bespreekbaar maken

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

bespreekbaar maken

Berichtdoor Monique » ma 06 augustus 2007, 16:22

Hoe pak je het aan, het bespreekbaar maken van een wens om 'buiten de deur te eten'?

Een lover hebben, een date, te experimenteren lijkt mij veel fijner (en makkelijker) mét toestemming dan zonder.

Manlief heeft er geen behoefte aan, heeft het veel te druk met z'n eigen dingen. Als ik erover begin dan zal het een hoop achterdocht bij hem wekken, dus hoe/wat moet ik?

Ik weet dat er aantal Shespotters zijn die het voor elkaar hebben gekregen, hoe ging dat?
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Re: bespreekbaar maken

Berichtdoor grizzly » ma 06 augustus 2007, 17:18


Manlief heeft er geen behoefte aan, heeft het veel te druk met z'n eigen dingen. Als ik erover begin dan zal het een hoop achterdocht bij hem wekken, dus hoe/wat moet ik?
Je zegt als ik er over begin dan zal dat veel achterdocht wekken.
Hoe weet je dat?
Heb je het er al eens met hem over gehad? Hoe weet je dat hij het te druk heeft met zijn eingen dingen?
Mogelijk denkt hij óók wel dat hij daar niet over kan beginnen omdat hij denkt dat het achterdocht zal wekken.
En zo kom je dus niet verder.

Maar je zou eens verwonderd kunnen roepen als je op shespot zit en een "open relatie" topic aan het lezen bent: "Héé moet je eens luisteren wat andere stellen doen".
En dan maar kijken hoe de reactie is ?

is maar een idee...


groeten van
Grizzly

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » ma 06 augustus 2007, 21:04

Hoi Monique,

Wat herkenbaar. Ook ik heb het bespreekbaar willen maken. Heb mijn man ook topic over open relaties, poly amory etc. laten lezen hebben er toen wel over gepraat, maar er kwam altijd uit, je kan doen wat je wilt maar het heeft wel gevolgen voor ons huwelijk. Ik mocht een keuze maken. Maar ja omdat ik mijn man niet kwijt wil had ik dus eigenlijk geen keuze. Geen gemakkelijk onderwerp om het erover eens te worden ons lukt het dus duidelijk niet.

Een goede tip kan ik dus helaas niet geven. Heel veel suc6

pioneer10
Berichten: 32
Lid geworden op: za 14 april 2007, 18:42
Locatie: Alkmaar

Berichtdoor pioneer10 » di 07 augustus 2007, 7:14

Je zou eens kunnen beginnen met zijn aandacht te richten op dit forum, en over je fantasie praten hebben wij ook gedaan.
Mijn vriendin vind het goed als ik met een ander chatt of evt een keer ga neuken en dat is wederzijds.
Wij hebben een open relatie en dat gaat al 10 jaar prima maar geen verhoudingen en achter iemands rug om en soms kan met iemand chatten al heel opwindend zijn zonder de daad bij het woord te voegen.
Maar er moet voldoende vertrouwen zijn want anders kan je er beter niet aan beginnen, veel succes
Het fijne van het verleden is, dat het voorbij is!!

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » di 07 augustus 2007, 7:18

Zat net het stukje van Zee te lezen (mann. zaken, open relatie dd. za 30 juni 2007 0:52).
Geweldig mooi en duidelijk uitgelegd, Zee! Had ik misschien eerst moeten lezen voor er weer een nieuwe topic van te maken :oops:

Het liefst wil ik van optie a) onthouding opleggen naar c) wél bespreekbaar maken maar ben bang dat het idd toch optie b) geheimhouding wordt.

Dus even lekker stampvoetend, verwend doen: hoe krijg ik wat ik wil?!! :lol:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » di 07 augustus 2007, 11:49

Dus even lekker stampvoetend, verwend doen: hoe krijg ik wat ik wil?!! :lol:
door gewoon de stoute schoenen aan te trekken en je partner precies deze vraag voor te leggen met een inleiding natuurlijk ;)

Ik heb er toendestijds met mijn vorige partner ook een open relatie van gemaakt en dat kostte ons 2 jaar om op dat punt te komen vanaf t eerste gesprek.
Als ik een schatting moet maken hebben wij ongeveer zo om de 2 weken een babbeltje over gehad.
Ik was de initiatiefnemer hierin voor hem hoefde dat allemaal niet zo, maar ik had wel heel erg duidelijk gesteld: zolang jij geen ja zegt gebeurt er ook niets met iemand anders....maar ik zou wel graag willen dat je ja zegt.
hij had heel erg de tijd nodig om hieraan te wennen en uiteindelijk ermee ingestemd, wij hebben toen afspraken gemaakt wat de do's en dont's zijn en daar heb ik me strikt aan gehouden.

Dus hoe krijg jij nou wat je wil?
door aan te geven dat je een bijzondere vraag hebt, je motivatie vertellen hoe je hierop gekomen bent bijv..... aan te geven dat t veilig is en er niets maar dan ook niets gebeurt zolang hij niet instemt. Maar in godsnaam VRAAG HET GEWOON, jullie zijn beiden volwassen en er is niets mis met een gezonde discussie lijkt me.

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

@NNa
Berichten: 1252
Lid geworden op: do 28 september 2006, 8:37
Locatie: brabant

Berichtdoor @NNa » di 07 augustus 2007, 11:58

Bij ons is het ook een lang proces geweest van veel praten, afspraken maken, stoute schoenen aan durven trekken. Ik denk dat het vooral een kwestie is van heeeeeeeel veel praten en eerlijk zijn. Daarnaast veel geduld hebben, dan kom je een heel eind!

Ik was er ook eerder aan toe dan mijn lief, uiteindelijk heeft hij als eerste een date gehad met toestemming van mij. Shespot heeft daar absoluut aan bij gedragen, omdat er hier veel over verteld wordt. Doordat je er beiden dan veel over leest kun je je ook beter een eigen beeld vormen met de dingen die jij belangrijk vind. Zo zijn wij tot goede afspraken gekomen en kan het nu dus allemaal veel makkelijker.

Succes!
Leven is het Zijn in jezelf durven toelaten.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 07 augustus 2007, 12:14

Zo klinkt het allemaal heel makkelijk.. maar ik heb te maken met een man die daar categorisch in blijft weigeren.. en hoeveel ik ook praat het zit er niet in.....
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

@NNa
Berichten: 1252
Lid geworden op: do 28 september 2006, 8:37
Locatie: brabant

Berichtdoor @NNa » di 07 augustus 2007, 12:20

@ Savje: Ik denk dat er altijd mensen zijn die het gewoon echt niet willen...en als je met zo iemand te maken hebt is dat idd moeilijk want je kan de persoon niet veranderen. Ik hoop dat jou man als nog een opener blik krijgt....knuf meisje.
Leven is het Zijn in jezelf durven toelaten.

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » di 07 augustus 2007, 12:28

wat doe je dan, Sav?
Stiekem, niets?
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » di 07 augustus 2007, 13:36

Zo klinkt het allemaal heel makkelijk.. maar ik heb te maken met een man die daar categorisch in blijft weigeren.. en hoeveel ik ook praat het zit er niet in.....
Helemaal herkenbaar. Ik hoef er ook niet meer over te beginnen.
Mijn vrouw heeft gedreigd dat ik mn biezen mag pakken zodra ik 'buiten de deur ga spelen'. Dit werd op mij getransponeerd naar aanleiding van relatieproblemen van een goede vriendin van ons met haar overspelige man.
Enig wrange detail is, dat mijn vrouw al zeer lange tijd geen behoefte meer heeft aan streling en sex. Ik word dus min of meer gedwongen tot een erotieloos leven.
Openheid tegenover mijn partner -indien ik toch de 'fout' in ga- zit er dus ook niet in.

Keuzes, keuzes.

Ventje is er ook nog niet helemaal uit
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Monique
Berichten: 703
Lid geworden op: ma 18 juni 2007, 21:02
Locatie: Middle of Somewhere

Berichtdoor Monique » di 07 augustus 2007, 13:42

helpt ook niet als je al boven de 40 bent, straks 50, 60 :shock: :shock:
het gaat te snel!!

dan is het gewoon gemeen om geen oplossing samen te willen zoeken :cry:
M.

As a man thinks in his heart, so is he.

maria71
Berichten: 3507
Lid geworden op: do 14 juni 2007, 21:08
Locatie: Noord Brabant

Berichtdoor maria71 » di 07 augustus 2007, 20:11

@LV en Savje

Heel herkenbaar wat jullie schrijven. Het is heel moeilijk mijn man wil er ook absoluut niks van weten dat ik eens buiten de deur ga eten. Zo moeilijk. Je wilt hem niet kwetsen natuurlijk, al is dat helaas al wel gebeurd (heb niet geneukt met die ander wel gezoend en nog iets), en toen was het huis te klein. Het is heel egoistisch van mij maar je doet naar mijn mening altijd iemand pijn wat je ook kiest. Zit nog steeds met mijzelf in de knoop.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 07 augustus 2007, 20:29

zucht maria... moeilijk he.. ik denk ook dat hier geen antwoord op is..
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

remmie35
Berichten: 38
Lid geworden op: za 22 mei 2004, 16:12

Berichtdoor remmie35 » di 07 augustus 2007, 20:56

@langventje

Sterkte in je situatie die voor mij voor een deel herkenbaar is, geen sexloos maar wel heel beperkt. De keuzes zijn moeilijk en een stuk geheim is misschien dan wel de makkelijkste of lafste weg.
Het is ook een keuze van niet willen kwetsen door te confronteren.

Je moet in ieder geval geen schuldgevoel dragen want dat gaat altijd mis...

En wandel voorzichtig en bedachtzaam langs het pad.

@Maria en Monique, veel wijsheid, je leeft maar 1 keer maar je zet ook heel veel op het spel.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten