Hoe doe ik… niet verliefd worden

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

thirtysomething
Berichten: 36
Lid geworden op: do 05 juli 2007, 16:27
Locatie: Limburg

Berichtdoor thirtysomething » vr 10 augustus 2007, 17:29

Wás het maar een knopje dat je kunt omdraaien... :?
Maar misschien is dat ook juist de 'charme van verliefdheid', het oncontroleerbare?

Een vriend van me zegt altijd "Enjoy it while it lasts", en daar is veel mee gezegd denk ik?
Degenen die verliefdheid kunnen uitbreiden met liefde, langdurige relaties, en daar vooral de verliefdheid bij blijven (actief) behouden... dié moeten zich beslist goed realiseren hoeveel geluk ze hebben!

Doornroosje36
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 05 januari 2007, 14:10
Locatie: regio 's-Hertogenbosch

Berichtdoor Doornroosje36 » vr 10 augustus 2007, 18:48

ik sluit me helemaal aan bij thirtysomething. Mijn 'streven' bij het aangaan van mijn huwelijk was samen oud worden en dan nog hand in hand lopen, elkaar liefdevol aankijken, genieten. En nu, nu zie ik pas hoe moeilijk dat is. Want een leven is lang, in die zin. Er kan zoveel gebeuren, je verandert allebei (of misschien alleen ik :? ) nog zoveel. En eerlijk blijven is zo moeilijk. Want met eerlijkheid kan de ander ook ontzettend gekwetst worden.

Zomaar een gedachte............

Hilde
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 26 juni 2006, 17:56

Berichtdoor Hilde » za 11 augustus 2007, 19:54

Ik heb tijdens mijn huidige relatie een tijdje gevoelens gehad voor een collega. Na een tijdje is dit vanzelf over gegaan. Ik leerde hem beter kennen en raakte ervan overtuigd dat hij niet beter bij me zou passen dan mijn vriend. Ik heb het ook kunnen houden bij gedachtes en fantasieen en vriendschappelijke gesprekken. Een gesprek zal me bijblijven; ik verdronk echt in zijn ogen en was helemaal in de wolken. Mijn vriend weet ervan. Ik kan zoiets niet voor me houden, dat voelt voor mij als bedriegen, vooral toen de gevoelens voor die ander heftig waren. Gelukkig is mijn vriend iemand die zich niet zomaar uit het veld laat slaan.
Persoonlijk denk ik dat het kan betekenen dat je relatie niet goed voor je is, maar het kan ook niet zo zijn. Bij mij zit de relatie wel goed, maar was het een vlucht voor wat problemen (die je in iedere relatie hebt) en het zoeken van herkenning en aandacht bij iemand anders. Die collega heeft namelijk eigenschappen die mijn vriend niet heeft en andersom. Een soort zoeken dus naar wat voor relatie wil ik echt. In die zin is de relatie er sterker door geworden.
Verliefd worden op een ander als gevolg van een slechte relatie heb ik ook meegemaakt. Toen kon ik me niet inhouden en heb ik al met die ander gezoend voordat ik het uit had gemaakt.

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » za 11 augustus 2007, 22:37

ik sluit me helemaal aan bij thirtysomething. Mijn 'streven' bij het aangaan van mijn huwelijk was samen oud worden en dan nog hand in hand lopen, elkaar liefdevol aankijken, genieten. En nu, nu zie ik pas hoe moeilijk dat is. Want een leven is lang, in die zin. Er kan zoveel gebeuren, je verandert allebei (of misschien alleen ik :? ) nog zoveel. En eerlijk blijven is zo moeilijk. Want met eerlijkheid kan de ander ook ontzettend gekwetst worden.

Zomaar een gedachte............
Ohhh roosje,

Wat mooi verwoord. Het aangaan van een huwelijk doe je inderdaad met de bedoeling eeuwig van elkaar te houden. Althans op dat moment voel je het zo.
Voor mij zijn er sindsdien bijna 20 jaar verstreken en we inderdaad veranderen allemaal wel wat merk ik nu. Soms verander je beide in dezelfde richting, wat de onderlinge band versterkt. In andere gevallen wordt de onderlinge afstand soms juist erg groot, waardoor het overeind houden van een huwelijk een enorme uitdaging wordt. Of juist zelfs onmogelijk gaat blijken.

Eerlijkheid is zeker erg belangrijk voor het handhaven van een gezonde relatie, maar oh zo moeilijk soms...

Ventje
Laatst gewijzigd door langventje op za 11 augustus 2007, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » za 11 augustus 2007, 22:50

ik sluit me helemaal aan bij thirtysomething. Mijn 'streven' bij het aangaan van mijn huwelijk was samen oud worden en dan nog hand in hand lopen, elkaar liefdevol aankijken, genieten. En nu, nu zie ik pas hoe moeilijk dat is. Want een leven is lang, in die zin. Er kan zoveel gebeuren, je verandert allebei (of misschien alleen ik :? ) nog zoveel. En eerlijk blijven is zo moeilijk. Want met eerlijkheid kan de ander ook ontzettend gekwetst worden.

Zomaar een gedachte............
Ohhh roosje,

Wat mooi verwoord. Het aangaan van een huwelijk doe je inderdaad met de bedoeling eeuwig van elkaar te houden. Althans op dat moment voel je het zo.
Voor mij zijn er sindsdien bijna 20 jaar verstreken en inderdaad veranderen we allemaal wel wat. Soms verander je beide in dezelfde richting, wat de onderlinge band versterkt. In andere gevallen wordt de onderlinge afstand soms juist erg groot, waardoor het overeind houden van een huwelijk een enorme uitdaging wordt. Of juist zelfs onmogelijk gaat blijken.

Eerlijkheid is inderdaad erg belangrijk voor het handhaven van een gezonde relatie, maar oh zo moeilijk soms...

Ventje
nou..zal ik me hier maar bij aansluiten dan?
lange relatie met 1 man...van 30 jaar..jong gestart
behoefte aan meer, eens wat anders, enz
lastig...wil niet kwetsen...toch al verscjillende keren verliefd geweest...
weer voorbij...mja...die drang blijft...
moeilijk... :?
The music is all around us...you only have to listen..

Noes
Berichten: 253
Lid geworden op: di 11 juli 2006, 16:34
Locatie: Drenthe, Nederland

Berichtdoor Noes » zo 12 augustus 2007, 20:49

Sorry heb mijn bijdrage verwijderd.
Laatst gewijzigd door Noes op ma 10 september 2007, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Probeer geen succesvol mens te worden, probeer een waardevol mens te worden. (Albert Einstein)

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » di 14 augustus 2007, 12:26

Lieve Noes...

Zo goed als ik weet hoe dit is .. wil ik je meegeven dat je zelf bepaald hoever je dit wil laten gaan....de invulling voor de verliefdheid is aan jou.. jij kan dit sturen.. je kan het in intensiteit laten af- of toenemen...

Denk liefje.. denk aan wat je er mee wil...

wijsheid

savje
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

femmy
Berichten: 6
Lid geworden op: di 08 november 2005, 16:20
Locatie: Amsterdam, studente

Berichtdoor femmy » ma 03 september 2007, 2:01

tsja jippie...het is wel erg ingewikkeld als je zo'n piekeraar bent als jij. Je kunt wel zeggen dat je rationeel analyseert, maar ik weet uit ervaring dat je pas in dergelijke mate analyseert als er emotioneel iets in de weg zit.

Waar of niet?

En dan reist de vraag. Is dit gepieker meer omdat het jou overkwam dat je werd verlaten voor iemand anders, en dat je dit nog steeds niet kunt verkroppen. Of ben je stiekem zo verliefd aan het worden dat je het rationeel tegen probeert te houden uit alle macht.

Voor de verandering eens kort door de bocht.

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 03 oktober 2007, 18:57

loslaten voordat het je te veel in de greep krijgt :?
The music is all around us...you only have to listen..

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » wo 03 oktober 2007, 19:19

helaas is het in de praktijk wat moeilijker
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » wo 03 oktober 2007, 19:39

loslaten voordat het je te veel in de greep krijgt :?
Ik denk Madeliefje dat het moment dat je denkt : 'nu moet ik het loslaten, het neemt me teveel in de greep', dat het dan reeds te laat is. In de zin van : dan is het reeds zo. En ik denk dat dit zeker opgaat voor verliefdheid die groeit vanuit vriendschap.Het moment dat je je er bewust van wordt zit hij/zij al in elke vezel van je lijf.

Katarine, in :love:

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 03 oktober 2007, 20:25

helaas is het in de praktijk wat moeilijker
het is afgrijselijk moeilijk, kwist niet hoe moeilijk, het vreet je op :?
The music is all around us...you only have to listen..

Madeliefje
Berichten: 1984
Lid geworden op: vr 23 februari 2007, 12:05
Locatie: Somewhere only we know

Berichtdoor Madeliefje » wo 03 oktober 2007, 20:26

loslaten voordat het je te veel in de greep krijgt :?
Ik denk Madeliefje dat het moment dat je denkt : 'nu moet ik het loslaten, het neemt me teveel in de greep', dat het dan reeds te laat is. In de zin van : dan is het reeds zo. En ik denk dat dit zeker opgaat voor verliefdheid die groeit vanuit vriendschap.Het moment dat je je er bewust van wordt zit hij/zij al in elke vezel van je lijf.

Katarine, in :love:
hoe langer je wacht hoe moeilijker...
maar ik ben het met je eens hoor Kat...
The music is all around us...you only have to listen..

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » do 04 oktober 2007, 21:44

zou je je wat vrouw vriendelijker willen gedragen... ? Ofwel laat ik het anders stellen.. Limbo Poedel je komt niet vrouwvriendelijk over op me en dat op een site die voor vrouwen is...
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Miss B
Berichten: 3363
Lid geworden op: do 04 januari 2007, 16:25
Locatie: amsterdam en werkende

Berichtdoor Miss B » do 04 oktober 2007, 21:45

plak je kauwgom in je ogen of zet je oogkleppen op he
je onderschrift is je zeker op het lijf geschreven ???
Jij, jij zelf, evenzeer als wie dan ook in het gehele universum, verdient jouw liefde en affectie.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten