hoofddoekjes

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » vr 22 juni 2007, 10:32

Gaat het niet gewoon om wat er onder dat hoofddoekje zit? Dat vind ik veel belangrijker. De één draagt een hoofddoekje, de ander een hanekam, maar dat zegt niets over het karakter en daar draait het uiteindelijk toch om. Ik beoordeel dus niet op het uiterlijk (zolang het maar goed verzorgd is, anders wordt het verhaal iets anders)
Meer heb ik er niet over te vertellen :D
Er is een verschil tussen iemand zijn uiterlijk (incl. klederdracht) te beoordelen en iemand zijn persoon te beoordelen op basis van zijn of haar uiterlijk.

Aan het eerste maken we ons allemaal "schuldig"
bow down before the one you serve.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 22 juni 2007, 10:46

Laten we elkaar nu niets wijs maken. We worden allemaal op ons uiterlijk beoordeeld. En we beoordelen andere mensen ook op hun uiterlijk.
Zo steekt de mens nu eenmaal in elkaar. De een is wat korter door de bocht als de ander maar een eerste indruk zet meteen het profiel neer wat je van een persoon schetst.

even weer on topic

Koningin Riana van Jordanie vind ik buitengewoon mooie vrouw om te zien.
Niet persé sexy maar wel heel stijlvol en vrouwelijk.
Ze draagt niet vaak een hoofddoek maar als ze die draagt misstaat het haar ook niet.

http://www.queenrania.jo/
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » vr 22 juni 2007, 12:14

Afgezien van de religieuze - en dus voor mij verwerpelijke - connotatie vind ik hoofddoeken gewoon lelijk. Vrouwen krijgen er zo'n rare bolle toet van. Mijn moeder droeg in de jaren zestig steevast zo'n ding om haar gepermanente kapsel; ook toen vond ik het al lelijk. Moslimmeisjes trekken de lap helemaal strak om hun hoofd. Voor mij maakt dat de vrouw er bepaald niet aantrekkelijker op hoor.

Een elegante hoed kan ik dan wel weer sexy vinden trouwens!

Frank, onbedekt
Amor vincit omnia

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 22 juni 2007, 12:36

dan heeft het blijkbaar toch nog altijd zijn doel.. als ik zo de post van Frnk lees!
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

meisje007
Berichten: 29
Lid geworden op: di 19 juni 2007, 19:09
Locatie: Amsterdam,

Berichtdoor meisje007 » vr 22 juni 2007, 14:19

Ik ben blij dat jullie snappen wat ik bedoel! Ik heb de vraag een beetje verkeerd gesteld maar zou uitleggen waarom ik het vraag: Zelf heb ik een Nederlandse moeder en en Marokaanse vader. Om mijn vader te plezieren doe ik zo af en toe als ik met hem op straat loop een hoofddoek om. Ik merk dan dat ik totaal geen aandacht van mannen meer krijg terwijl dat normaal gesproken wel anders is...

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » vr 22 juni 2007, 14:26

Aangezien van oorsprong het hoofddoekje bedoeld is om minder "sexy" te zijn buitenshuis ( het is overigens niet iets wat door de Koran is opgelegd maar iets wat laten is toegevoegd aan het geloof cq de cultuur) vond ik de vraag van topicstartster erg logisch. Het hoofddoekje zou volgens het originele plan de lusten bedwingen van de man. Binnenshuis wordt of hoeft het doekje niet te worden gedragen. Het zou een twee kanten systeem moeten zijn .. de getrouwde man zou zich niet verlekkeren aan iets anders terwijl hij thuis een vrouw heeft en de getrouwde vrouw zou niet in de verleiding hoeven komen door de aandacht van mannen. In die cultuur werkt dit principe.. namelijk elke vrouw is in weze gelijk ( aangezien ze allemaal hoofddoekjes zouden moeten dragen) .. nu met de vermengen der culturen valt het niet alleen ons op maar komen de mannen en vrouwen ook in aanraking met mensen die de reden niet weten.
Dus valt de gedraging op.

Dus ben ik wel nieuwsgierig naar het feit of onze niet moslim mannen vinden dat de oorspronkelijke werking van het hoofddoekje ook voor hun opgaat....

(sorry topicstarter als ik het nu verkeerd omdraai ..maar volgens mijwil je het zelfde weten)

Liefs Vanne
Een hoofddoek dragen heeft niets te maken met getrouwd te zijn.... Veel ongetrouwde en partnerloze moslima's dragen hem ook.
bow down before the one you serve.

Ant-Zen
Berichten: 841
Lid geworden op: wo 02 januari 2002, 2:01
Locatie: België

Berichtdoor Ant-Zen » vr 22 juni 2007, 14:30

Ik ben blij dat jullie snappen wat ik bedoel! Ik heb de vraag een beetje verkeerd gesteld maar zou uitleggen waarom ik het vraag: Zelf heb ik een Nederlandse moeder en en Marokaanse vader. Om mijn vader te plezieren doe ik zo af en toe als ik met hem op straat loop een hoofddoek om. Ik merk dan dat ik totaal geen aandacht van mannen meer krijg terwijl dat normaal gesproken wel anders is...
Dat klopt, bij een moslimmeisje heb ik, ondanks de fantasiën erover, het gevoel van " hier moet je afblijven". Zelfs ermee spreken (incl. iets banaals als de weg vragen) doe ik dan niet (tenzij in professioneel verband) omdat dit verkeerde suggesties zou kunnen teweeg brengen.
bow down before the one you serve.

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » vr 22 juni 2007, 14:32

@ Meisje.. Ik denk dat je vader daar juist heel blij mee is.. dat dat zo is dan.

Psychologisch gezien klopt het ook wel.... en dat ligt niet aan hoe mannen ( en ook vrouwen) denken over een hoofddoek op zich maar het heeft te maken met het totaal beeld. Je kan het ook zien in twee topics die lopen nu .. niet mooi maar wel sexy.. daar wordt het ook genoemd.. Het totaal plaatjes geeft uitstraling weer.. bedek je daar iets van veranderd het totaal beeld. Je mist een stukje informatie die nodig is voor het vormen van het totaalplaatsje en dus of de uitstraling wat met je doet.. Zelfde geldt min of meer ( vaak wel in mindere mate ).. voor het afdekken van andere delen..Zoals vormeloze kleding of soms zelfs een zonnebril

Let op.. volgende voorbeeld zal niet voor iedereen opgaan maar is wel een mooie illustratie... Tegen de tijd dat de lente zich weer aandient.. hoor je veel mensen blij verzuchtten.. mannen zeggen zelfs soms lekker rokjes weer komt er aan. Hoe meer de kleding de vormen van de persoon laat zien des te sneller kan je een "oordeel" maken of iemand de uitstraling heeft die je zoekt. de vormen van het lichaam en van het hoofd maken dus zeker wel uit... ( test het maar met een dikke winterjas dan zijn de blikken ook minder dan met een mooie getailleerde jas ...

My 2 cents en zeker niet de waarheid wel mijn waarheid .. vanuit mijn waarnemingen en mijn perspectief

Liefs Vanne
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor VanDalen » vr 22 juni 2007, 14:55

Ik ben blij dat jullie snappen wat ik bedoel! Ik heb de vraag een beetje verkeerd gesteld maar zou uitleggen waarom ik het vraag: Zelf heb ik een Nederlandse moeder en en Marokaanse vader. Om mijn vader te plezieren doe ik zo af en toe als ik met hem op straat loop een hoofddoek om. Ik merk dan dat ik totaal geen aandacht van mannen meer krijg terwijl dat normaal gesproken wel anders is...
Is het essentiële stukje niet dat je dan samen met
je vader loopt..? Dat is voor mij in ieder geval een
reden om aanzienlijk subtieler te kijken...
Je kan nooit genoeg oefenen.

meisje007
Berichten: 29
Lid geworden op: di 19 juni 2007, 19:09
Locatie: Amsterdam,

Berichtdoor meisje007 » vr 22 juni 2007, 16:20

:lol: Dat zou ook heel goed mogelijk zijn, het gekke is ik voel me dan wel sexy want je hebt echt zoiets van wacht maar tot die doek er af is hahahha :twisted:

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor VanDalen » vr 22 juni 2007, 16:29

:lol: Dat zou ook heel goed mogelijk zijn, het gekke is ik voel me dan wel sexy want je hebt echt zoiets van wacht maar tot die doek er af is hahahha :twisted:
..Als je dat uitstraalt..met mooie, ondeugende ogen
onder je hoofddoekje, dan lokt 't vast wel iets uit... :wink:
Je kan nooit genoeg oefenen.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Berichtdoor zee » vr 22 juni 2007, 16:29

Een vriendin (Iraanse) vertelde me jaren geleden hoe ze op straat in Teheran in chador gekleed over straat moesten gaan, terwijl ze thuis op de binnenplaats in bikini lagen te zonnen en onder hun chadors jeans en nauwe truitjes aanhadden.
Dezelfde persoon, met dezelfde oogopslag en aantrekkelijkheid, toch een wereld van verschil. Een groter contrast tussen conservatief openbaar en libertijns privé was mijns insziens nauwelijks denkbaar.
It's all in the eyes!

Zee

Zij
Berichten: 930
Lid geworden op: do 25 oktober 2001, 1:01
Locatie: Gelderland, Nederland
Contacteer:

Berichtdoor Zij » za 23 juni 2007, 9:10

Ik ben dan wel geen man maar ik vind het dus wel mooi hoewel ik de Turkse manier van hoofddoek dragen absoluut niet mooi vind. Er zijn veel verschillen in de manier van hoofddoek dragen en je ziet heel duidelijk het verschil tussen de vrijgezelle moslima's en de getrouwde. Als ik de vrijgezellen zie hoeveel kleuren er worden gebruikt in de hoofddoek, hoe de ogen worden geaccentueerd, de sexy schoenen die deze dames vaak dragen dan vind ik het bewonderenswaardig dat er niet gezien word hoe sexy deze dames eigenlijk zijn [maar misschien wel door de heren van hun eigen cultuur]. Ik vind ze op en top vrouwelijk maar ik snap wel dat je dan minder aandacht krijgt. Persoonlijk durf ik ook nooit zo opvallend te kijken omdat ik geen indruk wil wekken dat ik het afkeur of wat dan ook.

Als deze kleding stroom niet door NL zou dwalen dan zou het een stuk saaier zijn op straat. Ik vind het heel jammer dat we tegenwoordig bijna allemaal op elkaar lijken qua mode beeld en dat er zo weinig "anderen" zijn. Naast moslima's heb je hooguit nog de grote laaghangende spijker broeken bij mannen en de gotic stijl. Daarnaast is het een grote eenheidsworst en dat vind ik wel jammer.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Jessebel
Berichten: 3578
Lid geworden op: do 22 januari 2004, 13:48
Locatie: Walhalla

Berichtdoor Jessebel » za 23 juni 2007, 15:54

Ik heb me ook vaker afgevraagd of een hoofddoekje, sterker nog, een burka niet averechts werkt, want je wekt er juist ook het tegengestelde mee op;

-het idee van 'verboden vruchten'
-het mysterie en de fantasie van wat eronder zit... (dit vooral bij burka en dergelijke kledij)

Ik weet dat er wel mannen zijn bij wie dit speelt, en ergens vind ik dat logisch; het is heel menselijk om nieuwsgierig te zijn naar meer, als er slechts een tipje van de sluier ( :wink: ) gelicht wordt... :)

Het is voor mij niet zozeer de kledij, maar vooral wat erachter (dus niet eronder) zit dat ik 'vervelend' vind. Ja er zijn vrouwen die dit niet uit eigen wil dragen (genoeg vrouwen wel!), en dat vind ik jammer. Soms zie je ze ook grauw met grijze regenjassen eroverheen, een paar moeie, oude ogen eronder, met buggies en trollies (tassen en nog een tassen) slepende en een pak van 8 schreeuwende kinderen om hen heen...

Dat breekt nogal met het exotische mysterieuse beeld :?

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Berichtdoor zee » za 23 juni 2007, 15:58

Ik relateer het vooral aan het laatste aspect dat Jess aanvoert, en veel minder aan het eerste. En denk soms ook bij zomers weer als nu: meid, wat moet je het warm hebben in zulke zware dichte kleding!

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast