, I know.... Er is niks verkeerds met trouw zijn aan je eigen gevoel...
Ik ben ook erg open minded op het gebied van seks. Vind dat open relaties oke (kunnen) zijn.
Maar voor mijzelf zijn er duidelijk grenzen voor wat ik wel en niet wil.
Ik wil hiermee maar aangeven dat ik een beetje uit je verhaal proef dat je jezelf een grens over wil duwen die je niet ziet zitten en dat je je daar schuldig over voelt.
Voel je namelijk nooit schuldig over hoe jezelf in elkaar zit. Voel je er niet voor, dan niet doen.
Ik wil me er ergens wel open voor stellen, maar de durf is er niet, de schroom des te meer....
Mijn vriend weet dat ik van hem houd, maar ergens wil ik hem op dat vlak ook (ooit eens) tegemoet komen. Ik weet het klinkt onozel maar zo voel ik het. Dat ik hem op lange termijn tekort zou doen in zijn (sexuele) verlangens....

Hij zegt me ook steeds dat ik het echt niet moet doen als ik het echt niet zie zitten. Maar het onderwerp komt zodanig veel aan bod.....
....Vraag jezelf in elke situatie af: Wat zou Liefde nu doen?....

bo_
Berichten: 645
Lid geworden op: di 24 april 2007, 16:14
Locatie: linkerkant van de afsluitdijk

Berichtdoor bo_ » zo 16 september 2007, 11:09

Tijd voor een harde NEE denk ik Lara. Zeggen dat je er nog niet aan toe bent het het misschien ook nooit zover komt.

Ik weet natuurlijk niet welke tips Sav heeft gegeven en of je er iets mee kunt, dit zou het ooit kunnen veranderen, of misschien verander jij nog wel. Als ik jou verhaal zo lees is dat nu in ieder geval nog niet. Ik zou gek worden als boman het onderwerp waar ik moeite mee heb regelmatig zou lanceren en er uiteindelijk ook gewoon iets van zeggen, want zo gaat het je misschien alleen maar meer tegen staan.

Voorbeeld van hier is, ik zou graag willen parachutespringen, boman wil het echt niet. Nog minder leuk voor mij is dat hij ook niet wil dat ik ga. Hij heeft nogal last van hoogtevrees en het idee dat ik uit een vliegtuig spring, met de nodige risico's maakt hem zo gek dat hij gewoon heeft gezegd dat ik niet mag.
We hebben het hier regelmatig over gehad, want het lijkt mij gewoon een kick om daarboven in dat luik te staan en te mogen springen. Zijn nee blijft een nee en zijn angst zowel voor zichzelf als voor mij, houd voor mij gewoon in dat we het er niet meer over hebben. Hij weet dat ik het zo zou doen, dus als hij van gedachte veranderd hoor ik het wel. Het gesprek komt af en toe nog eens voorbij, omdat een vriend van ons heel fanatiek is met springen, maar we weten beide hoe het zit.

Wees duidelijk en zeg het ook gewoon als jij de discussie zat wordt. Een mens heeft niet voor niets grenzen en natuurlijk zijn ze er om verlegt te worden, maar dan wel in die mate die voor jou plezierig is en niet verder.

liefs,
bo
Leven is het meervoud van lef.

Lara27
Berichten: 294
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 13:01
Locatie: West-Vlaanderen

Berichtdoor Lara27 » zo 16 september 2007, 11:58

Wees duidelijk en zeg het ook gewoon als jij de discussie zat wordt. Een mens heeft niet voor niets grenzen en natuurlijk zijn ze er om verlegt te worden, maar dan wel in die mate die voor jou plezierig is en niet verder.

liefs,
bo

Gelukkig is het nog nooit tot een "discussie" gekomen. We kunnen als 2 volwassen mensen praten en hij kan aan mij wel aanvoelen wanneer het voor mij even genoeg is.

En ik heb ook niet definitief NEE gezegd. Alleen nu nog niet. En misschien kan ik idd hierin veranderen, groeien. Maar ik heb gewoon tijd nodig. En zoiets kan niet van de ene op de andere dag. En dat weet en begrijpt hij wel.
....Vraag jezelf in elke situatie af: Wat zou Liefde nu doen?....

Venuss
Berichten: 691
Lid geworden op: vr 12 mei 2006, 16:53
Locatie: Vlaanderen

Berichtdoor Venuss » zo 16 september 2007, 12:26

Alle bovenstaande posters - die zeggen dat je dicht bij jezelf moet blijven en jezelf nooit geweld aandoen - hebben uiteraard gelijk, maar een parenclub, ach, misschien is die drempel niet zo hoog als jij schijnt te denken. Je kan er ook gewoon naartoe gaan om iets te drinken, om de sfeer op te snuiven en eens te kijken wat het is en hoe het aanvoelt. Je hoeft - ook daar - nooit iets tegen je zin te doen. Behalve... vanaf een bepaald uur moet je wel 'uit de kleren', maar als je een onderjurkje of iets dergelijks aandoet hoef je je ook al niet 'bloot' te voelen.

Zie je echt gewoonweg niet zitten, dan zou ik dat gewoon duidelijk stellen. Voor mij zou het geen zin hebben om 'het onderwerp regelmatig aan bod te laten komen'. Mijn mening zou er dan toch niet door veranderen en uiteindelijk zou ik er enkel ongemakkelijk van worden en geïrriteerd van raken :wink:



Venusss, wél nogal nieuwsgierig aangelegd :D
Het geluk ligt voor het oprapen... even bukken volstaat ;-)

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Berichtdoor thisWaltz » ma 17 september 2007, 12:46

Dat je partner het ten berde brengt is misschien omdat West-Vlaanderen de beste club van België beschikt: Acanthus.
Daar hebben ze een gedeelte voor actieven en niet-actieven.
(rustige lounge-bar). De actie speelt er zich voornamelijk boven af.
Ik tracht al tijden een vrouw uit mijn omgeving te overtuigen mee te gaan.
Ze geeft haar lijf echter niet graag bloot. Goed, geen probleem. Als ze een kleurige onderjurk of body aantrek die toevallig goed op een jurk of badpak trekken, dan is het drempelprobleem van de baan. Waarom moet ze zich dan nog schamen. Niets moet.
Moeilijk om uit te leggen dat je er ook gewoon kan gaan borrelen en eten.
Al dan niet vergezelfd van iemand van het vrouwelijk geslacht scheelt wel een hap op de financiele borrel.
--

Lara27
Berichten: 294
Lid geworden op: do 31 augustus 2006, 13:01
Locatie: West-Vlaanderen

Berichtdoor Lara27 » ma 17 september 2007, 13:09

Dat je partner het ten berde brengt is misschien omdat West-Vlaanderen de beste club van België beschikt: Acanthus.
Daar hebben ze een gedeelte voor actieven en niet-actieven.
(rustige lounge-bar). De actie speelt er zich voornamelijk boven af.
Ik tracht al tijden een vrouw uit mijn omgeving te overtuigen mee te gaan.
Ze geeft haar lijf echter niet graag bloot. Goed, geen probleem. Als ze een kleurige onderjurk of body aantrek die toevallig goed op een jurk of badpak trekken, dan is het drempelprobleem van de baan. Waarom moet ze zich dan nog schamen. Niets moet.
Moeilijk om uit te leggen dat je er ook gewoon kan gaan borrelen en eten.
Al dan niet vergezelfd van iemand van het vrouwelijk geslacht scheelt wel een hap op de financiele borrel.
--
Ja, dat zou wel de club zijn waar mijn vriend graag naartoe wil. Moet wel zeggen, heb al foto's gezien en ik moet eerlijk zijn dat het er heel erg mooi is. Toen ik het de eerste keer zag (foto's) is wel mijn beeld veranderd over hoe een parenclub er uitziet.
Zelf nog de stap zetten zal toch nog wat tijd vragen.....
Dat borrelen en eten zie ik wel zitten :lol:
....Vraag jezelf in elke situatie af: Wat zou Liefde nu doen?....

yanni
Berichten: 467
Lid geworden op: wo 06 juli 2005, 14:17
Locatie: dromenland

Berichtdoor yanni » di 18 september 2007, 12:56

Ja, dat zou wel de club zijn waar mijn vriend graag naartoe wil. Moet wel zeggen, heb al foto's gezien en ik moet eerlijk zijn dat het er heel erg mooi is. Toen ik het de eerste keer zag (foto's) is wel mijn beeld veranderd over hoe een parenclub er uitziet.
Zelf nog de stap zetten zal toch nog wat tijd vragen.....
Dat borrelen en eten zie ik wel zitten :lol:
Hallo Lara, wat je hier als laatste post klinkt wel heel positief hoor !

Als ik jou was zou ik toch uitzoeken of er idd, zoals thisWaltz zegt, een ruimte is voor niet of minder actieve mensen (en uitzoeken wat dat dan precies inhoudt, hè :wink: ). En als je er dan nog steeds zo positief tegenover staat, wat let je dan om de stoute schoenen aan te trekken en om er eens te gaan kijken !!

Mocht het je niet bevallen als iedereen uit de kleren gaat, dan ben je niet verplicht om te blijven, toch ??!!
Als je echt heel graag je vriend tegemoet wil komen in deze dan moet je toch ergens beginnen ? (btw, heeft jouw vriend ervaring met parenclubs ?)

Maar zoals ook anderen zeggen, ga nooit tegen je eigen gevoel in en forceer niets. Doe alleen datgene waar je aan toe bent en waar je je prettig bij voelt.
A heart that hurts, is a heart that beats. Bono.

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Thema-avond

Berichtdoor thisWaltz » di 18 september 2007, 21:08

Waarom pik je er eens geen thema-avond uit die je aanspreekt. Die thema-avonden in Acanthus zijn altijd hééééééééél geanimeerd en wie eraan deelneemt, vergeet soms het parenclubaspect.
Een bad nemen in champagne of een ladies night of een flower power, jajaja er was een flower power bijeenkomst van shespot, maar dan zonder het erotisch element. In Acanthus zit dat er natuurlijk wel in. Of de verjaardag van acanthusparty. Dan gaat het wat later open en staat er vanaf het rond punt tot aan de Acanthus een file met mannen, vrouwen en koppels, die allemaal de andere kant opkijken en natuurlijk niet komen voor Acanthus. Veel andere zaken zijn er in die straat niet.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten